Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

1 váz, 6db fix AF, 1db fix manuális, 2db AF zoom, 1 lensbaby és 2 filmes váz
aZ MK III-ra...
igen pont 2.. 50 és 35... erről beszélek.. DE.. mint mondtam, ez az véleményem, és az én stratégiám, és Isten ments, hogy beleugassak a te dolgodba.. szóval értem amit írsz, csak én máshogy gondolkozom... még talán egy fix 50... aztán lottózás a MK III-ra... de ha nem nyerek, akkor az még odébb lesz, mivel nem szeretném eladni a 7D-t....

LX

Jelenleg 1 váz 4 obi.
Jövő 2 váz 4 obi.
A túl sok se jó, állandóan cipelni, meg cserélgetni kell őket...
Mennyivel?
Ez kettő.
A többi EF-S, ezért nem megy rá.
Azt fogom használni az 550D-vel.
És mivel az EF, és EF-s bajonettet is képes kezelni, ezért az EF-S obikat szépen cserélgetem le L-esekre. De most nincs még egy millám a 70-200-ra, meg egy nagylátóra, csak szép sorjában. Te több obit soroltál fel!
te tudod.. én nem akarok belepofázni... én biztos megbolndulnék annyi obival...

LX
A fix 50-esem, és 35-ösöm tökéletes FF-re.
Kezdetnek.
Nekem is csupán 3db van, ami DX-es, a többi FF. Mondjuk a D700-D800 fogadja a DX-es optikákat is, automatikusan vált kisebb felbontásra velük. De részben ezért is maradnék inkább DX-en, a D300s-nél...
de obi nélkül nem sokra mész a vázzal.. már pedig az FF-re való obik megint egy vagyonba kerülnek...
én spec ezért veszek csak L-es obit már.. ha most kellene váltanom akkor nem lennék olyan nagy gondban... 11-16-os Tokina felmegy FF-re, bár akkor csak fix 16... de ez nem gond :) 70-200 F4 , 24-70 és a fix 100 is L-es..
csak egy fix 50-es kell

LX
Ha megint többszázezret (majdnem milliót) dobok ki egy vázra, akkor az FF lesz. a D800, vagy az 5D mkIII az ideális gép nekem. D800 kiesik, mert ha váltok, akkor még 1 millát kellene kidobnom a kiegészítők miatt. Vaku, obik, vezérlők, távirányítók, stb...
Ergo marad a mkIII.
Megyek lottózni.
mi az, hogy szar az idő?

LX
csak szar az idő..semmihez semmi kedv amúgy mi most az aktuális téma téma?
mi is..

LX
Megjött az állványom...kíváncsi leszek ezzel mit produkálok
van egy "compare" funkció valahol a kép alatt.. meg tudja jeleníteni a régi és a feldolgozott képet is...

LX
nézz meg egy 7D-t is... gyors, pontos.. 19 fókuszpont.. bár nem FF.. ez tény.. de funkciókban profi..

LX
"próbálj ki egyet, aztán te is csatlakozni fogsz!"

Dehogy próbálok. Én tudom, mi kell nekem: D300s. Nekem az bőven megfelelő lenne, gyorsabb a D200nál és bír magasabb ISO-t is. A többi igényemre megvan minden a D200ban is.
Látszik, hogy már öreg konstrukció, és ezért sok technika nincs benne, olyan sem amit a "gagyi" belépő 550-be már később beleraktak.

A svenkeléses sorozat szörnyű volt. Autópálya mellett. Nem találta a követőfókusz (AI servo) a tárgyat, lassú volt az élességállítás, és az fps is. 3,9, ua., mint az 550-nek. Ami nekem fontos az expósorozat, az is ugyanaz, de már vágyom 7-es sorozatra, és ez is csak 3-asat tud. ugyanúgy 9 fókuszpont, kevés keresztszenzor. Nem kell, mert tényleg nem lennék boldog vele, mert nem jelent NAGY ugrást.

Csak most jön a dilemma, hogy 70-200 IS II USM L f2,8-ra menjen a spórolás, vagy mkIII-ra. Máshogy teszem fel a kérdést, menjünk nyaralni, vagy vegyek egy új vázat...

Mert ha megveszem az mkIII-at, akkor lesz egy 35-ös, meg egy 50-es fix obim, mert ami még van, azok EF-S bajonettesek.
Ugye, hogy ugye? Mondtam az elején. Nem szabad II-öt venni, ha van III! (ha pénz nem számít)
kössz a tippet...amikor tologattam a csúszkát filóztam, h hagyjam-e így vagy sem...De a háttér meg pont így adta ki magát olyan képeslaposra.Nem lehet csak adott terület pixeljeit állítgatni?

kössz a tippet.Hogyan tudsz két képet egyszerre nyitva tartani LR-ben?Vagy csak simán más progival megnyitod?
Igen... Picit. Nem csak a motoron látszik.
Magamon is megfigyeltem, hogy ha sokat állítgatom a képet, akkor a szemem már megszokja, és nem tűnik fel, hogy a fehér már nem fehér. Ennek kivédésre én azt csinálom, hogy mindig meg van nyitva az eredeti raw is, hogy tudjak mihez viszonyítani.
Zema: elnyestem a színeket, arra gondolsz?

Bear: ez a konstrukció nem jött be, bár bírta, de helyenként behullámzott a kép, túl magas lett és a vibráció hatott a kamerára.Amúgy atomstabil volt./sokan örülnének egy ilyen hullámos képnek is /

Sima felépítménnyel perfekt képet ad, lásd gopro teszt az adatlapomon.


Nem is rossz ötlet!

De próbálj ki egyet, aztán te is csatlakozni fogsz!

Az mkII-t pedig egyszerűen nem éreztem jobbnak, mint az 550D-t.
Persze, ha megnéztem volna a képeket utána, akkor látszott volna a különbség, de így nem.

iso intervallumban, és kiterjesztésben, meg legrövidebb záridőben jobb, meg persze FF, a felbontás különbség elhanyagolható, a magnézium váz sokkal jobb, és masszívabb, cseppálló, míg az 550D nem, de az expókorrekció lépései ugyanazok voltak, expósorozat ugyanaz (!), fénymérés gyengébb (35 mezős) !, 3,9 kép / mp. ugyanaz, CF kártyától megőrülök, HD videó ugyanaz, élességállítási szenzorai jobbak az 550D-nek, fókusz ugyanolyan lassú, gyengébb, kisebb felbontású az LCD-je.

Arra jöttem rá, hogy szinte csak a magnézium vázban, és a FF-ben jobb az mkII az 550D-től, meg magában a zár szerkezetben. Ami persze sokat számít de rengeteg fícsörben elmarad, tehát semmiképp nem éri meg, mert nem lennék boldog. Nem lenne akkora előrelépés.

Az mkIII azért más tészta. Ott fényévek a különbségek. Beleszerettem azonnal. Eszméletlen gyors, pontos, júzer frendli.
Hátha valakit érdekel, kiállítások a Szépművészeti Múzeumban:

A fotóművészet születése
A piktoralizmustól a modern fotográfiáig (1889-1929)
2012. március 30. – július 1.
A Lélek és Test, valamint a Hervé 100 című nagysikerű kiállítások után egy újabb fotóművészeti kiállításnak ad otthont a Szépművészeti Múzeum. A március végén nyíló, A fotóművészet születése - A piktoralizmustól a modern fotográfiáig című tárlaton látható fotográfiák döntő többsége a piktorializmus első nagyhatású publikációjától (1889) a Film und Foto kiállításig (1929) terjedő időszakban készült alkotásokkal mutatja be azt a változást, melyet a piktorialista fotóművészet és a modern fotográfia között – közel 40 év alatt – zajlott le.
------------------------------------
INDIGO/Foto
2012. március 14 – 2012. május 14.
Berényi Zsuzsa fotóművész, aki szintén tagja volt a csoportnak, olyan felvételeket készített társairól, amelyek két időpillanatban ábrázolják a képek alanyát, spontán módon lazítva fel a porté, mint klasszikus ábrázolástípus klasszikus hagyományát. Ha a csoport neve, az "Indigó" alapvetően az interdiszciplináris gondolkodásra utal is, egyúttal megidézi az indigót, mint képzőművészeti médiumot is, mely utóbbi további érdekes gondolatmenetet indít el a sokszorosításra, a fotográfia nyelvére és a portrék készítésének technikájára (többszörös expozíció) tett önreflexivitással.