Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Feri ,ahol megvartatok Csabiva ,annal a bedolt fanal,mennek at alatta,a kormany mar atment,de erzem,nem fog menni.A fa jellebb dolt eppen a kormany meg atment.Aztan raugraltam bedontottem teljesn,ugy hogy most at lehet ugrani rajta
azok a kis 3as furatok..o tt fogja beszivnoi az olajat a legjoibban
ettől van a ventilláció.. igy fog keringeni.. csak nem 3as furat hanem nagyobb talán..
na már megent a qÚplung hiszti.. és milyne motornál hát gáz gasz.
milyne fórum ez...
lya

az olajnak az a feladata hogy hŐt vonjon el.. akkor mikor a kúplung dolgozik..és mikor dolgozik a qÚplung...mikor csusztatgatva van ...
de mivel állandó forgásban van a kifelé hajtja az olajat magából...
hiába csorog ráaz olaj az csak is kifelé ver imagából...
a megoldást az jelent iha ventillációs elven juttatol bele olajat...
tehát
kifelé hajtás azaz fúlyás van.. ha valahol a kosár belseje felől ki van alkakitva egy pár furat hogy forgás közben az kifelé fúlyó erő valahonnan szivhasson!akkor be is szivja magába az olajat.. a középső részeknél.. pl azokon a furatokon ahol ronis megfúrta a rugóknál...
mert ugye ventillációs elven tudja csak magából kihajtani az olajat a lamelléák felé...de ahoz hogy kihajtsa magából az olajat ..valahol be is kell szivnia!
tehát az ok a furatok amik a kosáron vannak a kijutást segitik elő.. de ha valahol a külső részen ahol a rugók vannak a rugóknál képeztek ki furatokat.. akkor ott fogja majd beszivni az olajat....a kuplungagyba... emitt a osk könnyitésen megkinyomja magából...
ktm nem nyekeg a u alakú kuplungkorás úgy nyomja kiamgából az olajat mint atom...és sa rugók tövében meg szépen rántja befelé.. mert az is nyitott.. ha jól emlékszem..
tehát ha jó megfurkáltátok kivül.. akkor egészen a belső részeken a rugó amit présel külső alufedelet is meg kell futkálni a rugó belső része felénél is.. hogy ott tudja beszivni magába az olajat..
érthető vol vagy...

ott a rugó belső része simán elbir pár 4 es furatot..!az a tányér...
mint a ronisnál is a képen...
ez lett volna a következő dolog !
ha alpjaitől kezdve nézzük az olaj szerepe az hogy tartos legyen a kuplung (kenés) s az is egy faszság hogy vele melegitik fel a blokkot felslegesen.
na megyek kapirgalni,de csak egy 1.5 orat,h legyen kihivas is ebben a devai versenyben
Balint,ha a fotengely 3000 /perc ford forog,akkor a kuplung a negyedevel,kb,v ami a primer attetele,ott annam a centrif eronel semmi sem meg befele,plane nem olaj.....valoban olajban uszik,ebbool jut bele olaj
s mégy egy a kérdés mi az olaj feladata a kuplungban ?
figy ha igy lenne akkor nem ugy lenne kikepezve a kosar kulseje mint egy lapát rendszer ?
hogy tényleg hajtsa befele ? s ilyen nincs rajta semelyiken.
Én kihajtanám a meleg tul forrososdot olajat és nem be.
A másik csak gondolj a carbon fékekre meg a nyitott kuplungokra ott az a lényeg nincs hütés.
alapvetoen a kuplungokban mindig za baj amikor tul melegszik hogy a toleranciak (türések) elmásznak csökkenek és ezért a kuplung megfog a helyet csüszna. Kivétel ha meg égeted akor persze csuszik.
nem Feri... alapvetően a lyukak ,meg a tuning kosarakon az ovális kivágások mind azért vannak hogy jobban lapátolja befelé az olajat....
csak amig egy tuning kosáron full nyitottra meg tudják ezt oldani merthogy szuper kovácsolt alu ötvözetböl készitik ezért gond nélkül elbirja a nagy kivágást, addig a nyári kosarak sima alu öntvények ahol ovatosan kell bánni az ilyesmivel...
pl a 4t acél kuplung kosaraknál ezért tudják megoldani hogy a teteje ilyen V-alakban , vagy U-alakban tök nyitott, igy bejut anyi olaj sosincs vele probléma...
az olaj áramlásrol is pár szo... a kosár a bő 1/3-ig olajban uszik 1 liter olaj van benne , és mint egy szivattyu amikor belép az olajba valamilyen mértékben belapátolja magába az olajat, nyilván kilépő ágban fent ki is veri viszont igy cserélődik-ujjul meg benne az olaj folyamatosan, és a folyadék a legjobb hőelvezető,, márpedig ha nem jut be elég akkor elkezd elmelegedni a lamella, és megégni az olaj....

csak anyagminőség változtatással nem nyernél semmit, ha ugyan ezt az alul zárt merevitő bordás kosarat holnap legyártatod valami szuper aluötvözetböl kovácsolt nagynyomásu technologiával attol még a probléma megmarad...

persze ha valami szuper lamellákra kicseréled az is hoz valamit a konyhára, ezért volt sok japoban pl a ferodol-alu kuplung lemez kombo, mivel az alu hamarabb eldobja a hőt, csak az alu meg ugy elkopott mint a sicc+ törött.. szoval nem volt igazán bevált...

mondjuk azt tegyük hozzá, ez a gasgas kuplung nyikogás probléma CSAK olyan motorosnál jelentkezik aki tényleg extrém idétlen helyen cseszteti a kuplungot, normál felhasználonak sose lesz vele baja...
ezek gyári lyukak, bent van a legtöbb új modellben 08-tol...
Zari,

emberünk azért irt be mert felbaxta megint arcoskodom és én pedig hülye voltam és itt üzentem Déw nek, arcoskodtam adok neki motort meg fizetek mindent, hülye voltam. Nem kell lobogtatni azt ami másoknak fáj. Elnézést kérek. !
attól még igaza van Kordésnak egy szarházi vagyok aki arcoskodik, igér, és soha nem tartom be a szavam, jah és hazudozok folyamatosan.
sajnálom.
jo nagy lyukak vannak rajta gyárilag...ránézésre simán vannak vagy 8-as
Ron,

te biztos hogy az ott arr van az olaj ki menjen ?
nem kötekedek, csak kérdem nem suly csökkentés az ott ?
illetve a kuplung hiszti abbol van hogy a blokk a tulzott igénybevételtől felmelegszik, argo az olaj is és ez felmelegiti a lamella lemez párost amelyek ügye kitágulnak s a normál kuplung hézad (lammelák) közt csökken, kuplung meg fog s mondjuk le boffen vagy nem kezelhető a kuplung.
Attol hogy megfurod a kosarat szerintem csak a sullyát csökkented és nem az olaj áramlását, az olaj mivel forog a kosár kiveri magábol folyamatosan söt azzal hogy nyitottá válik ici picivel jobban bele megy az olaj. Ügye ? mert a kosár negyedig vagy kitudja meddig el van lepve az olajban, forgáskozben kihajta magábol az olajat.

Szoval véleményem szerint a kuplung problémán anyag minőséggel lehetne javitani, olyan anyagokat használva amik jobban türik a hömérsékletett s nem a furkálással, ilyen volt pl. a gyorsasági motoroknál a barnet által biztositott spéci anyagbol készitett kopo lemez és maga a lamella kopo anyaga is jobb kopo anyagot tartalmaz ami nem ég meg meg jobban hőtürő.
de ettől még ez u.i. kitágul és megfog ha hiszti van.
érdekel mit szolsz eggez Ron. ?
Ez fasza lett.
érdekes hogy ezen megint nincsenek rajta a külső fedélen a rugok mellett a forgás irányos olaj lyukak...
Ezen gyári a kifúrás. Ismered is a motort. M. Zolié volt.
Zsolti ahogy nézem ez is ki van pluszban furkálva a küllök....

amugy nem értem minek rakják bele azt a merevitő faszságot gondolom rezonancia ellen , más tippem nincs....
szerintem a fő bajságot az okozza tul zártá teszi alul a kosarat amitöl elmelegszenek a belső lamellák.....

emlékeim szerint a régi 03-as motorom nem is voltak alul azok a merevitők...
nyilván a legjobb megoldás egy ilyen kosár berakása lenne szuper alu ötvözet, ott már nincs tutti kuplung nyikogás, csak ugye 100 e. ft....
Én most csináltam egy 300-as GG-t, aminek lefotóztam neked a lendkerekét és kettő kivételével az összes merevítő ki volt törve, bedarálta a blokk. A maradék kettőt kézzel kitörtem. Talán itt látszik a képen hogy nincs merevítő.
Jaxy ... légkulcs kell, vagy leszedő célszerszám, elég a kis deknit leszdned, még olajat sem muszály leengedni lefekteted a földre azt anyi...
a furkálást viszont érdemes marogépben oszto-körös tokmányban csinálni....akkor mind pont ugyan oda fog esni...
az also furatok 5-ös, forgás irányban szögbe marva.. a külső pedig 4-es

amugy láttam olyan olasz házi tuningost ahol az also merevitő bordákbol egyszerüen kitörtek 3-4-et....mondjuk én azt nem mertem meglépni, bár a régi fajta kosáron emlékeim szerint nincs is rajta az a merevitő borda sor ... az új 12-es modellen meg már feljebb vitték 1 centit igy alatta nyitott maradt hogy az olaj bejusson...
szoval variálnak a gyárban is , gondolva az extrémkedő marhákra...
Piedone Viktor
morgen kaffe..
a töbi meg kinyal6ja a babosedény aljából a maradékot..mikor odadobom a román kempingekben oly jellemző- kedves kis kutyáknak
jó reggelt..

szali
ez nem volt szép.. kicsit hánytorgató vagy...és nem is eg két hétről visszanézve hanem egy évről
ha ez igy benned maradt akkor thawai összel-mikor együt jártatok 2 ben a zarándba- hogy spanyoltatok össze ennyire.. csak elfelejtetted.. aztán most meg föltört az a sok emlék valami 6ására .

ronis..
ez hülyeség fél literrel nem lehet elfolytani olyan nAGy babos élményeket...ahoz kell egy egész liter tely .
és belém is fér.
mindenki azt hiszi hogy olynakor a szervezetem mint egy nagy szublimátor működik...a szilárd halmazállapotú dobozos tejből gyorsan ..szinte átmenet nélkül válik ki a tej ..bele a számba... onnan meg egy nagy 110kg-os átalakitó egységen keresztül- viszonylag gyorsan! gáznemű halmazállapot képződik(végül is nem szublimál.. a dobozos(ezáltal szilárd halmazállapotú thely..de majdnem )

de azért aki evett már belőle...többször is!...
annó kawa gabi..meg még régebben a áki..meg csanád1942 ...
szóval ezek az emberek nem panaszkodtak még soha az izére
Örülök ... azóta sem sikerült Zsockot elerni,de csak elkapom... és végül akkor te ,hogy furkáltad meg,mekkora lukakkal, és hol?Kell légkulcs,hogy le tudd venni a kosarat?