Megvannak a felújított betétek, jövő héten szerelem be a motorba. Nagyon mérges vagyok mert ismerős szerelőhöz vittem, ennek ellenére kurvadrága volt 2000Ft-ot fizettem!
Haverom szerint max 5-600Ft ba van egy ilyen új réteg felhordása. Komolyan mondom senki (ismerős)szerelőbe ne bízattok meg! A szemcsék is nagyszeműnek tűnnek benne, nem tom hogy fog beválni. Ha vmi gixer lesz, az illetővel erősen meg fog romlani a kapcsolatom....
A powerszelepes motoroknak az a gyenge pontja,hogy a teljes teljesítményt csak nyitott powerrel adja le,ehhez viszont 6-7 ezres fordulaton kell tartani legalább!Versenypályán ez nem gond,de utcán sokszor nem lehet a forgalom miatt.Elméletileg ha kisebb fordulaton kezd nyitni a szelep,és a fordulat növekedésével fokozatosan kinyit 7000 fordulatig,akkor már kisebb fordulatnál is jobban kell húznia a motornak.De ez csak elmélet,gyakorlati leírást sehol nem találtam.Ráadásul ehhez servomotoros szelepnyitás kell,mert a gyári powerszelep csak nyit és zár,köztes állapota nincs.
A powerszeleped kinyit teljesen?Ha igen akkor meg kell gyorsulni a motornak rendesen.Persze a motor csak akkor adja le a maxi teljesítményt,ha minden jó benne!(kompresszió,gyújtás,karbi)Ha tökéletes a blokkod,28-30 lovat kell tudnia előírt fordulaton!Ha ezt kevesled,akkor nagyobb henger kell,és lehet a karbin is variálni kell!Beszélj Shepivel,ő is ebben a cipőben jár.
Nagyon köszi!
De lehet hogy az lessz hogy: Kihegyezik a hengerem (így lessz 40 Le körüli) És megnőnek az átáramlási sebességek így új zerő meg végdob is kell szal még vacilálok!
De tényleg köce!
Shepi, van már sportdobod?Itt a fórum aprón találtam a motorblokkok közt egy Tyga dobot.Igaz Aprilia rs 125-re ajánlják,de szerintem Gilerához is menni fog!Ha érdekel,nézd meg!
Nekem is 8 van benn...amíg össze nem rakom, simán túlhevül a vizes is (lásd élő példát, én). Nekem úgy körbecsavarta a vízhőfok mérő órát hogy csak na...ha nagyon felmelegszik akkor leolvad az elektróda a gyertyáról és szétégeti a dugót és megáll és az 150 körül nem kellemesXD a champion(c55) az tudtommal 10 es hőértékű ngk nak felel meg... a 9 is jó de a 8 az már tényleg kaki...1 robiban nagyobb vanXDXDXD...ha akarsz még cronozni sokat (nem pedig csak szopni mint én) akkor áldozz rá annyit hogy veszel 1 min 9 es hőértékűt!
Azért írtam hogy ha esetleg öngyulladás lépne fel,akkor cseréld nagyobbra.DE nem értem miért nem javasolták a 10-t,vízhűtésnél nem is hűl le a motor,nem is hevül túl,mert a termosztát szabályoz!Léghűtésű motornál teszünk bele télen kisebb hőértékűt,hogy ne taknyosodjon le a gyertya !
Az eredeti nemtom miféle gyertya volt de sztem valami lengyel vagy kínai Mind1 lényeg hogy nagyonszar Ezzel eddig úgynézki jó,de madj kipróbálom menetközben is.A motorosboltban egy motorszerelő aztmondta,hogy a 10es nem praktikus mert hidegen nemjó használni,a 9es ideálisabb,de a 8as azmég jó...Hát remélem jó is
Jut eszembe a vákum nem más,mint a felettünk levő levegő súlya,és az csak 1bar nyomás!Ha 1 bar-al fékezne a Crono fékje,neked is egy repülőtéri leszállópálya kéne,hogy meg tudj állni.
Hát elvettétek a kedvem felújított betéttől
Azért remélem annyira szar nem lesz Az RMS (olasz)gyártmányú lett volna jó áron 1650Ft-ért, csak +1600ft amíg elszállítják, szóval nem kóser így. Majd ha Békéscsabán jár vmi ismerősöm hozatok
Nem tudom ki találta ki a vákumos féket,de jó vicc!Vákummal nem lehet fékezni,mert a gázok öszenyomhatóak,így a kompresszió és dekompresszió nem fejt ki elég nagy erőt,és időbe telik míg a nyomás vagy vákum kialakul!Összekeverte a teherautók légfékével,de ott sincs vákum,csak elengedik a hengerekről a nyomást,ekkor zárnak össze a fékkulcsok.Azért járatják a teherkocsik motorjait,hogy a kompresszor felpumpálja a fékkört,addig a kamion meg se moccan!De 20-30 tonnánál ez így biztonságos!
Vízhűtéses motornál annyira nem kritikus a hőérték,mert a hengerfej nem tud túlhevülni.Persze hosszabb távon hamarabb elfogy a gyertya,és esetleg öngyulladást okozhat az alacsony hőérték.Ha leállítás után is tovább jár a motor, tegyél bele nagyobb hőértékűt!
Személykocsiknál használnak úszónyerges féket(Mercedes),ahol valóban szétfeszít a fékhenger,de motornál nem alkalmazzák.Úszónyerges féket egy villaszáron nem lehet megfelelően rögzíteni.
Haverom szerint max 5-600Ft ba van egy ilyen új réteg felhordása. Komolyan mondom senki (ismerős)szerelőbe ne bízattok meg! A szemcsék is nagyszeműnek tűnnek benne, nem tom hogy fog beválni. Ha vmi gixer lesz, az illetővel erősen meg fog romlani a kapcsolatom....