GI! Lenne egy kérdésem az oldaladon az a sok simson henger fényképeket ki csinálta eredetileg? Ja a villanymotor nyilván nem a Hajdu centrifuga motorra gondoltam.
Egyébként meg az 1.6 2-es Golfod 6 litert max hosszútávon és 90-110 között eszik annyit más mesét meg nem hiszek el!Az én 2000-es dízel masinám meg télen városba eszik 6 ot és az is 1 baromság ,hogy fordulaton kell tartanod mert alulról nem húz a dízel te még nem mentél igazi TDI vel pláne az új közös nyomócsövű Komorrélal!Az meg hogy 1 és 2-ben csak ránt és vége ne haragudj de erre csak ezt tudom mondani.Azt meg senki sem mondta ,hogy a motor nyomatékát a keréken kell nézned.Vazze nem mindegy ,hogy a gördülő ellenállást mekkora nyomaték győzi le még ha áttételről is van szó!A másik meg a villanymotorok a villanynak tökmindegy mekkora a fordulata az 0-ról a max fordulatáig a teljes nyomatékát adja le.A fenntartási költségeket a Dízel és a Benya között ne a 2-es golfod és mondjuk pár éves dízelhez hasonlítsd.Tudod menyibe kerül egy pl. injektor csúcs ami előbb kopik mint a dízelnél vagy pl. egy EGR szelep vagy egy légtömeg mérő ami a benzinesnél sokkal jobban befolyásolja a fogyasztást és a teljesítményt ha beszarik mint a Dízelnél.A másik benzinesnél ha turbós előbb megtudod ölni mint a dízelt.
Egyébként az olajjal kapcsolatban. Most éppen az ódinak csinálunk egy hidegjárató féktermet. Érdekes dolgokat lehet művelni az olajjal. A long life periodusok meg viccek. :)
Változó geometriásak mondjuk már egészen hamar betudnak töltődni, minden ember más és más, de nekem még azoknál is hiányzik, hogy 1700 alatt nem nagyon történik semmi.
Sosem.
Vagy bekellett volna fosnom azonnal a nagyobb nyomatéktól (de szigorúan csak főtengelyen), amikor a dízel csodákkal mentem és bizonyára sokkal jobban is ment a nyomatéktól, mint pl az sti, rs3 sorolhatnám. Csak én éreztem máshogy De biztos az rs4 próbakör is szarabb élmény lesz, hiszen az sincs 500Nm :)
De elárulom, nekem a merci kompresszoros motorja tetszik. Csak kár, hogy ilyen számomra egy fenntarthatatlan autóban létezik.
"érdekes akinek régi van,szidja az újat,akinek még 8szelepes,szidja a 16ot,akinek még sima szívó,szívja a turbósat,akinek még benzin,szidja a dízelt.pedig mindegyik jobb"
Nem szidom, nem szarabb a 16V-s csak más. De számomra nem érdekes egy közlekedésre használt autónál hogy megy 4000 felett. Inkább az, hogy alatta milyen, abban meg rosszabb.
Ezt párszor 50-es fórumokban azthiszem sikerült már megértetnem, lesajnálják az schwalbit, mert az rs 10-15-el gyorsabb (közben már 110-nél veri az órát). Cserébe sírnak folyamatosan, hogy hogy lehetne nyomatékosítani, mert 6000 alatt nem viszi el az uccsót. :) Vegyen simsont. Nem szarabb az, csak más. Az RS-nél, hogy fenn menjen, beáldozták érte az alját. Egészen egyszerűen más.
Ki venne ma 70-80 lovas 1.6-ost? Égvilágon senki, még akkor sem ha a 95%-ban használt tartományokban másfélszer erősebb lenne, akkor sem.
Alacsony fokozatok rém rövidek a tádékban, valahogy túl kell élniük azt amíg még nincs töltés (ahol a túró nem hogy nem tölt, de még vissza is fogja) különben el sem bírná.
Kb azért lehet velük relatív könnyen elindulni, mert dögnehéz a bele, baromi nagy a thetája. De a theta az nem nyomaték.
Ez egyből látszik, hogy mikor nincs töltés, akkor egy nagyobb gangot már közel sem bír el. Egy fosadék 1.2-essel azé' 80-akat lehet már menni 2.-ban. Szóval ezekben ilyen hosszú, még az 1.5-ös szamara is megy 2.-ban 100-at, igaz győrtől sopronig, de megy :)
"1400nál nyit a turbo,1700nál leadja a maxot.ja,4ezernél is annyit ad le"
Igen, így szokott lenni azokban a katalógusokban, meg ilyen kézzel rajzolt prospektus görbéknél, ahol egymáson van a nyomaték és a teljesítménygörbe. A bibi ott szokott kezdődni, hogy amikor átakarod számolni az egyikből a másikat, akkor más-más görbét ad, szóval valahol hazudnak :) Kedvencem az opel egynémely görbéje. Aki tanult fügvényelemzést az kapásból látja, hogy nem tartoznak egymáshoz a görbék :)
Mennyit forog a tádéd 2.-ban 100-nál? Nekem a passat 1.9TDI asszem 4750-nél szabályzott, harmadikban 110 körül. Gondolom elírás. :)
Ez olyan, mint a 2t-4t vita egyébként. Én imádom a 2t-t motorozásnál. Hasonló, mint egy TDI, az hogy alúl semmit sem tud, azt a fenti megbocsájtja. Közlekedésre viszont pont emiatt szar vele menni, folyamatosan 1800-2000 felett vagy kénytelen tartani a fordulatot, alúl élettelen és fenn sem annyira jó nekem, hogy megbocsátsam neki az alját. Arról nem beszélve, hogy sem a hangja sem az emissziója nem tetszik. Melóm elég közel áll a vizsgáztatáshoz, ha úgy menne ahogy a nagykönyvben meg van írva, akkor az euro 5-ösnek hazudott, újan bukna a kv mérésen c. csodák mennének a hulladéktelepre kb :) Had ne menjek bele, hogy miért csalnak a környezetvédelmi mérésnél mindenhol, akkor is ha nem kéred külön, de ez így működik.
Nem mondom egy autópályán, ha tényleg kurvasokat megy valaki, akkor megérheti. De azért recskázni ne már, hogy így megy úgy. Arra ott van a túróbenya, azután ilyen szempontból minden más csak utánérzés, kompromisszum :)
az szép fogyasztás.30-40k amúgy hamar összejön,még nekem is megvolt annyi privátba(+ cégessel havi 12-14e),pedig én nem is megyek sok helyre.a dízel egyik hátránya inkább ez a sokszor 10-15km.nem jó neki.egy benzinesnek meg kevésbé rossz
jajj és persze majdnem elfelejtettem majd írjunk akkor is egymásnak ha 500e km-nél tartunk!bár a te autód még akár el is érhetné
meg ne felejtsük el azt se,hogy miért mondanak rosszat az autókról.ott van pl több gyárnak már nincs kötelező olajcsere a gyár elhagyása után (holott én pl az audiban szembesültem vele hogy bizony ott azért nem tökéletes minden,kell az összekopás..) ráadásul kitolták az olajcseréket 30e km-re.láttál te már 30ezres olajat?én igen.az tudod milyen kenést ad a turbonak?és akkor innen jön az hogy szar az auto,szar a turbo,300-400e ft kapásból.
Végülis a leszabályzás az alapjárat után van. :)
Nekem az alapjárat környéke az max az 1000rpm-et jelenti. Nem jellemző, hogy 1500 fölé forgatnám, kivéve uccsó fokozatban, országúton, vagy előzéskor.
De már eljutottam arra a szintre, hogy ótópályán is max 110-el megyek. Járok elég sokat szerte széjjel az országban, csak privát úttal megvan az évi 30-40k, aztán nem kellett sok hozzá, hogy rájöjjek, hogy ha mondjuk békéscsabára megyek és hajtok, akkor az jóesetben 20 perc előny ehhez képest. Legkirályabb az euroline busz hátuljában, 110el, lehetőleg minél közelebb. Úgy hosszú távon, jól bemelegedve brutál jól eszik, direkt kifogyasztottam, volt nálam egy 5 littyós kanna vészesetre, 1026km, 5.26L/100 :)
érdekes akinek régi van,szidja az újat,akinek még 8szelepes,szidja a 16ot,akinek még sima szívó,szívja a turbósat,akinek még benzin,szidja a dízelt.pedig mindegyik jobb
és most mondom hogy szerintem kicsit gyengébb,vagy ilyen benzinesekével vetekszik az 1es,ami hosszúra lett csinálva,nem csak autó-elindítónak,annak ellenére hogy 6os váltó van!
a nyomatékhoz persze áttételt is kell nézni,de azért ne nyomjon már le egy 1.2es,vagy akármihez is hasonlítod.1400nál nyit a turbo,1700nál leadja a maxot.ja,4ezernél is annyit ad le...
100ig mindenképp el kell váltanom a 2est,sok benzinesnek nem.na és?a cross motor jut eszembe.azért mert a 4.et már 100nál el kell váltani,azért szarul megy?pont ez a lényeg.igaz időveszteség is van miatta.és igen,az említett autók nem sokra valók.ezért mondtam hogy jól meg kell választani.
Szar lambda szabályzott 1.6-os 8V 2-es golf, 91-es.
Mindenféle erölködés és rángatás nélkül lehet vele 40-nél 5.-et játszani, városban mászkálni.
De általában ahányadik fokozat x 10km/h-nál szoktam váltani. :)
Régi sti-vel mentem, az is 350nm volt, asszony a3-ja is :) Persze az sti kétszer akkora fordulatszám tartományban adta, nem a betölt, lök egyet és már vége is c. feeling. Töltőnyomás megérkezése elött is használható. Nomeg persze mivel forog, jóval nagyobb lehet az áttétel, a keréken már egészen más nyomaték értékek jönnének le.
És mit sem változtatott azon a dolog, hogy a tdi a3-ba, mint ahogy az összes tdi-be az első fokozatok (gondolom, hogy túró nélkül azért még ne csak a visszalassulunk effekt legyen) lehetetlen rövidek, egy szar 100 lovas focusban is hosszabb a 2-es, mint egy másfélszer olyan erős kocsiban a 3-as. Még ez sem sokat változtat.
Érzetre egyébként marha jók a TDI-k. De becsapósak. 1-es, ránt egy nagyot, 2-es ránt egy nagyot, akkorát amekkkorát a fostalicskám sosem. Aztán ránézek az órára és hát nézek ki a fejemből, ja ez még csak 60 :)
Ja a főtengelyen mért értékekre bukunk? :) Nekem csak másfélszer akkora áttételem van.
Ennél már csak az a jobb, amikor az új trendnek megfelelően a villanyos kocsiknál recskáznak a nyomatékra. Kerékagymotor, aztán húha 1000Nm, húha így megy úgy.
Azt már elfelejti a marketinges elmondani, hogy ha van egy 1.2-es benzinesed és mondjuk 10 az összáttétel (difi + váltó), és belegondolunk, akkor nem is olyan nagy szám az a húha 1000Nm.
Ezen azért érdemes elgondolkozni, hogy mennyi egy dízel és egy benzines összáttétele. :)
Alig alapjárat után azért elég vicces. Alúl használhatatlan gyenge. Próbálj meg betenni nagyobb, esetleg végfokozatba egy ilyen "350Nm-es" autót mondjuk alig alapjárat után, úgy lebök, mint a huzat, zéró erő, kamu adat. Meg mondjuk egy szar 1.2-est, az meg valamiért elviszi. :) Ahol betölt persze megy, megindul. Aztán meg kopp elfogy.
Váltani csak max autópályán nem kell sokat vele, amúgy majd egyszer számolgasd, szétváltogatod magad amiatt, hogy alúl halott és sávban kell tartani. :)
Én meg, 1-esben megy 50-et, utána akár rakhatok kényelmesen 5-öt is, onnan meg már van végsebesség is.
Szabályokat betartva járok. Persze idővel rágerjedt mindenki a katalógusban szuperul mutató, de alúl szart sem produkáló 16 szelepesekre.. de hát tudod, az sem megy jól, ha tiporják, max jobban. De a jótól ezek távol állnak erősen, a "350Nm" is. Akkor meg minek :)
"nem azért vettük mert olcsó.hanem mer dízel powa"
A6, Q7, X5, S320CDI tulajok pedig ezt mondják. Nem tudom ha 5 évente cserélgetik hogy bírják a "métert sem mentem vele, de havonta 300k-ba fáj az értékvesztés" c. történetet finanszírozni, ha egyszer benzinre sem telik :)
nem azért vettük mert olcsó.hanem mer dízel powa
hol lesz neked benzinesben 350nm-ed alig alapjárat után?
egyébként nagyon körül kell nézni,és nagyon jó típust választani ahhoz hogy megtérüljön.pont emiatt.és még ezután is jobban kell figyelni rá,hogy visszahűljön,hogy bemelegedjen stb.
viszont cserébe 160nál nem pörög 9ezret,nem kell őrült módjára váltogatni ha jön egy kis domb,és hosszú távon nagyon jó lesz a fogyasztása.
Nagybátyám is mindig ezt mondogatta nekem, hogy ő 4.5-ből eljár, míg az én benyásom 6-ból, 6.5-ből ugyanott.
Aztán jött egy olcsó magasnyomású rendszer csere, 700k.
Azóta nem mondogatja. Persze lehet majd, ha ezzel az egy szívással megússza, és abban is lesz valamikor 360kkm akkor talán olcsóbbra kijön majd, bár hosszú távon is kételkedek benne.. akkor lehet majd jobban jár.
De valahogy a tökömnek sem kéne olyan autó, amit nem tudok fenntartani. (értsed a fenntartani tudáson azt, hogy ha beszarik, akkor max két héten belűl meg tudjam javítani, anélkül hogy beüssön az anyagi csőd, meg járkáljon hozzám a provident).
Tudom, kapjam be, de szerintem a common rail, akár pd dízel a bátor és a gazdag emberek sportja, látszat olcsóssággal :)
(a legalsó az énvótam, szar is vóót:)