Múltkor valaki keresett SM kereket én meg találtam ... Itt tudod megnézni :
Szerintem így ahogy van bemegy a derbibe legalábbis kép alapján úgy néz ki ...
A fulladás oka kisebb áttételen a következők lehetnek:
- A karburáton rosszul van beállítva
- A gyűrűk elkoptak
- Az áttétel nem megfelelő (azaz cserélve lett)
Ha csak a karburátorral van probléma abból viszonylag elég olcsón tudsz kijönni. Egy szakembert kell megkérni, hogy állítsa be megfelelőre. A gyűrűk elkopását új gyűrűk vételével lehet kijavítani. Az áttétel ha lett cserélve, akkor vissza kell cserélni, vagy fel kell furatni a hengert.
Oké, köszönöm, ez nagy segítség volt. Én csak azért gondoltam a folyadékra, mert kb olyan a hatásfoka a féknek, mintha bowdenes lenne, be kell húzni tökik, és izomból, hogy egyáltalán valami legyen, de akkor meg rángat, és hát úgy okoskodtam, hogy a levegő jobban összenyomható, mint a folyadék, ergo azért rángat, mert " visszadumál" a tárcsa.
A fék nyeregben nincs szimmering csak egy kis gumi gyűrű.
Valószínűleg be van ragadva az egyik munkahenger, vagy fémre van kopva az egyik betét.
Ha fémre kopott a betét akkor valószínűleg el....ta a tárcsádat, és akkor viheted esztergályoshoz, hogy felszabályozza(kb 2000ft ér csinálták nekem amikor hasonlóan jártam)
Ha nem vagy műszaki analfabéta akkor simán szét és össze tudod rakni, pofon egyszerű szerkezet.
Ha kevés lenne a fékfolyadék, akkor nem keményedne fel a fék és nem fogna szóval ez nem lehet a probléma oka.
A tárcsa lehet hogy deformált azzal sajnos nem tudsz mit csinálni, ki kell cserélni ha erről van szó.
A tárcsa nem tud "koszos" lenni, attól még hogy koszos a fék fog. A cross motorokon se múlik el a fék, ha sárba mennek vele csak csökken picit a fékhatás.
Ha olaj folyna a tárcsára akkor pedig nem rángatna hanem hülye "sípoló" hangot adna és nem fog rendesen.
Tehát vedd le a féknyerget a helyéről, vedd ki a 2db biztosító lemezt ami fogja a fékbetétet, simán kézzel ki lehet húzni, vagy egy fogóval, figyej oda, hogy melyik irányba akarod kivenni mert csak az egyik irányba fog kijönni.
Ha ez megvan néz meg a betétek állapotát, az sokat elárul, hogy hogyan koptak el szimmetrikusan vagy féloldalasan.
Ha szükséges akkor szerezz be egy új betétet kb 3000Ft (előre hátulra ugyan az kell)
Érdemes szétszedni a nyerget és kitisztítani, a fékcsövet is célszerű kifújni kompresszorral.
Majd tisztítás után összerakni, feltölteni olajjal, majd légteleníteni.
Sziasztok,
mitől lehet az, hogy az első fék nem egyenletesen fog, hanem úgy, mintha tárcsa egyik felén lenne fékhatás, a másikon meg nem?
Én a következőkre gondoltam:
- koszos a tárcsa
- nincs elég DOT4 benne
- deformálódott a tárcsa
- ereszt a fékmunkahenger szimmering, és az koszolja be a tárcsát
Ha fékezek az elsővel, berángat, de nagyon, 20 kmh felett csak hátsót érdemes használni sajnos..
Üdv. Valaki nemtudja Miskolcon hol lehet kapni derbi rabasához megszakítót? Vagy neten tudnák e rendelni hozzá? esetleg valami más motoré nem egyezik e vele?
heló mindenkinek lenne egy olyan problémám hogy van nekem egy 2005 Derbi Sendám és hát van egy olyan problémám hogy megyek 5.be és egyszer csak kezd fullni lefele visszaváltok4.be ugyan úgy ful meg de ha kuplung be van húzva akkor a motor nem fúl meg nem értem mi lehet vele nem kap elég kaját?vagy rossz olajat használok?
A folytott hengert kicserélek folytatlanra min kell állítani utánna. Gyújtás? Karbi? És hogyan merre?
Ha valaki már elkövette ezt az átalakítást légyszi szoljon!
ha erőt akarsz akkor vegyél egy 125 power szelepes supermoto-t 50es Papirral de ha 70-est akkor kell még kb 19-24 karbi és nem árt egy sportkipufogó :)
Szevasztok új vagyok a fórumon. Szeretnék venni egy 50-es Derbi sendát és venni rá egy 70ccm-es hengert.Érdemes-e venni rá 70-es hengert, ha igen akkor főtengelyt kell -e benne cserélni vagy esetleg még valamit ? És van-e lényeges különvség a 2 között? A válaszokat előre is köszönöm.
mindenki küldjön egy e-mail címet és írja le mi érdekli.