Nálunk is erőltették, de nem volt nagy siker , így abbamaradt . Én egyébként megpanaszolnám, mert a sárgára ne büntessenek jogellenesen. A sebesség is látszik, ha úgy csinálják mint nálunk scs-el vagy fámával.
Szerintem a sárga nem tilos, csak felkészít(jelzi) a söfőrnek, hogy hamarosan kötelező megállás lesz, vagy fordítva, amikor zöld jelzés előtt villan ki, hogy felkészülhetsz az indulásra
Onnan is lehet tudni, hogy a sárga nem tilos, mert ha így lenne akkor anyám minden váltósárgára belesatulna a fékbe és hetente kéne biztosítózni az autót...
szlovákban minket is így akart megvezetni a rendőr, hogy a sárga az = X korona. összesen tizenöt kifejezésből állt a közös angol/szlovák szókincsünk, mégis elég volt ahhoz, hogy rájöjjön: ilyen hülyeséggel minket nem fog lehúzni
olyan nem lehet, hogy sárga 50 piros 100 mert beletartozik az objektívbe és egyértelműen feltétel nélkül 150000 a tiloson történő áthaladás.....tehát ha 50-re büntetnek ők is tudják, hogy törvénytelenül teszik csak gondolják senki nem jár utána....Szolnokon és Veszprémben kirobbant a dolog 2 éve....
Szakértőt... persze.....
A felvételből hogyan mérik meg, hogy én mennyivel megyek és hány méter van a lámpa előtt előttem? + észlelési idő.....
A felvételen nem látszik az út tapadási együtthatója sem....
A sárga jelzés nem tilos, maradjunk ennyiben.
A váci úton elég nehéz megállni 70-ről, amikor éppen előtted lesz sárga.... ez nem tiloson való áthaladás.
70-nél ~20 m/s .... átlagosan 1 mp az észleléstől a cselekvésig eltelt idő...ezalatt mész 20 métert, majd 70-ről ideális viszonyok között egy szgk. 30-35 méter alatt áll meg vészfékezéssel.
Tehát ha durván 50 méterre a lámpától lesz sárga...már necces, hogy vészfékezés nélkül meg lehet állni.
Szakértőt biztos nem rendelnek ilyenkor, mert több pontban is dől a "vád".
A sárga nem tilos......ezért mikor Szolnokon és Veszprémben elkezdtek miatta büntetni hamar le is állították......már pirosnak kell lennie a lámpának mikor a vonalat elérem, ha akkor még sárga akkor nem büntethető, ezért is volt, hogy anno három fotó kellett a pirosn történő áthaladás büntethetőségének a megállapításához, 1 előtte, hogy már piros, 1 közben és még 1, hogy át is haladtam és nem álltam meg mert csak nem tudtam megállni....a sárga nem tilos...
Vedd át újra a KRESZ-t a sárga is tilos jelzés! Csak amennyiben féktávolságon belül kapod, és csak hírtelen fékezéssel tudnál megállni akkor nem kell úgy belesatuznod, hogy lefulladj a kereszteződés közepén.
Egyébbként a felvételen látszik hogy mennyire vagy a kereszteződéstől mikor kapod a jelzést majd az egész folyamatot megtekintheted. Nem kell elismerned mondhatod, hogy te ennyivel meg annyival mentél max majd szakértőt fognak bevonni. És amennyiben a szakértő azt állapítja meg, hogy ha te 50-el mentél volna és fékezel gyorsítás helyett akkor meg tudsz állni, akkor majd kifizeted a szakértő díjját is. Aztán a következő esetben vagy betartod a Kreszt, vagy nem okoskodsz ha nem tartod be és fizetsz.
Mellesleg engem már toltak be a kereszteződés közepére, mert sárgát látva megálltam. Itt megint fennáll az, hogy biztonságosan megállni .... azaz nem veszélyeztetni senkit.
A sárga nem tilos jelzés!
Erről beszélek, hogy a képen nem látszik a jármű sebessége....tehát nem megállapítható, hogy meg tudott volna-e állni biztonságosan a kereszteződés előtt van nem.
Én tuti nem fizetnék sárgáért. Akkor lenne reális a sárgáért "fizettetni" ha láthatnád előre meddig zöld még a zöld.
Ez nagyon egyszerű, mondhatni befektetés nélküli megoldás. Ausztriához hasonlóan a zöld jelzés utolsó 5 másodpercét villogtatni kell. Ennyi!
Ez csak a lámpák programozásán múlik.
Ebben az esetben nem érhet váratlanul a sárga jelzés!
Nem most találták ki. Egy barátom már kapott a sárgára 50-et. És úgy kapta, ahogy a KRESZ nem engedi!
Ugyanis jó Magyar szokás szerint sajnos a felvételen látható a már jól megszokott mentalitásunk. Látszik a képsorozaton, hogy sárgára vált a lámpa ( féklámpa, lassítás nuku ) gyorsítás igen. A felvételen jól látszik, hogy ugyan sárgán megy át, de ha a Kresz szerint megáll ( mert azért a sárga is tilos jelzés ) akkor hírtelen fékezés nélkül simán meg tudott volna állni. :(
Hát következőleg már fékezni fog.
Csak hát valljuk be, többször gyorsítunk a sárgánál mint fékezünk!
Többnyire én is szabályos vagyok, de azért becsúszik 1-2 dolog.......amúgy ez a tgk-val előzni tilos csak a veszélyhelyzeteket növeli.....eddig ugye az volt a panasz, hogy sokáig megy egymás mellett két kamion és az milyen vérlázító.....na ez most arra változik, hogy ugye minél kevesebbet legyen kint a tilosban ezért amennyire tudja megközelíti ez előtte haladót és index nélkül egyszer csak kivág(hülye lenne felhívni magára messziről a figyelmet) és amint úgy látja hogy befér visszanyomul a külső sávba.......lesznek itt gondok bőven...
Az a gáz, hogy a forgalom.... főleg a pesti, városi forgalom..... akaratod ellenére is belekever olyan helyzetekbe, ami ugye nem igazi nagy probléma....de ha ott pont téged vesz ki a rendőr vagy téged kameráz le a térfigyelő....akkor szopóág!
Most kitalálták a sárgán való áthaladás büntetését is.
Pedig a KRESZ szerint sárgán áthaladni nem tilos! Ha nem lehetne biztonságosan megállni.
Na és ugye a rögzített kamera kép nem radaros/lézeres, tehát nincs a képen sebesség.
Vagyis ha 50-el vagy 70-el megyek és pont felettem lett sárga...a büdös életbe nem állnék meg a kereszteződés előtt biztonságosan.
De ugye a képen nem látszik a sebesség.... szóval simán mondhatják, hogy te sárgánál direkt behajtottál még a kereszteződésbe....
mondjuk te tuti többet fogsz befizetni mint pl én
idén szerintem 20x ha ültem a kormány mögött, szerintem még 1000km sem vezettem
szóval engem nemigen hat meg a rendőri buzgalom, meg amúgy is ezt a kevés kilométert kibírom szabályosan
Onnan is lehet tudni, hogy a sárga nem tilos, mert ha így lenne akkor anyám minden váltósárgára belesatulna a fékbe és hetente kéne biztosítózni az autót...
Ennyi erővel lehetne zöld meg piros nem.....
Okos vagy....
Na de bocsi mindenkinek és buék, de én már csak jövőre ülök ide.
A felvételből hogyan mérik meg, hogy én mennyivel megyek és hány méter van a lámpa előtt előttem? + észlelési idő.....
A felvételen nem látszik az út tapadási együtthatója sem....
A sárga jelzés nem tilos, maradjunk ennyiben.
A váci úton elég nehéz megállni 70-ről, amikor éppen előtted lesz sárga.... ez nem tiloson való áthaladás.
70-nél ~20 m/s .... átlagosan 1 mp az észleléstől a cselekvésig eltelt idő...ezalatt mész 20 métert, majd 70-ről ideális viszonyok között egy szgk. 30-35 méter alatt áll meg vészfékezéssel.
Tehát ha durván 50 méterre a lámpától lesz sárga...már necces, hogy vészfékezés nélkül meg lehet állni.
Szakértőt biztos nem rendelnek ilyenkor, mert több pontban is dől a "vád".
Egyébbként a felvételen látszik hogy mennyire vagy a kereszteződéstől mikor kapod a jelzést majd az egész folyamatot megtekintheted. Nem kell elismerned mondhatod, hogy te ennyivel meg annyival mentél max majd szakértőt fognak bevonni. És amennyiben a szakértő azt állapítja meg, hogy ha te 50-el mentél volna és fékezel gyorsítás helyett akkor meg tudsz állni, akkor majd kifizeted a szakértő díjját is. Aztán a következő esetben vagy betartod a Kreszt, vagy nem okoskodsz ha nem tartod be és fizetsz.
Erről beszélek, hogy a képen nem látszik a jármű sebessége....tehát nem megállapítható, hogy meg tudott volna-e állni biztonságosan a kereszteződés előtt van nem.
Én tuti nem fizetnék sárgáért. Akkor lenne reális a sárgáért "fizettetni" ha láthatnád előre meddig zöld még a zöld.
Ez nagyon egyszerű, mondhatni befektetés nélküli megoldás. Ausztriához hasonlóan a zöld jelzés utolsó 5 másodpercét villogtatni kell. Ennyi!
Ez csak a lámpák programozásán múlik.
Ebben az esetben nem érhet váratlanul a sárga jelzés!
Ugyanis jó Magyar szokás szerint sajnos a felvételen látható a már jól megszokott mentalitásunk. Látszik a képsorozaton, hogy sárgára vált a lámpa ( féklámpa, lassítás nuku ) gyorsítás igen. A felvételen jól látszik, hogy ugyan sárgán megy át, de ha a Kresz szerint megáll ( mert azért a sárga is tilos jelzés ) akkor hírtelen fékezés nélkül simán meg tudott volna állni. :(
Hát következőleg már fékezni fog.
Csak hát valljuk be, többször gyorsítunk a sárgánál mint fékezünk!
Most kitalálták a sárgán való áthaladás büntetését is.
Pedig a KRESZ szerint sárgán áthaladni nem tilos! Ha nem lehetne biztonságosan megállni.
Na és ugye a rögzített kamera kép nem radaros/lézeres, tehát nincs a képen sebesség.
Vagyis ha 50-el vagy 70-el megyek és pont felettem lett sárga...a büdös életbe nem állnék meg a kereszteződés előtt biztonságosan.
De ugye a képen nem látszik a sebesség.... szóval simán mondhatják, hogy te sárgánál direkt behajtottál még a kereszteződésbe....
idén szerintem 20x ha ültem a kormány mögött, szerintem még 1000km sem vezettem
szóval engem nemigen hat meg a rendőri buzgalom, meg amúgy is ezt a kevés kilométert kibírom szabályosan