Amit én tudok:
-Lehet a nicasilt hónolni
-Nemtom hogy a hónolt hengerhez mekkora dugatyú kell,sztem akkora mint a gyári mert a hónolás azcsak nagyon minimális réteget baszogat,nemolyan mint a hengerfúrás...
-Valaki aztmondja a karcos hengerfalra hogy az a nicasil még jó.Valaki az enyhén karcosat már nemteszi vissza.
-Nicasiloztatni lehet,de úgyis elbasszák mert nagyon nehéz,többetér új hengert venni vagy olcsóbb de nemolyan jó a lentebb említett vashüvely behelyezése.
Ha motorfelújításról van szó, nekem is lenne pár kérdésem:
Ha egy gyenge kompressziójú motort szétszedünk, honnan lehet eldönteni, h a nicasil és a henger állapota jó?Csak szemrevételezés(tükörsima felület), vagy ki kell mérni a hordósságot ahol a dugattyú jár, és a vállasságot?
Ha mondjuk a henger jó, milyen méretű dugót kell választani bele? Alapméretűt(bentlévővel megegyezőt)
vagy ettől egyel nagyobb túlméretet? A túlméreteshez hozzá kell-e igazítani a hengert(hónolás) bár nem tom, h a nicasilt lehet-e megmunkálni egyáltalán. Pl. a krosszmotorokba is "állandóan" (meghat. üóránként)dugattyút cserélnek. Ők milyen méretű dugót választanak bele?
Azt is olvastam vmelyik fórumba, h elvileg lehet újra nikasiloztatni a hengert, bár az ki tudja milyen minőségű lehet..
Jó lenne egy dugószett csere legalább,de nekem még ott a lakás, meg az asszony,meg a halak!Szoros ám a költségvetés,ráadásul az asszonyt nem vihetem vele,mert segédpapiros,így nem is nagyon szereti.Nem egyszerű családdal még motorozni is.Majd ti is rájöttök!
A titán gyertya sem bírta:) 2 hét után melegedő motornál elpattant a porcelán rajta(szigetelés) és félreadja a szikrát (ez volt a gyári champion gyertya) de amikor ment....dugó gyűrűvel olyat ment hogy hagyjuk!
Gyula!
Ha gyűrűt cserélsz akkor ajánlatos mindent!
Dugó gyűrű csapszeg anyámkínya mindent mert ha 1 régi szét megy benne akkor nagy az esély hogy visz mindent! Én is mindent cseréltem hajtókaron kívül...
Am nekem 32 be fájt hónolással 1 ütt szal ahoz képest hogy kompletten lett cserélve minden meg hónolva...nem összeg... majdnem drágább volt a 2 gumiXDXDXD
Amúgy meg a nikaszil kibaszottul bírja....nekem szétszált a gép és 1 hónolás megoldotta...most hegyezve lesz (szerencsére mert így nem csak új rezót hanem dobot is kap és így megoldódik a dob problémám:D:D) de szerintem a főtengely meg minden bírni fogja a 40-45 Le-t:)
Majd jövőre én is tervezek egy gyűrűcserét,meglátjuk milyen a hengerfal.Ha nagyon beteg,utánanézek milyen cserelehetőség van,ha van sima öntvényhenger azt rakok rá, mert jóval olcsóbb,és az is elmegy 10-15 ezer km-t.Persze be kell járatni,de nekem nem gond.
A nicasilos henger gyengéje (neki is van!)a hősokk,a túl nagy hősebesség!Ha hideg motorral nagy terheléssel nekikezdesz,a benn tomboló tűztől a nicasil réteg is kb.800-900 fokra hevül,mikor a henger még hideg vízben fürdik!Emiatt a réteg leválik a hengerfalról.Foltok,pikkelyek lesznek a hengerfalon.Emiatt írja a gépkönyv a 60-fokos indulási hőmérsékletet.Ha neked nem látszik sérülés,folt a hengerben,akkor még jó az!
Csak azért kérdeztem,mert jövő ilyenkor dugócsserém lesz ha minden igaz és hát nemtom hogy a nicasilom milyen állapotban lehet...Ha kuka akkor sztem megyy bele vashüvely Vagy másik henger...
Tavaly adtam el a Pannóniámat,abban 40000km.volt,de akkora kompressziója,hogy egyszer gyengén rúgtam meg és visszarúgott a berugókar,majd eltörte a lábam!Annyi a bibi a vasőntvény hengerrel,hogy tovább tart a bejáratása,mert a széntartalom miatt hőre edződik be,és annak idő kell.Egy versenymotornál erre nincs idő!Szénacél öntvényt nem is szeretnek esztergálni,mert ha felhevül beedződik és pillanat alatt elkoptatja a kést!
Nem annyira tartós nagyobb fordulaton, ezért használtak nicasilt pörgős motoroknál.Viszont olcsó,könnyen javítható,alacsony fordulatú(6000 alatt) gépeknél ma is előfordul.15000-km. után a nicasilt is ajánlatos cserélni.Végül is az ötvözettől függ,például króm,vagy molibdén ötvözettel nagyon kopásálló egy öntvényhenger is!
Valamikor az enyémen is volt szélesebb gumi,mert a sárvédő belső oldalán látszanak súrlódási nyomok,de mikor megvettem a gyári méretű gumik voltak rajta.
Nálam 90/90 elől,hátul 120/80-as van,nekem így jó mert én nagyon nem hajtom.Viszont így jó a fogyasztás.Shepi,hol lehet gyűrűket venni olcsón?Cserélnem kéne,mert az én kompresszióm se jó
Én csak mindenből 10 el tettem fel nagyobbat...de 170 et akkor is fog menni mert akkor már a motorja is bika lesz:) lesz tömítés normális gyertyám, karbibeállításom meg mindenem
130 helyett 140 (/70) 100 helyett 110 (/70) szal nem lesz gázos amúgy...
de majd meglássuk:)
Nekem is kevés a kompresszióm bárén hideg motorral mértem szal lehet valamivel több lesz az új mérésnél Amugy városban nekem szokott lenni 9 is néha...de akkor nemnormálisan közlekedtem amugy 7-8 ha hajtom
Attól hogy te esetleg nem akarsz 45 pacival rohangálni attól én még igen:)