ja akkor lehet kicsit félreértettelek.nekem az egész onnan indult hogy mivel nem ismerlek,úgy tűnt volt valami korábbi sérelmed vagy rossz tapasztalatod a dízelekkel,ami miatt ez a véleményed.én csak emiatt álltam ki mellettük,mert egyébként minden típusú autót tudok szeretni,ha jól sikerült,és bizony szeretem ugyanúgy a benzinest mint a dízelt,sőt..de abba is van ami nagyon el lett találva
Oktatásra visszatérve. Fősuli azért jó, mert mellette van rengeteg idő. Addigra már pont megtanul az ember tanulni, ha értelmes. Tehát képes az addig tanulási sebességét megtöbbszörözni, ez kellett is egy szigorlathoz. Mellette meg van idő képezni magad. Amit szakmailag az iskola ad, azt inkább nem értékelném. Eseteket kiragadni a szenzációs intézményeinkből, munkahelyekről meg nem szeretnék, főleg nem nyilvánosan, mert még valaki magára ismer. Max egy sör mellett.
Mert talán az ő céljukra a legideálisabb?
Én nem taxizom, nem is akarok, nem futok annyiit egy évben.
Te taxizol? Egészen mások az elvárások.
Tudod, a korábbi példa. Legyünk horgászok. Nézzük az Rx50-et. Kilehet vele menni horgászni, de Béla bácsi hátára a cuccot felpakolva nem éppen érezné jól magát, ha 5-6e felett kéne forgatni a kismotorkáját egy egyenesebb úton magasabb fokozatban, mert szívrohamot kapna. Azt kb nagyívben leszarja, hogy 15-el többet megy, mint a schwalbe.
A schwalbera felül, kb 2-nél felváltja uccsó gangba, aztán gyökkettővel elpöfög, elhúzza magát.
Megkérdeznéd a különböző embereket melyik jobb motor, hát lenne mindenféle. De az az igazság, hogy egyik sem jobb a másiknál, csak más, de Béla bácsi stílusához a schwalbe 10x jobban passzol.
"eleve nem mindegy hogy hol végezted el (én meg közlekedésmérnök vagyok na és?"
Hát ha Magyarországon belűl, akkor tökéletesen mindegy. :) Sajnos, vannak akik elfetisizálják a dolgokat és elhiszik, hogy van ahol jobb, de teljességgel mindegy.
Azt szoktam mondani, hogy a nullával való szorzásnak nulla az eredménye. Kb ez mondható el a hazai szakképzésről.
Már szki-ban sincs szakmai oktatás, fősulikon kb zéró gyakorlat, se szigorlat, se semmi.
Többivel is egyetértek.
Totál félreértessz.
A turbó tök jó.
Nekem (szigorúan nekem) az a nem jó, amikor veszünk egy blokkot, alacsony kompresszióval (hogy majd bírja a feltöltést), majd ezt bizonyos áldozatok árán feltöltéssel tök erőssé varázsolunk.
Engem érdekel az alja, egy szívó benzines nem tud sokat, tény, nem tud anynit, amennyit egy mai jól megtöltött dízel középen, mikor megvan a töltés (azt azért vegyük figyelembe, hogy mai erős dízelek töltőnyomása a 80-as évekbeli betiltott kategóriák határát súrolja :))
De ahol még nem épül fel a nyomás, én nekem (szigorúan nekem) ez számít, ott az a szar is sokkal többet tud.
Mentél már szívódízellel? Könyörgöm, annak még a vezérlése is élesebb, mint a tdi-ké, magasabb a sűrítési aránya is, aztán még úgyis a gyötrelem kategória. Egy kétezres sdi kb azt tudja, amit egy 16V 1.2-es benzines, amit szigorúan nem forgathatsz 4000 fölé :) Cégnél ilyennel járok, szép és egyenletes, ahogyan egy szívónak kell, de amikor 100-at úgy viszi, hogy 3000-et forog és ha jön egy szembeszél akkor visszalassul. Van fenn youtuben 2.0SDI videó, érdekes.
Turbó meg tök jó, kár hogy sportban évtizedek óta benzinesen csak olyan látszat dolog, a rendes használatát réges-régen betiltották benzinesen. Bár tény, hogy a turbókorszaknak volt nem kevés (ember)áldozata.
Értsd meg, ez szigorúan az én problémám, az én stílusomnak nem fekszik, a lineáris karakter jobban bejön. Ahogy motoroknál sokaknak a 4t a 2t-vel szemben. Ennyi.
Nem kell belemagyarázni olyan dolgokat, amiket nem mondtam.
ja és vegyünk egy gyakorlati példát.mivel járkálnak a taxisok?
és miért?valami oka csak van..
igaz szerintem a kompresszor többségben van,amit meg is értek,de mindenesetre dízel
egyébként felőlem azt csinálsz amit akarsz,és ezt most egyáltalán nem rossz szándékkal írom,ezt leszögezném az elején.csak beszélgetünk erről!
tehát lehetsz villamosmérnök végzettségileg,nem jelent semmit.eleve nem mindegy hogy hol végezted el (én meg közlekedésmérnök vagyok na és?) de még ha egy bme-n is voltál,nem egyenértékű azzal hogy tényleg értesz hozzá.sőt lehetsz főmérnök az audiban,akkor sem biztos.persze a tapasztalat szerint azért értenek hozzá,és nem is kicsit,ráadásul semmi jogom hogy megkérdőjelezzem a tudásodat,mert nem is ismerlek,éppen ezért ez nem ellened szól,csak tényként közöltem.
nekünk is tgv van benne,és jobban bejön mint a mezei változat.egyébként is az 1,9pd sokkal jobbra sikerült mint a 2 literes közös nyomócsöves.
és azt írtam hogy igen,el kell váltanom a kettest,mert 80 után valahol vége van,a 3as is 110 után ér véget valamennyivel,gps szerint 3at csal az órám 110nél.
éés mit akartam még?ja igen.mondtad hogy úgy érzed a tádéval hogy mész,megindulsz,és szerinted mégsem.hát mondanám hogy a szívó benzinessel sem mész jobban,csak ott nincs egetverő különbség,mert nincs turbo.azaz egyenletesebben gyorsul...egyenletesen lassan
viccet félretéve,azt magyarázd meg hogy ha annyira szar a turbo (egyébként nekem is jobban bejön a tfsi,mert ezzel megoldották a turbolyukat) szoval ha annyira szar a turbo,és a szivo visz mindent,akkor egy versenyen miért +1 kategória a turbos auto?pedig alul gyengén megy,akkor egy csoportból kéne indulnia a hasonló köbös szívóval,nem igaz?
hello
rábaring fesztiválon voltam, péntektől vasárnapig
szombaton elmosta az eső az északai gyorsulást pedig ojat még nem láttam de majd legközelebb
most megyek munkába
majd holnap este leszek
110-et ment az is :)
Ami persze biztos kamu, de nekem nem felfele szoktak mérni az óráim.
Ország másik felére meg próbáljátok ki az eurolines-es busz seggét, azok mennek ilyesmi járművek közül a leggyorsabban, kevesebbet fog enni lényegesen, mint 90-nél :)
A simson hengerek képei közül tán 1 van, amit emzoli csinált, a többi az saját kreálmány.
Egyébként én aláírom, és elfogadom, hogy neked más karakterű motor jobban bejön, csak nekem nem fekszik.
Tudod van aki a szőkékre gerjed, van aki a barnákra.
Nem tudom mér.Szerintem semmi gond a Simsonokkal sőt nem is kis dolog amit néhányotok kihoz belőlük.Mellesleg most nem a motorokról volt szó.Azt tényleg nem szeretjük ha egy kis suhanc osztogatja az észt mondjuk a motorozásról és az ezzel kapcsolatos dolgokról közben az oldalán meg annyi,hogy Simsonja volt és van ezidáig.Mondom ha az ÉSZT osztogatja akkor.
Én nem taxizom, nem is akarok, nem futok annyiit egy évben.
Te taxizol? Egészen mások az elvárások.
Tudod, a korábbi példa. Legyünk horgászok. Nézzük az Rx50-et. Kilehet vele menni horgászni, de Béla bácsi hátára a cuccot felpakolva nem éppen érezné jól magát, ha 5-6e felett kéne forgatni a kismotorkáját egy egyenesebb úton magasabb fokozatban, mert szívrohamot kapna. Azt kb nagyívben leszarja, hogy 15-el többet megy, mint a schwalbe.
A schwalbera felül, kb 2-nél felváltja uccsó gangba, aztán gyökkettővel elpöfög, elhúzza magát.
Megkérdeznéd a különböző embereket melyik jobb motor, hát lenne mindenféle. De az az igazság, hogy egyik sem jobb a másiknál, csak más, de Béla bácsi stílusához a schwalbe 10x jobban passzol.
Hát ha Magyarországon belűl, akkor tökéletesen mindegy. :) Sajnos, vannak akik elfetisizálják a dolgokat és elhiszik, hogy van ahol jobb, de teljességgel mindegy.
Azt szoktam mondani, hogy a nullával való szorzásnak nulla az eredménye. Kb ez mondható el a hazai szakképzésről.
Már szki-ban sincs szakmai oktatás, fősulikon kb zéró gyakorlat, se szigorlat, se semmi.
Többivel is egyetértek.
Főleg azzal, hogy azt csinálok amit akarok :)
A turbó tök jó.
Nekem (szigorúan nekem) az a nem jó, amikor veszünk egy blokkot, alacsony kompresszióval (hogy majd bírja a feltöltést), majd ezt bizonyos áldozatok árán feltöltéssel tök erőssé varázsolunk.
Engem érdekel az alja, egy szívó benzines nem tud sokat, tény, nem tud anynit, amennyit egy mai jól megtöltött dízel középen, mikor megvan a töltés (azt azért vegyük figyelembe, hogy mai erős dízelek töltőnyomása a 80-as évekbeli betiltott kategóriák határát súrolja :))
De ahol még nem épül fel a nyomás, én nekem (szigorúan nekem) ez számít, ott az a szar is sokkal többet tud.
Mentél már szívódízellel? Könyörgöm, annak még a vezérlése is élesebb, mint a tdi-ké, magasabb a sűrítési aránya is, aztán még úgyis a gyötrelem kategória. Egy kétezres sdi kb azt tudja, amit egy 16V 1.2-es benzines, amit szigorúan nem forgathatsz 4000 fölé :) Cégnél ilyennel járok, szép és egyenletes, ahogyan egy szívónak kell, de amikor 100-at úgy viszi, hogy 3000-et forog és ha jön egy szembeszél akkor visszalassul. Van fenn youtuben 2.0SDI videó, érdekes.
Turbó meg tök jó, kár hogy sportban évtizedek óta benzinesen csak olyan látszat dolog, a rendes használatát réges-régen betiltották benzinesen. Bár tény, hogy a turbókorszaknak volt nem kevés (ember)áldozata.
Értsd meg, ez szigorúan az én problémám, az én stílusomnak nem fekszik, a lineáris karakter jobban bejön. Ahogy motoroknál sokaknak a 4t a 2t-vel szemben. Ennyi.
Nem kell belemagyarázni olyan dolgokat, amiket nem mondtam.
és miért?valami oka csak van..
igaz szerintem a kompresszor többségben van,amit meg is értek,de mindenesetre dízel
tehát lehetsz villamosmérnök végzettségileg,nem jelent semmit.eleve nem mindegy hogy hol végezted el (én meg közlekedésmérnök vagyok na és?) de még ha egy bme-n is voltál,nem egyenértékű azzal hogy tényleg értesz hozzá.sőt lehetsz főmérnök az audiban,akkor sem biztos.persze a tapasztalat szerint azért értenek hozzá,és nem is kicsit,ráadásul semmi jogom hogy megkérdőjelezzem a tudásodat,mert nem is ismerlek,éppen ezért ez nem ellened szól,csak tényként közöltem.
és azt írtam hogy igen,el kell váltanom a kettest,mert 80 után valahol vége van,a 3as is 110 után ér véget valamennyivel,gps szerint 3at csal az órám 110nél.
éés mit akartam még?ja igen.mondtad hogy úgy érzed a tádéval hogy mész,megindulsz,és szerinted mégsem.hát mondanám hogy a szívó benzinessel sem mész jobban,csak ott nincs egetverő különbség,mert nincs turbo.azaz egyenletesebben gyorsul...egyenletesen lassan
viccet félretéve,azt magyarázd meg hogy ha annyira szar a turbo (egyébként nekem is jobban bejön a tfsi,mert ezzel megoldották a turbolyukat) szoval ha annyira szar a turbo,és a szivo visz mindent,akkor egy versenyen miért +1 kategória a turbos auto?pedig alul gyengén megy,akkor egy csoportból kéne indulnia a hasonló köbös szívóval,nem igaz?
Megultrahangoljuk. Akkora szvsz nincs, Ikrényben holnap rákérdezek, mekkora átmérő.
Holnap viszem a karbimat hozzád, és megultrahangoljuk! Van kúpos dörzsárad? Fel kéne polírozni a szelepfészket!
rábaring fesztiválon voltam, péntektől vasárnapig
szombaton elmosta az eső az északai gyorsulást pedig ojat még nem láttam de majd legközelebb
most megyek munkába
majd holnap este leszek
Mi van veled? Voltál valamerre a hétvégén?
Már csak 363 nap van és visszatérek
Ami persze biztos kamu, de nekem nem felfele szoktak mérni az óráim.
Ország másik felére meg próbáljátok ki az eurolines-es busz seggét, azok mennek ilyesmi járművek közül a leggyorsabban, kevesebbet fog enni lényegesen, mint 90-nél :)
Egyébként én aláírom, és elfogadom, hogy neked más karakterű motor jobban bejön, csak nekem nem fekszik.
Tudod van aki a szőkékre gerjed, van aki a barnákra.
Amióta én leszedtem az oldalamról a simsonokat, azóta teljesen más a respekt.
Egyszerűen meguntam a magyarázkodást.