Hozzászóláshoz be kell jelentkezned


ócsón gondoltam
Boltba?
honnan lehet kompressziómérőt szerezni?
Hát ha nem muszáj,de ha ráérekk szívesen segítek,bár ha valaki isszaolvas itt a fórumon gyakorlatilag a motorokról már mindent leírtam.Most épp járműriasztót tervezek,mert néhány ismerősöm és kollégám új kocsit vett,(őszi akciók)viszont a gyári indításgátló egy tolvajnak csak belépőszint a szakmába!
Jó reggelt Hiányoznak az idegesítő kérdések?
Mi van srácok,eltiltáson vagytok,vagy csak sok volt a sör!
A benzinmotornak 1:16 az ideális keverékarány,de 1:15-re szokták beállítani,mert a hengerfalra is kicsapódik egy kis benzin,meg ugye a benzin folyadék és nem lehet maradéktalanul összekeverni a levegővel.Sokkal jobb ha gázt(PB,metán)keversz levegővel és azt égeted el a motorban,csak a benzinmotorok szokásos (8-10) kompressziója kevés a gázüzemhez,oda 16-os az ideális.Ezért a gázüzemre átalakított autók csak kb. 90%-os teljesítményt adnak le.Egyébként a korai belsőégésű motorok is gázmotorok voltak.Egyébként jó reggelt.
Azt tudom hogy a rezót jobb nembojgatni csak a dobból a gyapotot kéne likvidálni hogy hangosabb legyen Nekem úgy mondták ha kissebb főfúvókát teszek és nemfog sokat kapni akkor jobban fog menni Ez hogyis van Szerintem ugyan úgy fog menni csak kevesebbet fog fogyasztani
Ha nem fontos a 160-170 es csúcssebesség,akkor a 160-as fúvóka szerintem jó lesz.A kipufogót szerintem ne bántsd,mert az nemcsak zajt csökkent,hanem egy, a motorhoz hangolt rezonátor is,vagyis jelentősen csökkenhet a teljesítmény,ha megbolygatod!
Ja és 8as hőértékű van most benne szal nemhinném hogy azér fekete A szivatóm is ój
Köszi.Majd tavasszal kipróbálom a 160-ast.Amúgy jó meg minden szal annyira nemfontos csak kicsit sokat zabál
Ja és mégvalami.Ha a kipufdobból kiszedem a gyapotot azzal hangos lesz de a teljesítmény is romolni fog?Nemakarom kiszedni csak kiváncsiságból...
A 155-nél kisebb szerintem is kevés lenne már,nem adná le a teljesítményt nagy sebességnél.A megragadás veszélye viszont nem áll fenn,mert ezek a blokkok külön olajozásúak,csak azoknál lehet,ahol eleve benzin olaj keveréket tankolnak.Ott számít a minimális benzin-levegő arány!
Jut eszembe,a szivatód jól zár alapállásban?Mert ha nem zár le rendesen,akkor is túleteti a hengert!
A gyertya színe csak akkor mérvadó,ha megfelelő a hőértéke.A túl magas hőértékű gyetya is elfeketedik ideális keverékarány mellett!Ha gyári hőértékű a gyertyád,akkor viszont túl dús a keverék.Neked valószínű a VHSB 34-s karbid van,annyit tudok,hogy az én VHSA 32-ben 165-ös van.A 170-es fúvóka biztosan túlméret!Sőt,a krossz Gileráknál csak 160-as!
Nem tudnád megmondani h merre találok alkatrészeket hozzá mert már keresgéltem de nem nagyon találtam(RC125)
Nem hallottatok még a putoline mx 5 ös olajró? Jó ? Vagy nem?
Csao daogyula lécci segíccs nekem is
125ös a hengerem gyárilag 34es karbival és sztem nemgyári 170es főfúvókával.Nem torpan meg meg ilyesmi szal jóó meg minden de fekete a gyertya az őzbarna helyett Szerinted sokat kap?Ésha iggen akkor hányas főfúvóka kéne bele?mert aztis mondták h 155ös alatt se jó mert ha keveset kap megragad
Válaszodat előre is thx
Bocs,összekevertem a sok hibát!Neked rozsdaoldó lenne jó,de a blokkmosó is megteszi,ha nincs Brigéciol.
Én a főfékhengerre gondoltam
A karbihoz egyenlőre enm nyúlok, az faszányosan működik, a gyertya is világosbarnára ég ki
Hát,egyszer mindent el kell kezdeni!A gilera karbiját még én sem szedtem szét,de az alsó részében kell lenni az úszónak,azt pucold ki mindenképp.Mosóbenzint,vagy blokkmosót lehet használni,persze jól szellőző helyen,vagy szabadban,és óvatosan mert ugye roppant tűzveszélyes!
Hogy pucoljam ki? Én nem nagyon merem szétszedni.. Esetleg át kell mosni vmivel?
Ja igen,Roland fékje:Pucold ki a fŐŐŐŐfékhengert is alaposon,de ezt már korábban is írtam!
Helló srácok,látom megvagytok.Na lássuk a problémákat!A rángatás lehet koszos,vizes karbi,lehet gyújtáshiba is.A Gilerának is "tranzimo"vagy tirisztorgyújtása van mint a Babettának,lehet hogy fellazult a jeladó tekercs a lendkerék alatt,vagy a tirisztor szaggat.De az is lehet hogy elöregedett a trafó vasmagja,és nem viszi át rendesen a a feszültségimpulzust.Minddel találkoztam már idősebb gépeknél.Szóval akár jeladó,gyújtáselektronika,trafó,karbi.Olajból én a Stihl keverékolaját használom mert ez a legolcsóbb a jobbak közt,és 14000-s fordulatig garantál a gyártó.A powerhiba:ha hidegen megy,de már melegen nem nyit az lehet tekercszárlat is,de szerintem csak bekokszolódott a szelepfészek és melegen már megszorul.Hidegen 0.2mm résnek kell lenni a szelep és a fészke között!Ezért sem mindegy milyen olajat kap a motor!Mi van még?A teleszkópban általában0.5-2 dl olaj megy,ennél több még a krosszmotoroknál sem kell,esetleg a Harley-k teleszkópjába kell több,de az kivételes eset.Kezdésnek ennyi.
Őszinte legyek?foggalmam nincs.Annyit tok hogy azt a "gumidugót" azt apriliást tettek bele.Lényeg hogy jólegyen
és azzal mit lehet tenni? Ehhez kell a felújítókészlet(karmanytú)?