és Dew, hogy értsd egy kis fordulatu 2T motor 1:80 ba van keverve mivel nem pörög.
azért mondom az 1:50 sürübb keverékek kimondottan ártanak a gépnek a koksz lerakodás miatt ami szintén koptat.
Dew,
megmondtam, henger nikasil, uj dugo 7 századra illesztve, uj hajtókar és kész
egy iylen trio kb 3-400 ü.ó. a mocinak a sok szét meg össze szerelés nem tesz jót.
Midnen tiszteletem a tiéd de félek bekattantál fiam. Ennyi időt belefektetve valami hasznosba rég milliomos lennél.
Az olajat megmondtam nem okozhat gondot, mehetsz konyha olajjal is. Alapvetöen akkor kokszól egy motor ha tul magas hön megy, és a olaj ráég az adott felületre.
Nekem u.e. volt a Bergen a power szelep-nél ami nincs hütve és nagyon forro ott mindig volt koksz. Nem is beszélve ha kis fordulaton mész és túl dús a keverék ugy benzinben mint olajban.
A másik ami látszik nem 1:50 ben van keverve akkor vannak iylen csunya lerakodások, aki 1:50 nél düsabban keveri annak mindig lerakodások vannak mindenhol. Ami a dugo kopást érinti tul nagy a henger dugo illesztésed és csapkod a dugo a hengerbe.
Mi a dugo henger illesztésed ? nekem most igy szemre iylen 12 század és 18 század közt tünik. Föképp a henger aljan latszó hosszu kopás nyomról.
Az összefüggéseket nem veszettem figyelembe, nem elég alapos az átgondolás, kevés az ismeret, s azt sem értem rendesen így jó eséllyel hibás következtetéseket vonhattam le.
Kimaradt az a tény, hogy a dugó felső holtpontban hirtelen megáll,
az is lehetséges, s ez is csak feltételezés, hogy a tömegerő és a félretolt csap következtében ilyenkor megbillen, a billenés megnyomja a maradék keveréket(már ha marad) a felömlő oldali préssávban az pedig ettől öngyúlladásba kezd.
S még ott van a nagyobb főtengely rezonancia is pluszba, ami szintén átbaszhatja az elméleteket, mert ez biza rázza dugót is előre hátra.
Aztán ott van az is, ha nem a dugó okozza a félreégést(már ha van egyáltalán ilyen, bár a dugóképen ilyesmit vélek látni) hanem a hengerfej, s berakom a kopott PROX dugómat, ami még jobban keresztbe tud állni a hengerben a félre nyomás által, akkor gyanítható, hogy le fogja törni a szoknya alját a picsába
Jó lenne egy olyan gyors kamera, amivel az égési folyamatot fel lehetne venni és lassítva visszanézni
Marad a számítógépes modellezés
A dugókép az még érdekes, hozzáértőnek tuti első blikkre lejön a lényeg, nekem agyalni kell rajta.
A vastag koksz középen számomra azt jelenti, h ott hidegebb a dugó, kívül a világosabb szürke folt, vékonyabb koksz réteg, ott melegebb, s a külső átmérőnél szinte alig van koksz, ott lehet a legforróbb.
Ennek is utána kell nézni, h van a dugón a hőeloszlás.
Hülyeség jogát fenntartom, s inkább csak a tényekre támaszkodjatok, már akit érdekel
Kivettem a dugót(6 üzemóra van benne), na milyen nyomok vannak rajta? Kopogásos égés... Képen láthatóan, s a felömlő oldalon csak! Koksz is látszik hol van inkább, hengerfejen is (Ez most repsol 2T 1:33 ba keverve ez is kokszolna )
Az is látszik a szoknya alul csak a kipuff oldalon van megkopva, felömlő oldalon meg felül, szépen keresztbe állt a dugó, a felömlő oldalon vannak a kopogásos égésre való utaló nyomok, gondolom ezért állt jobban keresztbe (az égés nem egyenletesen terhelte), de még ezen is agyalok.
TDCben hidegen 1,8 volt a présmagasság a dugó legszélén mind2 oldalt, azért írom így, mert már a dugó tető fokokban se vagyok biztos, hogy egyezik a gyárival...majd lemérem.
Gondolkodtam mitől lehet ilyen jellegű 1 oldalas kopogásos égés, présmagasságra tippelek, h azon az oldalon begyullad a benzin magától a kicsi présmagasság miatt vagy abba az irányba gyorsabban terjed a lángfront mint kéne.
Első körben, vajon mitől lehet ott kicsi a présmagasság
Így elkezdtem kb. méricskével, a gyertyám az nem fehér, azaz nem szegény keverék okozza a kopogásos égést.
PROX és gyári suzi dugóban nincs csapeltolás, középen van, ebből arra következtetek a henger középvonala van előrébb tolva a főtengely középvonalához képest.
A wössner dugóban meg el van tolva a csap a kipuff oldal irányba 1mm-t Ez ad okot némi dilemmára, wössnerék még tilitoliznak, amikor valószínű a henger már eleve el van tolva.
Kicsi préssáv nem lehet a felömlő oldalon, mert valószínű másik irányba áll keresztbe a dugó, ezért bejön a képbe az áramlástan, ha a "túlzott" csapeltolást nézem a szerencsétlen wössner dugómat az keresztbe tolta fel a hajtókart a hengerben, azaz a felömlő oldalon "alacsonyabban" volt a dugó tető, a kipuff oldalon magasabban, így ott gyorsabb volt a kipréselődés, amikor a szikra begyújtotta féloldalasan terjedt a lángfront a felömlő felé gyorsabban így ott okozhatott kopogásos égést.
Jelenleg első blikkre nagy vonalakban ezt gondolom, azt még nem tudom mennyi hülyeség van benne mint feltételezés , még átgondolom többször felelevenítve az olvasott, de még nem megértett ismereteket.
Hajtókar is lehet ludas meg a dugó is, nem tudom a RPOX párossal mennyi volt a présmegasság...1,8 nem hangozna rosszul, de majd kalkulálok sebességeket.
Plusz hengertalp tömítés a dugó túlzott keresztbe állást nem fogja megoldani.
Valószínű próbára belerakom a kivett porx dugómat, ha azzal nem kopog, akkor tuti a dugóban a csapeltolás a ludas, vagy más dugó paraméter.
Ha ezzel is kopog, akkor a hengerfejben lévő hibás áramlásra tippelek vagy a hajtrókar csaptávolság nagyobb, mint a PROX.
Most kint van minden lehet méricskélni, számolgatni
Csinálok már henger palást mintát is, meg rajzolok vezérlést.
Ha megjönnek a hfej tömítések leveszem a fejet is megmintázom.
RMX már visszavág, a vérem kell neki
Tegnap a csavarhúzót állítottam az ujjamba, ma a padlóvágót vágtam bele csontig a mellette levőbe véremből folyt a váltóolajba
A power kiemelő rúdon vágtam el a gyorskötözőt és megszaladt
délután kialudtam magam,annyira nem sietek aludni
anyukám sütött nekem tortát is állítólag,gondolom jól megciánozta,nesze neked születésnap
Rumcájsz hajnali 3 körül ér majd haza,vele küldi
Hát ha abból indulunk ki, hogy amiket írtam neked egyszerű dolgokat azoknak kb a felét értetted meg, akkor ezzel a lendülettel folytatva sacc 10 év és profi is lehetsz a kéttében.
Akkor aztán rá fogsz jönni, hogy nem lehet tökéletesre csinálni egyik ütemhiányos szart sem, és veszel helyette egy könnyű 4 üteműt
azért mondom az 1:50 sürübb keverékek kimondottan ártanak a gépnek a koksz lerakodás miatt ami szintén koptat.