igen pont 2.. 50 és 35... erről beszélek.. DE.. mint mondtam, ez az véleményem, és az én stratégiám, és Isten ments, hogy beleugassak a te dolgodba.. szóval értem amit írsz, csak én máshogy gondolkozom... még talán egy fix 50... aztán lottózás a MK III-ra... de ha nem nyerek, akkor az még odébb lesz, mivel nem szeretném eladni a 7D-t....
Mennyivel?
Ez kettő.
A többi EF-S, ezért nem megy rá.
Azt fogom használni az 550D-vel.
És mivel az EF, és EF-s bajonettet is képes kezelni, ezért az EF-S obikat szépen cserélgetem le L-esekre. De most nincs még egy millám a 70-200-ra, meg egy nagylátóra, csak szép sorjában. Te több obit soroltál fel!
Nekem is csupán 3db van, ami DX-es, a többi FF. Mondjuk a D700-D800 fogadja a DX-es optikákat is, automatikusan vált kisebb felbontásra velük. De részben ezért is maradnék inkább DX-en, a D300s-nél...
de obi nélkül nem sokra mész a vázzal.. már pedig az FF-re való obik megint egy vagyonba kerülnek...
én spec ezért veszek csak L-es obit már.. ha most kellene váltanom akkor nem lennék olyan nagy gondban... 11-16-os Tokina felmegy FF-re, bár akkor csak fix 16... de ez nem gond :) 70-200 F4 , 24-70 és a fix 100 is L-es..
csak egy fix 50-es kell
Ha megint többszázezret (majdnem milliót) dobok ki egy vázra, akkor az FF lesz. a D800, vagy az 5D mkIII az ideális gép nekem. D800 kiesik, mert ha váltok, akkor még 1 millát kellene kidobnom a kiegészítők miatt. Vaku, obik, vezérlők, távirányítók, stb...
Ergo marad a mkIII.
Megyek lottózni.
"próbálj ki egyet, aztán te is csatlakozni fogsz!"
Dehogy próbálok. Én tudom, mi kell nekem: D300s. Nekem az bőven megfelelő lenne, gyorsabb a D200nál és bír magasabb ISO-t is. A többi igényemre megvan minden a D200ban is.
Látszik, hogy már öreg konstrukció, és ezért sok technika nincs benne, olyan sem amit a "gagyi" belépő 550-be már később beleraktak.
A svenkeléses sorozat szörnyű volt. Autópálya mellett. Nem találta a követőfókusz (AI servo) a tárgyat, lassú volt az élességállítás, és az fps is. 3,9, ua., mint az 550-nek. Ami nekem fontos az expósorozat, az is ugyanaz, de már vágyom 7-es sorozatra, és ez is csak 3-asat tud. ugyanúgy 9 fókuszpont, kevés keresztszenzor. Nem kell, mert tényleg nem lennék boldog vele, mert nem jelent NAGY ugrást.
Csak most jön a dilemma, hogy 70-200 IS II USM L f2,8-ra menjen a spórolás, vagy mkIII-ra. Máshogy teszem fel a kérdést, menjünk nyaralni, vagy vegyek egy új vázat...
Mert ha megveszem az mkIII-at, akkor lesz egy 35-ös, meg egy 50-es fix obim, mert ami még van, azok EF-S bajonettesek.
kössz a tippet...amikor tologattam a csúszkát filóztam, h hagyjam-e így vagy sem...De a háttér meg pont így adta ki magát olyan képeslaposra.Nem lehet csak adott terület pixeljeit állítgatni?
kössz a tippet.Hogyan tudsz két képet egyszerre nyitva tartani LR-ben?Vagy csak simán más progival megnyitod?
Igen... Picit. Nem csak a motoron látszik.
Magamon is megfigyeltem, hogy ha sokat állítgatom a képet, akkor a szemem már megszokja, és nem tűnik fel, hogy a fehér már nem fehér. Ennek kivédésre én azt csinálom, hogy mindig meg van nyitva az eredeti raw is, hogy tudjak mihez viszonyítani.
Bear: ez a konstrukció nem jött be, bár bírta, de helyenként behullámzott a kép, túl magas lett és a vibráció hatott a kamerára.Amúgy atomstabil volt./sokan örülnének egy ilyen hullámos képnek is /
Sima felépítménnyel perfekt képet ad, lásd gopro teszt az adatlapomon.
De próbálj ki egyet, aztán te is csatlakozni fogsz!
Az mkII-t pedig egyszerűen nem éreztem jobbnak, mint az 550D-t.
Persze, ha megnéztem volna a képeket utána, akkor látszott volna a különbség, de így nem.
iso intervallumban, és kiterjesztésben, meg legrövidebb záridőben jobb, meg persze FF, a felbontás különbség elhanyagolható, a magnézium váz sokkal jobb, és masszívabb, cseppálló, míg az 550D nem, de az expókorrekció lépései ugyanazok voltak, expósorozat ugyanaz (!), fénymérés gyengébb (35 mezős) !, 3,9 kép / mp. ugyanaz, CF kártyától megőrülök, HD videó ugyanaz, élességállítási szenzorai jobbak az 550D-nek, fókusz ugyanolyan lassú, gyengébb, kisebb felbontású az LCD-je.
Arra jöttem rá, hogy szinte csak a magnézium vázban, és a FF-ben jobb az mkII az 550D-től, meg magában a zár szerkezetben. Ami persze sokat számít de rengeteg fícsörben elmarad, tehát semmiképp nem éri meg, mert nem lennék boldog. Nem lenne akkora előrelépés.
Az mkIII azért más tészta. Ott fényévek a különbségek. Beleszerettem azonnal. Eszméletlen gyors, pontos, júzer frendli.
Hátha valakit érdekel, kiállítások a Szépművészeti Múzeumban:
A fotóművészet születése
A piktoralizmustól a modern fotográfiáig (1889-1929)
2012. március 30. – július 1.
A Lélek és Test, valamint a Hervé 100 című nagysikerű kiállítások után egy újabb fotóművészeti kiállításnak ad otthont a Szépművészeti Múzeum. A március végén nyíló, A fotóművészet születése - A piktoralizmustól a modern fotográfiáig című tárlaton látható fotográfiák döntő többsége a piktorializmus első nagyhatású publikációjától (1889) a Film und Foto kiállításig (1929) terjedő időszakban készült alkotásokkal mutatja be azt a változást, melyet a piktorialista fotóművészet és a modern fotográfia között – közel 40 év alatt – zajlott le.
------------------------------------
INDIGO/Foto
2012. március 14 – 2012. május 14.
Berényi Zsuzsa fotóművész, aki szintén tagja volt a csoportnak, olyan felvételeket készített társairól, amelyek két időpillanatban ábrázolják a képek alanyát, spontán módon lazítva fel a porté, mint klasszikus ábrázolástípus klasszikus hagyományát. Ha a csoport neve, az "Indigó" alapvetően az interdiszciplináris gondolkodásra utal is, egyúttal megidézi az indigót, mint képzőművészeti médiumot is, mely utóbbi további érdekes gondolatmenetet indít el a sokszorosításra, a fotográfia nyelvére és a portrék készítésének technikájára (többszörös expozíció) tett önreflexivitással.
LX
Jelenleg 1 váz 4 obi.
Jövő 2 váz 4 obi.
Ez kettő.
A többi EF-S, ezért nem megy rá.
Azt fogom használni az 550D-vel.
És mivel az EF, és EF-s bajonettet is képes kezelni, ezért az EF-S obikat szépen cserélgetem le L-esekre. De most nincs még egy millám a 70-200-ra, meg egy nagylátóra, csak szép sorjában. Te több obit soroltál fel!
LX
Kezdetnek.
én spec ezért veszek csak L-es obit már.. ha most kellene váltanom akkor nem lennék olyan nagy gondban... 11-16-os Tokina felmegy FF-re, bár akkor csak fix 16... de ez nem gond :) 70-200 F4 , 24-70 és a fix 100 is L-es..
csak egy fix 50-es kell
LX
Ergo marad a mkIII.
Megyek lottózni.
LX
LX
LX
LX
Dehogy próbálok. Én tudom, mi kell nekem: D300s. Nekem az bőven megfelelő lenne, gyorsabb a D200nál és bír magasabb ISO-t is. A többi igényemre megvan minden a D200ban is.
A svenkeléses sorozat szörnyű volt. Autópálya mellett. Nem találta a követőfókusz (AI servo) a tárgyat, lassú volt az élességállítás, és az fps is. 3,9, ua., mint az 550-nek. Ami nekem fontos az expósorozat, az is ugyanaz, de már vágyom 7-es sorozatra, és ez is csak 3-asat tud. ugyanúgy 9 fókuszpont, kevés keresztszenzor. Nem kell, mert tényleg nem lennék boldog vele, mert nem jelent NAGY ugrást.
Csak most jön a dilemma, hogy 70-200 IS II USM L f2,8-ra menjen a spórolás, vagy mkIII-ra. Máshogy teszem fel a kérdést, menjünk nyaralni, vagy vegyek egy új vázat...
Mert ha megveszem az mkIII-at, akkor lesz egy 35-ös, meg egy 50-es fix obim, mert ami még van, azok EF-S bajonettesek.
kössz a tippet.Hogyan tudsz két képet egyszerre nyitva tartani LR-ben?Vagy csak simán más progival megnyitod?
Magamon is megfigyeltem, hogy ha sokat állítgatom a képet, akkor a szemem már megszokja, és nem tűnik fel, hogy a fehér már nem fehér. Ennek kivédésre én azt csinálom, hogy mindig meg van nyitva az eredeti raw is, hogy tudjak mihez viszonyítani.
Bear: ez a konstrukció nem jött be, bár bírta, de helyenként behullámzott a kép, túl magas lett és a vibráció hatott a kamerára.Amúgy atomstabil volt./sokan örülnének egy ilyen hullámos képnek is /
Sima felépítménnyel perfekt képet ad, lásd gopro teszt az adatlapomon.
Nem is rossz ötlet!
De próbálj ki egyet, aztán te is csatlakozni fogsz!
Az mkII-t pedig egyszerűen nem éreztem jobbnak, mint az 550D-t.
Persze, ha megnéztem volna a képeket utána, akkor látszott volna a különbség, de így nem.
iso intervallumban, és kiterjesztésben, meg legrövidebb záridőben jobb, meg persze FF, a felbontás különbség elhanyagolható, a magnézium váz sokkal jobb, és masszívabb, cseppálló, míg az 550D nem, de az expókorrekció lépései ugyanazok voltak, expósorozat ugyanaz (!), fénymérés gyengébb (35 mezős) !, 3,9 kép / mp. ugyanaz, CF kártyától megőrülök, HD videó ugyanaz, élességállítási szenzorai jobbak az 550D-nek, fókusz ugyanolyan lassú, gyengébb, kisebb felbontású az LCD-je.
Arra jöttem rá, hogy szinte csak a magnézium vázban, és a FF-ben jobb az mkII az 550D-től, meg magában a zár szerkezetben. Ami persze sokat számít de rengeteg fícsörben elmarad, tehát semmiképp nem éri meg, mert nem lennék boldog. Nem lenne akkora előrelépés.
Az mkIII azért más tészta. Ott fényévek a különbségek. Beleszerettem azonnal. Eszméletlen gyors, pontos, júzer frendli.
A fotóművészet születése
A piktoralizmustól a modern fotográfiáig (1889-1929)
2012. március 30. – július 1.
A Lélek és Test, valamint a Hervé 100 című nagysikerű kiállítások után egy újabb fotóművészeti kiállításnak ad otthont a Szépművészeti Múzeum. A március végén nyíló, A fotóművészet születése - A piktoralizmustól a modern fotográfiáig című tárlaton látható fotográfiák döntő többsége a piktorializmus első nagyhatású publikációjától (1889) a Film und Foto kiállításig (1929) terjedő időszakban készült alkotásokkal mutatja be azt a változást, melyet a piktorialista fotóművészet és a modern fotográfia között – közel 40 év alatt – zajlott le.
------------------------------------
INDIGO/Foto
2012. március 14 – 2012. május 14.
Berényi Zsuzsa fotóművész, aki szintén tagja volt a csoportnak, olyan felvételeket készített társairól, amelyek két időpillanatban ábrázolják a képek alanyát, spontán módon lazítva fel a porté, mint klasszikus ábrázolástípus klasszikus hagyományát. Ha a csoport neve, az "Indigó" alapvetően az interdiszciplináris gondolkodásra utal is, egyúttal megidézi az indigót, mint képzőművészeti médiumot is, mely utóbbi további érdekes gondolatmenetet indít el a sokszorosításra, a fotográfia nyelvére és a portrék készítésének technikájára (többszörös expozíció) tett önreflexivitással.