Nekem is sajnos az a bajom, h nem tudok a seggemen ülni(vazakol 5Eezernél, ez nem jó...Pedig simán meg ott is, nem rángat, nem hagy ki, csak tudom, milyennek kéne lenni)Ez van sajnos, az ember olyan, hogy törekszik a jobbra.Hát nem azért élünk, h hátrafelé lépkedjünk igaz?
Na ettől lefeküsztök! Egy haverral beszélgettem reggel egy részlet következik:
"Vettem egy szivargyújtóról is működő aksitöltőt, ha a hidegben lemerül az aksi és nem indul a kocsi bárhol fel tudom tölteni."
Hát az azember lábon kihordott egy agyhalált. Fél órán keresztül nem tértam magamhoz.
De a Kínai mérnökökben is benne van az X-faktor! Mekkora ötlet szivargyújtóról működtethető aksi töltőt csinálni.
Nekem nem dadog, nem fuldoklik, és nem is olyan elviselhetetlen probléma csak szeretném ha tökéletes lenne (maximalista vagyok )! Volt akinek föl sem tűnt aki kipróbálta!
Hát dehogynem.Ha nem a tervezőktől, akkor ugyan mitől lenne már jó valami?Az összes gyártás tekintetében mindíg beigazolódott, hogy a bérgyártás mindíg a minőség rovására ment.Nem is hiába, hiszen mindíg az eredeti tervezés körülményei a leg optimálisabbak az adott termékhez.GOndolkozz gyakorlati síkon is.
Hát ez rendkívül disznó jelenség .NEm egszerű apám.Biztos idegesítő.Nekem ez az 5000, egy olyan dolog, hogy nem használom majd ott, oszt jóvan, de ez még rosszabb.
Ugyan már, a "honda iylen meg oylan" ez szimplán mitosz.
Az olcsó motorokat régóta bérmunkában gyártatják, szereltetik össze a világ több táján ojrópától braziliáig.
Nem attól lesz szar vagy jó valami, hogy hol gyártják, vagy hol tervezték.
Nekem is ilyen gondom volt a Raidenen de biztosan nem elektromos hiba volt. Az elején nagyon rondán megfulladt. 7000 körül megállt mintha szabályzás megfogná majd ha erőltettem fél perc múlva kihagyogatott fulladozott ugrálni kezdett. De csak akkor ha alacsony fordulatról huzattam meg és csak 3. fokozattól 1-2 ben nem.
Először a karbit hangoltam javult de nem oldódott meg. Ha a főfuvókát extrém nagy méretre cseréltem akkor nem csinálta. Viszont ilyenkor a vége felé már sok volt neki dadogott.
Ebből arra következtettem, hogy kompresszió már gyenge és egyszerűen nincs erő már 3. fokozattól hogy átlendüljön csak akkor ha ömlik bele a benzin. Vagy ha már 1-estől meghuzatom rendesen, van lendület nem kell erőlködni akkor is átsiklott. Azóta vettem egy kompresszió mérőt. Akkor még nem tudtam megmérni. De sérült volt a henger fala szóval tuti nem volt már toppon.
Kapott egy új 0km-es hengerszettet, bejáratás után eltünt a csúnya fuldoklásba átmenő megtorpanás. Azt nem mondom, hogy tökélets lett de annyira mérséklődött hogy együtt lehetett élni vele. Ha előjött a gond akkor nem volt szabad tovább erőltetni hanem vissza kellett engedni a gázon és azonnal megindult. Vagy visszaváltani meghuzatni 10.000-ig és akkor is ment rendesen.
Törik a fogaskerék...szép .Azt hiszem, akinek volt olasz motorja, az is csak ego-ból esküszik rá mindenáron(és érdekes, h mindenáron).Amit meg az én Yamahám kibírt, azt sokan nem hinnék el.Mondjuk nem volt éppen alap modell:Yamaha ZR Superjog.Gyöngyház fénye volt az egész gépnek.Akasztotta az órát(2 ember alatt )
Így van , volt Malagutim ne is mondd! Ami lehetett elromlott, vagyis nem is működött rajta, és még az is elromlott aminek nem kéne....pl. eltört a 4 sebesség fogaskereke? Egy Hondánál ez hányszor fordul elő?
Igen ez így van.Mindenki maga dönt.Való igaz h én a megbízhatóság pártján vagyok, és ezért mondom azt h a Honda a sokkal jobb.Aztán van aki szeret repülni, Ők meg azt mondják, h az olasz a jobb.(De had legyek picit elfogult:Azért mind a benzinkúton- minde pedig a szerelés után én mosolygok őszintébben )
Éppen ez az, a Honda inkább minőségre megy, és masszívabb cuccokat ad ki, az olaszok vannak úgy vele, hogy legyen tuti jó, és inkább bírjon kevebbet! Ez nem feltétlen rossz, mindenki eldönti mit tart szem előtt!
Tehát akkor az, amit a japánok is igazán fontosnak tartanak, azt bizony oda szállították.A grimeca az most milyen nemzetiségű?Brembo-nissin, egyértelmű.Az viszont meglepett h az elektromosság is olasz.Az meg h ki találta ki a delta boxot, megint nem érdekes számomra, mert lehet valamit jól csinálni, és nagyon jól is.Nem ismerem az alcast rendszert, de azt tudom h komoly híre volt.
Arra értettem, hogy lehet, hogy olaszba rakják össze, de japán szakemberek döntik el, hogy miből és hogy mit! Az olaszok szintén! Az csak az egyik mozzanat egy motor legyártásánál, hogy épp melyik gyárban készül!
Spoiler ügy folyamatában.Kiderült hogy nem kicsit lyukas az anyag.KÉRDÉS:Ki hogyan kezelné az ügyet?Van elképzelés, de gondoltam feldobom, többen vagyunk itt, mintha egyedül próbálnám.
Karburátor, henger, dugattyú(asszem) és lehet, hogy még hajtórúd is olasz:)
A futóműben nincs nagyon sok japán alkatrész
Kerék Girimeca
Fékek Brembo ( szerelték nissinnel is?)
E-h teló Marzocci (talán volt showa is)
kezelőszervek Dominio
Műszerek nemjuteszembe dettó olasz.
A deltaboxot sem a japánok kezdék el, ahogy az aluvázat sem.
Én is csak a szervíz igényük miatt írtam az egészet.Viszont nem pontosan értettem apéldát annak tekintetében, h Japánban hogy gondolják.Én pl úgy tartom h A Honda nem fog rosszabb minőséget előírni, csak hogy olcsóbb legyen(és az egész honda szegmensben ugyanezt látom).Nem tudom, mire gondoltál pontosan, én erre.Az tény h többet teljesítenek az olaszok, de hogy ennek nagyobb az ára, mint az élvezete, sztem az szinte biztos.Nekem nem volt még olasz motorom az tény.Yamaha viszont volt, és eszméletlen h mit kibírt alattam.
A srác csak castrol powert használt, viszont azt elképzelhetőnek tartom, hogy jó pár éve szét sem volt szedve! Ahogy beszélgettem vele, nem nagyon érdekelte a motor működése, télen csak lerakta, az apja kezelte a fontosabb dolgokat a motoron!
Igazság az, hogy elég benfentes ismerősöm dolgozik a szegedi paprika gyárba, és ott készül a minőségi gyulai májas és a tecso gazdaságos is....! Attól, hogy ugyanott gyártják, lehet egészen más anyagokból, más technológiával! Egyik megrendelő megkövetel bizonyos minőséget, a másik megelégszik a silányabbal! Ezeket pedig nem a gyárban döntik el, hanem a tervezők és mérnökök japánban. Az olasz motorok nem rosszabbak, több szervízt igényelnek, jobban kihegyezték teljesítményre, ezért hamarabb tönkremegy, nekem személy szerint fontosabb a megbízhatóság, mint az, hogy 7 v. 9 mp alatt vagyok 100-on, illetve hogy 170 a vége vagy 140....
sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Vettem egy gyujtáshibás nsr 125-öt 99-es évj.
Tudja vki hogy mekkora ellenállást kéne mérnem a tekercseknél?
"Vettem egy szivargyújtóról is működő aksitöltőt, ha a hidegben lemerül az aksi és nem indul a kocsi bárhol fel tudom tölteni."
Hát az azember lábon kihordott egy agyhalált. Fél órán keresztül nem tértam magamhoz.
De a Kínai mérnökökben is benne van az X-faktor! Mekkora ötlet szivargyújtóról működtethető aksi töltőt csinálni.
Az olcsó motorokat régóta bérmunkában gyártatják, szereltetik össze a világ több táján ojrópától braziliáig.
Nem attól lesz szar vagy jó valami, hogy hol gyártják, vagy hol tervezték.
Először a karbit hangoltam javult de nem oldódott meg. Ha a főfuvókát extrém nagy méretre cseréltem akkor nem csinálta. Viszont ilyenkor a vége felé már sok volt neki dadogott.
Ebből arra következtettem, hogy kompresszió már gyenge és egyszerűen nincs erő már 3. fokozattól hogy átlendüljön csak akkor ha ömlik bele a benzin. Vagy ha már 1-estől meghuzatom rendesen, van lendület nem kell erőlködni akkor is átsiklott. Azóta vettem egy kompresszió mérőt. Akkor még nem tudtam megmérni. De sérült volt a henger fala szóval tuti nem volt már toppon.
Kapott egy új 0km-es hengerszettet, bejáratás után eltünt a csúnya fuldoklásba átmenő megtorpanás. Azt nem mondom, hogy tökélets lett de annyira mérséklődött hogy együtt lehetett élni vele. Ha előjött a gond akkor nem volt szabad tovább erőltetni hanem vissza kellett engedni a gázon és azonnal megindult. Vagy visszaváltani meghuzatni 10.000-ig és akkor is ment rendesen.
A futóműben nincs nagyon sok japán alkatrész
Kerék Girimeca
Fékek Brembo ( szerelték nissinnel is?)
E-h teló Marzocci (talán volt showa is)
kezelőszervek Dominio
Műszerek nemjuteszembe dettó olasz.
A deltaboxot sem a japánok kezdék el, ahogy az aluvázat sem.
Ha minden igaz, akkor 0,1-0,3 Ohm(20 Celsius fokon)
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Vettem egy gyujtáshibás nsr 125-öt 99-es évj.
Tudja vki hogy mekkora ellenállást kéne mérnem a tekercseknél?