Ez akkor lenne 100%ig biztos ha tipustol fuggetlenul keletkezne es nem koncentraltan a Betara. Az elofordulas valoszinusege ebben az esetben ugyanannak kellene lennie minden motornal, de a video es a kommentek alapjan a Betanal lenyeges nagyobb merteku a kieses, amit megspekel a gyarto beismerese es korrekcioja(hogy mi az pontosan nem tudjuk).Amit mutatsz a kepen az masnak tunik,mint a videoban szereplo hiba.
Mosási hiba.Motorozás,benzinkútnál mosás,kávázás,hazaút 300M 2 hét szünet,és jött a meglepi.Teljes felújítás,azóta mosás otthon rongyal betöm,mosófedél használata.az okos más kárából tanul.
Tul sok tapasztalat nincs Betaval ilyen hibaval kapcsolatban. Mondhatni konkretan egy, amit koyo melyhornyhu golyoscsapaggyakkal osszeraktam, orazva, megfelelo modon es jo lett hasonlo hiba utan. Aztan hogy tenyleg ez volt a valodi megoldas vagy sem azt nem tudom megmondani
1. Nem gondoltam/írtam hogy rossz, csak azt írtam, hogy szerintem az egyik oldalt hengergörgős megoldás jobb (szubjektív nézőpontokból, párat le is írtam)
2. Azt ís gondoltam/írtam, ha jól van összerakva a csak golyós változat, nincs gond vele, gond akkor van, ha nem jól rakják össze és ezt könnyű/könnyebb összehozni, mint a hengergörgősnél, nekem ez a tippem a BETA esetében, hogy a gyártósoron egy összeszerelő munkás nem volt a helyzet magaslatán, azaz random/műszak függő melyik darabokkal lehet(ett) a baj.
Dew,
Ezermillio( na jo ez lehet tulzas) krosszmotor adtak el ketoldalt melyhornyhu golyoscsapaggyal. Mukodott, mukodik. Az hogy a Beta elcseszett valamit az nem jelenti hogy a konstrukcio rossz. Kepernyo mogul hypothesisekkel jol elvagyunk, de eredmenye nem lesz. En amit lattam azt nagy valoszinuseggel a fotengelyszimering okozta.
De amikor felujitottuk es odafigyeltek a mosasra, bemelegitesre utana nem volt vele gond a kovetkezo felujitasig. Ennek oka is lehet sokminden. Vagy valoban odafigyeltek a mosasra, kezelesre, vagy az osszeszereles volt mas,mint amint a Beta hasznal/hasznalt.
Na ja, ha 1 ilyen hibásat szétszednénk akkor tudnánk a pontos okát kideríteni mérésekkel. Ennek így is jónak kéne lenni, nem kevés 2 ütemű van ezzel a megoldással!
Szerintem az a tuti megoldás amit a KTM meg a GASGAS is használ, egyik oldal hengergörgős, ott a belső csapágy gyűrű illesztése az szorosabb,
de a mélyhornyú golyóscsapágy oldalon a tengely meg a csapágybelső illesztése kevésbé szoros, óvatosan ki lehet kocogtatni belőle a tengelyt, azaz itt mozogni is tud.
Az egészet a főtengelyre ráhúzott primary fogaskerék és annak távtartója "központosítja" vagyis ez nem engedi mozogni, amíg ez nincs lehúzva, érezhetően van oldalirányú mozgása az egész főtengelynek az összehúzott blokkfélben, azaz ha esetleg hőtágul, azt is könnyedén ki tudja mozogni a nélkül, hogy megfeszítené a golyóscsapágyat oldalirányba.
Míg a két oldalon mélyhornyú golyóscsapágy szoros illesztéssekkel ezt nehezebben tudja megoldani, persze valójában nem is a golyóscsapággyal van a gond, hanem inkább azzal milyenek az illesztési hézagok gyárilag is, meg főleg az hogy van beszerelve.
Az illesztési hézag nagyon fontos több helyen, pl. a gasgas önindítókat is az vágja agyon gyorsan általában, hogy a bendix fogaskerék meg a lendkerékre felrakott fogaskerék között nem jó az illesztési hézag, elég neki egy nem megfelelően összepréselt főtengely, vagy egy rossz tömítés a dekli alatt. (Ez gyárilag sem volt ok, bár inkább pontosítok, csak azt mondom a saját motorom, ez épített gép, eredetileg nem rávaló a cucc) Persze itt azért van gond a tervezéssel meg az anyagminőséggel is, hogy idővel biza cserélni kell, akár milyen jó a hézag és van benne mondjuk olaj is, mert "szétverik" egymást...
Szerintem szerelni is egyszerűbb azt aminek egyik oldalán hengergörgős van, mint azt ahol mind2 oldalon mélyhornyú golyós csapács.
Az mondjuk tény, hogy a mélyhornyú főtengelycsapágy lényegesen olcsóbb, mint a hengergörgős, csak ezt tudom elképzelni mint indok a gyártás során,
így tudatlanul (nem vagyok hozzáértő tapasztalt mérnök)
Kb. igen, vagy nincs jól vonalba fúrva a csapágyfészek de ami a lényeg szerintem itt csak a csapágycsere nagy valószínűséggel nem oldja meg a problémát.
Szerintem a hogy lehet rosszul esetére, példák:
- nem jól préselik össze a két főtengelysonkát, oldalirányú távolság gond, vagy nincs megfelelően centírozva
- a csapágyfészekben nem kerül a helyére rendesen a főtengelycsapágy
- a főtengely nem kerül a helyére a csapágyban
A lényeg a rosszban, hogy a csapágy oldalirányba is meg lesz feszítve, mert valami illesztés vagy épp a centírozás nem megfelelő.
Ami jól össze van rakva és nincs bent a szimering, az könnyen forog, ami szarul van összerakva, az érezhetően szorul.
Infó kéne nekem, hogy a LG 32LH530V FHD "lcd kijelzője" milyen más típusokban lehet ugyanez?
(Az a fekete vékony szar az elején.)
HV320FHB-N00 van ebben, legalábbis az a két kis lap, ami lóg az LCD kijelzőről, arra az van írva.
Esetleg hol találok ilyen infót?
Két rossz TV-ből vagy valami kijelző cserével összerakok egyet, (enyémnek betört a kijelzője)
Feltételezem rengeteg FHD kijelzős TV ben ugyanaz ez az alkatrész, lehet más mögötte a többi cucc, de tuti többen benne van..
Az írják megoldották a 2019-2020 ban, de valójában ezt ugyan úgy lehet még követni, ha nem figyelnek oda,
mert az alkatrész nem változott, ugyanúgy 2 db mélyhornyú golyóscsapágy van benne.
Már volt róla szó korábban.
Azokban a motorokban, ahol mind2 oldalt golyóscsapágy van főtengely csapágyként nem mindegy, hogy van összerakva.
Ami érdekes a történetben, hogy egy gyárban ilyen szerelési hibát hogy követhetnek el.
Valószínű valami kezdő srác szerelte ezeket a blokkokat, amik meghibásodtak és elfelejtettek neki szólni, hogy mire figyeljen oda
Bár ha lenne minőség ellenőr, aki összerakás után megforgatja a főtengelyt párszor kézzel, kibukik a hiba gyorsan, hogy ellenállás nélkül fordul, vagy szorul valami.
Ez a súly a WP AIR telóval volt, igaz?
1. Nem gondoltam/írtam hogy rossz, csak azt írtam, hogy szerintem az egyik oldalt hengergörgős megoldás jobb (szubjektív nézőpontokból, párat le is írtam)
2. Azt ís gondoltam/írtam, ha jól van összerakva a csak golyós változat, nincs gond vele, gond akkor van, ha nem jól rakják össze és ezt könnyű/könnyebb összehozni, mint a hengergörgősnél, nekem ez a tippem a BETA esetében, hogy a gyártósoron egy összeszerelő munkás nem volt a helyzet magaslatán, azaz random/műszak függő melyik darabokkal lehet(ett) a baj.
Ezermillio( na jo ez lehet tulzas) krosszmotor adtak el ketoldalt melyhornyhu golyoscsapaggyal. Mukodott, mukodik. Az hogy a Beta elcseszett valamit az nem jelenti hogy a konstrukcio rossz. Kepernyo mogul hypothesisekkel jol elvagyunk, de eredmenye nem lesz. En amit lattam azt nagy valoszinuseggel a fotengelyszimering okozta.
De amikor felujitottuk es odafigyeltek a mosasra, bemelegitesre utana nem volt vele gond a kovetkezo felujitasig. Ennek oka is lehet sokminden. Vagy valoban odafigyeltek a mosasra, kezelesre, vagy az osszeszereles volt mas,mint amint a Beta hasznal/hasznalt.
de a mélyhornyú golyóscsapágy oldalon a tengely meg a csapágybelső illesztése kevésbé szoros, óvatosan ki lehet kocogtatni belőle a tengelyt, azaz itt mozogni is tud.
Az egészet a főtengelyre ráhúzott primary fogaskerék és annak távtartója "központosítja" vagyis ez nem engedi mozogni, amíg ez nincs lehúzva, érezhetően van oldalirányú mozgása az egész főtengelynek az összehúzott blokkfélben, azaz ha esetleg hőtágul, azt is könnyedén ki tudja mozogni a nélkül, hogy megfeszítené a golyóscsapágyat oldalirányba.
Míg a két oldalon mélyhornyú golyóscsapágy szoros illesztéssekkel ezt nehezebben tudja megoldani, persze valójában nem is a golyóscsapággyal van a gond, hanem inkább azzal milyenek az illesztési hézagok gyárilag is, meg főleg az hogy van beszerelve.
Az illesztési hézag nagyon fontos több helyen, pl. a gasgas önindítókat is az vágja agyon gyorsan általában, hogy a bendix fogaskerék meg a lendkerékre felrakott fogaskerék között nem jó az illesztési hézag, elég neki egy nem megfelelően összepréselt főtengely, vagy egy rossz tömítés a dekli alatt. (Ez gyárilag sem volt ok, bár inkább pontosítok, csak azt mondom a saját motorom, ez épített gép, eredetileg nem rávaló a cucc) Persze itt azért van gond a tervezéssel meg az anyagminőséggel is, hogy idővel biza cserélni kell, akár milyen jó a hézag és van benne mondjuk olaj is, mert "szétverik" egymást...
Szerintem szerelni is egyszerűbb azt aminek egyik oldalán hengergörgős van, mint azt ahol mind2 oldalon mélyhornyú golyós csapács.
Az mondjuk tény, hogy a mélyhornyú főtengelycsapágy lényegesen olcsóbb, mint a hengergörgős, csak ezt tudom elképzelni mint indok a gyártás során,
így tudatlanul (nem vagyok hozzáértő tapasztalt mérnök)
- nem jól préselik össze a két főtengelysonkát, oldalirányú távolság gond, vagy nincs megfelelően centírozva
- a csapágyfészekben nem kerül a helyére rendesen a főtengelycsapágy
- a főtengely nem kerül a helyére a csapágyban
A lényeg a rosszban, hogy a csapágy oldalirányba is meg lesz feszítve, mert valami illesztés vagy épp a centírozás nem megfelelő.
Ami jól össze van rakva és nincs bent a szimering, az könnyen forog, ami szarul van összerakva, az érezhetően szorul.
Van köztetek esetleg TV szerelő vagy ehhez értő?
Infó kéne nekem, hogy a LG 32LH530V FHD "lcd kijelzője" milyen más típusokban lehet ugyanez?
(Az a fekete vékony szar az elején.)
HV320FHB-N00 van ebben, legalábbis az a két kis lap, ami lóg az LCD kijelzőről, arra az van írva.
Esetleg hol találok ilyen infót?
Két rossz TV-ből vagy valami kijelző cserével összerakok egyet, (enyémnek betört a kijelzője)
Feltételezem rengeteg FHD kijelzős TV ben ugyanaz ez az alkatrész, lehet más mögötte a többi cucc, de tuti többen benne van..
Valami BOE gyártmány:
https://www.lhlcdpanel.com/Pro...
Köszi
mert az alkatrész nem változott, ugyanúgy 2 db mélyhornyú golyóscsapágy van benne.
http://partsfinder.softway.it/...
Azokban a motorokban, ahol mind2 oldalt golyóscsapágy van főtengely csapágyként nem mindegy, hogy van összerakva.
Ami érdekes a történetben, hogy egy gyárban ilyen szerelési hibát hogy követhetnek el.
Valószínű valami kezdő srác szerelte ezeket a blokkokat, amik meghibásodtak és elfelejtettek neki szólni, hogy mire figyeljen oda
Bár ha lenne minőség ellenőr, aki összerakás után megforgatja a főtengelyt párszor kézzel, kibukik a hiba gyorsan, hogy ellenállás nélkül fordul, vagy szorul valami.