na kész az 525 frírályd ventillátorja..ami aksi nélkül si teker mint a hogykell.. nem repülőgép túrbinia hangon de pontossan elegendőt...igy legalább tuti nem kúrom szét ventit sem.. mert gyanús hogy azért tekert úgy.. mert szerintem ott nem kicsi volt a túláram...
valahogy pedig elméletileg 12 voltos.. és mégis úgy forgott a 12 volttal hogy az már beteg...
az úgy kezdődött hog elmentem pampihoz...még egy robigó feszab próbára,...néztük hogy belemegy a feszszabályzóba...9-30 voltig a DC azaz a váltóáram...és nem jön ki belőle ..semmi...
ekkor agyalunk pampival(akinek egy 280ccm pamperálya van..2t nuku póverszelep..kb 30Le nincs rezonátorja!és telitankolva..89kg!a hat literrel meg elmegy 90km terepen!szóval a 2t freeride már kb 10 évee is volt... múhahaha)
na szóval agyaltunk hogy mi az ami ..ez mi ez...
szóval..ez mi az.. és rályajöttünk..nekem vagy a 15ezres ktm feszab kell vagy...valami simóé..ami ugyanígy csak tekercs és abból jön a sinuszos váltáram.. és abból egyenirányit és abból lesz a szabályzott 12 volt!tehát ez nem egylépcsős téma...mint a robogó feszszabályzóknál...
elszaladtam egy motorszereleő bütykölö ismerőshöz..aki mellesleg villamos mérnök...mondom neki...a szitut....
magyarázza hogy azt akkr hogy is kell.. először a sinusz hullámból lüktetőegyne feszöültség a getz hiddal.. és abból valami alig bonyolultabb mint egy názaprolyekt meg tudja csinálni.. hogy 9-30 váltóáramból..12v egyenáram legyen...de ha csak egy ventihez kell...egy ekkora kis tekecsből akko a teljesitmény nem jön le... lehet ah a getz hiddal a max feszkóm a 30ról leugribugrik...15-17 voltra..amit meg a 12 v ventinek birnia kell!...(ja és ez 10250 fordulaton 30 voilt .. de mikor forog a zsx 525 huzamosabb ideig enyit szóval a venti...gyakorlatilag a büdösrothadt életbe nem is kap még rövidebb időre sem 15 voltot..szóval lehet hogy jó is...
na irány a bót...ott volt 250ft megoldás meg egy 1200ft...mind a kettő elbirja azt a 8..10 ampert röhögve..akkor legeyne már az erősebbb...(úgyhogy rendessen becsaptam a lovak közé rély )meg adot egy diódát..ha a teljesitménye nagyon sok lenne..akkor aze a dióda..pont felezi..a sinuszhullámokoat...igya P=P/2 is...villanymotornál meg a teljesitmény a mérvadó.. P=UxI
szóval...gó homér...
elsőnek a getz hiddal próba...és gyönyörűen ..egyből jött is a kivánt érték..a hűtőventitől...
persze mivel ez nem aksis(nem is lesz!)ezért ez alapon kb
most 50% tolja a levegőt...az eredeti repülőgép ventillátorom...de bőven jó az is...ahogy emelem.. 2-3 ezernél már rendessen tolja a hőt mint eddig az aksival...de 8000 körül sem megy feljebb a feszültség 11 volt fölé...ugyhogy itt szabályozni sem kell!kb úgy ahogy az öreg villamosmérnök mondta...a ventillátor sziv el annyi teljesitményt a tekercsről, hogy a feszültség ..bőséggel kordában van tartva (ahogy egy normális venti...de végfordulaton sem üvölteti magát.kb 80%-90%)
ami végül is kurva jó mert szerintem az a hogy eddig dolgozott az egy kicsit sokk volt a jóból...
..
szóval a prolyekt befejezve...100% értékleve...
valakinek nem kel neu robogó feszszabályzó áprilia sr 50hez is jó...
nem azt nem sajna fent voltam a szikla parkanyon s elkezdet egykerekezni kiraktam oldalra a gépet de megtapadt a kereke és hátra dölt majd rárepüét az oldalára.
durva a mocival fiam ö a béka olyan könyü hogy még nem szoktam meg viselkedését.
na akkor jösz polirozni... ?
kapsz 1.000 Ft egy napra az több mint a mostani nyugdijad nem ?
Hallod a carbon vedon van hiszti rayyy ongyilkos lett volna.
Megszolgalta a vedo feladatat most lenne 2x betort kuplung dekli meg a bal vaz nyulvany mely karcal
Ray kicsit karcos lett a freeride miutan ledobtam a siroki hill climb hegyröl, vállalod a polirozást ?
tegnap lemostam és gondoltam rád igy simogatam egy rongyal a felniket mondom ez a fasz simogatja polirozza nekem nem megy...
Legjobb tudomásom szerint jól van, bár pár hete nem találkoztam vele...
Reklúzzal nem tudom mire jutott majd előkeveredik aztán mondja. El van tűnve mostanság az tény.
na kész az 525 frírályd ventillátorja..ami aksi nélkül si teker mint a hogykell.. nem repülőgép túrbinia hangon de pontossan elegendőt...igy legalább tuti nem kúrom szét ventit sem.. mert gyanús hogy azért tekert úgy.. mert szerintem ott nem kicsi volt a túláram...
valahogy pedig elméletileg 12 voltos.. és mégis úgy forgott a 12 volttal hogy az már beteg...
az úgy kezdődött hog elmentem pampihoz...még egy robigó feszab próbára,...néztük hogy belemegy a feszszabályzóba...9-30 voltig a DC azaz a váltóáram...és nem jön ki belőle ..semmi...
ekkor agyalunk pampival(akinek egy 280ccm pamperálya van..2t nuku póverszelep..kb 30Le nincs rezonátorja!és telitankolva..89kg!a hat literrel meg elmegy 90km terepen!szóval a 2t freeride már kb 10 évee is volt... múhahaha)
na szóval agyaltunk hogy mi az ami ..ez mi ez...
szóval..ez mi az.. és rályajöttünk..nekem vagy a 15ezres ktm feszab kell vagy...valami simóé..ami ugyanígy csak tekercs és abból jön a sinuszos váltáram.. és abból egyenirányit és abból lesz a szabályzott 12 volt!tehát ez nem egylépcsős téma...mint a robogó feszszabályzóknál...
elszaladtam egy motorszereleő bütykölö ismerőshöz..aki mellesleg villamos mérnök...mondom neki...a szitut....
magyarázza hogy azt akkr hogy is kell.. először a sinusz hullámból lüktetőegyne feszöültség a getz hiddal.. és abból valami alig bonyolultabb mint egy názaprolyekt meg tudja csinálni.. hogy 9-30 váltóáramból..12v egyenáram legyen...de ha csak egy ventihez kell...egy ekkora kis tekecsből akko a teljesitmény nem jön le... lehet ah a getz hiddal a max feszkóm a 30ról leugribugrik...15-17 voltra..amit meg a 12 v ventinek birnia kell!...(ja és ez 10250 fordulaton 30 voilt .. de mikor forog a zsx 525 huzamosabb ideig enyit szóval a venti...gyakorlatilag a büdösrothadt életbe nem is kap még rövidebb időre sem 15 voltot..szóval lehet hogy jó is...
na irány a bót...ott volt 250ft megoldás meg egy 1200ft...mind a kettő elbirja azt a 8..10 ampert röhögve..akkor legeyne már az erősebbb...(úgyhogy rendessen becsaptam a lovak közé rély )meg adot egy diódát..ha a teljesitménye nagyon sok lenne..akkor aze a dióda..pont felezi..a sinuszhullámokoat...igya P=P/2 is...villanymotornál meg a teljesitmény a mérvadó.. P=UxI
szóval...gó homér...
elsőnek a getz hiddal próba...és gyönyörűen ..egyből jött is a kivánt érték..a hűtőventitől...
persze mivel ez nem aksis(nem is lesz!)ezért ez alapon kb
most 50% tolja a levegőt...az eredeti repülőgép ventillátorom...de bőven jó az is...ahogy emelem.. 2-3 ezernél már rendessen tolja a hőt mint eddig az aksival...de 8000 körül sem megy feljebb a feszültség 11 volt fölé...ugyhogy itt szabályozni sem kell!kb úgy ahogy az öreg villamosmérnök mondta...a ventillátor sziv el annyi teljesitményt a tekercsről, hogy a feszültség ..bőséggel kordában van tartva (ahogy egy normális venti...de végfordulaton sem üvölteti magát.kb 80%-90%)
ami végül is kurva jó mert szerintem az a hogy eddig dolgozott az egy kicsit sokk volt a jóból...
..
szóval a prolyekt befejezve...100% értékleve...
valakinek nem kel neu robogó feszszabályzó áprilia sr 50hez is jó...