Az izlést nem kell a másikra erőltetni. Az én motorom szebb mint a tiéd játék is nevetséges.
Amúgy én az 1000 ccm feletti dögöket ajánlom. Ahol hegyekben áll a nyomaték ott gond nem lehet.
Szertinem meg ne vesszünk már össze azon, hogy melyik az "igazi" Cruiser.
Főleg ne M800 és C800 között, hisz a kettő technikaileg 99%-ig ugyanaz, csupán a ruhája más.
A C800 klaszzikus, az M800 modernebb, sportosabb kivitelben.
Mindenki azt vegye, amelyik neki tetszik.
R6IMI
Itt mindenki a M800-at emlegeti mint cruiser, pedig a VL800 az igazi motor.
Én is ebben a dilemában voltam egy évig , a 650- a kategóriájában a leggyengébb, más baj nincs vele mármint azt leszámitva , hogy meleg időben csörög a hátsó henger.
A 750-röl már jobbakat lehet mondani, de miután megnéztem mind a három motort , azután nem volt kétséges hogy a VL800-as lessz az én motorom.
Nézz meg használt motor hirdetéseket, miből van a legtöbb eladó, és vajon miért.?
Januárban sikerült szert tennem egy M800-ra (VZ800). Chopper kivitelben az 1000-es alatti kategória legerősebbje. Nyomatékos, 53Le. Víz-léghűtés mely sztem kiváló, az xvs ugyebár léghűtéses ezért nemigen szereti a meleget, főleg a töttyögést(családi tapasztalatok alapján). Az M800 is szépen öltöztethető, bármelyik chopperes boltban tudsz rá venni pl: nyeregáskát, rojtos markolatot. Végsebességre kb. 170km/h-t tud, én még nem próbáltam. Egy choppert amúgy sem azért vesz meg az ember hogy széthajtsa. Kényelmesen, stílusosan motorozni. Ahoz képest h chopper pörgősebb az átlagnál(szerintem), computer miatt annyit eszik amennyi pont szükséges. A VZ800 injektoros, katalizátoros ezért nem egyszerű nagy hangot csinálni neki úgy, hogy ne zabáljon mint egy ló.
Egyébként én XVS és ez között gondolkodtam sokat, ez lett. A motor súlya sztem nem a testtömegtől függ. 56kg vagyok. Az első nagy moc amivel mentem WildStar 1600 volt. Tudni kell hogy Etz125 után ültem fel rá, minden aggodalom nélkül. Pedig a WildStar kb. 380kg.
Az hogy 1000 alatt gyengus nem lesz túl nagy gond, mert főleg azért váltok, hogy ne akarjak száguldani mivel nagyon magas összegű büntire lehet számítani. 600 ccm. körüli túragéppel meg úgyis teker a motoros, úgyhogy annak nem látom értelmét, akkor mindegy ha marad az R6. Egy szép, formás kis cruisert pedig nem hajt agyon az ember. Motor nélkül meg nem élet az élet...ugyebár. Várom mások véleményét is az XVS 650, VT 750 és VL 800 vonatkozásában.
Szeretnék én is hozzászólni a felvetett kérdéshez. Nekem igazából XVS 1100 Drag Star van a tulajdonomban. Annak idején amikor vásároltam én is abba a dilemmában voltam mint te. Nem tudtam igazából, hogy milyet vegyek.. Meghallgattam én is nagyon sok véleményt, mondtak meleget is meg hídeget is. Azt azért tudnod kell, hogy mindeniki a maga lovát dícséri. Azt a gépet kell megvenned amelyik neked a legjobban tetszik. Ebben neked kell döntened. De azt azért nem árt figyelembe venned, hogy az erő az sokat számit. Hameg nem is vagy tőrpe nővésű és súlyú, akkor 1100 alatt nem szabad megvenned motórt mert azt később úgyis kicseréled nagyobbra. Az xvs 650 sok barátomnak van és esküsznek rá. A suzukiról meg csak annyit, hogy az 1500 is annyit tud szinte mint xvs 1100 -as.
Én a fékeivel sincsenek megelégedve, ezt csak hallottam nem tapasztaltam. Ha szereted a szépet és az erőt akkor az xvs 1100 mellett döntesz. Ezt a tipust még mindig gyártják egyébként, csak Europában nem forgalmazzák, most az 1300 -ast nyomják. Egyébbként lehet hogy kicsit elfogult voltam de szerintem az xvs 1100 -et. lehet a legszebben öltőztetni. Hát sok sikert a választáshoz, csak a szivedre hallgass azt vedd meg melyik neked tetszik..
Nem vagyok igazán kompetens az ügyben, de xvs 650-ről olvastam, hogy egyszerűen összecsuklott a hátsó kereke. Állítólag az 1100-asok jobb konstrukciók. Hogy miért, azt ne kérdezd, mert szerintem sincs sok köze a blokknak a kerék küllőzéséshez.
Ön jól döntött! Már ami a stílusváltást illeti. A típusokról jórészt én is csak elmondás alapján tudnék nyilatkozni. De ha előtte R6-od volt akkor nem érdemes 1000-esnél (sokkal) kissebbet venned. Nagyon fog hiányozni az erő amihez szokva vagy. XVS-ből többször mentem az 1100-al és az sokkal határozottabb volt, mint az én egyhengeres 650-em. A fényképeimnél megnézheted. Ha találsz még XVS1100-t valamelyik kereskedésben érdemes lecsapnod rá, mert már nem gyártják. (most az 1300-okat akciózzák 2.490E-ért) Az XVS650-ről én is hasonló rosszakat hallottam mint a többiek. A hondát és a suzukit szeretik akinek van. Esetleg nézz be a index nagymotort kéne vennem topicjába. Ott vércseként csapnak le az efféle kérdésekre. (Persze majd lebeszélnek a géposzályváltásról, hogy lomha, nehéz, kényelmetlen, nem lehet vele kanyarodni stb, de mi így szetetjük és nem is feltétlenül igaz).
Elég sok helyről hallottam a 650-es drag-ról negatívumokat. Régebbi szériának váltóproblémái vannak ami elég költséges móka. Viszont az ismerőseim között akinek ilyen van az meg nem panaszkodik, csak arra, hogy elég gyenge jószág. Pl egy nagyobb tempójú előzésnél hiányzik a nyomaték meg a kraft.
A Honda mindenképpen jó, de viszont drágább hozzá minden mint a többihez.
A Suzuki! Nos egy barátom tavaly vett egy M800-at és nagyon meg van vele elégedve. Erős, szép. Csak vandálkodásnál kicsit zabás. Nyilván egy cruisert nem gyilkol az ember olyan sűrün.
Én egy kawasaki zz-r 1100-ről ültem át egy Yamaha Wild Starra és baromira megérte!
Sok szerencsét! Phil
Stílusváltok: van egy R6-om és láss csodát= chopper/cruisert akarok. Mit vegyek - VT 750, VL800, XVS 650? Ezek tetszenek. Klasz csereajánlatom van az XVS-re. Az jó döntés? A suzukit többre becsülik. A három hangvilla tényleg tré? A Totalcar népítéletben nagyon szapulják. Az hogy gyenge nem túl nagy gond mert a mostanihoz képest mind az úgyhogy... Léci szakik írjatok! Akár mailt is: kisssimi@freemail.hu - ra. Előre is köszi!
Hamarosan vinnem kell M800-asomat 12.000-es szervízre (olajcsere, szelephézag, fojtószelep szabályozás stb...). A garancia miatt szakszervízbe kell vinnem.
A kép jó, amotor kicsit "búcsús", ha nem haragszol, de hát ez ízlés dolga. Meg a bukócső "elrántja", de a tanácsot azért köszönöm. Bár inkább nem annak, hanem vagizásnak tűnik.
állítólag a megfúr lemez mögött lamellák vannak, melyeket a jobb hatás miatt ki kell lyukasztani
de hangúlyozom én sem csináltam (még) meg, csak hallottam.
Nekem is M800-am van, s bár még nem csináltam meg, de valóban 5-5 db 6-os furattal oldották meg páran az ismerősök között.
Viszont ha komolyabb változást szeretnél, akkor az első két lamellát is át kell szúrnod!
Széles utat, tipus-társ!
Mennyi van a vasban ? Mióta van meg? Hogy szolgál ?
Van egy srác kaposváron aki nagyon profin csinál mindenféle kiegészítőket csopperekhez, elérhető áron.
Müller Zsolt 06/70-367-0686. Postai utánvéttel is lehet vele intézni a dolgokat.
szaboattila99
A katalizátorral nemtudom mi a teendő, az üzemanyag ellátó rendszert a kipufogóhoz kell álítani.
Bejáratósra nemszokás nyitott csövet rakni ,ezt hallottam .
Ha szétvágod a gyári kipufogót akkor a garinak lőttek.
Amúgy én az 1000 ccm feletti dögöket ajánlom. Ahol hegyekben áll a nyomaték ott gond nem lehet.