A szar csapágyban a zsír is szar, ennyi a lényeg.
A minőségi kenőanyag nem szárad bele, és akkor abból kenőképes minimális mennyiség is. A csapágy kis fordulaton is melegszik, a jó kenőanyag pedig feltapad a kenendő részekre. Ezt látod a Koyo vs kína szar összehasonlításban működni. A FAG már régóta elkurvult, legendásan szar a portugálban gyártott g.csapágya.
Hát persze hogy a tervezett és nem a fénykép alapján legyártott kínairól beszéltem!
De ha kell én árulok nagyon jó minőségű 6005 2rs csapágyat szép dobozban neked csak neked 200.- ft és ezen már van hasznom is
Minden esetben dupla zárt /2rs/ csapágyról beszélek és Koyo-Fag szintről...a mosás pedig már évek óta nagy műgonddal elkövetett cselekmény mert cimbi blokkját úgy kellett kivágni a vázből mert a lengővilla tengelye sikeresen belerohadt,és sem melegítés sem prés nem segített. Azóta mosás óvatosan!
Mki azt és úgy csinál a csapágyával amit akar,én szétszedem,elcsodálkozom ha van benne hangyafaxni zsír és tolok bele még...akinek nem tetszik az hagyja gyáriban és csodálkozzon hogy alig ment és már kuka.
Ismert-e az a történet hogy egy X telefongyár kitalálta hogy a kb 2,5m es telefontöltő vezeték helyett csak 1 m-eset adjon,és láss csodát,a több millió készüléknél ez a "spórolás" eredményezett némi extra profitot! :D Vagy igaz,vagy nem...de én így vagyok a "gyárilag belerakott,pont elég az" zsírral.
na ..
az a szitu..egy ilyen csapágynak(pl ktm kerékcsapágy 6005 ..vagy 6906)
ezeknek a forduklat száma ..a max üzemi... az 10.000 feletti...
na ehez a fordulathoz és hőhöz ha telinyomnánk a cspágyat zsirral.. tuti letolná a porvédőket hamar...
de
itt endúróban...ha 108 km /h val megy a gép( csak a m/s átváltás miatt egyszerűsités céljából) 30m/s aza .. 15 1/s a kerék fordulata..tehát 900 fordulat percenként...
az üzeminek ez a 10 része sincs..
de hol megy a paraszt endúróban... 108al?
egy yextrem enduró racén.. jó jha 20-30km /h átlagot mennek..(30-35 jarvis...15-20 meg a vége.. nem jarvis után a vége.. hanem a fórumokosoknak a vége pl zari )
tehát 36km/h hoz tartozó fordulat..600 ford percenként.. az meg aztán igen csak az üzemi max alatt van...
tehát amit belekennek zsirt .. az egy bizonyos hőfokon kezd el odaszivátogni a görgők közé...mert amúgy azt kitolja maga alól az első fordulásnál...
tehát nix hőfok.. nix elegendő kenés...ez van egy sima egyszerű csapágynál..
oda minden képp javallott hogy legalább az egyik oldalt megnyitni.. és azt tele tömni.. visszapattintani...ha nem akkro egy kerékcsapáyg egy 500 ft .. nem csoda ha 2-3-4 motorozás után kampeca..
bezzeg a koyo.. az kibir 20-30 motorozást is.. mondjuk az nem is 500 ft ..az 2000...
de pl a múltkor a fag volt csak polcon(1800ft/db!)..6005 fém pv..(2z) és az nekem 3 motorozás után..már lötyögött.. nem jutott be sehol viz.. úly szimeringek futógyűrűvel.. nem is mosom be.. de a rohadt csapágy belsejéből szépen szivárgott ki a rozsdás léé!
nem a szimering és a csapágy közöt! mondom a csapágyból jött ki!
ugyhogy nálam most a fag kicsit ..vissza szorult a kinai csapágy szintjére..
bezzeg a koyo.. az nix buzgerálva.. benne van az a leheletni zsir...
oszt el van .. a kis 600as fordulatával .. és ott is van benne kenés rendessen!
ugyhogy a valaki megveszi.. a 6005 csapágyat ..500 ft ért.. az nyugodtan pattintsa ki ovatossan azt a műanyag porvédőt...egy oldalt és tömje meg .. forgassa meg megint tömje meg.. aztán pattintsa vissza a porvédőt miközbe türemkedik ki a zsir alóla a helyére pattan.. na annak a csapágynak a keréknél lesz élettartama..amugy az 500 ft csapágy mondom..2-3-4 motorozás és kuka..
még ha a szimering úly is.. ha a szimeringfutam is úly.. akkor is.. azok belülről rothadnak szét.. a nagy terhelés kis fordulat melletti kenés hiánytól..
Biztos teljesen analfabéták tervezték a csapágyakat meg nem számolták ki hogy egy zárt csapágyba mennyi zsír is kell ?
Többet érsz vele Zsír ha a szimering belsejébe teszel zsírt hogy a rugód ha vizet is kap ne rozsdásodjon és veszítse el a feszítő képességét!
Már bocs, hogy belevau (és ezt nem csak neked írom), de először azt kellene eldönteni melyik fajtájú is a csapágy porvédője...
Nekem az a szerény véleményem, hogy minőségi 2RS csapágyat kell venni, és ha ügyesen kimostátok belőle a zsírt a nagynyomású mosóval, majd csak aztán kell piszkálni és újra zsírozni
Ez zsírzásos, http://www.karb-tech.hu/letolt...
de vannak speckó adalékos spray-k,lecsökkentik a gördülési ellenállást,csökkentik a kopást, stb így nem is kellene zsírozni.Gyorsulási versenyeken fújkáltuk,fékbetétek szétfeszít,kerékcsapágyak, lánc ilyennel fújkált(titok cucc).Toronymagasan nyert az ember.
A csapágy porvédőjét óvatosan,sérülésmentesen kiszedve tényleg célszerű megnézni hogy mennyi zsír van benne,szinte mindig éppen csak van benne,vagy nincs is....így aztán valóban nem lesz hosszú életű,vagy sűrűn kell zsírozni.
Így aztán mi mindig feltöltjük belevaló csapágyzsírral...
pár motort újítottam már fel aztán mivel nálunk csak porvédős csapágyakat kaptam így azt ki kellett szedegetni mindig
meglepően kevés zsír volt bennük. fag-skf
ÓÓÓ bakker...
kicsit nem vagyok itt oszt mindjárt összekaptok...nélkülem
semmi sem a régi már..
loki.. ez állat ez a gép...
mi ez valami pumpa?
valami ferde-tárcsás izé?
befecskendező tán?
kár volt lehet megkérdezni ..mert leoltanak mindjárt.. de te azért elmond6nád
Értem, és remélem nem sértődtél meg a suttyó stíluson, mert nem volt rossz szándékom mögötte. A kételkedésemnek is van alapja, majd ha dumálunk megemlítem ha érdekel.
Jóember, én ezért próbálom legtöbbször (sokak szerint gecimód) rávezetni a kérdezőt egy kis iróniával, hogy bökje ki a lényeget, mert a legtöbbje kérdez valamit, de igazából azt sem tudja mit is akar kérdezni.
Az "ügyfélnek" előbb el kellene döntenie mit akar! Aprópénzből éppen működő motort, vagy vb szintű éles gépet ahol pénz nem számít. Persze a legtöbben aprópénzből vb szintűt akarnak, csak olyan nem létezik
Ezért szoktam értetlenkedni, mert a legtöbb kérdésnél nincs utalás a várt eredményre/a rá szánt befektetésre, pedig szerintem ennek eldöntésével kellene kezdeni mindent.
Egy szemét célratörő kérdés : Honnan tudnátok milyen a "legjobb" ha nem is méritek a legtöbb fontos paramétert, csak beszerelitek az alkatrészt (bízva a minőségben) és annyit tudtok, hogy "jól" működik?
A hozzáértését nem vitatom a szakinak, de azért én is ismerek még pár igen profi gépmunkás szakit, és ezeken kívül még mennyi lehet...
A minőségi kenőanyag nem szárad bele, és akkor abból kenőképes minimális mennyiség is. A csapágy kis fordulaton is melegszik, a jó kenőanyag pedig feltapad a kenendő részekre. Ezt látod a Koyo vs kína szar összehasonlításban működni. A FAG már régóta elkurvult, legendásan szar a portugálban gyártott g.csapágya.