Van olyan amit mondassz balinyo. Csoki atlinkelt nekem egy kepet. Eleg szakonak tunik szoval ki van talalva. Azzal a leghalkabb. Egy fura plusz tekerveny
és mint tudjuk "ürügyböl" a legkönnyebb sokat csinálni...
a csendes kipufogót én is díjazom, sőt már évekkel ezelött gondoltam rá egyszer probának csinálok egy olyat hogy a végén egy vissza pipával teszek rá a másik alá mégegy hangtompitot,hasonloan mint a robogokon, teljesitményen szerintem nem variálna lofaszt, hang viszont a fele lenne...
Ha hozzaallassal meg halkabb motorokkal sokat lehetne javitani az ugyon. En most vàron a halk tompitomat. Nem kell uvoltson attol mar nem leszek ugyesebb sajna.
A kockas liliomnak es a nyitott rendszernek nem sok koze van hozza, az csak az urugy.
Az euro gondokat akkor oldjak meg ha.van benne penz es ebben a szegmensben nem sok van szerintem.
A 8kw-os papir kapcsan meg ugye tudod hogy ezzel nemeteknel, franciaknal nem sokaig motoroznal. Ez is csak addig van mig valakinek nem.kezd el fajni. Mondjuk ez millio mas dologra is igaz.
Ez most komoly? Nyílván azért veszek endurót mert nem utcán használom többet. Az hogy euro mi van senkit nem érdekel. Forgalmiba van egy adat azt csók. A berg is 8kw. Kész. Meg fogják oldani hogy beleférjen a normába. Majd megváltoztatják a mérési ciklust. Gazdaságilag túl nagy értékek vannak jelen ahhoz hogy csak így egy rendelettel elmeszeljenek egy kategóriát. Az meg hogy hol milyen rendőri jelenlét van az köszönhető a sok balfasznak aki nyitott rendszerrel rugatja ki a kockás liliomot. Szerintem.
nálunk egyszer volt egy ütős kis akció
minden faluba vezető úton rendőr volt és hajtották be a motorosokat (persze ők elég durván tolták) voltak legalább 30an
megfogták mind...csend is lett vagy 3 évig és azóta sincs igazán nagy élet a crossmotorok terén
szóval ez csak elhatározás kérdése
edélyben is amíg nagyüzemileg lopták a fát addig békén hagyták a motorosokat is(mennyi rengeteg faszállító várta az estét az erdőben)
aztán kezd a helyzet rendeződni, vadászat is egyre elterjedtebb és nem kell a kíváncsi motoros szem sehová sem
Az én motorom sem lopott, a múltkor lekérdezték mikor találkoztunk :-) vagy inkább :-(
Nem az erdőben fognak meg nyilván, hanem ahogy ronis is írja otthon, vagy a kocsinál amivel a motorokat kivitted. A faluban nekem is kb annyi az erdő mint neked. Nyilván ha már rajta ülök akkor előnyöm van, de nagyjából mindenki tudja hogy kik azok akik motoroznak és én se vágyom rá hogy mindig csöngessenek, meg lessék az utca végében hogy mikor érek haza.
Jelenleg ez nem gond, mert tesznek rá. Ha viszont egyszer valaki (akinek erdője, vadászterülete, szántója van a környéken és van hatalma) úgy dönt hogy legyen ez prioritás akkor gond lesz itt is.
A Bakonyban például már minden hétvégén kinn vannak az ismert helyeken. Rendőrök, természetőrök stb. 10-20 ember, kettesével terepjárókkal. Ilyen körülmények között én nem szívesen motorozom még ha nem is tudnak utánam jönni.
jaxy, azért van abban valami amit ini mond, elhiheted ha elkezd a polisz keménykedni,pl házhoz megy, meg média cirkusz hozzá akkor elég sokan abba fogják hagyni önként... borítékolom a 2/3-ot...
más... olvasom multkór hogy a ti miniszter elnökötök meg akarja építeni a fővárosban europa legnagyobb mecsetjét, erre az ex miniszterelnők simán leiidotázta...
mondjuk van benne valami, azért van baj ott is a fejben...
vajon mi a terve vele? oda csőditi a világ muzulmánjait?
mondjuk a mi névrokonunk meg fábol készült makovec stadiont épitett csiliárdokért egy 1500 lakosu faluba ami persze az ő faluja...
Kisértetiesen hasonlit a dolog csaucseszku stadionjához, az is a falujában épült, azt mára megette a gaz...
Amugy lehetetlenseg kizarni a motorost endurost az erdokbol..legalabb is itt anyi van,hogy nincs az a rendor aki meg tudjon fogni az erdobe.Az a kar amit okozunk...hat egy fa kitermelo brigád 1 napi meoja utan tobb a kar mint utanunk 5 ev alatt..na de sokat latunk es ez nem a leg jobb.Azt mondjak meg hogy zavarjuk a vadakat...ez is hulyeseg...mar tapasztaltuk es tudjuk hogy pl az ozek is 150-200 m odebb szaladnak es nezik mi tortenik
Nekem nincs rendszam,de vannak papirjai a motoromnak...nekem sincs jogsim,de nem is azzal megy a motor...itthonrol ,hogy kime4njek az erdo fele is kell menjek 200 majd 2 km kozuton..lehet kerulni is a mezon de kerul a tokom...ha jon a faszko akkor megyek be a mezobe..a multkor is pont fordultak be az utcaba es bamultak..intettek,mondom helo,normalisan viselkedtem...tudtak ,hogy az ero viszonyokba sehol sincsenek.Na de kozbe kerul nagy ritkan olya faszko aki azt hiszi hogy az egyenruha szarnyakat ad es ...hat jot kacagunk rajtuk.
Ket gond van a rendszammal:
- csak kozuton mehetsz vele szabalyosan es meg ott sem mindenhol ( kozutra raadasul szerintem jobb egy barmilyen utcara es nem terepre szant motor)
- az euro 6-8-10 kinyirja okat es agyon folytott, szondaktol hemzaego papamotorok lesznek beloluk.
Baszki papiros motorokról beszélünk. Attól hogy valaki papirok nélkül veszi ezek rendszámoztatható gépek. Aztán ha van rendszám nyújtogathatja a nyakát a jard.
szerintem nagyon gyorsan lecseng ez az endúró, kicsit keménykednek a románok aztán vége is lesz(elmúlt 6-8 évben is rengeteg változás volt)
pl legutóbb beindítottuk a motorokat hogy amíg kitologatjuk az udvarból melegedjen egy kicsit, már ott is volt a yard a ház előtt . aztán kimagyaráztuk hogy ezek nem crossgépek, ezek utcai endúrók
Csak tipp: szerintem a global piacon nincs igeny 2t-re es igazabol hard enduro motorra sem. Itt europaban is ezek a versenyek a redbull es a ktm szponzoracioban csinalnak nemi erdeklodest. Aztan ahogy terjed az erdei szigor ez is kopni fog.
Szerintem erre nem eri meg nekik a fejlesztes. A ktm tenykedese nelkul szerintem nem is tortenne semmi ebben a szegmensben.
Persze siman lehet hogy ahogy az utcai motor piac is eledezik megint lesz igeny a rendszam nelkuli hobbi gepekre is.
a Shane Watt-os vidókban láthatsz ilyet...