Mérnökurak !
Átépítés van asztalon, ha hazamegyek. Kérdés: van-é itt olyan tudós ember, aki tudna lengőkart tervezni?
Segítségképpen egy ilyen kellene:
attól függ milyen alkatrészeket akarsz beletenni...vannak az olcsóbbak, 15-20ezerig és vanak jobbak(márketinggeltebbek) 20-35ig kb (dugó) hajtókar hasonló árban,csapágyak változók,motortól függően,pl a ktm be 2 fajta főtengelycsap.kell egyik oldali csak maga 15ezer,másik 5ezer,de külföldi oldalon pl én a kettőt megvettem 12ért postával...szóval beszerzés függő az egész,lehet ebayről amcsiból a wiseco dugó+hajtókar bejön 40ezerből,itthon meg 60ból se jön ki...persze lehet kedvezménnyel (akinek van) nem éri meg kintről...
250 4T nél több dolgo viheti a pénzt mint csak a szokásos 2T-s felújításnaál..ugye hengerfej...és ha azt nézem h a yamahában 5szelep van aminek szettben az ára 180ezer alatt itthon nincs meg akkor látni a súlyosságot...persze a fenti alkatrészek is kicsivel drágábbak mint 2T társai...
az egészet am ott kell kezdeni,hogy elhiszem-e az eladónak hogy tényleg fulll felújított-e a motor amit veszek...ha meggyőződésünk,akkor egy jó 4Tnél mondjuk a dugó csere nem szükséges 50körül,elég 100nál vagy akár tovább is húzható! persze folyamatos ellenőrzés nem árt,mivel a hengerfejet 20-30óránként fontos ellenőrizni(vezlánc,szelephézagok)jgy teszem fel 50nél már le lehet húzni a hengert is egy mérés erejéig,aztán ha nics kopás akkor visszapakoljuk és GO tovább! 4T nél a sűrű olajcsere az ami segít az élettertamban, itt a környéken 5-10óra közt cserélgetik 250-450es motorokban,ki mennyire akarja a legjobbat,legtöbbet kihozni belőle,de ez persze nem jelenti azt hogy ne lehetne 15óránál lecserélni :D
meg kell próbálni egy bontatlan motort venni,igaz nem lesz olcsó,de lehet hogy hosszú távon mégis! itt a környéken aki eddig ilyen motort vett,egynek sem volt gondja vele! De gondolj bele, lehet van egy jó motorja az embernek,elviszi egy szerelőhöz ,mert úgy gondolja nézzék át... de elég egy rosszul beállított nyomatékkulcs amivel a lendkereket húzzák meg, éskésőbb elszáll... na ott lehet baj,pedig bíztál a szerelőben...
Na ez màr egy szàmomra segítőkész, informàcióban gazdag hozzàszólàs volt. Köszönöm. Egy kérdésem lenne még. Átlagban akkor 30-40 üzemórànként dugò, gyűrű
, tűgörgő csere. Ha kell hajtókar esetlegesen főtengely.... az a kérdésem hogy àtlagban egy 125 - ös esetén mennyibe fàj egy ilyen dugócsere? 35- 40 ?
Egy 250 es 4t esetében mennyi időközönként szorul felujìtàsra?
veled valaki jól fog járni,mert megszabadítod a szarjától, nem bántásképp,csak tényleg menj ki endurosokhoz,krosszoskhoz és kérdezősködj, jó a fórum is de élőben akár egy tesztkörre is kérhetsz akár egy 250 2t-t oszt majd meglepődsz,vagy nem...
utcai motoros haverom 1000gixxerről ráült a 250es exc re azt mondta kutyaszar gyenge fos...hááát mondom igen itt a beton bekötőn az volt de lemész terepre és majd lesz meglepetés,persze itt nem arra gondolok h a fődúton csutkázzuk meg max befordulunk két düllőn! krosszpályára haverom megvette a 450est előtte 2évvel 125tel krosszozGATOTT! de most úgy gondolta h nem akar hamar motort cserélni és vesz egy 450est... nos egy vicc amit csinál vele,de komolyan...úgy gondolja h már jól megy neki ezzel,de kivülről egy nulla amit csinál és értelme sincs,mert még sztem 4ezer fölé az egyenesbe se pörgette a krosszpályán... de ő nem akar hamar motort cserélni...de ettől még az üzemóra megy belefelé attól h lassan jár vele... szóval ez eléggé összetett ki mit és mire vesz...
azt modnom 250- 400 4T az ami jó lehet kezdésnek is, vannak bizonyos márkák akinek az enduroját simán fel lehet küldeni pályára is, a drz vel csak óvatosan,de mondjuk egy yamaha wr250 vagy hsqvarna te250 te310zel simán lehet peregni...
125 2T a 100óra alatt ha óvatosan ha verseny körülmények közt mész is,már jó kopott lesz a blokkod... verseny körülmények közt vagy legalábbis erősebb igénybevétel mellett ÉN ajánlatom és tapasztalatom szerint 30-50óra max és dugó csere persze ha szar a hajtókar akkor az is... ha enduroznék sem mennék e határ felé,mert lehet többel kötöm be.mivel kalimpál benne a dugó és leveri a nikasilt...vagy a perselyt mégjobban koptatja
Össze vagyok zavarodva. Igazából még én sem tudom mit akarok. Legjobb ha olvasgatok ilyen téren még, csak hogy tisztuljon a kép. Mert ahogy làtom a reagàlàsokat nem vagyunk egy véleményen. Idejöttem spottmotorosként mint mikor a tyúk menne oda a sólymokhoz hogy tanicsàk meg repülni.
Döntögetni? Smezni akarsz? Mi csak segíteni akartunk..nehogy már megsértődj vagy neked álljon fentebb minek kérsz segítséget ha utána szarsz rá és csak a sajátodat hajtod? nekünk ugyan mind1 mit veszel elhiheted, csak elmondtuk a véleményünket
Az a baj, hogy te a sportmotorok világában vagy otthon..nem tudod mi a dörgés ezen a téren..és sok butaságot könyvelsz el magadban tanácsot kértél aztán szarsz a véleményekre
Mi a biztosíték hogy egy enduróval nem szopok ekkorát...semmi..
Azt is üzemben kell tartani. 100 üzemóra szerintem versenykörülmények között mérvadó, de javíts ki ha tévedek.
Enduró a neked való higgy nekünk sztem...felesleges krossz motor neked én úgy gondolom...valami fasza 350-es 400-as enduró azt egy jó ideig nem versz rá egy forintot se csak ha össze töröd kicsit....az üzemórás motor más..ezt is kalkuláld bele..
Bárhogy is döntök, azért figyelembe veszem a véleményeteket.
Tudom csökönyös is vagyok. De motor vásárlás mellett a védőruházatra nagy figyelmet szentelek úgy mint eddig is a közúton.
Átépítés van asztalon, ha hazamegyek. Kérdés: van-é itt olyan tudós ember, aki tudna lengőkart tervezni?
Segítségképpen egy ilyen kellene: