Ezt a témát sem lehet csak önmagában kezelni ha igazán tutit akarsz.
Ha a hengerpaláston belül (ahol futnak a gyűrűk) sárgás-barnás ráégés látható akkor az már nagy hiba és egész biztos, hogy nem dolgozott jól a henger-dugó...
Láttunk már ilyet itt nemrég, asszem Jaxinál.
Ne csináld már bögyörő
Már azt hittem megbékéltél a társadalomban elfoglalt nehezen kiharcolt helyeddel, de nem, neked mindig feljebb kell mászni és újra és újra pofára esni
"Lehet, hogy hordó alakú..."? Milyenre kophat még, érdekelne?
Azért szokás hónolni az enyhén kopott hengert, mert a hónoló (ha hibátlan) akkor hozzá munkálja a kopott részhez, és láss csodát, ismét hengeres lesz
Érthetőbben : a "felesleget" hónolják le
Miről szeretnél vitázni ?
A hónolásnak megvan a maga feladata/célja, ami a használatból eredendően kopik a gyűrűkkel, dugóval egyaránt. Mivel ezek az alkatrészek egymáshoz vannak kopva, így új dugó beépítésekor nem evidens, hogy a hengert méretpontosan az új dugóhoz kell hónolni ?
Az megint más kérdés, ha kókler csinálja, de ugyanezeket leírta már egyszer Janek a #217811ben, de vitatkozzatok felőlem.
Kár érted,remek vitapartner lehetnél ha szakmai érvet is fel tudnál hozni azon kívül hogy szimplán lehülyézel vkit!
Szívesen beszélnék olyannal is a témáról aki esetleg hozzá is tenne a színvonalhoz...
"Ha nincs már meg a hónolás nyoma a hengerfalon akkor miért is nincs értelme az utána következő dugóknál?"
Mert a hülyéknek is okoskodniuk kell néha/gyakran
Előre is köszi , természetesen érdekel.
Neked mikori motor hengere menne?
Azért kérdem, mert talán egy éve beszéltem velük, akkor azt mondták a régebbi motorok hengerével lehet max baj, hogy nem tapad fel rá a nicasil, ezt nem igazán érettem, miért tapadna az új motor hengerére jobban, mint a régire, de biztos így van.
Meg rajtuk kívül a Spanyolok,Angolok,és akikről mindketten nem tudunk,de van még...mennyi is pl egy új 125 v 250 2T henger és mennyiért is nicasiloznak ahhoz képest? Úgy kb 1/3 vagy 1/4 áron,szval szóba jöhető megoldás az új hengerhez képest.
Ha nincs már meg a hónolás nyoma a hengerfalon akkor miért is nincs értelme az utána következő dugóknál? Elég érdekesen áll itt hozzá pár ember! :D
Dew vszeg lesz tapasztalat az S3 féle újranicasilozással kapcsolatban hogy jó vagy rossz arról mindenképpen beszámolok ha érdekel.
Jók a versenyek, csak költséges és időigényes, utazni, nevezési díj, várakozás, aztán motorozol 1 v 2 órát.
Persze teljes biztonságban és nyugalomban, nem kell tartani semmitől.
Az emberek kerülgetése gondolom valahol élvezet (gyorsabb vagyok, megelőzöm érzés) meg valahol ideg is lehet, amikor nem tudsz elmenni és feltart, nem?
Legutóbb már dekopír fűrésszel vágtam meg az is faszán vitte, csak le kell venni a talpát, már elegem volt a flexelés közbeni füstből meg a sok ráégett gumidarabról mindenhol.
Tegyél fel legalább pontos rajzot a kopás méretről, meg képeket a henger belsejéről, szavak alapján még a hozzáértő se nagyon tud jó tanácsot adni, csak félreértés lesz a vége!
A hónolásnak olajmegtartó szerepe van a hengerfalon, ha a hordós hengereden még nagy százalékban van hónolás nyom, szerintem ne bántsd, új dugót neki aztán jó napot, nem vagy te élversenyző, hogy pöpec legyen a vasad.
Ha már nincs hónolás nyom, az már érdekesebb, akkor érdemes hónoltatni.
Küld el gerecséhez újranikasziloztatni, legalább végre leírja valaki, hogy mit tapasztalt, s bátrabban merem elküldeni az enyémet a télen
meglévő rétegből ami amúgy is kopott, minek hónoltatnád ? lehet hogy hordó alakú a hengerfal? kár bántani. Azért a nicasilozást csak az olaszok vállalják, de akkor olcsóbb egy új henger.
Ha a hengerpaláston belül (ahol futnak a gyűrűk) sárgás-barnás ráégés látható akkor az már nagy hiba és egész biztos, hogy nem dolgozott jól a henger-dugó...
Láttunk már ilyet itt nemrég, asszem Jaxinál.