Emberi kommunikáció egyik nagy buktatója, hogy nem mondunk el mindent, amire gondolunk vagy nem érthető formában fogalmazzuk meg és/vagy feltételezzük a másik tudja, vagy nem is gondolunk rá, hogy az is fontos lehet elmondani neki, így születnek a féreértések, nagy viták, nem jól elvégzett feladatok, nem megválaszolt kérdések, stb
olyan feltételek mellett amiket irtál...
az egyetlen valamire való válasz az az...
a kérdést még lyól körüljárta dév.. de a ronixé a jó
a macitalp mintás gumi jó.. de lyódosnak csak 3 pontot adok rá..mert a kutyaszarmintás gumi az mégjobb..na az már 5 pontos
az én válaszom a követ..kező
ha van dünlop az jó.. nagyon jó...ha nem kell a sárban és sok a kemény talaj...akkor az mx 51 az hibátlan lesz...
de ahogy ronis-is ista..
a megfelelő gumi=
adott hegyben!
adott motor..
adott vezetési stilus
és helyek..
vegyes használat.. már komolyabb gond...
de a többségi helyzetekben lyó gumi az a jó gumi..tehát...
ide pl a demzzolesz által használt és szeretett mx 51 az szr volt..amit ott nem fogott náluk mx 31 az meg ide jó...(mármint zaránd)
ms 3 ami jó a sziklás vizes körülmények között .. a kiszáradt zarándban úgy kapirnyál a kemény földön..ha már kicsit is megkopott(és az meg megtörténik hamar) ..
de pl a zarándon kivül.. mind nagyhegybe! mind akár milyne más talajóú hegyben( a zaránd egy különleges semmihez nem hasonlit6ó talajú igazi szarhegy .. illetve sárhegy )kb a világon nix még egy ilyen rothadás talaj..de mi meg imádjuk . .
na szóval..
ide azt válogatni kell a gumit de rendessen..
ac-10 misleny..19 gumi..0,4-0,5 bár azrándban .. ful szopó
de pl 18asban ron volt itt párszor ..neki az jó volt(a 120as nagy ballonos)
de mondom ide 19
de mondjuk...ugyan az a gumi motor ember ezzel a kutyanak mondott ac-10 (110/90-19)
romaniax nyomon..
várpalottya és környéki böriben hihetletlen jól dolgozott és nem is kopott
a heti egy motorozás az nem szar
és a dünlop is jóü tartós gumi...mondom.. olyan helyre akkor neked .-.mx 51működni fog..
mx 31
amit én néztem és ha lenne 18asban akkor az a mx 32 lenne.. az nagyon tetszik
ami még gumi és jó az a metzeller mc 5.. az még elfogad6ó..olyan mindehova mond6ó gumi..
amúgy gumiból csak is fekete.. vagy esetleg ha nem fekete akkor meg legyen eprös legalább is a nők erre esküsznek
Én sokat aszfaltozon a six daysel. Alig kopik. Jlkis nyomással jól fog. Homokban is jól teljesít, sárban lehetne egy picit jobb de keményben is jó. Csak drága. Szerintem
Dehogynem van! Nyilván nem árt ha jól fog mindenhol, csak ugye ilyen nincs.. Inkább keményebb talajon legyen jobb tapadás, sarazás nem nagyon jellemző, szikla akad. Jó lenne ha a bütykök a helyükön maradnának.. Egy tavaszt meg őszt kell kibírnia kb 1motorozás/hét, de lehet sokat mondtam. Dunlopot tudok picit kedvezőbben ezért az előnyben van. De ha van más gyártónak alkalmasabb bütyköse ilyesmi használatra, akkor az.
Tartósság a fő szempont és más nincs is?
Ha csak ennyi, olyat vegyél ami kemény mint a beton, s nem lesz gond vele, ha nem töröd le valahol a bütyköket
Közelíthetsz máshonnan is, olyat vegyél aminek jó magas bütykei vannak, pl Mitas C02 vagy Mitas XT 754.
Mindkettő van 18" és 19" ben is.
Utóbbi még jó gumi is, ami tapadást illeti, tartósságot még nem tudom. A C02 az elhasal sziklákon, valószínű keményebb az anyaga, mint az XT754 nek, azaz neked lehet az a C02 jobb, ha tartósság is nagy súllyal van, de hangsúlyozom sziklás talajon elkapar, mert "kemény" gumi, sárban sem az igazi, de mindenhol sehol nem lesz jó egyik sem.
Valóban nem írtam, a tartósság a fő szempont. Gondoltam ez kitalálható abból hogy kényszer aszfaltozás is lesz a történetben (nem nem 20 méter és nem is 200, mondjuk 1,5-2km) és feltételeztem kitalálható az is hogy nem havi egy új gumival számolok (ill nem én, nem nekem lesz). Ha nem lenne gond havi egy új garnitura nem kérdezgetnék, hamar kiderülne melyik működik a számomra legjobban.
Kérdéseim:
Mik a nézőpontjaid/elvárásaid a gumival szemben és melyik mennyire fontos a számodra? (Legyen tartós, vagy inkább fogjon, s hol fogjon inkább az általad felsorolt terepen, szempont az ára, stb.)
Ha pontosítod a kérdést, talán tudnak adni jobb választ.
A "krosszmotor amivel endúróznak" az 19 es felnit jelent hátul?
Legjobban akkor jársz, ha ezeket kitalálod magadnak, s azok alapján utánaolvasgatsz, mit írnak a gyártók, vagy eleve így kérdezel, de tuti gumi nem lesz, mindegyiknek van előnye/hátránya különféle nézőpontokból, tehát azt tudd, neked mire kell.
Milyen gumit ajánlanátok teljesen vegyes terepre amiben még viszonylag sok aszfaltozás is van? Eddig AC10 volt? MX52 a terv. Ja és krosszmotorra kéne amivel endúróznak. Köszi!
déw.. még nem indultam el ralyta..
de jó utón vagyok...
régebben olyan parsztfuttató racénindultam páron.. ahol nem is mentem szarul.. lásd. kígyós.. az iy olyan 50-60 perces futamok..
itt van. ni http://youtu.be/_yJYOgNn1x4
14? Az szép:)
Muszáj vagyok bírni, bár a sok fekvéstől már most kivagyok. A motorom meg ott rozsdál be a garázsba. Ha így haladok már bőven nyár lesz mire megint felülhetek rá:)
Emberi kommunikáció egyik nagy buktatója, hogy nem mondunk el mindent, amire gondolunk vagy nem érthető formában fogalmazzuk meg és/vagy feltételezzük a másik tudja, vagy nem is gondolunk rá, hogy az is fontos lehet elmondani neki, így születnek a féreértések, nagy viták, nem jól elvégzett feladatok, nem megválaszolt kérdések, stb