az előnyei..:
a triál egy helyben motorozos játék, viszonylag kis területen iszonyat pici pénzből, szinte nulla karbantartási költségekel el lehet játszogatni, alig kell hozzá beöltözni, amikor csak 1-1,5-2 orád van gurulni , csak felkapod a nyitott sisakot meg egy csizmát és gooo......
ráadásul itt ahol mi lakunk egy hegyoldal, full tele van minden meredek aszfaltos utcákal, eldugodt lépcsősorokkal amiken bármikor szintén jot lehet játszani...
a hátrányai:
a gumi nagyon el hagyja magát laza avaros, omladékos, vagy sáros talajon.. mivel nem tud lapátolni olyan sűrü a bütyök sor, vagy meg kell vágni, vagy lecserélni egy terülős 6naposra 0,2-0,3-al....
a fékeket el lehet forralni nem birják a tul sok kemény lefelét.. kicsik nem arra találták ki, a futomű sem arra valo, és vissza váltani sem lehet a meredek felfelében mert messze van a lábnak a válto kar, szoval abban kell megcsinálni a dolgot amiben vagy....
tény hogy sokat kell rajta dolgozni, és saját tapasztalatom szerint legalább 1-2 honap aktiv triálozás mire valaki elkezdi kicsit is érezni mit csinál....
nekem személy szerint abszolult második játszos motorként jön be annak viszont nagyon tetszik....
VIK írom a konzekveciát! Igen-igen, a nap vége felé már ráéreztünk a lényegre ezért is volt élvezhető. Az a gond a triálos jövőmmel, hogy kezdő triálosként keresni valóm sincs a triál pályákon, mert nem tudom elképzelni hogy 45 évesen hogy tudnék hátsó keréken egy 2 méter magasságban lévő oszlopról oszlopra ugrálni . Szóval keresni valóm sincsen triál pályán, viszont az enduró témában abban is az extrémben jó és élvezhető. úgy gondolom hogy Kb. 1 évben 2-3 alkalom lenne mikor szívesebben használnám mint az endurót, de akkor is csak jó állapotú fiatal trijált vennék az + 600e.-töl 1.400e.-ig kapható! Annyi plussz MANI MEG NIX
Bontos amikro elvitte a gépem hogy megveszi, mondtam neki "nem veszed meg" visszahozod. S tudtam ez lesz az a motor nem a zarandba valo, hanem trial palyara lassan ügyeskedni, talán ilyen lajtos barati kirándulásra de csak üléssel. A triallal 1 nagy baj van lefelékben tisztára karból mész és a nap végére kuka vagy.
En eddig 1 emebrt láttam triallal feljározni és az bou. ö mindenhol felmenne persze tuningolt géppel.
na ennyi értelme volt fizetgetni az évi 20 jurot, amikor meg bajság lesz szarik mindenki rá hol-ki milyen vadetetési hozzájárulást fizetett .. ennyi...
na csak rájöttetek pár trükkre triálal kapcsolatban.... ugye-ugye a tapasztalat....mega napok..
amikor nem akar tapadni ugráljatok rajta mint a bakkecske, máris lesz tapadás hátul, és a sulypontal lehet még jo sokat operálni, nem csak simán állni rajta, hanem pucsit a kis seggével hátra mint atom, máskor rogyaszt lábbal, aztán felugráskor meg a töködet verje a kormány ugy felhuzod magadat... tömören ennyi...
állitottam össze egy baráti tesztet vadásztársaságoknak:
új vadász felvételi kérdő-ÍW:
A. kérdés:ön szereti e ha egy állat fejlövéssel hever a lába előtt:
1.)igen kifejeztten élvezem hogy megölhettem..minek szaladgál a marhálya.. még a végén összetapossa az erdőt.
2.)kár volt megölni olyan szépen szaladgált..s aért adtunk be 20 lyurót a társaágnak hogy etesse öket..de ha megdöglött akkor már nem kell neki a tÁp ..
B kérdés...ha ön meglát egy motorost az erdőben legszivesebben:
1.) lelőném ....családjával együtt!
2.)ha valahol megakadnak felhúznám öket hogy tovább tudjanak menni...mert teljesen normális hogy veszélyes lehetetlen helyeken mennek
megoldókulcs:
ha a jelölt vádasznak a pontszáma ..kettő..akkor ez egy nagyon kafi jelölt...ültessük le.. és adjukna a kezébe egy kalasnyikova elvtársnőt...3 telitárral
DE
ha a jelölt pontszáma...4
ültessük le ..és egy olyan jelöltel szembe..akinek a pontszáma...2..és már megkapta a kalasnyikovát a 9ven skúlóval
ha 3 pontot ért el a tesztben..akkor van a bajság ...vagy vahol tévedésből ikszelt... vagy keresse fel kezelőorvosát gyógyszerészét
ezeket a leirásokat szeretem..de konklúziót nem irtadle... megy az endúró a levesbe és szalival toljátok most már..akár özterelyhig is kimentek...ez akkora király
vagy pedig a 7végén úgy kimennék ahogy rég is.....persze csak ha kutya endúrókkal jöttök..mert én csak azt tudom ...sajna nem akarom hogy megalázzatok a triálokkal...lyÓÓ? köszke
lyódos mondta hogy mindenhol jobb neki...úgyhogy bakker bele sem merek gondolni takiék akkor hogy mehetek az endúrókkal
a vadászoknak meg igaza van..kis szeretté hogy a földjét ruggassuk... mikor ő a legjobb hobbinak örülhet a világon...lelhet puskával egy gyanútlanul szemlélődő állatot...és ha ezt ők ugyan úgy élveznek mint mikor mi a faterpatak végén kirobbanunk az erdőből..(beleélveznek a gatyába ) kkaor azért az beteg...
még jó hogy arra nixenek rákattnava hogy a szom,széd gyerekét célozza be mikor kint a kertben szalatgálnak...
A (szelíd)MOTOROSOK és a GONOSZ VAD(ÁSZOK)! Akár lehetne ez is a sztorim címe. A Zariban a kemping körül kb 5 "4zet.km."-es terület ,magán terület, és ezért a tulaj a helyi vadászokat kérte meg arra hogy a területén csak REND CSEND és VAD legyen. NA ez pont olyan mint az IGAZI "PORTÁS EFFEKTUS", mikor a portás nagyobb góré mint a cégvezető! AZ erdei földúton álltunk 6-an, álló motorokkal és dumáltunk, megálltak az autóval, 3-an kiszáltak,mind a 3-nál pisztoly az oldalukon! A szokásos duma, mit keresünk mi itt, honna jövünk, hol áll az autónk...stb. Mi természetesen mindig igazat és csakis az igazat mondjuk, de akkor azért a válaszokra füllentettünk NAGYOKAT . Ránk akarta hívni a POLICZIAT hogy igazoljuk magunkat és a motorjainkat papírokkal ,és ha nem tudjuk magunkat igazolni bevisznek mindenkit a motorokkal együtt! Nem tudom ki szokott személyivel jogsival motorpapírokkal együtt hajtani az erdőben a patakban, de mi nem DE ez után már lehet viszek magammal papírokat. Nagy nehezen lebeszéltük erről a gaztettről hogy ránk hívja a zsarukat, és megígértük neki hogy most láttuk egymást utoljára és GOO! Nem volt más választásunk mert azért is voltunk ott a földút közepén, mert M.Peti motorja megadta magát (megragadt)talán és tanakodtunk mi is legyen. A vadász +oldotta mi is legyen! Mentünk a faszba haza
1 kis beszámoló a vasárnapi Triálos menetről! Én,Golden,M.Peti,+ haverja,+ 2 orosházi srác így voltunk 6-an. Hatalmas elánnal kezdtük a napot, úgy indultunk Én és Golden, hogy szétbasszuk a hegyet és megcsináljuk az összes lehetetlen feljárót a zarándiban! A napkezdő feljárónál kezdtünk (azért napkezdő a neve mert itt kezdődik mindig a nap) de van akinek itt is ér véget. Ezért is jó ez a hely mert 1 több fős hajtásnál már az elején kiderül ki jön és ki marad . Szóval goo! Kb. 20.perc szopás után feljutottunk kb. a 90%-ig. Goldennel felnéztünk a tetejére és fent M.Peti halálra röhögte magát attól amit látott! Hogy mit látott! 2 szerencsétlen hülye ül a motorblokk és a hátsó kerék között majdnem a földön,és rá van bukva a fejük a kormányra, közben levegőért kapkodva megisszák az egész napra szánt vizüket! Kipihentük magunkat és Goldennal összenézve azon meditáltunk hogy visszamenjünk a kocsihoz és Goo haza, vagy legyen 1 jó hosszú szopós nap! A szopós nap mellett döntöttünk, de csak a többiek miatt! A második hely a várnál az a feljáró ahol a Heca racén Jarvist kötéllel húzták fel! Na gondoltam itt elválik a szar a májtól. Én kezdtem Golden mögöttem. Ha a triálban azt pontoznák hogy kinek van lent a földön többet a lába, akkor mi nyernénk mindig, mert mi szinte végig toltuk azt a kib.szott mocit . Ekkor úgy éreztem magam mint "STEVIE WONDER" a céllövöldében, mi a faszt keresek én itt? Na de megcsináltuk végül és azt vettem észre hogy mivel nem lehet leülni, rá vagy kényszerülve hogy legalább mindig az 1ik lábad rajta legyen a lábtartón és ha nem veszed le a lábtartóról a lábad, megy fel mindenhol mint a fogaskerekű! Szóval rájöttünk és megbeszéltük goldennal hogy az a titok a könnyebb motoros nap túlélésében hogy fent kell maradni minden áron és minden helyzetben a lábtartón ha tetszik ha nem de az a cél! BEJÖTT . onnantól kezdve megváltozott minden és nagyon élveztük az egészet. A nap közepére már annyit fejlődtünk, hogy megcsináltuk Jarvis féle vízeséses patakfalat úgy hogy lábletétel nélkül, csont nélkü! Egyszerűen hihetetlen volt rádöbbenni arra hogy, olyan helyeken lehet vele kínlódás nélkül menni ahol az endúról le kell szállni és tólni! Fizikailag nehezebb megülni (megállni) a triált mint az endurót, legalábbis így az elején még úgy tűnik. A nap végére elég jól belejöttünk és minden percét élveztük az egésznek, de hulla geci fáradtan értünk vissza a kocsihoz. A patakokban és a sziklás fellépőkben verhetetlen de a hosszú feljárókban elolvadt! Hát ennyi, a vadászokkal való találkozást ez után írom le!
Gyere csak gyere! Ihatsz amennyit akarsz,de a buli végén ne csodálkozz ha nincs meg az egyik veséd! Több bulinak vannak olyan részei,ami beleveszett az alkohol köd homályába!
Az egyik buliból a haverom kétszemélyes "teher" swiftjével öten mentünk haza.Hátul ültünk hárman a raktérbe,pedig az tele volt szerszámos ládával.Ja és egyedül én vagyok 90kg alatt.A köcsög sofőr,meg körbekerülte az egész vidéket,az összes körforgalmat és a legkátyúsabb utcákat útba ejtve.
ami még érdekes és pozitiv változás amikor valaki a triálon tanultakat , begyakorolt dolgokat viszi vissza enduroba, de mellete gyors is marad
nem sorolnám a nagy neveket mert gyakorlatilag mindegyiknek komoly triálos multja van...