én már a stihl-be se teszek stihl olajat
a boltos is azt ajánlotta hogy az 5 literbe való olajat inkább 4,5 literhez tegyem
szóval inkább robogós olajjal járatom 1:60ba keverve, nincs füst nincs korom, nem csucsog a kipufogó
Gondolom a 2T vs 4T-t eldöntötted, ez már nem kérdés.
Egy egy infóból, kinek mi történt a motorjával, SEMMILYEN KÖVETKEZTETÉST NEM SZABAD LEVONNI! Ha 10 ből eltörik 3, ott már van valami, de ha csak egy ilyet hallottál, nulla értékű infó halmaz a típusra vonatkoztatva!
GGnél már 3 motornál hallottam a membrán hisztit, így a membránon már elgondolkodnék, ha vennék valószínű élből cserélném, KTM esetében meg a kormány befogót láttam törni több típusnál, de ezt nem tudom biztosra melyik is volt,
és simán elképzelhető, hogy szerelési hiba még az a 3 is,
de 3 már elgondolkodtató, bármilyen eset is.
Ebből az összes GG évet össze tudod hasonlítani korrektül!
Szerintem inkább 300cct vegyél, mint 250...tudományosan nem tudom most megmagyarázni, de ez az érzésem, legalábbis én ezt nézném.
Információ gyűjtés és alapos elemzés és megfontolt döntéshozás kell, ha hosszútávra akarsz motort venni!
S tényleg próbáld is ki őket lehetőségeidhez mérten, mert a gyakorlat sokszor többet mutat, mint az elmélet, de vedd számításba be is csaphat a gyakorlat, mert RENGETEG múlik a motor állapotán amire épp ráülsz. Tuti lenne, ha gyári állapotút tudnál kipróbálni, kérni kell időgépet vagy beugrani a GG és KTM gyárakba a gyártósor végére
Részemről valószínű valami régebbi olcsóbb 2006 előtti 300cc GASGASt vennék, s felújítanám a maradék pénzből, mint vegyek egy fiatalabb "kacatot", s nem marad pénzem felújítani.
Ha figyelembe veszed a világ gazdasági üzletpolitikáját
látható az a tendencia is, hogy manapság már nem a megbízható és hosszútávú élettartam a cél...ebből a nézőpontból nézve jobbak a régebbi vasak, persze hátrányuk is van az újjal szemben.
Ha jósolnom kéne, azt mondanám, hogy egy 2013 ban gyártott vas nem fog menni 20 év múlva, mert addigra széthullik...
Arról érdemes megkérdezni embereket, akiknek régóta van, hogy hosszútávon milyen hisztik vannak az alkatrész kopások illetően.
RMX esetében pl tudom, egy kurva nagy baja van a power szelep,
ezen kívül semmi baj a típussal.
GG, KTM esetében nincs ilyen infóm
1) Nekem kellene a motor az én szempontjaim alapján, így hiába fizetem neked a tesztnapot, ha a te véleményedet fogom alapul venni és nem a saját tapasztalataimat.
2) Teszt napon általában a legújabb modelleket lehet csak kipróbálni, nem ? Nekem 2014-es motorra biztos nem lenne pénzem, nagyon maximum egy 2008-asra.
Egyébként pont te lennél az én emberem, mert az adatlapod szerint mind a két motornak a gazdája vagy, vagy az csak poén?
ugy érzem a szavaidbol hogy te a tökéletest keresed... na ilyen nincs...
ha igazán szubjektiv véleményt akarnál hallani tőlem tutti abba is bele kötnének jopáran az elfogultak közül...van akinek ez jön be van akinek amaz ... tapasztalj és dönts magad ez a tanács...
Talán azért, mert jön a jó idő. Igazából elolvastam korábban azt a néhány hozzászólást, de nem lettem sokkal okosabb tőle. Most az, hogy a benzin csap miatt nehezebb levenni a tankot, vagy az alulról betekerhető csavar kiesik, ha nem húzza meg az ember azok részletkérdések. Motorozni szeretnék vele, nem állandóan szerelgetni. Nem akarom minden hétvégén levenni a tankot meg az ülést, még mosás miatt sem. A légszűrőt pedig ha jól tudom oldalról lehet cserélni a bepattintós módszerrel. Nem kell ahhoz leszedni az ülést, mint a cross esetében.
Az volna valóban az igazi, ha ki lehetne próbálni a lehetséges összeállításokat. De hol lehetne ilyet találni. Kiberéli az ember egy napra a motort és leméri a fogyaszást, a kezelhetőséget meg minden mást, ami számára szempont. De a hibái még ilyenkor úgysem mutatkoznak meg.
Ne higgyj nekem és senki másnak se, még ha jó szándékú is lehet hülyeség a válasz Kérj magyarázatot és indoklást(miértet) mindig és gondolkodj el rajta
Komolyra fordítva:
Pl. itt egy szakértőibb válasz, aki kezdi kicsit pedzegetni miért ne.
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2012/09/20/lancfureszolaj
_a_motorba_ne/
A blokkon NE SPÓROLJ! Szinten minden máson lehet, részemről saját káron tanulok, valaki megfogadja más tanácsát
ilyet még nem is hallotam hogy valakinek a lengővilla elrepedt volna bármelyik típuson... pláne enduroban...
a lényeg ha tényleg jol akarsz dőnteni probáld ki mind a kettőt... az a biztos, nem szabad beleesni abba a hibába mint oly sokan hogy hallanak ezt azt megveszik aztán nagy csalodás....
és árulják a pár száz kilométert használt motort mert mégsem tetszik...
bár azzal meg velünk teszel jot mert legalább tudunk venni olcson jot..
Igen jól sejted. Hosszú távra szeretném venni a motort. Az elmúlt 3 év alatt - mióta elkezdtem terepmotorozni - 3 japán cross motorom volt. Nem vagyok igazából rossz véleménnyel róluk, próbálom magamnak megtalálni az ideális terep motort és ha jól sejtem ezt az endúrók között fogom megtalálni. Japán endurók nem annyira az én kiszemeltjeim; csak öreg ~20 éves endurókat találtam (KDX,KMX,CRM,RMX) és következő motornak szeretnék egy európait kipróbálni. Belefáradtam az állandó motor keresésekbe és szeretnék végre megállapodni valahol hosszú távra. Persze lehet hogy abból már nem lesz semmi, mert ha a jó idő beköszöntével sem lesz senki, akivel rendszeresen el tudnék menni motorozni, akkor igazából nincs min agyalni. Csak sajnos már nem tudok szabadulni ettől a hobbitól, így nem fogom bírni a végtelenségig, valamit előbb utóbb venni fogok.
A fogyasztás tesztelést igazából úgy képzeltem el, hogy a legüzemanyag kímélőbb módon próbálnék motorozni, ahol az indokolt (sík úton). Így már adott volna a módszer, csak ezt kellene kipróbálni a különböző köbcentiken és évjáratokon. Így lényegesen kevesebb a lehetőségek száma.
Bogarászni igazából nem óhajtanék, mert már kigyűjtöttem egy táblázatot, de mindenhol mást írnak és igazából elvesznék az információ rengetegben.
Persze nyilván belengi az egészet a szubjektivitás, de igazából tényekre lennék kíváncsi, mint például amit te is írtál, hogy a műanyag segéd vázas gépet nem vennél, mert eltörik. Megvan a véleményed és azt indokoltad. Igazából a GG-nél is hallottam olyanról, hogy még az alu segédváz is hajlamos eltörni. Más valaki pedig lehet azt a tényt mondja, hogy neki a lengővilla repedt el, mert gyenge anyagból készítik, így ő azért nem vesz újból ebből a típusból és évjáratból.
Véleményt tudok, csak gondolkodj el rajta.
Leírás függő, de lehet csak szubjektív válaszokat fogsz kapni, amit nem tudsz érdemben felhasználni
Kinek mi a jobb...pl GAS GAS 2006 előtt még volt lendkerék súly, utána lecsökkentették ez által pörgősebb lett, valakinek ez jó, valakinek rossz.
Fogyasztásról 100% szubjektív infók lesznek, mert erősen függ a motor állapotától és hangolásától, meg a sofőr stílusától.
Még ha dettó ugyanaz a vadi új gyári beállítású motor is kerül két különböző stílusú lovashoz tuti más lesz a fogyasztás érték!
Ha jól sejtem CÉLOD a típus kiválasztása Hosszú vagy rövidtávra akarod a motort? Ha hosszú, nézz utána az alkatrész kompatibilitásoknak típuson belül, kopó alk áraknak, stb.
Azaz a fenti kérdéseid mellett az objektív infóhoz kezdj el nézegetni gyári robbantott ábrákat, szervíz könyveket, műszaki adatokat, esetleg összehasonlító tesztek leírásait, s ezeket együttvéve próbálj meg típust és évjáratot választani.
Nézd meg a kopó alkatrészek beszerezhetőségét, árait.
A motorok hangolásával a fogyasztást tudod befolyásolni,
azt mindenképp nézd meg mire tudsz egyáltalán 13L es tankot szerezni, ha ez célod.
Annó elkezdtem GAS GAS EC 300 ak összehasonlítását évenként hasonló a célból mit érdemes venni és mit nem, de saját szempontokat néztem. Pl én műanyag segédvázas kacatot 100% nem vennék mert első adandó alkalommal leszakadna az egész.
A csavarozható lábtartó pl jó ötlet, de mondjuk az idomokból kiugráló gumibakot hekkelni kell, s még van rengeteg ilyen apróság.
Szedd össze az igényeid és ess neki a műszaki leírások/szervízkönyvek átbogarászásának.
szewa..
két hete kb kartervédőnél akadtunk meg.. csak közbe történt egy kis baleset velem..bevarrták a bundámat ...már működök ...kell még ?mert akkor elküldöm neked
Elég a válasz is, vagy érteni is szeretnéd a válasz okát?
A válasz, fizikailag bele lehet önteni bármit
szakmailag a válasz NE KEVERED BELE (a benzinbe)!
Ha érteni is szeretnéd, miért NE, kérdezd meg Janekot!
Valószínű azt fogja mondani olvass utána és gondolkodj el rajta,
nekem ezt szokta , s milyen igaza van
Tudnátok adni egy kis útba igazítást vagy véleményt, hogy a KTM vagy Gas Gas márkák közül, azon belül is a 2 ütemű endúrók közül (EXC / EC) melyik évjáratot érdemes venni, melyikről vannak jó véleménnyel (250 - 300 ccm) ? 2 ütemű motornál nagyképűnek tűnhet, de melyik az amelyik kevesebbet fogyaszt / legnagyobb távot lehet vele megtenni, akár nagyobb (13 literes) tank vásárlással is?
a boltos is azt ajánlotta hogy az 5 literbe való olajat inkább 4,5 literhez tegyem
szóval inkább robogós olajjal járatom 1:60ba keverve, nincs füst nincs korom, nem csucsog a kipufogó