Én épp ezért használom a kevésbé ismert olaj márkákat. Azoknál biztos azt kapod ami a dobozára van írva. Megállni nem fog a rosszabb olajtól sem, csak nagyobb mértékű lehet a kopás.
Szépek ezek az adatok, de amikor megveszed a doboz olajat, akkor honnan tudod, hogy mi van benne? A Motul, és a többi drága olaj, csak a marketing miatt kerül annyiba. Most szedtem szét pont egy motort, amibe a csoda motul miatt állt meg a főtengely csapágy.Úgy nézett ki az olaj, mint egy akvárium, amibe 1 éve nem cseréltek vizet...Nekem 88 óta egy motorom sem állt meg a Castrol olaj miatt, pedig ebbe volt 2 ütemű, és 4 ütemű is, gokart, autó, supermoto, quad, és enduro szakág is...
Akkoriban az Arol 2T-t is lehetett olajnak nevezni, mostmár nem
Ami mindennél fontosabb egy olaj kenőképességénél az a 100 C°-os viszkozitása a Castrolé 7,6 mm2/s.
Az igazi versenyolajoknál ez 15-20 körüli. Lehet hogy észre se veszed az olajak közötti különbséget, de a kritikusabb kenési helyeknél (pl. hajtórúd alsó tűgörgőskosara), azért biztosan kevesebbet bír egy pár órával mint egy megfelelő viszkozitása olajjal. Érdemes jobban szétnézni az olajak között, mert nem szabad csak a reklám és a hírnév fényében választani, a kevésbé reklámozott, de legalábbb annyira komoly olajcégeknek (pl. Elf, Agip) is vannak akár sokkal jobb olajai is a Castrolnál, és nem mindenképpen aranyáron.
Köszi:)
Volt már 2T motorom:) 11éve üzöm az ipart szoval itt a vezetéssel nincs gond...
Csak cross motorom nem volt még. 2T endurom már volt,de azért az nem teljesen ugyan olyan.
És ez az üzemorás dolog,hogyan müködik? Mégis mennyi az az idő amit lemegy cserélgetés nélkül stb...?
Hiába vagyok már elvileg régota a motorozásban,de ilyennel nem volt még dolgom és megmondom igazán a crossozás eddig nem is nagyon vonzott ezért nem is érdeklődtem felőle.Bocsi ha esetleg valami hülyeséget kérdezek:)
Ha ez az a motor a képen akkor az évjáratra kell figyelni, mert ez nem 2001-es...... 99-2000-es évjáratok voltak ilyenek, ami nem hátrány csak leírtam.
Ha valakit érdekel maradt 5 liter motul800-asom, eladtam a gépet valószínűleg nem lesz már rá szükségem. 4000/l Pécs környékén lehet személyesen átvenni, posta +1050 (mondjuk úgy az egészet egyben érdemes)
2T motort meg kell tanulni használni. Nagyon meg kell tanulni!
Olajat én motul 710-et használok az EXC-be 1:40 arányban (ez mondjuk belépőszint, 800as jobb, de drágább). Pénztárcafüggő, h ki milyet tesz bele. Ennek kisker ára 5000/l kb.
Odafigyelni meg a szokásos dolgokra kell, üzemórák körülbelüli betartása, futómű és a komplett motor karbantartása minden motorozásnál. Sok időt, energiát nyel el. De ha szereted a krosszozást, akkor ezt is örömmel fogod csinálni.
Ugynézki hamaroan egy 2001-es RM125 gazdája leszek...
144es szett van rajta,bill's pipes rendszer,V3-Force mittudom én mi:D meg pár optikai ''tuning'' :)
Segitséget szeretnék kérni,hogy mire kell odafigyelni,milyen olajat használjak,mennyi idö után kell cserélni dugot,gyürüket stb....
Crossban nem nagyon vagyok otthon...eddig utcai motorjaim voltak és inkább 4T :)
Köszi előre is a segitséget:)
Okés, megint nem járok győr felé szombaton. Álmennyezetet építek a műhelyemben, vasárnapra készre akarom tudni. Hétfőn szedjük szét a narancsot és generál...
Az volt a kérdés hogy ehez a szemüveghez milyen elncsét lehetne kapni, mert erre a típusra sehol sem találtam neten. Mivel mindegyik lencse egy típusú szemüveghez való
Ó igen, biztos én élek másik világban...nyilván a mindenféle külföldi rendszámokkal futkosó autók is azért szaporodtak el annyira az elmúlt néhány évben, mert itt úgy, de úgy megéri járművet venni és üzemben tartani
Ami mindennél fontosabb egy olaj kenőképességénél az a 100 C°-os viszkozitása a Castrolé 7,6 mm2/s.
Az igazi versenyolajoknál ez 15-20 körüli. Lehet hogy észre se veszed az olajak közötti különbséget, de a kritikusabb kenési helyeknél (pl. hajtórúd alsó tűgörgőskosara), azért biztosan kevesebbet bír egy pár órával mint egy megfelelő viszkozitása olajjal. Érdemes jobban szétnézni az olajak között, mert nem szabad csak a reklám és a hírnév fényében választani, a kevésbé reklámozott, de legalábbb annyira komoly olajcégeknek (pl. Elf, Agip) is vannak akár sokkal jobb olajai is a Castrolnál, és nem mindenképpen aranyáron.
Volt már 2T motorom:) 11éve üzöm az ipart szoval itt a vezetéssel nincs gond...
Csak cross motorom nem volt még. 2T endurom már volt,de azért az nem teljesen ugyan olyan.
És ez az üzemorás dolog,hogyan müködik? Mégis mennyi az az idő amit lemegy cserélgetés nélkül stb...?
Hiába vagyok már elvileg régota a motorozásban,de ilyennel nem volt még dolgom és megmondom igazán a crossozás eddig nem is nagyon vonzott ezért nem is érdeklődtem felőle.Bocsi ha esetleg valami hülyeséget kérdezek:)
Ha valakit érdekel maradt 5 liter motul800-asom, eladtam a gépet valószínűleg nem lesz már rá szükségem. 4000/l Pécs környékén lehet személyesen átvenni, posta +1050 (mondjuk úgy az egészet egyben érdemes)
Olajat én motul 710-et használok az EXC-be 1:40 arányban (ez mondjuk belépőszint, 800as jobb, de drágább). Pénztárcafüggő, h ki milyet tesz bele. Ennek kisker ára 5000/l kb.
Odafigyelni meg a szokásos dolgokra kell, üzemórák körülbelüli betartása, futómű és a komplett motor karbantartása minden motorozásnál. Sok időt, energiát nyel el. De ha szereted a krosszozást, akkor ezt is örömmel fogod csinálni.
Ugynézki hamaroan egy 2001-es RM125 gazdája leszek...
144es szett van rajta,bill's pipes rendszer,V3-Force mittudom én mi:D meg pár optikai ''tuning'' :)
Segitséget szeretnék kérni,hogy mire kell odafigyelni,milyen olajat használjak,mennyi idö után kell cserélni dugot,gyürüket stb....
Crossban nem nagyon vagyok otthon...eddig utcai motorjaim voltak és inkább 4T :)
Köszi előre is a segitséget:)
Amúgy még az az extrém eset is előfordulhat hogy a boltban ahol vetted, tartanak hozzá cserelencsét...
Szombaton elvileg itthon vagyok,ha kell a telóvédő!