Nekem is minarelli blokkon volt, és gyári 50-es. Ahhoz hogy feltedd kell egy átalakító amit vagy csinálsz vagy eladom az enyémet, 4500Ft volt, de 3000Ft-ért megválok tőle.
hello. nincs valakinek elfekvőben sendához komplett műszerfala? 2003as sendáról van szó, lényeg h az új vázas sendákhoz való óra legyen és persze ne legyen törött. Ha valakinek van legyenszives jelezze
Továbbá, a motor és hajtómű olajok viszkozitási értékei 1/1ben nem összehasonlíthatók:)
A motorolajat elvető, és hajtóműolaj mellett kardoskodóknak két dolgot ajánlanék a figyelmébe:
1: A 4t motorokban jellemzően motorolaj van, rendszerint problémamentesen:)
2: a 15w40 motor és 70-90 hajtóműolaj valós viszkozitása az összehasonlító táblázat alapján, a váltó űzemi hőmérsékletén igen hasonló, 100 fok kornyékén konkrétan azonos szok lenni:)
(tudom, most az a huhogás jön, hogy "hol van a váltóolaj 100 fokos" amire el kell mondoanom, hogy a váltó alján összegyűlt olaj nyilvűán nincs annyi, viszont ami ott van, az éppen nem is ken, viszont ahol éppen ken, mondjuk a csapágyban benne, ott vidáman forró az olaj...
Azért én nem gondolnám ,hogy a blokk úgy van kialakítva,hogy nem a leeresztőn folyik ki az olaj
Azt kell hogy leeresztés közben kissé döntögetjük a motort majd függőleges helyzetben újra folyik.Érdemes ellenőrizni a blokk levegőztetőjét is,valamint hogy az átfolyást nem akadályozza e valami nagyobb dzsuva.
csak hogy tisztába tegyük....igen a 10w40 az hivatalosan MOTORolaj, de az összes Derbi motorba a gyártó 10w40-eset ír elő....a 75w90-es az tényleg HAJTÓMŰolaj ami kéne bele, de nem azt írták elő...
Én 10w40 4Tvel használom és tökéletes a váltó....
Én úgy gondolom hogy emiatt nem kell aggódnod. Én is a múlthéten cseréltem az enyémben váltóolajat és ugyan azt tapasztaltam mint te. Szépen oldalra feküdtem a motorral amíg ki nem folyt a szintjelzőn is az összes olaj, pedig alul már nem folyt egy csepp sem ! Gondolom a blokk belseje úgy van kialakítva hogy adott helyekről csak a szintjelző irányába tud kifolyni az olaj.
Nemrég cseréltem váltóolajat a derbi sendámban.10w40-es agip-ot raktam bele.
Meleg motornál leszedtem az olajleeresztő csavart, és leengedtem az olajat, ami kb 3dl volt csak!
Ezután a szintjelzőt is kicsavartam, és még ott is jött ki 2dl olaj.
Hogy lehet ez, hogy alul nem jön, és a szintjelzőnél meg igen?
Ez még csak az eleje volt a gondoknak, 1 napra rá elszakadt a kuplungbowden, kicseréltem , de a kuplung nem emel ki egyáltalán most.
Holtjáték jól beállítva.
A kulunglamellák lehetnek elkopva?Vagy mi lehet a gond szerintetek?
Azt tudom, hogy gyártanak 125-ös derbiket. Csak 1997-2000-ig GPR ezzel az idomzattal biztos nem gyártottak. Csak furcsálom, hogy ilyen hírdetést fel tesznek. Nem alég, hogy a 2000-ig gyártott motorokat néha 2002-2005 évjáratnak hírdetik, de még a ccm-et is tuningolják.
Azért köszi!