Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nemsoká lyönnek fernszinék és hozzák a motoros élményeket...
déwed...frenszin...zerge...
szögessel
boldognályn
bakker igaz amit irol minden szó...és még a nagykutya melett is lakolmotorozol...meg akkor gomdolom mirkót is ismered..meg 300ec van ami már positiv(+)
az amit irtál az hogy fel tudod folyatni az igen az már xtrem&úró .

azt kéne lemérni ..egy mérőszámot csinálni az enduró motoroknál..egy olyan elfolyathatósági határérték nevet kapná...
mondjuk 3km/orával 40%emelkedőn...kissebb akadályokon áthladásból továbbmenet...
és hogy ez lenne amérőszáma..hogy 10 a jó.. a 0 meg a szar...közöttemeg az ámenetek..
és akkor beskáláznák a verdákat és mikor kijön akkor nem csak a lóerő fordulatszám súly lenne odairva hanem ez a viszonyszám is...

pl az hogy egyesben mocskos meredek felfelében...a 110kilós barommal a hátán...kuplung nélkül felágaskodás közben alapjáraton hanyatt bassz felfelé haladás közben..akkor az már 10es
réjjj ne marháskodjunk már ezekel a nyomaték görbékel, meg fékpadokal...
könyörgöm endurorol beszélünk vagy valami seggrakétárol?
Sok mindent elárul tényleg, alapnak, kiindulásnak jó, nem hülyeség, de nem is minden. Arra jó, hogy az adott motorról kiderüljön mely fordulatszám-tartományokban érzi (igazán) jól magát, de csak éles használatban jönnek ki a lényegi dolgok. Hiába a tengernyi lóerő/nyomaték, fullos nyomatékgörbe, ha mindezek ellenére előszeretettel "leböffen". (Lásd sokbetűs CR-dízel, sokszáz nyútonokkal, főleg pickup/terepjáró szegmensben mókás) Mert, ha valami elvárható egy 4T trakitól az az, hogy utolsó leheletéig dolgozzon a lefulladás ellenében. Legalább is számomra De ez is egyénfüggő, lásd zari EXC300: SX125 vs EXC525 verzió. Ki mit szeret ugyanabból
Egyébként csak lestem a gizgazon is. Találtam egy szűz feljárót (fagyizós level), irtás után, tele gyökérrel, tuskóval, kellett nézni rendesen a csapást, nekifutásra hely közel a zéróhoz. Feljáró 2/3-ától 2-ben felmentem max 2-3000 fordulattal gyökkettővel, mindig azt vártam mikor hal meg, csörgött-zörgött minden, de csak felment. Most világosodtam meg mi is az az elfolyathatóság és, hol tanyázik Sosem gondoltam volna 2T-ről, hogy ilyesmire képes
Azert sztem egy nyomatek gorbe sokmindent elarul....
napi dij 2000ft
na mesterek most hazafele jövet benéztünk az ajkarendeki motocross pályára és lám épitik a régi és uj nyomvonalat tulaj szerint lesz extrémenduro pálya is marko pisti által épitett meg motorcross edzés jövöre heti kétszer illetve szeretnének versenyeket rendezni
ne bassz
na hály..
az a situ..boldog9nek igaza van...mondjuk sokmindenkinek van igaza ..meg 1 is ért magával..de neki tényleg...
mert az hogy egy motort ráteszünk a fékpadra..és nyél gázon2000től szabájzásig oszt akkor mondanak valamit...az egy nagy szar...
mert az alaplyán a fékpadi mérés alapján az jön ki hogy az innyeksztoros 2012es exc 450 és 500az egy faxa erős endúró...
ha meg kiviszed őket akkor szembesülsz azzal hogy konkrétan lépten nyomon leböffennek mint valami rossz kroccmotor...
de maúgy meg betegen erősek..én még 500asal nem mentem de a 450 az ugy lép érzésre mint egy sx 525 sőt még pntánabb tán a gázrekació kis fokozatban...
de 1 sx 525 tle olyan szépen elfojatom magam kettőben felfelé..de a 450nel meg vagy kapar vagy lefúl verzió van..legalább is nagyon nyüszitenek hogy lebőffen...
ez a 6délyzi 350 ez meg ..nem...persze nincs is olyan erő benne de az az erő ami van az nem úgy hogy vagy leböffen vagy kikapar....
már két 1forma 300exc(2009,2012)közt is olyan különbség van.. már beállitásból adódóan is hogy aza egyikre azt mondom..nem lehet endúrózni mert 125sx ként van beállitva.. a másik meg olyan volt hogy mondom az sx 525 ha nem lenne akkor nem is gondolkoznék hogy milyne verdám legyen...mert az 2009es ottómotot az nagyon jó...

de pl ez a 350es amit tegnap próbáltam ez a 3dik helyre került...

úgyhogy aki a fékpadi mérés alpján venne motort..az annyit is ért hozzá...
Extrem....ama motokrossz....bubba szépet bukik...
igen pont most néztem azt is......pont a következő vidi volt a jutubon...
Valahol megvan,de nem kutatom
130 m zuhanas az mennyi nalatok?

nalam az is 400ft
Pedig a can total kepet ad,azmeg lassabbnak tunik...102mph s atlagot ment a roverrel,a dvdn mondjak,h slick gumi volt,meg a kipu mod.


Multkor a Mark Higgins ment egy subaru 2010 el,aztan ott Agos leap nel,meguszott alatta rendesen....mondjuk a Higgins ott lakaik,ismeri a palyat.
én most találtam olyat hogy a "száguldás mámora".....68 ft volt....
Jó sokat kerestek rajta Ma már lehet van 5000 -is
megnéztem.....nagyon gyorsnak tünt a belső kamerából azzal az utcai autóval...
Most cseréltem karácsonykor betegen kerékcsapágyat hátul az omiban,élmény volt Titán bammeg ezen is minden Útálom,ha valami szar
400 ert vettem az antikvariumban.....


az volt a Szentiras meg mikor alt iskolaba jartam
Meg Volt vagy pár forint annak idején
Na,azert vol azoknak sperrdifijuk,nem kellett co sperrt csinalniuk.



Van Samara homolog lapom,ott meg a kerekagy is titanbol van lehomologizalva am.
Megvan a Porban az igazsag c. konyv neked?
rally versenyen anno szergejék a vfts-nek kikaptak a difijét.....összeheggejtették s megvolt a sper....
Persze h nyert,nem akart sziberiaba menni