Nagy vonalakban kétténél az olaj minőségétől, felhasználás módjától, karburálástól és a hőmérséklettől függ az olajfilm vastagsága.
A lényeg a megfelelő vastagságú és gyorsaságú olajfilm megléte.
Ez azért így elég bonyolult dolog, ezért az egyszerűbbeknek csak az van megadva bő ráhagyással, hogy 1:40, vagy hány% legyen az arány, ezzel a telj. szintű olajjal meg ilyenek. Okosabb gyártók sokszor megjelölik/ajánlják a kiskerben kapható legjobb olajat...
Ha valaki ezen variálni akar, akkor a fenti összefüggésekben kell gondolkodnia, amit nem ajánlok egyszerű halandónak, még ha autószerelő is az illető. (nem rád értem, ha netán az lennél)
Csak egy példa : Szar olajból hiába öntesz bele többet, ha sokkal vékonyabb a filmje melegen...
A fentebb vázolt téma bonyolultságát jól jellemzi az a bölcs mondás, hogy a sajátját mindenki úgy bassza szét ahogy akarja
a ktm kicsit más mint a gasgas hiába 72X72-es mindkettő, mások az ablakok a rések, emiatt más a vezérlés, tők máshogy kell karburálni is a két motort pedig még a karbi is ugyan az a keihin pwk 38...
Nekem a biztosnak tűnő forrásból származó Repsol olaj, a kategóriájában nézve drága, bár még ezekkel is voltak gondok...
A bizonytalan forrásból származó nem annyira drágák amikkel volt dolgom azok szarok voltak (meg annyiból bőven jobbakat lehet venni más márkákból), abból gondolom, hogy szereltem pár ilyen gépet és csak ráégett olajat láttam a blokkban meg taknyot.
800-as Motullal soha nem volt semmi gondja senkinek akit ismerek, meg nekem sem, csak az ára.
Egyébként ha nem ütik egymást az adalékok akkor simán jó az egy hónapos bekevert benya is, persze nem ajánlatos versenyhasználatra (a profik már a másnaposat sem használják fel...).
Ezt addig én sem hittem amíg az 1 éves bekevert bengával nem láttam pöccre indulni az egyik mocimat...
Akármilyen bengával akármilyen olajjal egy hónap állás után alap volt a karbi takarítás ha nem volt leengedve leállításkor belőle a cucc.
patyi a történethez hozzá tartozik hogy én gasgas ec 300-at kevertem enyire... kiprobáltam nem füstölt tőle, nem kellett extrán szellőztetni egy pötyögős rész után akkor meg had menjen, elvégre jobb a kenés dugo-henger élettartamnak jot tesz...amugy annak a gyári 1:50..
viszont a ktm exc 300 -nak sok volt, fene se tudja miért , azt én is 1:50-re kevertem, bár annak meg 1:60-at ir a könyve, de azt kissé kevésnek érzem...
triál motorokat szokták 1:80, meg 1:100-ba is keverni, de én abba is mindig 1:50-et rakok biztos ami biztos...
patyi..a negyvenes az jó..de inkább csajból.. sőt ha a kettő együtt negyven..és mind a kettő egyforma idős.. na az akkor a legjobb
bekeverni...1:50..persze ha valami gyengébb olaj...akkor lehet 40...
it a repsolt is 1:60 keverik!
endúróról beszélünk...kroccra azért csak 1:50 keverném...de hidd el.. nem véletlen adják meg a ktm.nél 1:40-1:60 keverésis arányt...
de pl a TM...ami csak egy K val kevesebb a ktm nél
az 3,33% bekeverést ir..ami ..brutális.. 33%ot jelentazaz 1:33ba
persze ha láncfűrész olajjal kevered..ne márt ha teszel bele bőséggel
de jó olajból.. az is csak úgy kettő té.. jó olajból.. 1:50 simán jó mindenhova!ami 2t 250..300as...
az 50..az 2% ot jelent...az azért nem szar...
motor is jobban ugrik.. nem is taknyolódik úgy...
osszába a srác azt hiszem..1:100hoz keveri!
de ezt jódos tudná tőle pikk pakk megkérdezni
de ha a helyetekbe lennék.. úgy csinálnám hogy a 11 literes tank aljába beletenném a 10w-60 részing olajat..és rátankolnék 10 litert. .de gázoljaból hogy legyen kenés.. mert a gázolaj önmagában is jól ken.. ugyhogy ..nem lenne a véletlenre bÍzva
Nem lett elugatva, hogy az az olaj már ránézésre is egy szar, bármi is a neve?
De te csak a "profi" csóka tanácsára figyeltél, aki még azt sem tudja leírni, hogy a csökkent présmagasságra gondol hibaként, miközben annak teljesen más a képe a dugón, na meg hallod is menet közben... Egyszóval marhaságokat beszél.
Versenymotornak meg kell adni amit kíván, ha spórolni akarsz akkor vegyél DRZ-t vagy akármi más utcait.
Ezeknél a szemét kéttéknél ha biztosra akarsz menni akkor Motul 800, karburálástól és használat függően keverve, de endurózásnál 1:40-nél nem kell vastagabbra keverni, ha részterhelésen van használva több nyállal akkor meg simán lehet 1:50-ről indulni. Így már nem is olyan drága. Érdemes Franciából hozni, mert ott tuti eredeti és sokkal olcsóbb mint itthon.
Prox dugó meg 140 ü.óra nikaszil hengerrel? Orosz rulettet játszol a motoroddal?
Zari, a szemét kétté olajnak a rengeteg rossz tulajdonsága mellett még van egy olyan is, hogy elviszi az oktánszámot, ezért csöröghet be vele, meg melegedhet jobban a moci még becsörgés nélkül is. Ilyeneket már nem írnak mostanában rájuk, de bő 10 éve még némelyiken fel volt tüntetve, hogy csökkentve volt ez a hatása.
És való igaz, az a jó ami bevált, de ha bármin változtatsz akkor minden borulhat. A lényeg, hogy ha nem vagy vérprofi szerelő akkor ne vegyél olyan motort amiből hiányzik két ütem, mert ha nincs szerencséd akkor csak szopni fogsz vele
A lényeg a megfelelő vastagságú és gyorsaságú olajfilm megléte.
Ez azért így elég bonyolult dolog, ezért az egyszerűbbeknek csak az van megadva bő ráhagyással, hogy 1:40, vagy hány% legyen az arány, ezzel a telj. szintű olajjal meg ilyenek. Okosabb gyártók sokszor megjelölik/ajánlják a kiskerben kapható legjobb olajat...
Ha valaki ezen variálni akar, akkor a fenti összefüggésekben kell gondolkodnia, amit nem ajánlok egyszerű halandónak, még ha autószerelő is az illető. (nem rád értem, ha netán az lennél)
Csak egy példa : Szar olajból hiába öntesz bele többet, ha sokkal vékonyabb a filmje melegen...
A fentebb vázolt téma bonyolultságát jól jellemzi az a bölcs mondás, hogy a sajátját mindenki úgy bassza szét ahogy akarja
Előbb tegyék rendbe a retkeiket azt uténa olajozzanak
aztán tudja rosebb mennyi ebből a valoság, és mennyi a gyártoi ijesztgetés....
az 1:50 tökéletes neki..
miért nem jó a bekevert benya....ami már egy hónapos....
Nem mind olaj ami folyik
nekem is 1: 50 mondtak...annyival is járok....eddig jó...
csak azért kérdeztem h nehogy késő bánat legyen....ha tönkrevágom a gépet
Nekem a biztosnak tűnő forrásból származó Repsol olaj, a kategóriájában nézve drága, bár még ezekkel is voltak gondok...
A bizonytalan forrásból származó nem annyira drágák amikkel volt dolgom azok szarok voltak (meg annyiból bőven jobbakat lehet venni más márkákból), abból gondolom, hogy szereltem pár ilyen gépet és csak ráégett olajat láttam a blokkban meg taknyot.
800-as Motullal soha nem volt semmi gondja senkinek akit ismerek, meg nekem sem, csak az ára.
Egyébként ha nem ütik egymást az adalékok akkor simán jó az egy hónapos bekevert benya is, persze nem ajánlatos versenyhasználatra (a profik már a másnaposat sem használják fel...).
Ezt addig én sem hittem amíg az 1 éves bekevert bengával nem láttam pöccre indulni az egyik mocimat...
Akármilyen bengával akármilyen olajjal egy hónap állás után alap volt a karbi takarítás ha nem volt leengedve leállításkor belőle a cucc.
viszont a ktm exc 300 -nak sok volt, fene se tudja miért , azt én is 1:50-re kevertem, bár annak meg 1:60-at ir a könyve, de azt kissé kevésnek érzem...
triál motorokat szokták 1:80, meg 1:100-ba is keverni, de én abba is mindig 1:50-et rakok biztos ami biztos...
mondjuk egy 2 órás ec vége felé már nem megy olyan simán....egy ilyen gumi átkelés...meg rönk..
mondjuk akinek van kondija annak igen...
Akkor ezek szarok?
autó átugrás, gumi ugrás..aztán meg...full belebénázok a faátkelésbe
hátranézek és mutatom..ez is én wok
még annyit mondanál hogy tök szép a mosolyom .. örök barátok leszünk akár mekkora hazudós is vagy .
fasza hatnapos csapat lehetett volna....Kori....Grill...Alma...
bekeverni...1:50..persze ha valami gyengébb olaj...akkor lehet 40...
it a repsolt is 1:60 keverik!
endúróról beszélünk...kroccra azért csak 1:50 keverném...de hidd el.. nem véletlen adják meg a ktm.nél 1:40-1:60 keverésis arányt...
de pl a TM...ami csak egy K val kevesebb a ktm nél
az 3,33% bekeverést ir..ami ..brutális.. 33%ot jelentazaz 1:33ba
persze ha láncfűrész olajjal kevered..ne márt ha teszel bele bőséggel
de jó olajból.. az is csak úgy kettő té.. jó olajból.. 1:50 simán jó mindenhova!ami 2t 250..300as...
az 50..az 2% ot jelent...az azért nem szar...
motor is jobban ugrik.. nem is taknyolódik úgy...
osszába a srác azt hiszem..1:100hoz keveri!
de ezt jódos tudná tőle pikk pakk megkérdezni
de ha a helyetekbe lennék.. úgy csinálnám hogy a 11 literes tank aljába beletenném a 10w-60 részing olajat..és rátankolnék 10 litert. .de gázoljaból hogy legyen kenés.. mert a gázolaj önmagában is jól ken.. ugyhogy ..nem lenne a véletlenre bÍzva
De te csak a "profi" csóka tanácsára figyeltél, aki még azt sem tudja leírni, hogy a csökkent présmagasságra gondol hibaként, miközben annak teljesen más a képe a dugón, na meg hallod is menet közben... Egyszóval marhaságokat beszél.
Versenymotornak meg kell adni amit kíván, ha spórolni akarsz akkor vegyél DRZ-t vagy akármi más utcait.
Ezeknél a szemét kéttéknél ha biztosra akarsz menni akkor Motul 800, karburálástól és használat függően keverve, de endurózásnál 1:40-nél nem kell vastagabbra keverni, ha részterhelésen van használva több nyállal akkor meg simán lehet 1:50-ről indulni. Így már nem is olyan drága. Érdemes Franciából hozni, mert ott tuti eredeti és sokkal olcsóbb mint itthon.
Prox dugó meg 140 ü.óra nikaszil hengerrel? Orosz rulettet játszol a motoroddal?
Zari, a szemét kétté olajnak a rengeteg rossz tulajdonsága mellett még van egy olyan is, hogy elviszi az oktánszámot, ezért csöröghet be vele, meg melegedhet jobban a moci még becsörgés nélkül is. Ilyeneket már nem írnak mostanában rájuk, de bő 10 éve még némelyiken fel volt tüntetve, hogy csökkentve volt ez a hatása.
És való igaz, az a jó ami bevált, de ha bármin változtatsz akkor minden borulhat. A lényeg, hogy ha nem vagy vérprofi szerelő akkor ne vegyél olyan motort amiből hiányzik két ütem, mert ha nincs szerencséd akkor csak szopni fogsz vele