Így van, a szlovák példa ezért szimpatikusabb nekem: országúton tényleg hajt mindenki, még a rendőr is lehúzódik a leállóba, ha szembe ráelőznek, viszont a zebránál szigorúan kint van a trafi.
Becsületesebb is, mint itthon, hiszen ott csak akkor fizetsz, ha ott helyszínen meg is állítanak - nincs ez az "objektívfelelősség" maszlag.
Így van - részben. Ha elöl négy vagy annál több fej van felszerelve, akkor hatásosan blokkolja.
De bemérni így sem tud, hiszen nekem is erős másfél kilométerről jelzett a blokkoló a csesznek túrán, hogy "gáz van", tehát van bőven idő lelassítani, ugyanis a 103-as gép csak 70-200 méteren rögzít, és az ahhoz tartozó sebességet küldi, ha küldenie kell.
Hát jah, de tudod, hogy nem a kis rendőr tehet róla, sokkal fentebbről jön az utasítás. Engem igazán nem is az zavar (főleg most blokkolóval ) hogy mér, hanem, hogy közlekedésileg szinte nulla veszélyeztetettségű helyeken mérnek. Mérjenek nagyobb bolt, iskola, óvoda, forgalmas helyek, gyalogátkelők, parkok körül kint meg kanyarok, baleseti gócpontok, többes kereszteződések körül. Aláírom jogos, ott ahol emberek élete veszélyben lehet menjen lassan is az ember. De az hogy városban a várostáblák körül, semmi közepén, meg kint felejtett tábláknál mérnek, disney-s kalaptartóval.... az nonszenz... dehát még ezt a bőrt lehúzhatják rólunk......addig le is húzzák. Ismétlem nem a kint lévő rendőr a hibás, hanem a megyei/országos...
Igen, most már kell is: Baranyában az LC.... kezdetű rendszámos(Chevroletek, Seatok stb.) civil autók a legújabb trükkök - gyakran disney-s napellenzővel, gyerekjátékokkal a kalaptartón, bent meg az SC103... undorító.
Én mindenkinek ajánlom! Most már meg is tudom mutatni ! Nemrég beszéltem egy r6-os sráccal mondta, hogy tökre fél minden parkoló autótól, me mostmár a fagyis autóból is mérnek! Kiváncsi leszek, hogy sikerül-e jól belőnni... szerelőm az szépen elrendezi a kábeleket, az tuti...
Hát ők tudják mennyiért viszik a mástól rendelt cuccot a vevőknek! Én is hirdetem a haverjaim között, de egyenlőre annyit sikerült elérnem, hogy majd én megyek a túrán előre!:D
Megjöttek a blokkolók! köszi. Majd teszek fel róla képeket. Ja annyira ócó volt, hogy a postás elkérte az elérhetőséged! nem akarta elhinni, hogy ennyiért 2 db-ot vettem! szét kellet szednem előtte a csomagot Majd behaltam rajta
Felénk "véletlenül" kikerül a forgalomból a motorod egy ilyenért... egyedüli megoldás a 4300 K -s szett, az is szabálytalan, de nehezebben veszik észre.
Hali mindenkinek, csak úgy kiváncsiságból érdekelne tényleg kötelezően előírja a kresz a védő felszerelést a nagymotorra? Elkisértem rokonokat egy koncertre és a parkolóból amikor kiálltam megállított a rend egyik éber őre és megkérdezte, hogy mégis, hogy képzelem, hogy nincs rajtam védőfelszerelés, persze sisak VOLT rajtam. De 2 perc 40es tempóban való motorozásért nem fogok a 40 fokban bőrbe öltözni...
szerintem nem nagyon foglakoznak vele, de elméletileg nem lehet.
Motorkerékpár fényszóró átalakítás tárgykörében az alábbiakról tájékoztatjuk.
AZ ENSZ-EGB 98. számú Előírásának címe:
„EGYSÉGES FELTÉTELEK GÁZKISÜLŐ FÉNYFORRÁSSAL ELLÁTOTT GÉPJÁRMŰ FÉNYSZÓRÓK JÓVÁHAGYÁSÁRA”
Az Előírás alkalmazási területe:
„Ezt az Előírást alkalmazzák gépjárművek fényszóróira és gépjárművek olyan megosztott világító rendszereire, amelyek üveg vagy műanyag lencséket tartalmazhatnak, és amelyeket gázkisülő fényforrással szerelnek fel a fényszóróban vagy a megosztott világító rendszer külön fénygenerátorában.”
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelék II., a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak alapján:
„j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.”
Tehát a motorkerékpár is gépjármű, azaz elméletileg vonatkoznának rá a 98. számú Előírásban foglaltak.
Azonban motorkerékpárok esetében gyárilag még nem alkalmazzák a gázkisülő fényforrással szerelt fényszórókat.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) 1. számú mellékletének 1/A., a gépkocsik jóváhagyási kötelezettségeit tartalmazó táblázat tartalmazza a gázkisüléses fényszórókat, ezzel szemben az 1/B. táblázat a motorkerékpárokra vonatkozóan nem.
Az MR alábbi előírásaiból ered a világító berendezésre előírtaktól eltérő műszaki jellemzővel rendelkező, illetve az E jóváhagyási jellel nem rendelkező izzólámpák alkalmazásának tiltása.
„37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
38. §
(3) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”
Az utólagos átszerelésre gyártott gázkisüléses izzólámpák nem rendelkeznek a halogén üzemű berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel, továbbá nem rendelkeznek az ENSZ-EGB 99.számú Előírása (Egységes feltételek gépjárművek jóváhagyott gázkisülő fényszóróiban használatos gázkisülő fényforrások jóváhagyására) szerinti jóváhagyással.
Fentiek alapján a motorkerékpárok halogén izzólámpáival szerelt fényszóróinak átalakítása is szabálytalan, tiltott, és balesetveszélyes.
Becsületesebb is, mint itthon, hiszen ott csak akkor fizetsz, ha ott helyszínen meg is állítanak - nincs ez az "objektívfelelősség" maszlag.
De bemérni így sem tud, hiszen nekem is erős másfél kilométerről jelzett a blokkoló a csesznek túrán, hogy "gáz van", tehát van bőven idő lelassítani, ugyanis a 103-as gép csak 70-200 méteren rögzít, és az ahhoz tartozó sebességet küldi, ha küldenie kell.
Jól emlékszem hogy azt írtad hogy a 103 ellen nem jó a "blokkolód" ?
Motorkerékpár fényszóró átalakítás tárgykörében az alábbiakról tájékoztatjuk.
AZ ENSZ-EGB 98. számú Előírásának címe:
„EGYSÉGES FELTÉTELEK GÁZKISÜLŐ FÉNYFORRÁSSAL ELLÁTOTT GÉPJÁRMŰ FÉNYSZÓRÓK JÓVÁHAGYÁSÁRA”
Az Előírás alkalmazási területe:
„Ezt az Előírást alkalmazzák gépjárművek fényszóróira és gépjárművek olyan megosztott világító rendszereire, amelyek üveg vagy műanyag lencséket tartalmazhatnak, és amelyeket gázkisülő fényforrással szerelnek fel a fényszóróban vagy a megosztott világító rendszer külön fénygenerátorában.”
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelék II., a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak alapján:
„j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.”
Tehát a motorkerékpár is gépjármű, azaz elméletileg vonatkoznának rá a 98. számú Előírásban foglaltak.
Azonban motorkerékpárok esetében gyárilag még nem alkalmazzák a gázkisülő fényforrással szerelt fényszórókat.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) 1. számú mellékletének 1/A., a gépkocsik jóváhagyási kötelezettségeit tartalmazó táblázat tartalmazza a gázkisüléses fényszórókat, ezzel szemben az 1/B. táblázat a motorkerékpárokra vonatkozóan nem.
Az MR alábbi előírásaiból ered a világító berendezésre előírtaktól eltérő műszaki jellemzővel rendelkező, illetve az E jóváhagyási jellel nem rendelkező izzólámpák alkalmazásának tiltása.
„37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
38. §
(3) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”
Az utólagos átszerelésre gyártott gázkisüléses izzólámpák nem rendelkeznek a halogén üzemű berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel, továbbá nem rendelkeznek az ENSZ-EGB 99.számú Előírása (Egységes feltételek gépjárművek jóváhagyott gázkisülő fényszóróiban használatos gázkisülő fényforrások jóváhagyására) szerinti jóváhagyással.
Fentiek alapján a motorkerékpárok halogén izzólámpáival szerelt fényszóróinak átalakítása is szabálytalan, tiltott, és balesetveszélyes.