történet..
hűtővédöt rak fel golden a gépre.. tegnap.. mondom hú de lyól áll rajta...
nekem is kŐ egy ilyen...
megnéztem...
leméreteztem,.. levettem róla a méreteket..
hazajöttem...
nekiáltam...
jó egész délutántól estébe nyúlóan.. készlett..
persze azért nem is olyan.. kicsit több helyet foglalt.. kicsit nehezebb(már ha a 3szoros súly kicsit nehezebbenk számit.. és ez a sima biliacél ami van a vasas boltokban.. ez még gönye is...
mind1 .. én csináltam.. büszke vok...felülök rá.. hát az egyik tartócasacvar.. amire ránézésre azt hitten .. ott az a szpolylernéln nem is látszik ki.. hát az nem pont oda beér a lábam
eddig az söözs gépemre sikerült valami jó hűtővédöt faragni..de erre nem jött össze.. már kétszerr is próbáltam.. de nagyon paszentos a hely.. a szpolyler sem ad neki teret...
ugyhogy...mondom itt az idő.. irány a hűtővédőért..
uyghogy megspóroltam volna fél nap gecizést meg a vasanyagot ha nem állok neki... + ez még csak a bal oldali volt kész....
de elmentem az úlyért délben...
és .. mikor 1 órakkor felkerült..akkor mondom megérte a tegnapi gecizés..főleg hogy az egy oldali vas szutyok.. nál sokksl könnyebb a két oldali alu védő..+ még erősebb is...
és hogy milyen ..szÍp...
thnx termo úrnak...
szÍ ár öccá
mÚhahaha
az igazi kezdőknek va(D)ló motor..
mért kezdőknek.. mert csak kezdő lehet akkora ökör hogy ilyet vesz hajtani...
toka..
egy dolgot nem lehet .. helyetted dönteni..
a döntés a tiéd...
úly motort sem mindég jó hajtani...de kissebb a rizikó hogy beálla a blokk mint egy 10 éves ismeretlen helyről származó gépnél.. ez szinte biztos
menni kell mint az ökör aztán jólvan
én vagy 35 évig nem láttam hegyet motorról, néha majd beszarok olyan emelkedők vannak aztán negyedgázon felkocog a motor, de olyan helyeken hogy gyalog tuti nem tudnék/mernék elindulni
amúgy 4t gépet vegyél azoknál nem számít hogy mennyire tudsz motorozni, a nyomaték szinte mindig kihúz a szarból
pl kezdetnek jó lenne egy xr4, ami most már olcsó, egész elfogadható a futóműve, nem kell félni hogy hanyattbasz kicsi karbantartással elmegy a világ végéig
én simán visszacserélném a huskyt egy önindítós xr4-re, kicsit öreg vagyok már a husky dinamikájához
A motorozas es a motor valasztas az alapoktol kezdodik....motorbol is nem egy agyonparasztozott motort kell venni,mert egybol legyen jo extrembe.....hovaaa?....hello,...az olyanhoz 1x kell fizikai kondicio,kell technika es akkor elmesz egy FE570 el is....de kinek a pap...kell venni egy zsebnek megfelelo motort,es nem ugy,hogy a gass kevesebbet porog,es nyomatekos,mert a haver azt mondta,hanem kinezel magadnak egy fosztost,elmesz es raulve kiprobalod,arkon bokron ha van dombocska az mar jo...es erzes alapjan donteni...motor valasztas.....nem szabad abba a tevedesbe esni mint sokan,hogy van della,aztan veszikaz uj 300 asokat es ugy megveri a motor,hogy szarik oda....
Amit Jodlikutyi irt,hogy nem szokta probalgatni mert mindenki maganak kell tetszedjen...nem irom ala.Igen is minel tobbet ki kell probalni,mert a sok infobol le lehet szurni,hogy ez jobb,vagy az jobb mert...ez nehezebb,az fodulekonyabb...annak jobb a futomuje....es ha van penzed,mindig az uj motor a legjobb motor....az hogy ktm vagy gass vagy huszki vagy barmi....ha van kondi es tudsz motoozni akkor barmivel el tudsz menni,majdnem barhol ahol mas,csak az a kerdes,hogy mivel konyebb,es mivel elvezetesebb...
Xc, Exc blokk ugyan az, persze a 2t-ről beszélek. A gyújtás és a karbi beállítás is megegyezik. A futómű más, mindkettő endúrós, de az Xc-é jobb, egy kicsit feszesebb, de kinek a pap kinek a paplan...
Yamaaha wr sem rossz szerintem 400tól 450ig vagy ez a kis Kawa klx300. Igaz nincs gombos indítás de könnyűek és megbízhatóak. Első extrémezésre sztem bőven jó. És nem is szakad le a fejed az erejüktől. Vagy egy 570 mer az jó
Fe570 jó hát én még előtte állok a dolgoknak! Persze ha millióim lennének, jobban tudnék válogatni. Kezdjük ott az egészet, hogy egy oldalsó meredek feljáróra ha ránézek is szédülök és még csak alulról nézem.! _Fogalmam sincs hogy azon a meredek izééén,, kitaposott nyomon hogy a faszba lehet fölrugatni perrsze mert Alföldön élek... meg a quadosok nem vállalnak ilyet. azt utálom amikor szekér nyomon kell menni persze a nyomvájúban, és még kanyarodik is. háát a kanyarig eljutok általában, de elfordulni nincs erőőőő... quaddal meg közbe még szotyizni is lehet, meg meg állni felfelé félúton. én meg nyélgázon veretem mellettük mint egy bespurizott mókus... tudásomat gátolja ez a 125ös, de ha nagyot veszek attól tartok túl gyors lesz. a GasGas 300 as 2t azért tetszik mert nem sokat forog, alul nyomatékos, és csak úgy kúszik felfelé. héáát ennyi... lehet quadnál maradok, azzal 2mentünk asszonnyal mindig! csak néztek melyik nap esünk le róla, de olyan jó volt a súúúúly elosztás hogy nagyon meredeken is felment szépen lassan ... csak már 3an vagyunk! úgyhogy egyedül járok., a pénz meg nem marad a hobbira
szóval..sx-f 450 még egy kicsit sem alkalmas az extrémere.. sőt kialakitani sem tudtunk belóle közelítóleg sem olyan jó gépet.. mint az sx 525 ből...(mondjuk sx 525 sem bira volna a z 9öninditót.. mert a kis gyújtás csak egy halovány 50 w tekercset tudot befogadni..de az életben tudta tartani a ventit.. és még nyáron sem fort meg.. a sx-f meg még 10 fokokba is fort
szóval..
az hogy kinek mi fog bejönni..tocka úr.. azt majd a jövő fogja neked megmondani.. a lyöwő és a tapasztalat...
lehet tényleg egy kxf 250..
itt van bontós.. neki egy hiperkönnyű sx 250 volt... aztán azzal fele olyan nehéz helyeken sem tudott jönni...mint a 20 kilóval nehezebb shercó 510...
ugyhogy azt mondom..számit a súly számit a súly..
de van ami többet nyom a latba...!
persze.. nekem si könnyebb lenne ha a berga olyan nehéz volna mint az sx 525= a exc 350 súlyával...
de be kell látni... hogy az 5-7 kilóval nehezebb
fe 570 simán kompenzálja az öninditó és az innector..erősebb venti!által a sx 525 könnyebb súlyát...
his za nehezebb 570 szinte mindehol könnyedebben jutok át...még a patakokban is...mindehol...
mert ha emelgetni kell ..pakolni is.... az a egy átpakolásal kevesebb energia vész el.. a fater patakban is...mint a rugdosással..mert igaz hogy indult könnyeden..2-3 rugásra szotató helyen is...
de a gomb.. egyből indul és gó tovább..sokkal több segitség mint hátrány... az a 7 kiló plussz emelgetéskor..bőven belefér..
azért nem mondom el ,mert nincs mit elmondani. nem tudom mi a "jó"és nem jó közti különbség. ezelőtt egy régi sx em volt amit akkor szintén jónak vagy nem jónak éreztem pl a semmihez képest. más motorját nem szoktam próbálgatni tehát mégannyira sem tudom az milyen lehet jóe vagy szarabb e. ez a mostani mintha.... jobb lenne vagy talán másabb? szerintem ha sport extremed van hátul jól beálítva .. egy simsont is jónak érezhetsz egy 350 sixdayhoz képest amin pl egy kopott riga van. szóval nekem nincs semmiféle összehasonlítási alapom semmivel. azzal kell menni ami van és azt kell jónak érezni. vagy nem és venni egy másik hasonlóan jónak mondhatót.
ez a váltó olyan egy bonyolult dolog...
a váltó és a hozzá kapcsolódó szerkezet...
az sx 525... ott 8.66 volt az egyes.. itt fe 570 nél 9,76....a kettes azt egyformára vettem(7.0 körüli).. és igy lett jó a berg...
3-4-5-6 le sem irom.. mert full mindegy...
de...
mikor sx 525 volt... az akkori váltó..a 12-52 tök jó volt...
a berg...13-50 karaj....de 13-52 vel..(igy hogy próbáltam...13-48..13-50 és 13-52 vel is..)ide zarándba nem volt szar...
furcsa.. de pl 13-48 ,fogós talajon... nagyon hosszúnak jött az a kettes ami pl egy gyári ktm exc 530 a a kettes.. el sem tudom képzelni hogy az milyen lehet..mert a bergánál.. nem jött be...
az hogy a régi exc 525 kettesem..meg űber hosszú.. és azzzal is mentek..ott is használtál...
megmagyaráz6atlan...
annyira speciális ez a jó áttétel.. speciális még hasonló,szinte azonos gépek között is... nem is kell számítgatni...
próbálni kell...a lánckerekeket ide oda variálni..aztán ami jó..bejön az embernek.. azt kell használni..
de a motorok is...
én mielőtt vettem az fe 570..mentem csani innyektoros exc 350...
a napkezdőnek...
ez olyan igazi speciális feljáró.. régebben fel lehetett menni telibe...(nekem ha kétszer sikerült ) kopasz dzsárvisz azért ezt többször megcsinálta....de egy ideje már ö sem tudott feljutni zorró nélkül...)
szóval ott próbáltam a 350 és az innectrosos gázreakción kivül.. hát mit mondjak..nem jött be a gép...amibe sokan sokan szerelmesek.. megtanultak bvele extrémezni.. nekem ..nekem nem kéne...
kertész gézu 5cse..a a pityu..az régebben egy 525 jól elvolt ..aztán rályött hogy nehéz mint a sár.. aztán vett egy hiperkönnyű sx-f 250.. az igaz hogy pályára lyó.. de endúrózni...nem jött neki össze.. padig addig variálta hogy 280 lett belőle.. lendkerék súly... minden lófasz...de egy idő után rályött.. halott fejsze nyele...
most egy g 450 x van.. ami meg (most jobban tetszik neki mint az sx-f 280 vagy akár az 525)
dévid nályt utálta.. de pl a gerard foster az 2009 ben pro-ban második leltt vele a romaniacson...végül is ..a gép nem szar ....mert akkor ez nem történhetett volna meg..
zé45678 ver ár lyú.. mesélj...
itt volt másik haver...
vett egy sx-f 450...nem hittük el.. hogy nem lehet vele menni extrémben...és be is bizonyosodott hogy lehet vele menni!
sőt jól lehet vele menni...
3 szor volt kint vel az ember ....
első teszt...7 fokban...tűrhető...
második teszt.. szintén + 7 fok...még jobb let ..de forrrogatott meg érződött rajta.. az aksinak kevés a töltés.. igazi szoptatóban.. nem fogja tudni 3 percenkét is inditani ha kellene...
aztán úgy megokositottuk hogy a forrás megszűnjön...
venti minden lófasz..12-50 a hosszú egyesére.. de ez igy is hosszú volt...
... akkor igaz nem fort.. de 15 perc után... aksit leszopta...egész nap szopás..de full....aztán agyaltunk hogy egyszer azért volt neki egy tökéletes menete.. de forráson csak ia egy 100.ezeres erősebb..de igy sem elég erős generátor tudna segiteni...
a túl kevés még 12-52 vele is nagyon hosszú egyessel az a kevés fokozat..ventit nem birja.. majd az úly generátor sem fogja...100%ra vinni a töltést ventivel...
eladta...
az hogy legendásan sokat kell költeni ezekre az sx-f 450 ekre.... azt még nem is jött a képbe.. akkor, de az úly gazdi megvette...majd ..1-2 hónap múlva egy párszázas ajánlattal megtóldotta...csak hogy ne a garagéban álljon üzemképtelenül..
pedig istenem de szép és könnyű gép volt...szerelmes is voltam bele.. de aztán...
hűtővédöt rak fel golden a gépre.. tegnap.. mondom hú de lyól áll rajta...
nekem is kŐ egy ilyen...
megnéztem...
leméreteztem,.. levettem róla a méreteket..
hazajöttem...
nekiáltam...
jó egész délutántól estébe nyúlóan.. készlett..
persze azért nem is olyan.. kicsit több helyet foglalt.. kicsit nehezebb(már ha a 3szoros súly kicsit nehezebbenk számit.. és ez a sima biliacél ami van a vasas boltokban.. ez még gönye is...
mind1 .. én csináltam.. büszke vok...felülök rá.. hát az egyik tartócasacvar.. amire ránézésre azt hitten .. ott az a szpolylernéln nem is látszik ki.. hát az nem pont oda beér a lábam
eddig az söözs gépemre sikerült valami jó hűtővédöt faragni..de erre nem jött össze.. már kétszerr is próbáltam.. de nagyon paszentos a hely.. a szpolyler sem ad neki teret...
ugyhogy...mondom itt az idő.. irány a hűtővédőért..
uyghogy megspóroltam volna fél nap gecizést meg a vasanyagot ha nem állok neki... + ez még csak a bal oldali volt kész....
de elmentem az úlyért délben...
és .. mikor 1 órakkor felkerült..akkor mondom megérte a tegnapi gecizés..főleg hogy az egy oldali vas szutyok.. nál sokksl könnyebb a két oldali alu védő..+ még erősebb is...
és hogy milyen ..szÍp...
thnx termo úrnak...
mÚhahaha
az igazi kezdőknek va(D)ló motor..
mért kezdőknek.. mert csak kezdő lehet akkora ökör hogy ilyet vesz hajtani...
toka..
egy dolgot nem lehet .. helyetted dönteni..
a döntés a tiéd...
úly motort sem mindég jó hajtani...de kissebb a rizikó hogy beálla a blokk mint egy 10 éves ismeretlen helyről származó gépnél.. ez szinte biztos
mire jó már az ha a sima egyenesben is a motoron való maradásért küzdesz egy-egy teligáz után
Nagyon komoly probléma lenne ha a 14től lefelé is szóba kerülnének?
http://www.enduro-abc.com/inde...
én vagy 35 évig nem láttam hegyet motorról, néha majd beszarok olyan emelkedők vannak aztán negyedgázon felkocog a motor, de olyan helyeken hogy gyalog tuti nem tudnék/mernék elindulni
amúgy 4t gépet vegyél azoknál nem számít hogy mennyire tudsz motorozni, a nyomaték szinte mindig kihúz a szarból
pl kezdetnek jó lenne egy xr4, ami most már olcsó, egész elfogadható a futóműve, nem kell félni hogy hanyattbasz kicsi karbantartással elmegy a világ végéig
én simán visszacserélném a huskyt egy önindítós xr4-re, kicsit öreg vagyok már a husky dinamikájához
Amit Jodlikutyi irt,hogy nem szokta probalgatni mert mindenki maganak kell tetszedjen...nem irom ala.Igen is minel tobbet ki kell probalni,mert a sok infobol le lehet szurni,hogy ez jobb,vagy az jobb mert...ez nehezebb,az fodulekonyabb...annak jobb a futomuje....es ha van penzed,mindig az uj motor a legjobb motor....az hogy ktm vagy gass vagy huszki vagy barmi....ha van kondi es tudsz motoozni akkor barmivel el tudsz menni,majdnem barhol ahol mas,csak az a kerdes,hogy mivel konyebb,es mivel elvezetesebb...
szóval..
az hogy kinek mi fog bejönni..tocka úr.. azt majd a jövő fogja neked megmondani.. a lyöwő és a tapasztalat...
lehet tényleg egy kxf 250..
itt van bontós.. neki egy hiperkönnyű sx 250 volt... aztán azzal fele olyan nehéz helyeken sem tudott jönni...mint a 20 kilóval nehezebb shercó 510...
ugyhogy azt mondom..számit a súly számit a súly..
de van ami többet nyom a latba...!
persze.. nekem si könnyebb lenne ha a berga olyan nehéz volna mint az sx 525= a exc 350 súlyával...
de be kell látni... hogy az 5-7 kilóval nehezebb
fe 570 simán kompenzálja az öninditó és az innector..erősebb venti!által a sx 525 könnyebb súlyát...
his za nehezebb 570 szinte mindehol könnyedebben jutok át...még a patakokban is...mindehol...
mert ha emelgetni kell ..pakolni is.... az a egy átpakolásal kevesebb energia vész el.. a fater patakban is...mint a rugdosással..mert igaz hogy indult könnyeden..2-3 rugásra szotató helyen is...
de a gomb.. egyből indul és gó tovább..sokkal több segitség mint hátrány... az a 7 kiló plussz emelgetéskor..bőven belefér..
ez a váltó olyan egy bonyolult dolog...
a váltó és a hozzá kapcsolódó szerkezet...
az sx 525... ott 8.66 volt az egyes.. itt fe 570 nél 9,76....a kettes azt egyformára vettem(7.0 körüli).. és igy lett jó a berg...
3-4-5-6 le sem irom.. mert full mindegy...
de...
mikor sx 525 volt... az akkori váltó..a 12-52 tök jó volt...
a berg...13-50 karaj....de 13-52 vel..(igy hogy próbáltam...13-48..13-50 és 13-52 vel is..)ide zarándba nem volt szar...
furcsa.. de pl 13-48 ,fogós talajon... nagyon hosszúnak jött az a kettes ami pl egy gyári ktm exc 530 a a kettes.. el sem tudom képzelni hogy az milyen lehet..mert a bergánál.. nem jött be...
az hogy a régi exc 525 kettesem..meg űber hosszú.. és azzzal is mentek..ott is használtál...
megmagyaráz6atlan...
annyira speciális ez a jó áttétel.. speciális még hasonló,szinte azonos gépek között is... nem is kell számítgatni...
próbálni kell...a lánckerekeket ide oda variálni..aztán ami jó..bejön az embernek.. azt kell használni..
de a motorok is...
én mielőtt vettem az fe 570..mentem csani innyektoros exc 350...
a napkezdőnek...
ez olyan igazi speciális feljáró.. régebben fel lehetett menni telibe...(nekem ha kétszer sikerült ) kopasz dzsárvisz azért ezt többször megcsinálta....de egy ideje már ö sem tudott feljutni zorró nélkül...)
szóval ott próbáltam a 350 és az innectrosos gázreakción kivül.. hát mit mondjak..nem jött be a gép...amibe sokan sokan szerelmesek.. megtanultak bvele extrémezni.. nekem ..nekem nem kéne...
kertész gézu 5cse..a a pityu..az régebben egy 525 jól elvolt ..aztán rályött hogy nehéz mint a sár.. aztán vett egy hiperkönnyű sx-f 250.. az igaz hogy pályára lyó.. de endúrózni...nem jött neki össze.. padig addig variálta hogy 280 lett belőle.. lendkerék súly... minden lófasz...de egy idő után rályött.. halott fejsze nyele...
most egy g 450 x van.. ami meg (most jobban tetszik neki mint az sx-f 280 vagy akár az 525)
dévid nályt utálta.. de pl a gerard foster az 2009 ben pro-ban második leltt vele a romaniacson...végül is ..a gép nem szar ....mert akkor ez nem történhetett volna meg..
zé45678 ver ár lyú.. mesélj...
itt volt másik haver...
vett egy sx-f 450...nem hittük el.. hogy nem lehet vele menni extrémben...és be is bizonyosodott hogy lehet vele menni!
sőt jól lehet vele menni...
3 szor volt kint vel az ember ....
első teszt...7 fokban...tűrhető...
második teszt.. szintén + 7 fok...még jobb let ..de forrrogatott meg érződött rajta.. az aksinak kevés a töltés.. igazi szoptatóban.. nem fogja tudni 3 percenkét is inditani ha kellene...
aztán úgy megokositottuk hogy a forrás megszűnjön...
venti minden lófasz..12-50 a hosszú egyesére.. de ez igy is hosszú volt...
... akkor igaz nem fort.. de 15 perc után... aksit leszopta...egész nap szopás..de full....aztán agyaltunk hogy egyszer azért volt neki egy tökéletes menete.. de forráson csak ia egy 100.ezeres erősebb..de igy sem elég erős generátor tudna segiteni...
a túl kevés még 12-52 vele is nagyon hosszú egyessel az a kevés fokozat..ventit nem birja.. majd az úly generátor sem fogja...100%ra vinni a töltést ventivel...
eladta...
az hogy legendásan sokat kell költeni ezekre az sx-f 450 ekre.... azt még nem is jött a képbe.. akkor, de az úly gazdi megvette...majd ..1-2 hónap múlva egy párszázas ajánlattal megtóldotta...csak hogy ne a garagéban álljon üzemképtelenül..
pedig istenem de szép és könnyű gép volt...szerelmes is voltam bele.. de aztán...