jaxy el kell keserítselek.... nem fog senki kergetni téged az erdőben... hanem ott fognak várni a házad elött a hétvégén a policáj autoval.... (már van rá törvény)
ezt csinálták itt a bakonyban is , elkaptak pár fiatal motorost ,akár a háza elött, bevitték ,aztán ő szépen név és cim alapján is kiköhögte kikkel, és hol szokott motorozni....
sok-sok éve leírtam a vadász társaságok nagyon erős szervezetek, rengeteg köztük a befolyásos ember, ha valamit el akartok érni őssze kell fogni és még most egyezkedni velük... akkor vezethet eredményre a dolog... mivel azért az országnak elég komoly pénzt tud hozni az enduro versenyzés, és az ahhoz köthető turizmus... Sibiu környékén fél falukat vásároltak már fel az osztrákok, németek, svájciak, akik motoroznak... ha azokat is begyüjtik (márpedig be fogják) akkor elhúznak az országból a picsbe , lové meg nyista többet a részükröl...
hajrá én szurkolok nektek, legyen Románia, vagy legalább bizonyos területei az enduro mekkája europában...
ini, elég jól és tömören összefoglalta a lényeget... ha most az elején már nem terelik értelmes vizekre (a motorosok részéről) akkor később már baszhatják, és úgy is rajtuk csattan az ostor....
Ha az endurópályákból is akkora mutyikat lehet véghezvinni, mint a sokszorosan túlárazott stadionokból, akkor semmi akadálya nem lesz az endurópálya építésnek. Bár igaz, hogy minden településen nem lehet milliárdokért endurópályát építeni-aminek egy része visszaosztódik-focipályát meg igen.
Amikor a hely erők-a polgármester, a körzeti orvos, a jegyző, a kocsmáros, a rendőrkapitány, a tűzoltóparancsnok, az erdőtulajdonos, a helyben megválasztott parlamenti képviselővel, a közös vadászat utáni közös szaunázáson, -várva a frissen lőtt vaddisznópörköltre, érezve annak szimatát-megbeszélik a vadászat és a motorozás viszonyát, valamint fontosságukat az erdőben, addig el lehet képzelni a lobbiérdekek alakulását.
Nem.nehez kitalani.melyik marad talpon
A vadaszat. Nezd meg austriat. Minden.a vadaszat kore van.tekerve. kitiltottak az evek alatt minden.mast. szinte a gyalogost is. A megoldas nagy tobb szaz hektaros maganteruletek kizarolag offroadra hasznalva. Engedelyelkel stb
Igen.am de az hororisztikus penzek. Lunzba egy hasonlo.mukodik trialpark maganerdoben.teljesen.legalis. fizetos a tema. Napi vagy eves dilyak. A tulaj tobb 10 ezret perkal az allamnak hogy eut a tevekenyseget folytathassa. Szerint.romaniaban ha lenne ep eszu magan tokes . profitalhatna a dologbol. De csak ha idoben ramozdulnak. Felvasarolni maganerdoket. A problema az hogY ha mar megvette mert kezdeni akar vele valamit. A vadaszat mibdig is jovedelmezobb lesz. Tehat felesleges a motorozasban gondolkodbia. Hacsak nem valami sportkedvelo miliomos.
Lattad te is,itt napok kellenek,hogy egyik helyrol a masikra eljuss,csak a jo heleyeket altalaba nem a hegy tetejen keressuk,hanem az erdok melyen,patakokba,eldugott zugokba,szoval ott meg a medve sem jar,mert nincs mit keressen ott.
Nem lesz itt semmiféle megoldás.
Betiltják a terepmotorozást oszt csókolom.
Ha pár embertől elveszik a bringát meg odab@sznak valami horror büntetést a többi abbahagyja magától.
Mivel a politikusok nem enduróznak,így érdek sincs.
Pedig én optimista gyerek vagyok,de realista is.
Mindamellett én remélek egy tökös hozzáállást is.
Mivel a jósorsom elvitt már pl. a gyimesekbe,ide-oda így láttam az irtózatos távolságokat.
Szóval ott egy helyi csapatott csak besúgó útján lehetne elkapni.
Ha az ulolsó ironikusnak készült bekezdés nem valósul meg akkor nem lesz itt semmiféle terep motorozás
20éve még röhögtünk volna azon aki felvázolta volna a jelenlegi parkoló bizniszt....
Lehet idő alapú is, mint a parkolási díj, aztán ott vagyon azon időn belül, ahol csak akarsz az adott területen belül, ahol az erdődíj érvényes.
Gyalogosoknak csak 1x es szorzó teherautóval jó nagy.
Majd lesznek erdőórák, ahol csekkolhatsz, de vigyázz mert a területre lépéskor azonnal csekkolni kell, különben az erdőbiztos megbüntet
SMSben is lehet fizetni az erdődíjat
Szerintem jobb az a nevelési módszer, amikor igényt keltesz, s az által csinálja magától,
mint a kényszer és felügyelet, persze utóbbi is működik...
Akkor, találni kell egy jogalkotót, akik érdekeltté tudsz tenni a dologra.
Lesz egy területfoglalós weboldal, ahol pénzért ki lehet jelölni útvonalakat, amin mennél, vagy ahol vadásznál, fát vágnál, túráznál, stb,
lehet licitálni, hétvége túlórás, s az összes óradíj pénz az állambácsihoz vándorol be.
Ez lesz az erdődíj, mint az útdíj...
A rendőröket meg majd kivezénylik az erdőbe is ellenőrizni a közlekedőket, túristákat, stb.
Egység sosem lesz
Pl jogosítványt se csináltatna senki sem ha nem lenne kötelező. Vagy akár horgász engedélyt
Az hogy az állat kap-e golyót vagy sem senkit sem érdekel húsevő népek vagyunk jó sok ezer éve vadásszuk esszük az állatokat
Szóval ide egy jó terv kell és jó kivitelezés, utána kényszeríteni a feleket a betartására.
Részemről úgy gondolom a megoldáshoz mindig a problémát kell kielemezni s részletesen, az magában is rejti a megoldást is,
persze nem árt hozzá nyitott fél meg olyan aki megoldást is akar találni, ez utóbbi ami nincs s nem is igen lesz még.
Hiába küzd ezért mondjuk a MAMS enduró szakágvezető(ha küzd), mert nincs mögötte az endúrós társadalom,
azaz nincs meg a nyitott fél motoros részről sem. Le van szarva állapot van, míg nincs valós érzés.
Szóval mi a probléma a motorozással?
S azokat a problémákat ezek a lépések megoldanák? Ha pénzt kap valaki, pl. akkor az állatok nem fognak félni?
Vagy pénzért süket lesz a vadász/túrista és már is nem hallja a motorzúgást, stb?
Pl. ahhoz, hogy értesítsenek, nem kell motoros regisztráció, elég egy publikus weboldal, ahova kiteszik az infót akik játszanak az erdőben,
vagy a vadászok/erdészek se szeretik nagydobra verni, mikor hol mészárolnak?
Akkor pl a túrázók/lovasok is láthatnák, hova mikor ne menjenek, mert esetleg golyót kapnak.
Viszont az alapprobléma a fejekben van, amíg nincs rá valós igényed érzés/vágy/félelem által, nem fog tenni egy jövőbeli célért, gondolok itt pl. a regisztrációra, vagy ennek elindítására, stb. Hiába csinálnék vagy üzemeltetnék akár én ilyen weboldalt, szerinted regisztrálnának rá,
hogy ő majd 5-8 ig itt és itt vadászik, vagy itt fog motorozni, vagy túrázni, lovagolni? Esetleg ha törvény kötelezné rá, de akkor se, mert miért is,
ha nem ellenőrzi felügyeli ezt senki, stb... Aki úgy gondolja törvényesen ténykedik az erdőben, még talán csak beírná hol mikor, de a többiek?
Hány motoros merné ezt megtenni, míg nincs mögötte az, hogy neki ezt jogilag szabad? Vagy minek írná ugyan ki a vadász? Ne kelljen figyelni mire lő?
Vegyük egy egyszerű hülye példát,.
Az emberek nem akarják, hogy kutassanak a cuccaik között, megfigyeljék őket, tiltakoznak ellene,
mihelyst keletkezik valami ráhatás által(pl. terrorizmus mint eszköz) érzés, már ők fogják kérni, hogy figyeljék meg őt is mindenkit,
csak szűrjék ki a terroristákat, s ne legyen terrorizmus...
Motorosok akkor játszadozhatnak törvényileg szabadon az erdőben, ha érdekeltté tesznek valaki erre a jogalkotásra, akinek ráhatása van a törvényhozásra, s lehetőleg logikus érvekkel alátámasztott igényberhelés kell (a vadászoknak van, csináltak maguknak, vadgazdálkodás néven, erdészeknek is van erdőgazdálkodás)
Bár a mai világban már lehet logikus érv se kell, elég csak egy jó politikai kapcsolat...
Apropó a gyalogos túrístáknak vajon van e ilyen gondjuk, hogy nem mehetnek valahova?
(Bicósokról már hallottam, hogy van)
Őszintén tud bárki bármi logikusat kovácsolni az erdőben motorozás mellett, amivel oda lehet állítani?
Lehet róla beszélni, de nem sok értelme, míg nincs meg az egység(kritikus tömeg), s abban a valós igény.
Azaz első körben egységet, majd következő körben valós igényt kéne kreálni az endúrós társadalomban arra, hogy ez a helyzet, amit nem ismerünk pontosan megoldódjon.
Már megint a részletek....
Csak fent kellene tartani legalább egy weblapot meg pár embert aki küldi a köremailokat. És ugye valami hivatalos formában
Csak az a baj hogy ha motoros vagy akkor köcsög vadászok, ha meg vadász akkor köcsög motorosok....
De gondolkodni mindkét(három....több) fél lusta
Hát még tenni bármit is
Amúgy ha nem fog történni semmi értelmes akkor úgy is a motoros szopja meg a végén.
Amúgy simán meg lehetne oldani a dolgot addig amíg nem mérgesedik el teljesen
Kell egy éves regisztráció x összegért(ami fedezi a költségeket) és ennek birtokában lehetne mororozni
Persze a regisztráció feltétele egy értelmes és betartható rend elfogadása (pl x óra után nincs motorozás x helyeken-időben nincs motorozás stb)
És mivel vannak regisztrált emberek őket lehetne értesíteni fakitermelés, vadászat, verseny stb miatti korlátozásról
Így mindenki jól járna
Közvélemény kutatást tartottam az erdőben élő állatok között a következő kérdéskörben.
Önt mi zavarja jobban, ha választhatna egyet, melyik tevékenységet szüntetné be?
1.) A vadászokat(akik kilövik Önt vagy családtagját, időnként ételt visznek ki csaléteknek)
2.) Erdészeket
3.) Az autósakat/motorosokat
4.) A kerékpárral közlekedőket
5.) A gyalogos túrázókat
6.) Egyéb...?
"Es ha be basz a krakk,en nem fogok bujkalva motorozni,nem attol felek,hogy meg fognak az erdobe,hanem egyszeruen nem esik jol,hogy felfordult gyomorral leskedj magad moge vagy szet,hogy mikor ki ugrik be elodbe,es mikor kilincselnek a kapunal,hogy mikor es hol voltal..."
Ezért járkálok pályára és versenyre is. Én se szeretek hátra nézegetni.
Egyre nagyobbak a bajok..ha igy fojtatodik 2 ev mulva oda jutunk mint Ausztria...nem vicc.Sajna a sok motoros,aki tenyleg nem ismer hatarokat,sot feltunodoskodve rekegteti a motorjat minden hol persze,hogy szurja a szemuket az embereknek....de nem is itt a problema.A problema,hogy van bunteto torveny mar,szoval ha meg fognak az erdobe,kapod a buntit..elmeletileg...a masik ,hogy nagya penz a dologba.Ott a baj,Szeben kornyeke,ahol rengeteg az olyan motorozasra alapitott biznisz,ahol viszik 15-20 motorral a motorosokat,es fejik a kulfoldit....na ott vannak a gondok,mert ott az erdokbe mindig minden nap motoroznak,es ez szitja a tuzet.Mi itt kismiskak vagyunk,egy par balfasz hetvegente huzza a gazt,pont mikor a paraszt kint van az erdon es jol akarja erezni magat,pont akkor megyunk ki motorozni,es akkor egybol az jon le a hig agyaba,hogy ezek mindig motoroznak,es csak szetbasszak az erdot es nincs se istenuk se emberuk.
Szar van a palacsintaba,es egyre szarosabb lesz.
Es ha be basz a krakk,en nem fogok bujkalva motorozni,nem attol felek,hogy meg fognak az erdobe,hanem egyszeruen nem esik jol,hogy felfordult gyomorral leskedj magad moge vagy szet,hogy mikor ki ugrik be elodbe,es mikor kilincselnek a kapunal,hogy mikor es hol voltal...
Na de ehez meg sok viz lefolyik a Dunan,es az az igassag,akkora erdok vannak de akkorak,es annyi ,hogy abba ha valaki meg tud fogni az mar Jarvisz kell legyen a talpan.
Vadászat felhívja finom offroad motorosok. Szankciók adható erdő őr, a rendőrség és a csendőrség
Kategória: Társadalom | Szerző: Alexander RUJA | (Március 19, 2016, 09:38)
Vânătorii solicită amendarea motocicliștilor offroad. Sancțiunile pot fi date de paznicii de pădure, poliție și jandarmi
Az elkövetkező napokban, vadászat máramarosi kíván állást ellen offroad motorosok. Ioan Pop, a fej AJVPS Máramaros, magyarázza a helyzetet, de a törvény lehetővé teszi, hogy beavatkozzon:
"Van egy komoly probléma. Minden zavarják vadászat offroad versenyző. És nem marad itt, a földi járművek családok, akik jönnek, hogy az erdő a piknik. Nem zavarja. Zajosak csoportok Motorosok, akik nem olyan Isten, mind az erdők a por. Most lány kanok, szarvas következik. Zavarja őket, megijeszteni őket.
Mi védelmi zónák, ahol a vadászat, és nem zavarja ... És ott mennek. Történik, különösen a városok körüli, elsősorban a nagybányai, a leginkább kitett terület, és Dnyeszter, Baia-Sprie; és Targu Lapus történt ", mondja Ioan Pop.
Úgy látszik, az erdő mindenki számára nyitott, és ott a kérdés: miért montaniarzii hagyjuk az erdőben, a turisták vasárnap, gomba válogatókig, a vadászok és a motorkerékpárosok nem?
"Mielőtt a törvény nem így volt. Most már van törvény 149/2015 ami művészet. 23. cikk 1. bekezdésének mondja a célja a fenntartható gazdálkodás az élővilág tilos ... a mozgás rekreációs célokra autóval kívüli nyilvános közlekedési útvonal vadászat nélkül az alapok igazgató.
A bírság között £ 1000-3000. És elkezdjük a megelőző intézkedések, akkor rendben van. Büntetése és megtalálni őket is alkalmazott személyzet területén vadászat, azaz a vadászat őrök plusz rendőrség vagy csendőrség ", mondja Ioan Pop, megerősítve, hogy a következő cselekvési műfaj, a vadászat és a csendőrség őrök Montana.
Érdekes,hogy még is csak akkor ment el a kuplung amikor beindítottam.
Álló motornál huzigálhattam bármennyit,kemény maradt.
X akta
Most guglizok egy AJP felújító szettet.
Ezt én sem akarom végleges megoldásnak,de motorozni meg kell!
ezt csinálták itt a bakonyban is , elkaptak pár fiatal motorost ,akár a háza elött, bevitték ,aztán ő szépen név és cim alapján is kiköhögte kikkel, és hol szokott motorozni....
sok-sok éve leírtam a vadász társaságok nagyon erős szervezetek, rengeteg köztük a befolyásos ember, ha valamit el akartok érni őssze kell fogni és még most egyezkedni velük... akkor vezethet eredményre a dolog... mivel azért az országnak elég komoly pénzt tud hozni az enduro versenyzés, és az ahhoz köthető turizmus... Sibiu környékén fél falukat vásároltak már fel az osztrákok, németek, svájciak, akik motoroznak... ha azokat is begyüjtik (márpedig be fogják) akkor elhúznak az országból a picsbe , lové meg nyista többet a részükröl...
hajrá én szurkolok nektek, legyen Románia, vagy legalább bizonyos területei az enduro mekkája europában...