Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nekem annyi a hozzászólásom ehez a poveres témához hogy amíg működik hozzá nem nyúlok.
nem tudom hogy működhet csak annyit hogy működik és nagyon fasza
Ez egy ténylegesen érdekes kérdés, valaki megmérhetné mi a lópisztolyt csinál a power elektronika és a motor együtt.
Ha a potméter úgy van bekötve, hogy a motor a csúszkát viszi oda vissza, akkor valóban számítható ez ellenállások különbségéből a pozíció, de itt mintha nem ez lett volna mondva.
VAgy én értettem félre.
Ez nem igaz mert a pontosan leirtad hogy ellenálása van a potinak.
Az ellenálásból már tudja az elektronika a helyzetet ki számolni.
Sztem lovi-nak igaza van.
"vagy ha ugy tetszik egy "jeleadó" szerepet tölt be... ugyanis bizonyosan egy jelet ad a power elektonika áramkörének...(annak a fekete doboznak) hogy épp milyen állásban van a motor "

Ez biztosan ne m így van.
A potméter nem jeladó, ahhoz opikai, mágneses(hall) vagy egyéb érzékelő kellene, hogy az elektronika "tudja" hogy áll éppen a motor.

A potméter ezzel szemben, ygakorlatilag egy mezei változtatható értékű ellenállás, úgynevezett osztó.
Ez nem küld semmiféle "jeleket"
(legfeljebb füstjeleket ha leég:)

Mivel nincs a rendszerben heylzetérzékelő cucc, nyilvánvaló, hogy csak nyitni, és zárni tud, egyebet nem.
Srácok az (előzményemben...) leírtam hogy mi lehet a helyzet... ma szétszedtem a power motrot... abban csak pár fogaskerék...egy egyenáramú motor, meg egy potméter volt... a potméter jelen esetben egy visszacsatolással ér fel... vagy ha ugy tetszik egy "jeleadó" szerepet tölt be... ugyanis bizonyosan egy jelet ad a power elektonika áramkörének...(annak a fekete doboznak) hogy épp milyen állásban van a motor és fordulatszám növelése illetve csökkentése esetén tudja hogyan kell változtatnia a feszültséget...minek hatására a power motorja ujra mozgásba jön...

szal nem ugy van ez, hogy csak csuk meg zár nem kertajtó...
Szia,

Esetleg ha érdekel, tudok neked Németo.-ból az ebayről venni.
Bár az áruk kissé borsos, van minden színben, formában stb stb.
http://shop.ebay.de/i.html?_nk...
A linken megtalálod őket.
Na most történt nekem egy kis ploblem,
ki kötöttem a powert proba képpen és nem tudom melyik bowden (a power motoron) hova megy,melyik oldal.
Segítsetek....
a manualban nincs benne egyértelműen.
Köszi
Hát őszintén szólva 8000-nél zümmög.
Tuira eltolással nyit-zár, máskülönben, ha 8000-es fordulaton mennél, ki-be csukogatna.
Mivel nyilván nem a fordulatszámmal analóg módon nyit, ez szükségszerű.
Ezt úgy értettem, hogyha csökken a fordulat ott zár. Mert pl. RS-nél hallottam olyat, hogy 7600-nál nyit, de 7200-nál zár.
,,a power kereken 8E-nél nyit és ott is zár,,az hogy lehet?valameddig nyitva kellene hogy legyen,nem?sztem..
Nálam a power kereken 8E-nél nyit és ott is zár. 2500 alatt tuti nyitva van, meg is lehet nézni, hogy mozog a powermotor illetve hangosabb is a motor. :)
A vezérlésről annyit, hogy vagy az RS-nél vagy az NSR-nél egy mikrovezérlő nyit-zár. Ebben nem vagyok biztos, anno olvastam.
Alkatrészek eladók! tel.: 06 70 318 52 37
Szevasztok! Nos 6 éve égek én is az NSR láztól és én is hozzászólnék ehhez a power témához az én általam olvasottak meg tapasztalt dogok szerint ez a power elektronika valóban nyit és zár körülbelül 7800 as fordulaton nyit "bizonyos szintet" és fordulat csökkenésével vagy növelésével még tovább nyitható avagy zárható és kb 7200 as fordulatnál teljesen visszaáll a power motor az eredeti "zárt állapotába" Azért mondom hogy a power motor zárt állapotába mert valóban -...csatlakoznék elöttem szólóhoz...- a bovdennel csak azt állítod hogy alapállapotban mennyi legyen nyitva illetve(nézőpont kérdése) zárva állapot. Az hogy 2500-as fordulatig csinál-e valamit a power motor, azt nem tudom, elképzelhető. Na most ez a körülbelül 7800-7200 as fordulatszám külömbség ugynevezet "hiszterézis" kb annyit tesz ki, itt a power motornál hogy megfelelő mértékben adagolja a nyitást-zárást, ugy gondolom fordulatszám függvényében külömböző feszültségértékekkel, ami majd "vezérli" a megfelelő mértékúű nyitást-zárást. Ami még fontos: hiszterézis:

http://hu.wikipedia.org/wiki/H...

(hiszterézis, mágneses hiszterézis, elektronika) ez sokat segít majd az elképzelésben.

Ha hülyeségeket írtam akkor bocsi, nekem ez a nézőpontom power téren.
Hát lehet.kössz.de nekem ez nem is olyan nagy baj.
Viszont az már igen hogy egy nagyobb kihuzatgatás után amikor megállok a váltorol jön egy olaj cső(szerintem túlfolyó)
és ebböl mindig folyik valamennyi olaj.ez mi lehet és miért?
igaz, nekem most csak nsr, rs, meg hasonló sportosabb 2t-k jártak az eszemben
Neméppen:)

Onnan indul meg, olyan a karakterisztikája, amiylenre kialakítják.
Egy nem forgós, túra motoro például sehonnan sem indul meg, mert alapjáratról húz.
CSerében voiszont nem forog.
minden 2t 7-8 körül indul meg, ilyen a kétütem karakterisztikája.
nyakamat rá, hogy a powermotor vezérlése valami hót primitív módon történik, és egy mezei RC körrel módosítható.
Ebben van valami.lehet hogy nem pont hozzá valo az elektronika.állítani nem lehet az bíztos.
Az enyém pl 8000 után indul meg,nem azt mondom hogy akkor nyit mert abban nem vagyok biztos de 8 után lódul meg a motor.ez mi másért lehet?
Legalább is az általad sismerteknek:)

Az enyém, az okker is megforogja a 8500-at 5.ik ben is.
A kék meg tizet.
interneten eléggé ingerülékeny vagyok. Meg egyébként is. csak neten keresztül nem tudnak érte szájbavágni.
jaj bazd :D Amúgy tőled tudom ezt is, szóval köszönöm: )

- el vagy te tévedve. a simsonnak egy nagyságrenddel alacsonyabban van a fordulatszám tartománya
Mind teljesítményre, mind méretre kisebb az RS-eknél.
Poweres témához:
0-2500 nyitva
2500-7000 vagy 8000 (van mindkettő) zárva
Ezek felett nyitva.
Bowden feszességen max azt lehet állítani, hogy mennyire nyisson ki, a bowdenfeszességtől még nem fog más fordulaton nyitni. :)
Tovább ha mindig nyitva lenne, az hagyján, hogy nyomatékszegény, de elég sokat is enne. :)