most pénzt voltam keresni 2 órát nem szerelni a szerelés nálam már inkább hobby talán, igazából nem onnan a pénzem!/nincs is pénzem!/ majd este szerelek szétdurrantom a gasgas-t megnézem mi a nyűgje kicsinek!
a cbr-t kéne összetennem mert mennék vele de lusta vagyok!
125ös motornál meg a papír számít sokat,szerintem....meg hát nagyobb motoroknál is aki úgy van vele mint én hogy nem akar gondot a rendőrökkel és inkább papírost vesz,ha csak pályára kell neki akkor jöhet papír nélkül.
Abból sem lesz tömegmotor, mert nem valami baráti az ára.Nem egy drz kategória.Viszont élőben még nem láttam, pedig versenysportban igenis lesz,van helye, csak még nem terjedt el annyira.Ez is a fejlődés egy formája.Lehet a következő fejlesztési irányzat a vízbefecskendezéses 2ütemű motrokban lesz.Ezt sem tartanám kizártnak.Bár még jó kis adag víz le fog még addig csordogálni a tiszán,dunán....
Szasza!Visszakaptátok már a motorokat?
Zoozee!tudod mit nem értek?te elvileg most otthon keresed a pénzt ezen motorok szerelésével töltve az időt.akkor a műhelyben van a gép,és minden 15percben eléülsz kicsit?
Mondjuk én több lehetőséget látnék az Aprilia RXV V2-es blokkjábban. Ha már válaszutanom kéne én arra adnám le a voksomat hogy milyen újdonság viszi a pálmát!
Mostmár tisztábban látok,ez igazán inkább ilyen tereprally motor.250el egy földúton...elég nehéz még elképzelni is,nemhogy megélni...biztosan nem ültem volna fel mögé,még scafanderben sem.....katapultüléssel esetleg
Senki se gondolja komolyan hogy a superendúróból egy tömegmotor lesz: az ára , a súlya , a túl nagy teljesítménye, és egyáltalán minek lenne rá szükség egy normál endúrósnak...
akkor mégiscsak a nyélről szól???? itt a környékünkön az ország komolyabb endúrószakaszai vannak- voltak. évekig jelölgettük őket mentem is rajta néhány kört elhiheted ismerema pályát voltak már itt olyanok akik sírva fakadtak és még csak látták nem is mentek rajta , bajnokságokat bonyolítanak le rajtuk de nem kell 250-nel menni sehol de van olyan hely ahová meleg lenne felvinni ezt a gépet!/nem az ereje miatt volna rá képtelen az ember és egymást követik a szar helyek zsinórba és lehet belefáradnék a több kör alatt / úgyhogy ez nem itt fog veszély jelenteni a normál endúróba!/ de lehet pár év és agyonfejlesztik és mehetünk a p...a!
hát nézzed azért meg azt az erzberg rodeót hagyományos értelemben vett endúrószakasz egy méter sincs benne ! viszont olyan köves egyenes felmenők ahol az 525-ös ktm 570-es hengerrel 70-80 lóerővel elfogy felfelébe félúton az elgondolkodtató ! szerintem oda biztos jó 100 le- vel menni vagy salának már lehet, hogy több lovas változata volt ! de ezek külön kategóriában mentek ! én hagyományos endúróban azért nem látom veszve a dolgot mert pl. sala a rendes endúróba visszaült a 2T exc-re és mondta hogy ez a jó és tele van a töke a 4T-vel/nagyon jók de nehezek röviden ennyivel jellemezte/ pedig lesik minden szavát mit építsen neki a gyár magyar endúró élvonalából is hallatszik egy-két ilyen célozgatás/többen vissza ültek a világon a 2T-re állításaik szerint a súly miatt leginkább, na most az ő 4T motorjuk 120kg se volt és az nehéz akkor ezzel a190kg-mos monstrummal azért kevesen szeretnek majd birkózni!európai endúróban szerintem 60-70 lovas motorral mindenhova eljutsz viszont ami nem mindegy mit viszel magaddal esetleg még egy motort annak is inkább a súlyát! az fárasztó tud lenni és megöli a pilótát jobban mint egy kis lóerő minusz! szerintem
Az igazsághoz hozzátartozik még hogy a suprenduró GPS- rendszerét nézve a Giovanni Sala néhol elérte vele a 250 km/h sebességet is ...
Akárhonnan is nézem az brutális
Az Erzberg rodeó nem arról szól,hogy ittvanni a sivatag oszt nyél....Szóval ezért elgondolkoztató!Igaz az egy lekönyített prototípus volt,de akor is szerintem a tisztességes 150-160kiló megvolt benne!
hát elképzelhető de csak azokon a fáraó rallykon ahol az eridj a fontosabb! nem itt európában a kis csiki-csukikban lesz bajnok! bár giovanni sala képes bármivel bármire! szerintem!
még annyi a tisztánlátás kedvéért ,hogy ezt a power szelepes trükköt még sok dolog segíti pl. a cdi. gyújtás ami a fordulatszám függvényében változtatja a gyújtási időpontot ezenkívül szenzorok figyelik a gáz állását a váltófokozatot és ezek mostmár sebességet is kitalálják mit akarhat a pilóta és ezek függvényében menetközben másodpecenként akár ezerszer is beállítják a gyújtást stb.-t mindent! így a motorunk még erősebb ,nyomatékosabb, és főleg működésében rugalmasabb lesz a régieknél és szélesebb fordulatszám áll rendelkezésünkre motorozni!
Építő jelleggel írom a következő észrevételem:
Az új autó motort olvasva érdekes cikkre leletem.Az új KTM enduró tesztjét,bemutaójáról van szó.
KTM 950 Super Enduro R
Nagy löktérfogatú enduró,V2es!98lóerő és 95Nm forgató.Emberes.A vicc az hogy a motor felépítése egy ízig vérig hard enduró!Van persze egy kis súlyfelesleg rajta,de ezt a motort TEREPRe feljlesztették ki állításuk szerint.
Egy kis cikkrészletet be is gépelek:
" A Super Enduro felépítményét
tekintve teljesen eltért a KTMtől,ami természtes is.Hiszen ezt a gépet durva terepre fejlesztették.A sárvédők és hűtők a LC4es sorozatról származnak,az ülés formája a sportos terepezésnek megfeleően keskeny,míg a tank a minél kedvezőbb tömeg érdekében kisebb térfogatú lett.A súlycsökkenetés tett változtatások megtették hatásukat, hiszen bebizonyította,hogy a Super Ennduró versenyképes. A világ egyik éegextrémebb enduro versenyén az Erzberg Rodeón a hatszoros világbajnok Giovanni Sala nyert egy prototípus S. E. -val,míg az idén egy immár szériagyártású 90es S E nyergében a brit enduróbajnok David Knight sem talált legyőzőre.! "
Ez számomra hihetetlen,hogy egy 190kilós enduró hogyan lehet ennyire jó,hogy még eredményeket is érnek el vele.Egyben biztos,nem a sziklás csapásokon,erdi ösvényeken,hanem temposabb gyorsabb szakaszokon jó nagyon de hát akkor majdnem kétszáz kiló !!! pilóta nélkül....Ezek szerint ez a jövö?
bizony ám hogy van az összes cross 2t-be powerszelep kb.23 éve!!!muszály volt kitalálniuk mert így két motor van beleötvözve egybe alul is megy meg felül is ha nem volna power akkor valamelyik ford.szám tartományba nem menne a motor! vagy alul nyomatékost kéne választani vagy felül az erőset! ez a szelep teszi lehetővé ,hogy egyszerre mindkét álom valóra váljon egy blokkból!!!
a 4t-be nincs mert ezek a powerek kétütemű motorokra vannak kitalálva !
a 4t-nél a kipufogót hangolgatják ilyen ex-up féle rendszerekkel de ez nem az a powerszelep amiről a 2t-nél beszélünk! a céljuk viszont azonos csak a nem jár olyan nagy nyereséggel mint a két üteműeknél!
amugy ha elviszik még a héten akkor annyit mondok: "bolondnak bolond a szerencséje"