Hali!
Egy súlyos hiba még volt a túran Gizzy elhagyta haza felé a kipufogótartó csavarját.
Mondjuk máig nem értem, mért nem gyújtotta fel ott azonnal a monstert.
üdv.
A 2008-as diBosco Bologna túrán csúnyán leszerepelt hőn szeretett márkánk.
20 db Ducatiból a kb. 2500 km-es távon, amit mindegyik motor saját lábán tett meg a következő szégyenletes hibák fordultak elő:
749 kitámasztó kar csavarja meglazult a rezonancia miatt,
Hypermotard rendszámtábla tartó konzol csavarja kiesett valószínűleg ugyanezen okból
Azt hiszem itt az ideje márkát váltanunk, mert ez a megbízhatatlanság már elfogadhatatlan...
Szerintem Ducatit venni olyan, mint ejtőernyővel repülőgépből kiugrani. Nem szabad gondolkozni, csak egyszerűen ugrani kell. Aztán lehet, hogy néha összegabalyodnak a kötelek, de a végén minden rendbe jön...
És az érzés előtte és utána is KURVÁRA KIBASZOTTUL JÓ...
Sziasztok, olvasva Titeket egy-két gondolat jutott eszembe.
Először egy kedves történet. A barátom 1 évesen vásárolt egy 2002-es Monster 620-at Corse fényezéssel, Remus felhúzott kipufogóval. Nem sokkal később egy barátja vett egy 0 km-es Suzuki GSX-R 600-at és természetesen a Suzuki első napján irány a város páváskodni. A Liszt Ferenc téren letámasztották a motorokat és üldögéltek a padon, a Suzukis srác büszkén kihúzta magát a vadiúj plasztik bombázóval a csupasz bringa mellett. Egy 70 év körüli bácsi séta közben megállt és elkezdte alaposan körül járni a Monstert. Már vagy 5 perce nézegette, a Suzukira egy pillantást sem vetve, mikor a Suzukis srác szólt az öregúrnak: "Azért a Suzukit is tessék megnézni, az is nagyon szép motor!". Mire az öregúr így válaszolt: "Szép, szép fiatalember, de azért ez mégis csak egy Ducati..."
A barátom két hónap múlva nagyobb Ducatira ült, így ölembe hullott a Monster. És azt vettem észre, hogy az idősebbek kedves nosztalgiával tekintenek a Ducatikra és megállnak elmerengve a bringám mellett, annak ellenére, hogy eszméletlen hangos jószág, amit az öregek általában nem kultiválnak. Ennek a márkának története és patinája van.
2007. őszén unokatestvérem vett egy 0 km-es Suzuki GSX-R 750-et, nem tudtam rábeszélni a Ducatira. Hideg idő lévén a garázsunkban tárolta és hát jobb híján nézegettük a motorokat. Mondta, hogy azért vett Suzukit, mert nagyon jó áron 0 km-es motort vehetett, nem egy használt Ducit. Aztán ahogy nézegette a Monstert a következőket mondta: "Nahát neked fém fékcsöved van... olajos a kuplungod... Brembo a féked... Magneti Marelli a műszerfal... ja és 2002-es motorban gyári immobiliser van... akkor már értem miért kerül ennyibe a Ducati" Hangsúlyozom egy belépőszintű 620-as Monsterről volt szó.
4 év Monster után 999-em lett. 2000 km-es korában el kezdte engedni a hűtővizet. Szétborították a blokkot és kiderült, hogy 3 db kis gumitömítés közül hiányzott 1 db. Jót nevettünk rajta, hogy hülye Giovanni kifelejtette a gyárban. Ebből is látszott, hogy kézi munkáról van szó és egy újabb kedves történet, amit lehet mesélni. Mindemellett mivel darabokban láttam a blokkot, azóta minden motorozáskor együtt élek a motor minden alkatrészével.
Majdnem minden Ducinak, így nekem is mindkettőnek, olajpárás a blokkja, ami állandó közröhej tárgya motoros társaságokban. Mégis egy szervíz intervallum alatt kb. 2 dl olajat fogyasztottak el. Tök véletlenül pont a Yamahákról mondták tulajdonos barátaim és motoros újságok, hogy egy szervíz intervallum alatt akár 1-1,5 liter olajat is megzabálnak és után kell tölteni (ettől mondjuk még nem szar, nekünk meg a csavarokat kell néha meghúzni a rezonancia miatt...)
Ha egy Ducati tulajdonosnak elromlik a motorja az nem azt mondja: "Ez a szar fostalicska kilehelte a lelkét, eladom a picsába!", hanem azt "Haver ne hagyj cserben, lássuk hogyan tudlak meggyógyítani." És mikor darabokban látta a motorját, attól kezdve még jobban hozzá nő a szívéhez. Ez olyan, mint hogy minden Ferrarihoz a mai napig adnak egy kulcskészletet gyönyörű bőrtokban (biztos ami biztos), amit a tulajdonosok mosolyogva büszkén mutogatnak. Ez adja meg a márka patináját.
A csajok ha választhatnak, hogy egy Hayabusával 300-al lemehetnének Monte Carloba vagy egy lerobbant Ducatit szervizeljenek Veled együtt Székesfehérvár mellett az autópályán, 10-ből 9 szereli veled a Ducatit... A fene sem érti őket, de észrevettétek, hogy a filmekben a "rosszcsont" szereplőknek, ellenségeknek, stb. általában Ducatija van... Valószínűleg a csajok sejtenek valamit...
Amikor a Ducati SBK-ban vagy a GP-ben futamot nyer az olyan mint amikor Dávid legyőzi Góliátot. A kis csapat profizmussal, szívvel és elszántsággal felülkerekedik a Multinacionális nagyvállalatokon. És ez az amiért szerintem a világon annyi elismerő rajongója van a márkának és amiért jó érzés Ducati tulajdonosként megélni ezeket a győzelmeket, jó ehhez a szűk társasághoz tartozni.
Sziasztok!
Elég ritkán írok, de most írok már én is valamit.
Saját tapasztalataimat osztom meg mindenkivel.
Mivel postás vagyok és elég szarul keresek, nekem minden forint számít.
Kicsi korom óta Ducati-ra vágytam.
Tavaly egy Monster 900 I.E volt amit néztem '99-es, de annak nem volt gazdája.
A barátom beszélt rá hogy nézzük meg Bp-en a jelenlegi szerelmemet.
Papír szerint 2001-es, de 2002-es blokk van benne. Akkor, óra szerint 10600 Mph volt benne, ma ez 28800-ra módosúlt. (1 miles=1,609 km).
Azt a 18000 Mph-t egyetlen hibával úsztam meg.
Amikor megvettem, nem volt benne az oldaltámasz kapcsoló. A valamelyik előző tulajdonos tönkrevágta egy perecelés során, és csak összekókányolták.
Egy esős túra közben (670 km) beázott a vezeték és menet közben letíltotta a gyújtást. Vártam kb 20 percet, megmozgattam a vezetéket és már mentem is tovább.
Azóta van oldaltámasz kapcsolóm, megszünt a hiba.
Szervíz!
Nyáron volt vezérműszíj csere.
- 1 pár szíj 27000 Ft
- Debrecen-Cegléd, oda vissza 320 km= 5000 Ft benzin. (Demodokihoz viszem)
- a munkadíj 8000 Ft volt, ami tartalmazott egy szíjcserét, egy rézcsavart a visszapillantó tükrömbe + a tükör laza volt és állandóan állítani kellett menetközben. Ezt is megcsinálta. Adott egy indexvisszajelző égőt, mert az is kiégett, meg a fékeim légtelenítése is belefért.
Extrák!
Ellát minden jó infóval, adott egy jégkrémet és mehettem egy karikát a Hypermotard-jával is.
Ez 40 000 pénzbe került.
A szíj futási idejét a gyár 20 000 km-ben adja meg, de ez nem a max futása. Többet is elbír. (ezt minden ducatis tudja, hogy miért). A 20 000 km az biztos. Ráadásul a szíj nem nyúlik, mint a lánc. Ennek van egy futási ideje és utána kuka.
Lehet, hogy mi ducisok 3x cserélünk szíjjat míg a japán mocisok csak egyszer, de nekem a 3 szervíz kerül kb annyiba, mint neki az az egy. Ráadásul ez Desmodokinak kb 2 órájába került.
A túrákról meg annyit, hogy ha mi elmegyünk túrázni, akkor 400 km-nél alább nem is adjuk. 2 szezon alatt mentem közel 30 000 km-t. A legutólsó túránk, az 690 km-es volt. Emlékszel még véghbéla?
Szelep állítás?
Mivel a szíj nem nyúlik, így talán az elgondolásom szerint nem szükségszerű, a szíj cserénél.
Olaszországban a szerelők legyintettek a haveromra (996 tulajdonos), amikor megkérdezte, hogy mikor kell állítani a szelepeken.
Szárazkuplung?
Desmodoki mondta, hogy annak a fránya szárazkuplungnak van egy hülye tulajdonsága, hogy amikor már teljesen lekopott a ferrodol a lamellákról, még akkor is fog a kuplung. (nem minden esetben). 45000 km után még bírja a kuplungom. Igaz nem vagyok egy versenyző típus.
Én az a lökött motor tulajdonos vagyok, hogy szeretem ha a gépem tökéletes. Csak a postás fizuból nem engedhetem meg magamnak. Sajnos.
Ha a szerelő is olyan lenne, akkor már mindent rámbeszélt volna, csak hogy otthagyjam a pénzem. De még inkább ő beszél le róla, hogy ráérek még, mert ez a motor nagyon jó állapotban van.
Elnézést azoktól akitet untattam és ha hülyeségeket írtam.
További szép estét.
Nem teljesen igy van,de ez most lényegtelen. Egy sör mellett vagy a túrán szívesen meghallgatlak. Értettem amit mondtál, szándékosan nem kérdeztem bele, nem akartam további feszkót generálni . sok mindenben egyet is értek az abban foglaltakkal,de van amiben nem - szigorúan véve a műszaki dolgokat, megoldásokat.
sztedzs!
Neked nem volt tényszerű amit írtam a szerviz intervallumról, a szelepekről és a kuplungról?
Gondolom neked a yamaha szervizben mondták a ducátihoz minden nagyon drága és még a szerviz is drága és még nemis értenek hozzá. Te még egy ducatit sem vittél szevizbe te mindet jobban tudsz és tényszerűbb vagy.
Én nem harakszom rád ! csak mindha nem lennél tisztában miket állítasz, és kiknek mondod.
Minőségben jóbbak a japánok mint az olaszok köztűk a ducati na ez sem szerény kijelentés, inkább üti a hülyeség kategóriáját. Véleménym szerint nincs külőmbség a minőségben! A használt anyagokban és a fejlesztésben van. Mikor a te általad szeretett márka ( yamaha)a 60as években a magyar panonniánal könyőrgött, hogy a P20 blokkot ök is hadgyártsák, a ducati már rég a négyüteműek között versenyzett a többi olasz és német meg angol gyártokkal. Ebből a fejlesztési külőmbségból már persze nem sok maradt de azért még van.
Nem kezden el leírni majd egy sör mellet talán elmondom egyszer vagy a turán ki tudja .
üdv.
én kérek elnézést, hogy ilyen alantas szándék vezérelt...szerettem volna vmi gesztust gyakorolni , jobb nem jutott az eszembe...De legalább akartam "békülni" .
Ez a baszélgetés egy pár perce történt, az MSN-en!
Saca üzenete:
fórumot olvasok
Tündi üzenete:
milyen fórumot
Saca üzenete:
ducati-s
Tündi üzenete:
mit írnak a ducis fórumon
Tündi üzenete:
van valami érdekes
Tündi üzenete:
új modell
Saca üzenete:
vitatkoznak
Saca üzenete:
az emberek
Tündi üzenete:
miről
Saca üzenete:
hogy jó vagy szar a ducati
Tündi üzenete:
és jó
Tündi üzenete:
,vagy rossz
Saca üzenete:
nekem jó
Saca üzenete:
másnak szar
Tündi üzenete:
nem tudom, de amikor én felültem még ugyan jónak tünt
Tündi üzenete:
mint a golyó
Tündi üzenete:
nagyon gyorsul
Tündi üzenete:
még féltem is
Tündi üzenete:
vagy te vezettél úgy
Saca üzenete:
:-)
Tündi üzenete:
:-)
Tündi üzenete:
hogy is mondjam,erőt éreztem a duciban. a honda,yamaha másabb
Saca üzenete:
jaja
Saca üzenete:
más fíling
Tündi üzenete:
igen
Tündi üzenete:
nem lehet összehasonlítani egyáltalán
Saca üzenete:
jaja
Tündi üzenete:
azon lehet vitatkozni hogy yamaha, honda suzuki-e, nem lehet egyiket sem a dukatihoz nézni, mert más
Tündi üzenete:
abszolut
nem akarlak itt megbantani, de latom nagyon raporogtel hogy nektek van kluboldalatok, itt meg csak ez a sportmotoros forum,es majd jol kiteszed a kepeket. ducatiklub.hu
tenyleg csak halkan jegyzem meg
Mindannyian motorozunk, ezerféle tapasztalattal, sokszázezer kilométerrel.
RG tanácsot jött kérni, kapott, jóindúlatuakat, és öszintéket. Ez szerintem dícséretes. Egy ideig csak Ducati létezett, abbol is SS kontra Monster. - Ismerem az érzést, én vagy 7 évig vártam a motoromra, mire kiderült mit is akarok, és megtaláltuk egymást.
Mindeki belelovalta magát, ajánlott, kereset, kutatott, segített. Ám egy nap, kiderült, hogy több vasat tart a tűzben. Annyi baj legyen, csak ez furi volt. Majd jött egy srác aki bizonygatta, MT meg minden. Nekem okés, szép moci. Pont . Jött egy kereskedő, aki a saját portékáít kezdte el kínálgatni a vita hevében. - ez nekem fura.
A motorozás közös öröm. - ezt mindenki beláthatja, egyetért, remélem. Közös motorozás, jó ötlet, de nem több ezer km-t, inkább repülővel mennék. - mert kényelmes vok, de itthoni kiruccanástól senki sem óckodik sztem.
Minden motortípusból van +/- élmény.
Én soha életemben nem mentem 150-nél többet, nem esett jól, ellenben sok kilométert tettem már meg. Mindenki máshogy élvezi (elölről, hátulró stb) Ezt fogadjátok el.
Japán, olasz, német, mindegy, a gurulás élménye a lényeg, ha ezt valaki nem fogja fel, nincs itt helye, bármit is hajt!
uraim.
van aki ismer, van aki már a barátom, és van aki nagyon régóta a barátom. Ők tudják, hogy őszinte gyerek vagyok.
A fórumot azért szerettem, mert jó társaság "VOLT" rajta, tudtunk csevegni, ismerősen és ismeretlenül viccelődni egymással.
DE ami most itt folyik az gusztustalan, és felesleges, mert:
- aki japánt akar, az vegyen azt.
-aki olaszt, az vegyen azt......
.....és ne akarja már a másikat meggyőzni a maga igazságáról.
arra kérem ismerőseimet, hogy csörögjenek már rám, ha vége a köpködésnek, mert én addig ide be nem lépek...
köszönettel:
Drága Tpa !
Akkor az utolsó szó jogán ..
Egy pici önkritikát gyakorolj kérlek. Te szólítottál meg engem ( magunk között szólva állat nagyképűen ) vagy én téged ?
Semmi közöm nincs a családi életedhez . Gratulálok a kislányodhoz, eszemben sincs beleszólni,de erről sem én írtam. Egyáltalán nem volt semmi rossz szándékom azzal, hogy megkérdeztem, hogy megy-e az angol , mivel magyar linket nem tudok adni, de igazad van dilemmát okozott nekem is a kérdés feltétel, de az összes verzió közül ezt éreztem legkevésbé sértőnek. Őszintén irigyellek a nyelvtudásodért , óriási kincs ,ezek szerint kitűnő a nyelvérzéked , gratulálok.
De ha elismerő szavakat akarsz vagy megértést akkor ne káromkodj mint egy kocsis és szerintem az 5 év még nagyon kevés ahhoz hogy valaki ennyire erőteljesen érveljen.
A családi állapotoddal kapcsolatban egyetlen észrevétel . Ha tényleg imádod őket ami nyilvánvaló akkor nagyon rossz az optikája a majd találkozunk a közúton vagy a pályán kiszólásnak . Ne feledd 5 év még ehhez roppant kevés. Neked is ahogy nekem is az a felelőségem, hogy hazamenjek a kislányomhoz, ezért közúton semmi helye a vagánykodásnak ha életben akarsz maradni, de a pálya is veszélyes üzem.
Nekem azért nem kell ide beírnom magam részleteiben ( de ha jól látom a nálatok hozzászólok több mint fele nincs adatokkal ellátva ) mert én adok neked egy komplett web oldalas elérhetőséget ahol engem és mindenkit láthatsz is, beléphetsz mindent tudhatsz. Ehhez képest az ide berakott kevés fotó és adat csak töredéke annak amit én mutatok.
Nem vagyok übermensch egyáltalán, de ha valakit megharapsz vagy beleszúrsz aki lehet hogy nálad öregebb sokkal tapasztaltabb abban amiről irogatunk, akkor ne várd, hogy ez szó nélkül maradjon,de főleg ne bántódj meg.
Te még mindig ugyan azt a lemezt fújod, hogy valaki fényezte magát ( példát !) és fikázta a motort ( példát !) ezek szerint tényleg nem érted meg, vagy kellemetlen beismerni.
Nem tudom mit szeretnél csinálni amikor találkozunk majd, ha nem motorozunk, de ugye most nem jön a feketeöves zöldsapkás voltam ugandában duma ?
Ez a veszélyszítás is kicsit eltúlzott nem ? Én egyedül besétálok és beszélgetek valakivel. Viszályt ott lehet szítani ahol meg lehet osztani a véleményt és akkor abból veszekedés lesz. de itt erről nincs szó, szépen összezártatok továbbra is én vagyok egyedül szerinted ellenvéleménnyel de példát senki sem mond rá !? Hol itt a viszály ?
Nem szidtam senkit csak legfeljebb annak válaszoltam vissza némi gúnnyal aki gúnnyal szólt hozzám. Tehát ?
De mivel előző hozzászólásomban is megírtam nem éri meg a vita, a kulb mérsékeltebb részéhez lenne egy indítványom, javaslatom !
Ha küldtök nekem egy írást valamelyik túrátokról klubrendezvényetekről képekkel akkor felteszem az oldalra az egészet
kárpótlásként ! Ha van olyan ducati amiről írnátok képekkel akkor az is jöhet !
ÉS halkan megjegyezném sztédzs, hogy jelen pillanatban a FIAT csoport áll a legjobban európában gazdaságilag Épp mostanába kereste meg őket a BMW,és a Mercedes is, mert nincs kicsi és megbízható motorjuk ellentétben a FIAT-tal.
Ezek elég belső infók, és nem a szervízes srác mesélte
Kicsit off, de nekem autom is olasz, motorom is, és bántotta az önérzetemet.
A szervízről meg annyit, a japó gixerembe semmivel nem volt olcsóbb a szervíz mint az olasz mocimba, és ott tényleg 6ezer volt a vallum, szemben az öregecske millével amibe 7,5.
És anyámék suzukijának a szervíze 34ezer volt mig a fiatomé 22.
ÉS ezek száraz tények;)
De ettől én még megyek motorozni bárkivel-bárhova.
Sziasztok Urak! Visszaolvastam a fórumot és gondoltam én is beírok, hátha nem veszitek rossz néven. Azért gondoltam így, mert nekem is volt már ilyen gépem is meg olyan is. A Ducatihoz abszolut véletlenül és nagyon hirtelen jutottam hozzá, eladtam a Kawámat és két nap múlva már nálam volt a Szörnyeteg. Egyáltalán nem bántam meg, egyszerűen beleszerettem abba a kis gépbe. A hangjába először tank alól hörgött ahogy kapkodta a levegőt, a kidörrenőkből dohogott a V2. Teljesen egyedi feeling volt vele minden egyes méter. Fékek,kanyarteljesítmény...mindent kicsit másképp csinált mint a japánok. Nem feltétlenül rosszabbul,csak másképp. Az alkatrész tényleg nem volt hozzá kimondottan olcsó,de azért a biztosítok sem verte ki. Nem egy steril japán szerkezet, rezonál,zörög,és úgy ahogy van szeretni való kis bestia. Én szerettem,de úgy alakult, hogy jó pénzt ajánlottak érte és nem érte meg megtartani. Most vásároltam egy Hayabusát, mondanom sem kell,teljesen más világ. Semmi zörej,semmi hörgés,csak halk kis zümmögés. Állatul megy és majdnem elhagy ahányszor a gázra nyúlok,de mégis sokszor eszembe jut azóta is a talján Monster mert szerintem akinek egyszer volt Ducati-a az nehezen felejti....már szinte nem is motor,már-már ékszer.
Drága Sztedzs barátom!
Tudod azt szoktam mondani, hogy aki velem össze tud veszni, az egy művész.
Most már méginkább várom azt a találkozót.
Motorzás az nem lesz az biztos.
És most jöhet a személyeskedés.
Én legalább felírtam magam, hogy lásd kivel beszélsz.
Hogy otthon milyen a családom, ahhoz neked valymi kevés közöd van. Akik ismernek, azok elfogadnak így, ahogy vagyok. A 2.19 még a régi Tuonómmal volt és én csak öt éve motorozom.
Pont ezért nem vettem soha a bátorságot, hogy bárkit is megitéljek avagy kritizáljak.
Semmi nem változott a fórumon.
Biztos? Mi lenne, ha beregisztrálnék névtelenül mondjuk a Suzuki GSX-R klubra vagy a Yamahához és fényezném magam és a motort, valamint fikáznám őket. Valószínűleg hasonló reakciókat váltanék ki ott is, mint amilyeneket te itt generáltál.
Mivel egyfolytában azt kérdezted tőlünk, hogy megy-e az angol avagy értjük amit mondasz, hát íme.
Igaz, hogy én csak egy szakács vagyok, de beszélek hat nyelvet folyékonyan, háromból van felsőfokú nyelvizsgám, ebből kettő külföldön lett meg. Ja, és az egyik az Arab.
Tudod nálam bölcsebb emberek mondták, hogy ha valakit nem ismersz, ne itéld meg pusztán a szavairól, avagy - jelen esetben - a motorjáról.
Nagyon várom már a pillanatot, amikor először találkozunk.
Motorozz továbbra is azokkal akikkel eddig, tegyetek meg nagyon sok kilómétert épségben és jókedvvel.
Én nem azért vettem motort - ezt a motort - hogy elmenjek vele pl - Madridba. Nem őrültem meg.
De soha nem is mondtam, hogy ezzel túrázni fogok.
Viszont soha nem mentem észt osztani más házába és főleg nem kevertem bele a családját és a szeretteit.
Te biztosan egy übermensch vagy, aki nem szól otthon, ha elmegy valahova, mert nem kell.
Én imádom a nejem, imádom a kislányomat és mindig meg fogom velük beszélni amit teszek.
Nagyon szeretném, hogy a továbbiakban ez a fórum maradjon meg olyannak, mint előtted volt.
Szervezünk találkozókat, baráti beszélgetéseket, átadjuk egymásnak azt amit tudunk és megkapjuk egymástól mindazt a segítséget, amire szükségünk van.
Ezt hívják közösségnek. És itt nincs helye Biberach-nak, aki viszályt szít és indulatokat gerjeszt.
Üdv - nem baráti.
tóthpeti.
Urak. Ez borzasztó rossz irányba megy , ennek semmi értelme , felesleges. Egyetlen motor sem ér annyit főleg mert senki nem fikázta. Én konkrét tényeket szerettem volna, számokat, adatokat, nem bemondásokat. Az egésznek egy kicsit olyan a szaga mint az \"úgy kezdődött hogy visszaütött\" magyarázatban. Szerettem volna ha meggyőztök konkrét tényekkel számokkal tapasztalatokkal és akkor én is elmondtam volna a miénket. mert ez nem titok ettől senki sem lesz kevesebb.
De ehelyett lettem kommunista, majd alám akartak fordulni. Én ezekre reagáltam és nem fordítva volt,de a hozzászólásoknál ott az időbélyegző, lehet látni a sorrendet.
Nem én szólítottam meg senkit sem hiszen nem is ismerek senkit sem. Csicseri név úgy került ide, hogy én kitaláltam vagy hogy nekem mondták mint elrettentő bizonyítékot a sebességre és ügyességre ? Nyilván nem tartom magam ügyesebbnek mert nálam az ügyesség a ringen 2 percnél kezdődik addig csak amatőrök vannak , ahová én is tartozom. De ahhoz sem venném a bátorságot ,hogy belengessek egy ilyen nagyképű szöveget az aláfordulásról , mert ez nem az az idő amitől hanyatt kell esni,azért ezt lássuk be. A Harmati Árpi 2:12 körül megy ott egy MT-vel ami egy átalakított csopper 90 lóerővel.
Most is az a kérdés, hogy én jobbat megyek e vagy sem , pedig arról kellene nyilatkozni,hogy hát igen kicsit erős volt ez a keménykedés ezzel az idővel , mert erről szó sem volt.
Ez a korral való hadonászás pedig gyerekes, nem ? Ez a hadseregben volt divat anno domini. Szerintem egy fiatal is lehet olyan ,hogy felnézzen rá az ember és egy idős is olyan ,hogy kerülöd mint a pestist.
A szelepeket pedig kell állítani mert a lapkás rendszert is kell ellenőrízni, cserélni a lapkákat de z tök lényegtelen nem erről volt szó.
De ha valaki talál akármelyik hozzászólásomban az alábbi kijelentésekből egyet is azt megkövetem.
mondtam -e :
hogy a duki rossz motor , nem szép ? nem filinges ? lassú? rossz a féke ? rossz a futóműve , magas a fogyasztása ? kezelhetetlen ? rossz minőségű ?
egyiket sem, csak hogy rosszabb minőségű mint egy japán és azt hogy van egy adott hangja ami jól áll neki. mondtam azt is hogy nem nagyon látni messzi túrákon ami meg nem a motor kérdése hanem a vásárlórétegé akik leginkább veszik. drágább a szervize igen mondtam ilyet. Ez sem fikázás, de ehhez kellett volna ellenadat és ha meggyőztök felirom a saját szájtunkra, hogy tévedtem ezügyben ahol mindenki olvashatja www.mt-01.hu a főoldalra
tehát akkor hol is szidtam ?
ehhez képest lettem kommunista, mindenárom alám akarnak fordulni 3an is. és most kiosztanak mert csak alig múltam 40..egy két évvel.
Sok sikert urak, rengeteg balesetmentes kilómétert kivánok és elnézést ha valakit megbántottam volna ! a mi túráink pedig olvashatók az oldalon, bárki csatlakozhat ha akar ( ja és nem csak mt van nálunk hanem rengeteg féle motor )
Először is nem moncsicsi hanem csicseri ! ( talán gondolkozz el itt a személyeskedésről, állítólag ezért már innen elmentél a barátaiddal, de úgy látom neked lehet másnak nem )
Igazán nem szóltam volna bele ebbe a Ducati fikázzuk Hondát, meg minden japánt imádunk, de most , hogy a nevemmel játszol hát legyen.
A Ducati tizedannyi motort gyárt mint a Honda, nem futószalagon, nem robotok. A Ducati gyárban nők, aszonyok, férfiak rakják össze a motort szívvel lélekkel és mindenki aláírásával felel az Ö általa beszerelt alkatrészért. Valóban nem kapkodnak! Mikor vége a műszaknak kimegy a parkolóba és felszáll a saját motorjára ami lehet, hogy meglepő de nagy számban Duci. ( ezen is gondolkozz el)
Szerviz igény:
A régebbi ducatikat 10,000 km-ként az újabbakat 12.000 km-ként kell szervizbe vinni. A japán gépket 5000km- 6000km-ként. Most akkor melyik is a szerviz igényesebb!
A szelepeket ill. szelephézagokat nem kell állítani, ezt nem tudom honnan vetted. Ellenőrizni kell 30.000km-nél.
Szinkronizálni valóban kell, ez nem ördöngősség, egy sufnituning műhely kevés hozzá, kell hozzá egy pár műszer. Szárazkuplung van ducatiban, GP motorokban még a GP Yamahában is és az összes forma 1 autóban. Ez sem véletlen hisz jobban bírja a megpróbáltatásokat és ezáltal tovább tart. JA és semmilyen gondozást nem igényel ha elkopik, kidobod be az új.
2.19 idő meg a 40 év meg a színvonal !
Te milyen jogon ítélsz meg bárkit is ! Te többnek vagy jobbnak érzed magad. Te jobb időt mész ? A negyven éves embernek szerinted milyennek kell lennie, szó nélkül tűrje a te általad okosnak vélt eszmefuttatásod, melynek az igazságtartalma és a stílusa is igen kérdőjeles. Csak azt felejted el, sokan vagyunk itt 40 év felettiek akik gyerekkorunk óta motorozunk és ha jó vagy matekból könnyen kiszámolhatod, az néhányunknál több mint amit te éltél. Ez is lehet, hogy közre játszik abban, hogy nekünk ducatink van.
üdv.
Most már komolyan mondom, kezd szórakoztatni, de megpróbálom nagyon lassan és tagoltan elmondani, hogy mindenki megértse , csak slágvortokban összefoglalva, hátha úgy sikerül megérteni.
RG ismer személyesen, pontosan tudja, hogy eszemben sincs másik motort és típust fikázni, mert ökörségnek tartom ezt a hozzáállást. Szerintem a világ azzal kerek és szép, hogy mindenkinek más tetszik, ezért veszteség hogy oly sok és nagyhírű gyár csődölt be az elmúlt 20 évben, mert akkor még nagyobb lenne a választék lásd Norton.
Eszem ágában nincs becsmérelni az olasz motorokat mert ahogyan írtam szerintem is bazi fílingesek és gyönyörűek, de szerintem a minőség meg sem közelíti a japánokét, mint ahogy azok meg sem közelítik feelingben az olasz cuccokat.
Igen olyan hangjuk van mint egy vödör csavar,de ezt is írtam, hogy jól áll nekik ,ez egy komoly \"sellin-point\" az értékesítésben ha ez mond valamit. Azt is írtam ,hogy a világ szegényebb lenne ha nem lennének ilyen termékek. A világ egyik leg\"filingesebb\" cucca az új kis 500as fiat (nekem) és bámulom amikor látok egyet mert gyönyörű
Ha az olasz minőségről alkotott véleményem alátámasztásához az kell , hogy 10 évig dolgoztam mint minőségellenőr a bimotánál, akkor azzal nem szolgálhatok. Statisztikailag közismert tény a minőségi gond ha kell ehhez adok számtalan
linket ,de ha az angol nem probléma akkor javaslom a JD power oldalát meglátogatni ami az autó és motorgyártásban olyan mint pénzpiacon a ficcs..Ott van feketén fehéren, vásárlói elégedettség, after sales szerviz szinvonala, ár érték arány, megbizhatóság stb. Az autógyártók ezt nagyon komolyan veszik .
De mondom másként is. Az olasz gyártók gyakorlatilag kivétel nélkül csődközelben hajóznak ,mert rohadt drágán gyártanak óriási költséggel , ráadásul minőségben sok esetben rosszabbat mint elvárható . Ezért kellett eladni az agusztát, a bimota alig áll a lábán, a piaggio csoport most kapott eur milliárdokat, hogy ne térdeljen le , a fiat helyzete évek óta csak a mindenkori kormány jóindulatán és a támogatási rendszeren múlik pl adótörvények amivel a hazai piacot támogatják. De egy közelebbi példát is emlitenék. Akik alá akarnak itt sokan fordulni azok jó néhányan szerelők 20 vagy még több éve. Ha valaki ismeri a szakmát akkor azt is tudja, hogy kik ők sőt szó szerint a szakmát is ők tanítják (MAMI) . Suzukit Yamahat Hondát szerelnek reggeltől estig de sok esetben olasz motort is pl Ducatit is mert a hazai szervizek nem értenek hozzá csak főleg az átvágáshoz és kábításhoz. Ha variomotor régóta gyűrné az ipart, ezt pontosan tudná ,de ismerné őket személyesen is. Mondjuk úgy, hogy belülről ismerve ezeket a jószágokat és a szervizigényüket eldönthető, hogy valami szervizigényesebb vagy sem,de főleg a költségtényezője.
Ez egyszerű tény ezen kár berágni. Ettől még lehet ezeket a motorokat és kell is imádni és jó hogy sokan szeretik mert nem kell a teljesen uniformizált világ ahol mindenki ugyan azt használja . Az is tény , hogy sokkal drágább a szervizük mert olyan dolgoakt kell cserélni ami más márkáknál nincs. Ez pedig többlet. Ez is tény . pont.
Erre a meggyőzés az lett volna hogy nézd sztédzs számoljuk össze a kötelező szervizek és alkatrészek össz költségét mondjuk 100.000km ig .. Az egy egzakt szám, de ezt valamiért nem tudom kiszedni a szervizesetekből Az ok végül is mindegy, pedig 2 számot szépen össze lehetett volna hasonlítani . Tegyük fel hogy a ducatijé sokkal magasabb. na és akkor mi van uraim ? semmi ! attól az még egy szép, igényes filinges motor ami előtt én is meghajolok. gratulálok hozzá és sok ezer kilómétert kivánok hozzá egészségben ! Csak szerettem volna eddig eljutni ,de a vak elhivatottság miatt ez tabu .. mintha szégyen lenne pedig gyáltalán nem az.
Amúgy megengedhetem magamnak hogy nyilatkozzam egy 40 évesről mert én több vagyok, de főleg több mint 35. Az Mt ügyileg feltett kérdéhez pedig igen van, ami szintén egy filinges és ugyan olyan rétegmotor mint a Ducati. A model méretaránya pedig 1:30 hoz . Az egyik linkben látható motorok közül az egyik az enyém.
Csomagokat pedig csak felcsattintom rá előre hátra ahová általában szokás rakni és már megyek is..
Mivel kicsit ludas vagyok a téma ide jutásáig, még pár baráti mondatot engedj meg nekem. Mivel nem vetted az önkritikus, mókás mondataimat, most szárazabb leszek.
Ha visszaemlékszel, RG barátunknak próbáltam szarkasztikusan, mókásan, viccesen átadni a motorválasztással kapcsolatban szerzett tapasztalataimat. Ha rákattintassz a nick nevekre, érdekes adatokkal és rengeteg tapasztalattal találkozol (tudod, ahol Te semmilyen adatot nem adtál meg).
Ezeket próbálják -köztük én is- különböző stílusban átadni. Mimika, sóhajok, gesztusok nélkül. Ez a fórum, az összes tulajdonságával együtt.
Azon valóban gondolkozz el, hogy mennyire bölcs dolog is az, ha zsidó-palesztin jellegű vitát robbantassz ki, sábeszdeklivel a fejeden. Mekkában. (Nehogy gond legyen a hasonlattal, mindenki behelyettesítheti a kedvencét. Az MSZP-FIDESZ-es nekem pld. tetszett).
Na, szóval nálam nem az verte ki a biztit, hogy Ducati helyett MT lesz és nem is az hogy nem olasz hanem japán, hanem hogy mi itt jól fel lettünk (vak)lármázva. Sokak által ismert és elismert kereskedő hozzáállása pedig megkérdőjelezve.
De -emlékezz RG-nek írt levelemre- szerintem nem is baj. Tanulni még akkor is lehet, ha nem akar az ember.
Hát persze, hogy butaság az, hogy nem jók a japán motorok. Pont akkora, mint hogy olasz motort csak az vesz, aki nem merészkedik ki a városból.
A neked írt levelemben semmi rosszat nem írtam sem az MT-ről, sem a japán motorokról, sőt kifejezetten öniróniával írtam a Ducatisokról, rólunk (tudod, a "macskazabálók..")
Szerintem is vessünk véget ennek a stílusnak, s ne azért hívj bennünket túrázni, hogy azt akard bebizonyítani, hogy a Ducatik lerohadnak, az MT meg nem. Abban a csapatban, amellyel időnként motorozom, van SV, ZX 12, 10, stb. Fikázás viszont nincs! És mi innét nem megyünk át más topikba megmagyarázni, hogy azok a motorok miért szarok. Vagy miért rosszabbak, mint a mienk. Pedig szerintünk nem olyan jók, mint a Ducati, mert különben miért vettünk volna drágábban rosszabb motort?
Mondhatnám, hogy a Yamaha gyárban sem ennek a rétegnek terveznek motort, ez mélyen rangon aluli. TPA-éknál meg most született baba, világos, hogy megbeszéli a feleségével, hogy mikor megy pl. motorozni.
Az lesz a legjobb, ha visszamész az MT oldalra (ha van olyan), s ott nagy egyetértésben szidhatjátok a lusta, tunya és büdös dígókat.
sztedzs!
Mit fikázol te itt minket. Honnan vannak neked ilyen fenemód nagy tapasztalataid az olasz gyártáskultúráról, nem 10-20 évről, hanem manapság. Nem vagy te egy kissé előítéletes?
Végigolvasva a hozzászólásaidat, látható hogy hoztad magaddal a másik fórum szemléletét.
És ha már ekkora az élettapasztalatod, hogy 30-40 éves embereket fikázz, kiváncsi lennék te mennyi idős vagy és mivel járkálsz.
Valamint érdeklődve várnám, hogy az MT-re hova a p-be rakod a túradobozokat, ha annyira jó túramotor, meg mindenre jó. Már ha van neked ilyen, nem otthon a vitrinben 1:12-ben.
Egy súlyos hiba még volt a túran Gizzy elhagyta haza felé a kipufogótartó csavarját.
Mondjuk máig nem értem, mért nem gyújtotta fel ott azonnal a monstert.
üdv.