Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez azért nem olyan jó köbölési módszer. Jobb lenne bekenni a henger falát zsírral, utána fhp-ba, vissza a hengerfejet és úgy feltölteni petróleummal, mert az nem oldja úgy a zsírt. Így a domborulat is benne lenne a mérésbe, és ha ötletes vagy, még a gyertya testelektródája által kiszorított részt is bele lehet kalkulálni :)
Akkor 20 felett volt valamennyivel, és dugót vettem, Wössnert. Ilyen helyben öntött valamiket bele ne tegyél.
Halihó!

Cagiva super city 125-ről szeretnék kérdezni!

A helyzet az hogy egy éve járóképesen lett lerakva és azóta nem lett használva! Most megpróbáltam beindítani de nincs szikra! A kérdés az lenne mi lehet az oka? Kábeleket átnéztem ahol el volt oxidálódva megcsiszoltam, stb! Ezen túl vagyok! Gyertyapipát és kábelt is cseréltem, gyújtótrafóból is kipróbáltam másikkal de semmi! Kérdésem az lenne hogy hogyan tudom megmérni hogy jön-e föl áram a gyújtótekercstől? A másik kérdésem az lenne hogy az a nagyobb doboz ami a power motort is vezérli annak van-e köze a gyújtáshoz? ( ha jól tudom az szakítja meg). Ötletek? Tippek? Előre is köszönöm a segítséget! :)
elérhetőség kéne meg menyiért dolgozik és ad hozzá dugót is?
Zircre vigyed Witmann Istvánhoz. Ő a legprofibb az országban. Nekem dettó ugyanúgy ment a Mito-m az ő általa perselyezett hengerrel, mint a gyári Nicasilossal.
A préstávval az a baj, hogy az oda beszoruló anyag a két "hideg" fémfelület között nem ég el a megfelelő pillanatban, az ott kvázi pocsékba megy. Ez egyfelől környezetszennyező, másfelől pedig nem veszed hasznát a teljesítményben. Ezért érdemes a préstávot a lehetőségekhez képest minimalizálni, ekkora átmérőnél 1,0 mm lenne talán a jó kompromisszum. A másik ökölszabály, hogy szerencsés az a hengerfej amiben a préssáv felülete nagyjából azonos a belső kamra felületével. Ha széles a préssáv, vagyon intenzív keveredés lesz a hengerfejben, ami jót tesz az égésnek, viszont magasabb fordulaton "összecsípi" a dugó a préselendő keveréket, ez nem tesz jót a pörgési hajlamnak, és szélsőséges esetben az anyagfáradásnak sem. A keskeny préssávval nagyobb fordulaton lesz elegendő a keveredés a hengerfejben, pörgősabb lesz a motor, bár detonálásra nagyobb az esély. Nem használhatsz túl nagy kompressziót, túl nagy előgyújtást, stb.
Léteznek préssáv nélküli hengerfejek is Cagivára is, de azok nem jók semmire, legfeljebb környezetvédelmi szempontból, de ez egy 2T esetén elég viccesen hangzik.
A henger és a dugattyú állapota elég jónak mondható, a dugó új, a henger meg nem okat ment, ragadás volt de ki lehetett polírozni belőle a rárakódott réteget. Nem számolgattuk mert a gyári foramtervet bővítettük. A vallatásnál kiderül hogy hogy sikerült. Az aksi frissen volt feltöltve, azzal biztos hogy nem volt probléma. Köszönöm a leírást, kiderült pár fontos információ belőle! A préstávot én 1,5-2mm re saccolnám. A szélét csak bővítettük annyira hogy ne érjen bele dugó, pár fogásban lett kiszedve. Szerintem a hengerfej égésterét jól eltaláltuk, de mondom délután állunk neki, akkor fog kiderülni! Este írok!
Üdv
nekem is vertexem van, nekem is az 500. km van benne jelenleg és semmi baja! 0 km-es blokk lett összetéve és igenis bírja a vertex! lehet hogy te 500 km-t mentél el vele de lehet hogy előtted 12.000-et ment ez a dugó dugót neked kell venni, ahhoz szablyák a perselyt! legalábbis nekem így volt...
A préssáv a hengerfejen körbe futó lapos rész, ami a dugó szélére takar. A préstáv az, hogy a hengerfej préssávja és a dugó között mennyi hely marad a dugó felső holtpontjánál. Ezt egy átlag 125-ös hengernél a gyártó 1,5mm-körül hagyja, a biztonság kedvéért, de lehet csökkenteni 0,7-0,8 mm környékére. A nagyobb Polini hengerrel én 1,0 mm alá nem mennék a préstávval. Az a feladata ennek a résznek, hogy a felső holtponthoz érve bepréselje a keveréket a gyertya környékére, ezzel homogénebbé téve a keveréket. Ezen felül optimalizálja is az égéstér formáját, mert a lángfrontnak nem kell olyan messzire terjedni, ezzel csökkentve a detonációs hajlamot. Ha a préstávot túl nagyra hagyod, nem présel a hengerfej és rosszabb lesz az égés.
Ha nem számoltatok, hanem mértetek, akkor meg minek vacakoltatok a benzinnel való feltöltéssel? Egy átlag 125 ccm dugó domborulata is 2 ccm körül van, szóval a hengerfejhez képest nem elhanyagolható. Pláne nem elhanyagolható a 64mm-es dugó esetén.
Kompresszióviszonyt illik inkább számolni, mint mérni, mert a ti módszeretekkel, csak az aktuálisan elért kompressziót kaptátok meg, ami függ sok mindentől, leginkább a henger-dugó állapotától, az akksi állapotától (így az indítási fordulatszámtól).
A préstáv alatt mit értesz? A térfogatot fecskendővel mértük, beállítottuk a hengerfejet vízszintesen és feltöltöttük benzinnel. Mililiterre pontosan meg lehetett állapítani, jobbat nem tudtunk kitalálni. A gugó domborulatával nem számoltunk. A kompressziót úgy mértük hogy be felraktuk a hengerfejet, beleraktuk a kompressziómérőt nylélgáz és tekertetve lett.
És mennyi lett a módosított hengerfej préstávja? Gondolom azt nem növeltétek nagyon meg. Hogy mértétek a térfogatot? Színültig öntöttétek benzinnel, vagy figyelembe vettétek azt is, hogy a dugó domború és a domborulat csökkenti az égéstér térfogatát.
Az 1:9 a korrigált, vagy a korrekció nélküli kompresszióviszony?
Érdekelnek ezek az építések.
Sajnos a késztermékről nincs képem, de nagyon a formán nem variáltunk. Kicsit elvettünk belőle nagyjából mindenhol, hogy mennyire jön be majd kiderül. 9-es kompresszióra akartuk nagyjábók sikerült is, igaz másodszorra :) A mérés menete a következő volt. A henger 162ccm 9-es kompresszióra el kell osztani 9 fele ami 18ccm A sűrítési arány így 9:1 hez tehát ahogy nézegettük a hengerfejbe pontosan 18 ml vagy ccm benzinnek kell beleférni. Lehet hogy véletlenül, de másodszorra totálisan bejött a számolt és mért adat. Az első óvatoskodásnál csak 2-vel lett kevesebb a kompresszió így a másodiknál már annyit faragtunk ki hogy biztosan jó legyen. Délután megpróbáljuk belőni, este írok hogy sikerült
Rossz minőségűek a képek,de az a szoknya szépen leszakadt,az az 500km pedig ezekről a képekről jóval több...én is inkább ragadásra gondolnék első körben.
Nincs egy képed a hengerfejről? Nagyon érdekelne, hogy milyen égéstér formák válnak be a polinihez. Számoltátok a hengerfejet, vagy csak próbálgattátok?
Mozgalmasan telt a mai nap is. Tegnap sikeresen összeállt a gép, elindult, mára már "csak" a beállítást terveztük. A tünet az volt hogy beröffent, felpörgött és leállt.. Tekergettünk mindent amit csak tudtunk, vagy gondoltuk hogy segít de nem jutottunk egyről a kettőre, majd jött egy olyan ötlet hogy mérjük már meg a kompressziót csak úgy... Megmértük... 14,5 volt majdnem 15... Ez megmagyarázta hogy miért volt olyan ordenálé kopogó hangja. Tegnap kiesztergáltunk a hengerfejből annyit hogy belemenjen faszán a 64mm-es dugó, mint kiderült 60-61 mm között volt. Nem is igen tudjuk hogy hogy indult be egyáltalán az előző tulajnál, mi itthon mikor beleraktuk a dugót át sem tudtuk fordítani. Annyit szedtünk ki a hengerfejből hogy a 14-5 ről lecsökkent 9,5 re így már megszűnt a kopogó hang is, remélem a beállítás holnap sikeres lesz :)
Ez megsült . Amúgy... nekem annyi észrevételem van csak, hogy "mit vártál?!" ezt a motort ha jól rémlik "dobozokban vetted". plusz 37-es dellorto + állt 1 évet + perselyes henger + 10 L/100 km fogyasztás... szerintem ez előre borítékolható volt... meggrilleződött szegény. jobbulást.
menyiért csinálták a perselyezés és attak hozzá dugót is?válaszod köszi helyesírásra ne haragugy de nem adok igy is érted mit írok üdv tomi
Nekem békésen csinálták 5 éve, lassan megnézem már mekkora hordó van már benne :) Dugót venni kell hozzá, én Wössnert használok.
Szerintem ilyen rombolást nem anyaghiba okoz, de a fókuszálás úgy megy mint a helyesírás, mert a pokróc az éles :)
srácok ma megatta magát a ferecciám dugója leszaktt a hajtókarrol szétbaszta a hengert a hajtókart is szoval úgy nézki nagy generál lessz belölle rakok képet fel a dugorol elborzaztó dolog hogy a wertex dugó 1 kaéap fos sajna 500km ert mentem vele a törések részénél anyaghibára figyeltem fel ja érdeklödnék hogy békéseen halottam hogy van 1 szakmühely aki perselyezik szoval annak kéne a címe hogy mien árban dolgoznak és hogy adnak e hozzá dugót köszönöm a segítségeteket széles utat és ne járjatok így mint én
Nemtudom a karbin milyen a csavar, de van olyan is ami kifelé dúsít.
Ha jó az úszószint, akkor nézd meg az alapjárati rendszert. Próbálj nagyobb fúvókát, ha tényleg elszegényedik.
Sziasztok!Kör lámpás Mito idom oldalsó alsó,de főleg fölső milyen árba lenne?Sajnos enyém tré és nincs kedvem sokat gittelni:)
Ez olyan régi autószerelő viccre emlékeztet, hogy minden csavart jól meghúztam a karbin, mégsem megy az autó, mi lehet a baj.
Nincs előttem, hogy a karbidon alapjárati levegő, vagy alapjárati keverék csavar van a fordulatszám állítás mellett. Kezdő értékként a teljesen zárt állástól tekerd ki 1,5 fordulatot, majd innen kell finomhangolni.
Az alapjárati fordulatcsavart ne tekerd be tökig, mert semmi vákuumod nem marad. Azt tekerd ki először és kintről tekerd be egy keveset (amikor érzed, hogy már emeli a tolattyút, onnan egy fordulat például), onnantól keresd a beállítást.
A beállítással akadnak problémák. Teljesen betekertük az alapjárati csavart, és a másikat is ami szerintem a levegő-keverék csavar. Elkezdtük fokozatosan kitegergetni de a következőt produkálta. Szivatóval nagynehezen elindul, de pármásodpercmulva le is áll mintha elfogyna neki az anyag. szivatónélkül egyáltalán nem is indul. Az is probléma hogy igen felpörög, gondolom azért mert elszegényedik a keverék majd meg is áll... Hiába tekergetjük ide oda, nem történik semmi... Valami ötlet?
Sziasztok! Valaki megtudná adni nekem a dellorto phbh 28 bd karbinak a gyári beállìtásait? Valamint érdekelne jóállapotú bendix mito 2 hoz.
így 150 ezer blokk széthúzás váltó megcsinálás után meg még rárakom a maradék dolgokat 200 ezer