Ez jo szorakozas,de melette kerdes,hogy menyire jol porlaszta porlaszto,menyire zar tokeletesen a membran,menyire jo a gaz aramlasa,a hengerfej kialakitasa es magassaga mihez van allitva levegot a legszurobol mennyire jol kap stbstbstb.En azt erzem,es jottwm ra,hogy a 2T nem lehet egy valakinek be allitani es azt masnak odda adni mert az masnak nem fog tetszeni.A masik dolog,hogy a tobb benzin az tobb nyomatekot ad,tobb erot kpasz tole.H szegenyre karburalod penge motorod lesz,penge erovel stbstb
Most csak az a kerdes az ember hol hasznalja es mit akar a motorjatol.Azt ,hogy ne is fogyasszon mint az allat de menjen is erobol...eleg kompromiszumos.
Az a NOZG tuvel bazki,hogy ment a motorom mint egy erogep,csak huztam es ment,morgott de felvitt..igaz ugyan azon a tavon 2-3 L tobbet benyalt.
Kb 250 ora 1 tunlisszal..kutya baja pediga egyszer egy lefordult gumival a tetejét meg is etettem foltokba anyira hogy a vaszon is latszott es sok helyen szakadt is volt de ugy is birta jol es most is birja fel ev utannis.Defekt az...miaz ?
NIncs FIX kipufogógáz hőmérséklet, rengeteg dolog befolyásolja, 200-600 közé be tudom rakni saját motoron.
Azt rengeteg dolog befolyásolja adott pillanatban, hogy az sok vagy kevés, s nem is az érték a lényeg, hanem inkább az érték változásának mértéke a terhelés/RPM változás és egyéb dolgok függvényéhez képest, rengeteg idő kitapasztalni, hogy ez az érték változás segítségedre legyen akármiben is...én még nem tartok itt, nekem ez csak szórakozás, tanulási fázis, tele hibákkal, buktatókkal.
Majd pár év múlva megválaszolom a kérdésed, ha lesz elég tapasztalatom :)
Ahhoz a rövid ideig tartó terheléshez magasnak tűnik, de előbbi leírásom csak megerősíteni tudom, nem értek hozzá eléggé (még) hogy el tudjam dönteni egyértelműen,
egyébként csak gázhő alapján szerintem nem is lehet megmondani pl. egy karbira jól van e belőve vagy nincs, ha nagyon szar, azt meg érzed gázhő nélkül is, mert vagy kurva gyenge vagy bedarál. Aztán a jó tartományban meg relatív a dolog, mert kinek mi a jó, rengeteg módon be lehet hangolni egy 2T motort, aztán embere válogatja kinek mi tetszik jobban.
Nekem pl hely függő, van ahol 100% jobb menni vele, ha nincs megbolondítva erővel, hanem gyengébb kezelhetőbb, de valahol meg az istennek se tudok felmenni azzal az egyenletes teljesítményleadású gyengébb karbi beállítással, ha átállítom vadabbra/erősebbre azonnal felmegyek, viszont úgy meg másutt harcolok feleslegesen az erővel.
Ezen a dombon tök felesleges is nézni a hőt s nem is tudod, mivel se tartógáz, se FIX RPM se FIX terhelés nincs, így aztán annyi a változó, hogy ember legyen a talpán aki ebből bármilyen következtetést is levon mondjuk a karbira, ami meg még szebb a dologban, hogy itt a műszert figyelni sem tudod hogy változik a hőmérséklet, mert nekimész egy fának :)
A videó szempontjából tök mindegy a hőmérséklet, van olyan videóm is, ahol a hőmérséklet van figyelve és nagyjából FIX minden egyéb, ugyanaz a hely, ugyanaz a tartógáz, kb ugyanaz az RPM kb., csak a levegőcsavar van másutt. http://youtu.be/2oC2wDeWN_4
Igazából ennek se volt sok teteje, mert a tartógáz közelebb volt 1/4 hez, mint ahhoz ahol többet számít a levegő, de hát saját kárán tanul az ember :)
Van több ilyen videóm, majd elemezgetem és idővel rájövök a hatásokra, összefüggésekre vagy nem .
Tudom hülye vagyok, hogy ilyenekkel szórakozok, a helyett, hogy motoroznék
Ha azt látjátok távolról, hogy egy hülye a feljáróban a 2. próbálkozás előtt tűt cserél a karbiban, az tuti én vagyok
bekocogsz oda ahol a kukacot vetted aztán adnak egyet postaköltség nélkül
nekem ilyen van: http://www.lincos.eu/hu/kerekn...
ilyen 0.2-0.3 nyomásokat is mér, megvan évek óta még elemet se kellett cserélni benne
ezzel a 19es 489 essel van a bajom.. ez sajna nagyon hervatag gyenge....+ méretben is nem az igazi...+ nincs kibaszott órám hogy pontossan lássam hogy az 3 bár legyen.. ne öt....de majd veszek egyet... csak gyüjtök rá lóvét...mennyibe kerülhet egy ilyne íóra?? 3-4000ft-ba is lehet nem?? annyiért meg már motort lehet venni.. már nem ennyi forint hanem ennyi euróért..
(logika=)..
szóval nem veszek órát motorárban
Gábor
mit képzelsz magadról hogy a pénztárcámban tÚÚrkálsz??...mÍÍÍ.
ki vagy te az anyaám ..vagy a NAw??
mi közöd van hozzá hogy egy éveb én hány Úly motort veszek, meg gumit, meg motor-gumit?? csak tizen6ban??..és tizen5ben?? és visszamenőleg ezer7száz20on kettőig ne adjam meg a családfÁmat?? vagy a kipufogógáz hőmérsékeltemet???mÍÍÍÍÍ
tudom jól hogy anyagi helyzetemre családi állapotomra motorjaimra tudásomra és arszom szépségére Íígy vagy....
inkább azon gondolkozz el.. hogy tudod megoldani azt hogy a földközi tengert átkorcsolyázd július elsején...na nagyokos.. ...most okoskodjá
amúgy belegondoltam ebbe a 19es kerék fétisbe... kicsit tényleg uncsi...
de az sem jobb ha az ember a 2,3 millás motort hempergeti a sáros sziklákon...
eza 19es 489 tubix ez nekem nem válik be ..legalább is úgy érzem...
mondjuk annyit még nem költöttem rá mint egy régi izsmerős a labdacsaira..... mert eddig a két 22x1 3/8 os 489mm rokkantkocsi gumi+ a két belső hozzá belekerült vagy 3897 ft omba....
de téged is jól beszopattak a haverjaid mikor szétdurrantottad az x-dik 18as cigódat is... lehet ez fály annyira??
de ez van... te is tudod...nincs fejlesztés anyagi ráfordítás nélkül...
azért az tény és nyaló hogy fÉtis gumiszerelésben kibaszott jó vagyok....de nincs mit tenni.. a függőség az függőség....
akár csak nálad ez a fórum.. már nem motorozol de még sokat figyelsz.. dícséretes titokmacska vagy
tényleg..akartam kérdezni a múltkor..
Déw...
amit ide raktál fel videóban .. láttam (ugy emlékszem) olyan 530 körüli kipufogó gázhőmérsékeletet..az nem sok egy kicsit??
engem a gyári tubliss belső is beszopatott ahol bele van sütve a szelep ott elvált mindkét oldalon
tettem rá egy jó nagy tip-top foltot azóta jó
persze egyböl az újra s szakadt ment a kukába
1 hónap állás alatt 1 bar nyomás megy ki a tublissból, szóval egy picsa szar anyag méreg drágán......
na itt aztán igazi tavasz volt.. regel már + 2 fok.. és élben 7-8 fok.. de napsüti és semmi buta szél...
imádtam...
locsoltam a tulyákatmer már rég volt eső és mondták az okosok hogy akkor is kell eső ha tél van...
hát én locsoltam nekik...
meg reggel felkészitettem a motort a pályázásra...
utolsó két pályázás a 18as xt 754 cigóval 0,3-4 bárral nagyon fain volt...de mondom mindehova az van hegyekve is .. meg ide eis.. de mondom ott a 19es gyári kereke is.. és azon is fain a gumi xt754 és mondom a cigó azon is birnia kell...
de eresztett a múltkor lengedte a levegőt a küllők felé ..igy a hegyekbe mindég 0,0 val voltam... .mondom megfordítom + teszek bele tőbb vazelint.. hogy tömitsen...ne szaladjon el levegő a küllök felé sem...
ez meg is volt...tartotta is a levegőt .. ddde nem tudtam mennyi az annyi.. és kúton meg nem volt kompresszor .. igy csak a levegő orájával tudtam emgnézni hogy.,....addig sikerált bénázni hogy 2,8 alá került a nyomás a tubliba...há mondom az kicsit kevés.. de nem gond majd tolok rá párat a pumpával a helyszínen...
kicsit lehet sokat toltam rá.. de mondom annyira nem lehet gáz...
a bemelegités végén .. mondom kemény az a hátsó kerék nagyon pattog...
lejjebbengedtem kb 0,3 ra...
addig semmi baja nem volt ...de igy meg ...félkör után egy szűk forduló utánidombba belehajtáskor...durrant valami mögöttem...
mondom mi a faxom...valami drótot fogtam vagy mi...
megállok hátranézk.. nem látok semit.. leállítom a motort.. és hallom ám..szszszszszsszsz...és a hátsó kerekem...
hát mondom ezt nem hiszem el...ez a 19 es kerek a tublival állanóan szoptat... a hegyebkeb nem ..mert dévnél is jó volt a szikéláon is .. meg itt nálunk is...
de ha kimegyek pályázni.. vagy túlfúlyom a tublit vagy a retkes faxom tudja... de eddig egy egy pályázást sem élt túl nekem ez a 19es cigó tubli...
persze még agyaltam is hogy odarakom tarcsiba a 18as endúró kereket..de mondo minek is...
hát tessék....
visszpakoltam a motort.. aztán cska gyors volt a dolog.. hazaugrottam beraktam a 18as kereket meg a bakot...
és vissza...
de jól döntöttem hogy nem adtam fel.. mert igaz igy kicsit elcsúsztam az idővel.. de belefért simán a világosaba..... viszont baszi jót mentem...
csak magamank...és a ro6tt 18ass kerék.. ide is jobb volt mint a 19es...az úthullámokat jobban tompitotta.. a gyenge hátsó visszacsillapitás is a 19es kerékkel már nem volt jó.. de 18as kerékkel még simán a tűrhető kategórai volt..csak azért lehet ez mert a 18as kerék.. ballonosabb???jobban elnyeli az egyenetlenségeket meg a beszakadásokat??
na mind1..
de hogy hegyekbe is jobb...a 18.. meg ide a pályára is....szoplyák ki ezt a 19es kereket....
de al akarom használni azt a 19 gumi.. mert nagyon jó a az xt 754...és amig belsővel volt... addig azért működött még ha 3-4 motorozásonként forgatni is kellett( mit utáltam baszottul.. hogy nem lehet leengedni 0,4 alá (amivel a legjobb menni) mert elforgatja a gumit és kitépi a szelepet a nap végére
d e hogy ezzel a 489 cigótubli ez nem a legjobb az tuti... bár még nem szedtem szét .. kiváncsi vagyok mitől durrant el szgény.. amúgy még van egy cigótubli itthon 19esbe is
de a hegyekbe meg 0,0 bárral.... vagy lehet hogy megint túl lett fúlyva.. a mert ennek a 4 bár már a halála...és az a néhány rá fúlyás az a 3 bárra már az sok volt??
bezzeg a 457 18as cigót azt egyből felfúlyom óra nélkül is 3-3,5 bárra ezt a 19 hogy nem találom el
de ez a kérdés még várat magára...mig szét nem szedem és ki nem derül.. a belső ment szét vagy a cigó is...
Én most inkább kerülöm vele az egy területen hajtást. Csak megtalálják előbb utóbb a srácot a helybeliek. Szerintem aztán nem megy oda egy darabig. HelEdben kihagynek pár hetet azon a részen... Sajnos zsanara se járhatunk.... Ugyanez lesz zarandal is. A szeméttelep hét muszáj volt egy embernek edzéseket szervezni. Keresztbe kasul szetvagtak a területet... Utanacel lettünk zavarba. Ugyanez a folyamat megy romanba is csak egy szellemi fogatekosnak ezt nem lehet elmagyarázni hogy takarodjon onnan!!! Képzeld el milyen jó lenne még mindig zsanara járni telente edzeni....... De már odase lehet. .. koszonjuk még pár gyökerek....
co-val oda kell pöttyinteni egyet az anyának aztán tuti nem jön le a hóban
bár ahol köves a talaj 3 perc alatt szétveri a menetet de nálunk csak homok van ott lassabban működik az erózió
hát... ..nem...
szerintem az aki eljár vele vacsorázni...inkábbb
de mint már emlitésre került.. ha tudja stílustalan modortalaln (túl jól érzem magam és elengedem) dolgait elhagyni.. lehetett vele jókat menni...
mint veled is
Déw.. ha majd lesz időd kicsit gépemmel játszani szolj már .. nem ma mert ma karácsony van ami a családé ...ha nem számítjuk azt a pár óra motorozást
ugy érzem, anyámon kivül, még nektek tartozom magarázattal ugyhogy megteszem.. nehogy izé legyen...
mióta zari helyett tv fan vagyok látom a beírásait...+ mondjátok hogy jó a bétás videó.. meg is nnéztem....tényleg jó mert az a stílustalan ordenáré dolgok nincsenek benne..csak hasznosak....pl hogy ö keveri a benyába az olajat.. imádom ..eddig nem agyaltam a sx-f 450 cserén...de lehet év végére.. ha ez a béta müködik.. lehet csak lesz új motorom is...
de nem is ez a lényeg...
láttam a szögesgumis videót.... meg mennek valami lefagyott talajon is .. a karácsonyi videóban.... na mondom.. a karácsony fehérben az igazi.. és egyből eszembejutott ez a régi vidi...
kicsit kozmetikáztam...hogy nevek emberek ne leygenek rajta.. ne látszódjon hogy hol vagyunk...(egyébként budapestről indulunk.. és a máriahilfer-strassze is bevillan valakinek párszor akkor nem jár messze ) szóval .. nevek és emlitések letörlése után.. visszaállítottam nézhetőre.....ha már van faxa videó hogy ekkora hóban mennek a barmok a hegyben....
és mondom.. itt a régi szöges is látszott a tv féle...
amikor még volt annyi esze hogy minden bütyökbe rakjon.. mert minden bütyökbe kell is!!!
szóval szögesgumi..
az elsőbe fontos hogy ne lógjon ki a bütyökből.. 7-8mm méternél hosszabb csavar!!..az első szögesgumimnál ami 3 évet emnt .. és akkro még!! nem keveset mentem a fagyban.....na annak 4-5mm volt a csavarok kiállása.. és mikor szétöregedett a gumi és ki kellet dobni.... akkor is még 3mm kilátszott a csavarokból...
csináltak a többiek.. 15-18mm kiállású csavart az elspbe.. de az geci szaar volt mert az beilegett minden irányba.. kissebb sebességnél úgy kolbászol t az eleje ez miatt.. nagyobb sebességnél már nem volt zavaró...de a másik a 7-8mm az sem kicsi sem nagy sem semmilyen hóvan nem volt szar +élettartama is .. elöl alig kopik.. (persze nem betonon elfékezve....) jégen fagyott talajban.. hegyben... kb alig kopik ..inkább csak fényesedik!
mérete pedig.. D fejűlegyen mert a kúpos az kicsípheti ha nemincss megfelelőbelső védelme a belső guminak , csak egy pót belő....
azt hiszem d fejű 4,8x 22 (vagy 25???)volt az volt az igazi
hátra az a D 6,3x 32vagy az acél 8.8 as M6os 30mmes kapupánt. az is kilóg vagy 18mm re ha az ember egy fakötésű alátéttel és egy db lapos anyával rakja ösze.. ( nem kell kontraanya!! nem csavarodik le..) oda volt egy motorzás próba a süllyesztett 10.9 acélcsavarral.. hát egy motorzás alatt kihúzta az összesset!!!szó szerint kihúzta a gumiból a csavarokat..atom.. el sem akartam hinni.. de mikor hzaértem és mér lósszart sem fogott muszály volt eljhinni...
Szali..
mi a helyzet.. a videó kiugrasztot a titokolvasoók bokrából.. hát ennek örülök...ma 3 hly közül választ6ok hova is mennyek.. az egyikre te is eljöttél régebben... na most???
Kíváncsi lennék a motiváltságod MIÉRT-jére, hogy ezt a "régi" videót miért raktad be most ide(s ha jól értem még dolgoztál is vele, nem csak feltöltötted)?
Hát, majd kiderül...csak elmélet:
5ös súber nagyobb légsebességet eredményez, azaz dúsabb keveréket képez, mint 7es, de az n1ee átmérője meg kisebb, mint az n1ec-nek, azaz az n1ee szegényebb.
Azaz amit szegényítesz a súber cserével, azt lehet vissza is adod neki a tű cserével és ugyan ott leszel, ezzel a lépéssel.
Mivel beteszel egy 38 alapjáratit a 40 helyett, lehet jó lesz, mivel ezzel megszegényíted egy darabig.
Persze igazából azt lenne jó tudni mely gázálláson dúsul el...s nem írtál levegőcsavar állást sem.
Most csak az a kerdes az ember hol hasznalja es mit akar a motorjatol.Azt ,hogy ne is fogyasszon mint az allat de menjen is erobol...eleg kompromiszumos.
Az a NOZG tuvel bazki,hogy ment a motorom mint egy erogep,csak huztam es ment,morgott de felvitt..igaz ugyan azon a tavon 2-3 L tobbet benyalt.