sziatok!Valakinek lenne hőgombája hengerfejbe?ha igen mi credit az ára?....esetleg idomtartó ágyazott gumi és hátsó fékolajtartály kupak is érdekelne,valamint légszűrőbetét is...köszi előre is
"Hézag nélkül nem működne" Erröl jut eszembe hallotam már olyat hogy nullás illesztés ez esetben Aprilia rs ben 54.00 ás hengerbe 54.00 ás dugó.Hsz-eid alapján te is láttál pár motort te hallotál vagy láttál már ilyesmit?
Az 56 A névleges méret. Ez szerepel a forgalmiban, a katalógusokban, ezzel számolunk lökettérfogatot.
Valójában azonban pontosan megmérve a henger, és a dugó mérete ettől eltér. És mivel hézag nélkül nem működne a henger-dugó páros, ebből eredően az ő méretük egymástól is eltér.
Az alkatrészeket pedig a valós méretük ismeretében párosítjuk.
Mivel mind a kettő kopik, a hengert hónolással egyre nagyobb méretre javítva (azaz a kopások miatti alakhibákat ismét hengeresre munkálva), egyre nagyobb méretű dugókat használunk.
A NIKASIL bevonat vastagsága határt szab a javításoknak, és nyilván a dugattyúgyárak sem csinálnak korlátlan mennyiségben pluszos dugókat. Ezeket a túlméreteket betűkkel jelöljük. A gyári új összeszerelés A-s dugattyúval történik (nem törvényszerű!), a javító méretek B-C-D-E-F... gyártótól függően. Ezeknek a dugóknak a mérete 0,01 mm-enként emelkedik.
sziasztok mostmár engem is érdekel ez a dugó téma valaki írja már le hogy mi hogy van ... mert én nem nagyon értek hozzá de ha pl 56 os a henger átmérő akk
56 os dugót kell bele rendelni? mert én így gondoltam eddig de itt valami illesztési hézag meg stb
A Wössner kovácsolt dugattyú és ezért más illesztéssel jó, mint a gyári, de lehet, hogy tévedek.
A névlegesen .96-os dugattyút megmértétek ugyanott, ugyanazzal a műszerrel, ahol a hengert? Valóban annyi a volt a mérete? Most járatás után is érdemes lenne rámérni, hogy mennyit változott.
13.000ft ha állod a postát feladom neked enyibe de előtte konzultáljunk!Nem akarok későbbi reklamációt ,persze meglehet hogy én leszek hülye hogy a 25.000Ft-os wössnert eladom....
Ugyanolyat adtam el 2e km el júniban..Dögös volt ,bár nekem sárgában tetszik.Felkéne hivni őket hogy elöttem vegyék ki a folytást ,és ha tudja a 2 kilót 1millát adok érte,amúgy ingyé elhozom./rafkósak mert nem irják hogy + 155e a forg helyezés/
Motorszerelői suliba jársz?
Figy ez már józan paraszti ész, ha evvel ami benne volt nem érezted jónak és az illesztési hézagra gondolsz mint a hiba megtestesítőjére, akkor rakd össze hónolás után 4századra de nagyon óvatosan járasd be, és jónak kell lennie. Préssávot is mérj feltétlen. A dugódat meg átveszem én. Majd lesz vele valami.
tényleg nem értem már az egészet lecso fennvagyok msn-en ha rámtudsz szánni egykis időt akkor azt megköszönném!
Lehet rosszul olvasom a gépkönyvet lehet teljesen nem értek hozzá akkor ez van eztse értem hogy 55,96-os dugatyú tökéletesen jó 56,02-es hengerhez elvileg az illesztés így nem 0,06 század ?az még tökéletesen jó?
Elolvasva könyveimet én bárhol ezt találom általánosítva is: dugattyú illesztési hézag (furatmérőtől függően) 0,015~0,12 határméret max :mm-erben és dugatyú és henger illesztési hézaga (pl 50mm-eres furatnál) határméret 0,03mm itt a dugatyú ugye 49,97... nem értem akkor hogy lehet jó akár a 0,06 vagy a 0,07mm-er ha a gépkönyv 0,07-et ír 0,07nél már egy agyig megkopott motorom van nem? kb így funkcionál.... lehet hogy más gépeknél más én így tudom okítsatok ha nem így van valahogy értessétek meg akkor velem :(
3500ft tudom adni.
Magyarán szólva be is b@szna :)
Keresnék Cagiva Mito (milyen meglepő ebben a topic-ban ) lánckerék,520-as lánchoz,45 fogas!Akinek van,ne tartsa magában!
Valójában azonban pontosan megmérve a henger, és a dugó mérete ettől eltér. És mivel hézag nélkül nem működne a henger-dugó páros, ebből eredően az ő méretük egymástól is eltér.
Az alkatrészeket pedig a valós méretük ismeretében párosítjuk.
Mivel mind a kettő kopik, a hengert hónolással egyre nagyobb méretre javítva (azaz a kopások miatti alakhibákat ismét hengeresre munkálva), egyre nagyobb méretű dugókat használunk.
A NIKASIL bevonat vastagsága határt szab a javításoknak, és nyilván a dugattyúgyárak sem csinálnak korlátlan mennyiségben pluszos dugókat. Ezeket a túlméreteket betűkkel jelöljük. A gyári új összeszerelés A-s dugattyúval történik (nem törvényszerű!), a javító méretek B-C-D-E-F... gyártótól függően. Ezeknek a dugóknak a mérete 0,01 mm-enként emelkedik.
56 os dugót kell bele rendelni? mert én így gondoltam eddig de itt valami illesztési hézag meg stb
A névlegesen .96-os dugattyút megmértétek ugyanott, ugyanazzal a műszerrel, ahol a hengert? Valóban annyi a volt a mérete? Most járatás után is érdemes lenne rámérni, hogy mennyit változott.
Viszont abban a grafitszürke színben igencsak kívánatos darab...
0km es mitó folytás kivételével 35le . 7! Sebesség végsebesség 200km/h.
Na ezek kenik -vágják a tipust!
Figy ez már józan paraszti ész, ha evvel ami benne volt nem érezted jónak és az illesztési hézagra gondolsz mint a hiba megtestesítőjére, akkor rakd össze hónolás után 4századra de nagyon óvatosan járasd be, és jónak kell lennie. Préssávot is mérj feltétlen. A dugódat meg átveszem én. Majd lesz vele valami.
Lehet rosszul olvasom a gépkönyvet lehet teljesen nem értek hozzá akkor ez van eztse értem hogy 55,96-os dugatyú tökéletesen jó 56,02-es hengerhez elvileg az illesztés így nem 0,06 század ?az még tökéletesen jó?
Elolvasva könyveimet én bárhol ezt találom általánosítva is: dugattyú illesztési hézag (furatmérőtől függően) 0,015~0,12 határméret max :mm-erben és dugatyú és henger illesztési hézaga (pl 50mm-eres furatnál) határméret 0,03mm itt a dugatyú ugye 49,97... nem értem akkor hogy lehet jó akár a 0,06 vagy a 0,07mm-er ha a gépkönyv 0,07-et ír 0,07nél már egy agyig megkopott motorom van nem? kb így funkcionál.... lehet hogy más gépeknél más én így tudom okítsatok ha nem így van valahogy értessétek meg akkor velem :(