Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pár éve, az ország másik feléből jött egy kolléga, fiatal, 32 éves. Anno németben dolgozott autószerelőként, aztán keleten, ahonnan jött. Nálunk elkezdett szabadidejében szerelgetni kollégáknak. Na, akkor láttam olyat, hogy életemben sem. MINDENT elmos, szimmering cserék, lekenve zsírral olyan helyek, amit nem is látsz. Kérdeztem, hogy miért? Azt mondja, ha 5 év múlva szét kell szedni, nem kell a beletört csavarokat bányászni. Akkor eldöntöttem, megvárom a sorom. Most már jó ideje szét van a verda, de tudom, rendben lesz. Pl. ma beszéltem egy VR6 Golf alkatrész ügyében a VW szervízben egy ismerőssel, azt mondja: Ma rendelték meg a szíjtárcsákat a verdádhoz. Gyári ódi! Főtengelyre, adagolóhoz, ééééés a gyári csavarokat is, mivel a régit nem rakja vissza! Na Ő, szerelő! Manapság ritka az ilyen, még, ha az ember ilyen is akarna lenni, van egy műhelyfőnök, aki megmondja neki, hogy mennyi ideje van arra a melóra. Maszekban kell megcsináltatni, én ebben hiszek!
Na latod..kell ismerni a tulajt,a szakit,ugy onmagaba,milyen a haza,hogy el...es abbol el lehet donteni,milyen a munkaba is...
Nekem van filterhaver...az elvbol nem baszna ki senkivel,nemhogy a haverjaival.Van kinek a hirnev 1000 tobbet er,es azert viszik oda mert tudjak,hogy nem mokol,es ha te 400ft szimeringen nem akarsz sporolni,akkor azon nem fog atbaszni...de az ilyeneket google keresobe is keresheted,mert keveset kapsz
" képes visszarakni egy 400 ft os szimeringet csak hogy haladjon"

Szerintem az a durva, hogy simán kiszámlázta volna neked az új szimeringet ha nem látod, hogy a régit rakja bele. Te vállalod a magasabb költségeket hogy ő jó munkát tudjon kiadni a keze közül és simán átkúrna. Ezek is olyanok általában mint a kőművesek: artikulálatlanul kell velük üvölteni mert csak azt értik.
ilyesmi stílusban: http://youtu.be/-98XSKwVzHw
amúgy senkibe se lehet bízni
pl egyik ismerős egy vw szervízbe melózik otthon is mókol
simán eladja a 30 ezres bontott ecut 240ért újként beszerelve
ez nem a valódi kért összeg csak viszonyításképp
amiket írtál azok azért látszanak a műhelyen is....szóval be sem kell menni az ilyen "sufniba"
akkora marha wagy
hát mikor azt mondod hogy ne spóroljaon épites be a legjopbb alkartészeket.. azt autó szerelő nelven úgy forditja le magának a paraszt:
figyu..van péz dögivel... te úgy is visszarakod mindent ami még nem kopott szarrá..van hogy a szart is mert fel sem ismerem mi a szar és mi a jó..lényeg .. van péz dögivel.. .rendessen lehúz6ol
ez a szerelő..ez is a bizalmi kategória...mert ott húz le annyival.. amennyivel csak akar..
nem vagy ot nem tudod mit cserélt és mit csak kireszelt a rezsdűából és bekente zsirral oszt mintha úlyat épitett volna be egy rolyszrolysz szakszervizben úgy számolja fel az árát
akkor ne vállajon munkát hanem huzzon ela gecibe. egyébként szerszámok vannak ittis. lehet nem a legdrágább szeszámokkal is preciz munkát végezni! it alapvető hozzáállási problémák vannak ! ott kezdjük . az én logikám szerint. először is bontás előt alapos vegyszeres tisztítás hogy ne a mocsokbol szereljek le valamit hanem lehetőleg már akkor tiszta legyen . fél óra plusz és kb 1500 ft pluszköltség.

második. a lebontáskor szakszerűen kis szortimentekbe teszem az alkatrészeket. a kényesebbeket később külön eltisztítom! csavarokat lepucolom vagy a segéddel megcsináltatom. lezsirzom stbstb...
3. ha preciz tiszta állapotban kaptam vissza egy fődarabot próbálom azt ugy is kezelni és tisztán beépíteni!

közben beszerzem a szükséges alatrészeket .


4 . beépítés előtt gondosan! letakarítom a maradék szennyeződéstől a felületeket. mindent ellenörzök hogy a megfelelő helyen van e.


stbstb....
ehelyett. valóság.

nem kell lemosni mi afasznak ugyis retkes marad.
2 majd letakarítjuk később. hagyd a faszba csináld amásik autot.
3. visszajötta hengerfej hudeszép. jovan baszd le a földre egy koszos rongyra.
4 halagyunk dobjuk ráfelé! de még a duggatyukon van beesve egy mázsa szar! nembaj majd kiköpi! de it az ügyfél! le van szarva huzzon a picsába majd kész szólunk.

5 a porlasztókat kiszedni a retekből rakjuk befelé uj tűzkarika nem kell mi afasznak lefeszegetem a régieket joazmég.

na ezért nem kellenek jo szerszámok. itt a hozzáállást kéne ujra tanítani! ez nem egyedi eset!
és ne fogja rá hogy nincs megfizetve! maszek. meg se kérdeztem menyi lesz majd ha kész. mert eleve hazajönni többe kerül . ez meg vissza akar tenni egy 400 ft os szimeringet amibe van 480 ezer km. na itt kezdődika probléma nem a szerszámokkal. hozzáteszem ehez a munkához elég egy torx készlet. egy dugókulcs készlet és egy rongy.
aa preciz munkát szerencsére gépész ember végezte bérmunkában. itt bontásról és beépítésről beszéltünk.
az a baj hogy egy rendes műhely, jó szerszámokkal, és hozzáértő szakemberekkel soha nem hozza vissza az árát
pl nemrég vett a cég egy menetfúró gépet 9 milla volt
persze ez nem pont autószerelő műszer, de gondolhatod mennyi egy síkköszörű meg még a sokezer cucc
egy már nem teljesen gagyi kingtony villáskulcs készlet amivel szerelni is lehet erősebb hobbi szinten 6-24ig 29 ezer pénz számla nélkül(más cégnek számlázva) 24es felett meg 4-5ezrek
ere persze jönne a válasz ha olyan okos vagy és tudod akkor miért nem te csinálod? szar kifogás. fizet az ember egy melóért és nem cigánykodik. mi a faszért nem lehet eltakaritnai beépítés előtt egy területet ? fél óra plusz munka vagy legyen egy óra az előkészítés. ha nem teszi meg az szándékos károkozás mert szinte garantált hogy addig nem létező hibalehetőségek tárháza kerül a látótérbe amiatt hogy belekerül egy tiszta motorba egy mázsa retek. és minden a ganéra van ráépítve csupa szarosan. nem tudom az ilyen marha magának is így dolgozik? bemérgelem magam az este azzal kezddem holnap odamegyek agy másik autoval és elhuzom afaszomba az autom. majd összerakom magamnak két hét alatt.
reggel arra keltem hogy jött ez az sms. azt se láttam kitől mikor még egyszer megnéztem elcsodálkoztam. mondom biztos te írtál tv testvéred telefonjárol. nem is értettem miért nekem írt. pláne reggel mikor már indulnom kellett volna , ha oda akarok érni. se kocsim se összepakolva nem voltam. nem azt mondom kimentem volna pedig de nem ugy hogy nem számitasz rá és akkor üzen valaki amikor már uton kéne legyél. na seráfütty ez is kimaradt.

azért gabrielre ráirtam egy picivel később. azt mondta ma hideg van nagyon nem mennek ki pályát sem épiteni mert erős fagy van.

ma bebizonyosodott hogy egy kurva autoszerelőben sem lehet megbizni. véletlenül elmentem ma meglesni hogy halad az autom. plusz vittem bele pár kacatot. hát sirva tudtam volna fakadni. épp akkor mentem amikor rá akarták tenni a hengerfejet a hengerre. nézem egy jo maréknyi rozsdamocsok stbstb a dugattyukon. egy vasreszelővel kapirgálta a srác a hengert a még ráégett valamitől. "síkolta" és ugy kb egy másik marék mocskot lökdösött be a viztérbe és még a dugok tetejére.

pedig volt minek örülnöm mert a hengerem 480 ezer km megtétele után még full gyári honolásnyomos!ez gondolom a következő 100 km en el is fog tünni mire kidolgozza a ganét magából.

a hengerfej generált végző gépész szaki előtt le a kalappal az preciz tiszta pontos munkát adott ki a kezéből! de ezek az autoszerlők agyon kéne csapni az összeset. ha nem fujom ki kompreszorral a mocskot a dugok fölül ezek rábaszák a hengerfejet sima ügy. mondom hé azzal milesz ha benne marad? válasz. majd kiköpi. meg micsoda? mondom az a marék rozsda. ja? kérdi. aztán látom hogy gyömöszköl vissza a vezérmű tengely végére egy szimeringet. mondom ez? joaz még! jött a válasz. na itt állitottam le a mai munkát. képes visszarakni egy 400 ft os szimeringet csak hogy haladjon. nem akarom részletezni de ezt az összeset el kéne hajtani a bús picsába. ennyit a válallkozorol meg hogy fasza szaki. jaja. mivan ha nem megyek oda? pedig eddig jol dolgoztak de ezt ami ma ment nem tudom hova tenni.

világosan érthetően megbeszéltük nem akarok kisporolni semmit. a kaphato lejobb minőségel rakjon össze mindent és cseréljenek ki minden apro tömitést vezetőt szimeringet szelepet stbstbstb... és inkább kerüljönn többe mint hogy összecsapjuk. nem is beszéltünk meg árat mert biztm bennük és ugy voltam vele hogy meg kell majd fizetnem ha jora akarom csináltatni.

ezek után felmerül bennem , mivan ha azt mondom csapjuk össze mert eladom?

az a durva hogy egy hónapja cseréltük ki a porlasztókat 3 kilo nem takarta be. na most azok a porlasztok amiket vákum csomagolásból bontottunk ki ott hevertek egy alkatrészes láda alján egy jó 5 kiló rozsda morzsában.

csodálkoznak az emberek ha a másik egy pár év alatt egy faszkalap lesz és mindenkivel tahó. kérdés ezeknek mennyit kéne ajánlani hogy képesek legyenek szakszerű munka végzésre?

ez csak egy szakterület egy napi eset. akárhova mégy nem találkozol sűrün a munkájára igényes emberrel. a hengerfej javítós az precíz koma volt. na az kivétel. ritka.

én még olyan autószerelővel nem találkoztam amelyik nem zavar ki a műhelyéből nehogy meglásd mi folyik ott. ezek mellett ottkéne állni elejétől a végéig! eleve úgy kell megegyezni hogy figyelj öreg , ha nem zavar hogy belepofázok és végignézem a melót akkor megcsinálhatod. amúgy nem értem mit idegesít egy olyan embert aki ért hozzá és tudja hogy jól csinálja... az miért nem képes elviselni ha nézik? mindegy . szánalom kategória az egész ipar.
meg 20 év múlva bőven 60 felett leszek, (már ha addig nem esek bele valami szakadékba vagy épp belefulladok a zsíromba) aztán már most full roki vagyok hát még 20 év múlva
ahogy irtam is az olaj miatt kár aggódni, mire az begyűrűzik addigra lesznek sokkal nagyobb problémák, főként ivoviz és élelmiszer témában....
hály kolbik..
lyodos.. örvend szivem hogy küldtél esemest.. . ez már állat
sajna én nem tudtam mmenn. de tv elmondta a hegy fehér volt.. az északi oldalon lefagyot fehér a délin a fehér sár volt a jellemző..
de nix gond.. 1szer ellyő z a thawasz..
addigra a kipukihorpasztó dolgaid is rendbe jönnek...

ománia téma az karaj...
oda épiteni kéne nekik 1 hólapátgyárat egyből viszonteladóknak áruházzal...
illetve a fatüzelésű kandalló az ami szerintem még ultra menő lehet ott
nem aggódok olajügyben, ha érezhetőbben kevesebb lesz majd jönnek az egyéb hajtások
pl a földön mindenhol süt a nap x órát, csak körbe kell kötni a földet pár dróttal és folyamatosan megvan a villany
egy átlag gépjármű meg többet áll mint mozog szóval lehet tölteni
sanyi mutass légyszives egy képet a hátuljárol, mármint a futora valo felfogatásrol..
Ma +4 fok volt,sütött a nap, muszáj volt kicsit kapartatni. Volt egy kevés hó,de nem csúszott jobban mintha sár lett volna ott. 20 éve járok ugyanarra a lőtérre,és nem bírom megunni...
Vlagyivosztokot jol betaláltad...pont a tulso fele, 11 ezer km-er csak oda
mondjuk mielött bárki parázni kezdene ,elvileg hacsak be nem üt egy váratlan előre nem várhato krach akkor mi itt europában jo helyen vagyunk.. mármint éghajlatilag, meg ivoviz élelmiszer termelés tekintetében
ebben ugy gondolom nagyon tévedsz... a könnyen kitermelhető arab olajmezők 20-25 év mulva elfogynak... ez nem fikcio hanem tény...nyilván a vége felé lassitani fogják a kitermelést ami nagyon felnyomja majd az árakat, de elfogy és kész ennyi volt...

természetesen ettöl a föld bolygon még marad tetemes mennyiségű olaj, pl venezuela, ami un. extranehéz olaj ami joval költségesebben finomithato, aztán az északi sark, ahol máris megkezdődőtt a globális marakodás, és a legnagyobb falat oroszország amit most probálnak ukrajnán keresztül destabilizálni nem sok sikerrel...mivel Putyin elég jo sakk játékos ...

szoval ha megéljük 20 éven belül lesznek itt érdekes dolgok olaj vonatkozásában, persze addigra nem az lesz a legnagyobb problémánk globálisan hanem a 9 milliárd ember élelmezése az egyre szélsőségesebb időjárási viszonyok között.... na az lesz az igazi gáz...
a föld bizonyos tájain komoly éhség lázadások , tömeges elvándorlások helyi háboruk a vizért, élelemért stb...
én egy laza bamakóra beneveznék 6-8 fős csapatban + egy autó aki hozza az "extra" kacatokat
vagy valami hasonló jellegű túrára
a másik nagy álom elmenni jó messzire keletre mondjuk vlagyivosztok jó cél lenne
amugy ha lenne rá lovém, én inkább mennék el motorozni délkelet ázsiába, India, Kina, Thaifőld, az a környék jobban vonz...
ott is lesz egy jó darabig, mert az olaj nem fogy el belátható időn belül, addig meg nem lesz se napelem se normális akkucella
ha az a "ha" ott nem lenne...
csak annyi embernek nem elég ám az a pár oázis meg hegyi patak
az a lényeg ha nincs olaj akkor csóróság van, pár kecskével meg valami foszlott sátorral megtoldva. nem kivilágított pálya.....
ha kifejlesztenének egy rendes hatásfokú napelemet akkor afrikában lenne kivilágított pálya meg halom zseton az energiából.....
Vannak oazisok,meg a hegyekbol befolyo kristaly tiszta viz,ami a fiuk szerint nagyon hideg.Ejjel a sivatag baromi hideg..4-8 fokos..nappal meg gecire foro miden.A hegyi patakoknal altalaba minidg epuletek vannak es az ilyen helyeket vadi-nak nevezik