Mennyit jártattam már a szám Én is ezügyben Főleg mikor még a Mito volt... Egy olajpumpa túlél 2 blokkot.Folyamatosan keni az átfolyó olaj,nem is dolgozik nagy fordulaton (2.5 x lassabban a főtengelynél) Hát sose romlik el.Az egyetlen hibalehetőség amit megfigyeltem rajta az évek során hogy az adagolótengely amit a gázkarral mozgatsz beledolgozik a pumpa alu házába.De egy elég vastag O gyűrű van ezen a tengelyen igy eléggé ki kell kopnia hogy elkezdje engedni az olajat.Egy jelre beállított pumpával 1 liter olaj 1000km.És nincs kenéshiány de nem is tocsog olajban a kipufogódob és nem ragad meg a power 1000km alatt.Száz szónak is egy a vége ennek a blokknak a hétköznapi használatban olajpumpával a legjobb az üzemeltetése minden szempontbol.A pályahasználat egy másik történet.
Attól függ milyen olajat használsz, és hogy motozol. Nehéz megtalálni pumpa nélkül azt az arányt, ami mindenhol jó... Az olaj minősége sem mindegy, de nem is szándékozom regényt írni.
Általában ha megragad a motor szedik le a pumpát, mert arra a legegyszerűbb ráfogni a ragadást, és utána sem lesz jó :)
Én biztos visszatenném a pumpát, egy olyat ami nem járt szárazon. Ha nem bízol benne tehetsz olajat a benzinbe, de a pumpa nem fog tönkremenni, a plusz keverék pedig nem védené meg a motort magas fordulatszám tartományban. :D
Ha már szét akarod szedni, akkor már mindent felújítanék egyszerre, nehogy kicseréld a csapágyakat, és 500km múlva meg hajtókaros legyen a motor. :D
Ja, előző írásból kifelejtettem :
szimeringeket azért ki kellene cserélni mindenképpen. mindenhol a blokkban.. Akkor már kell blokkfelek közti tömítés, oldaldekni tömítés, vízpumpához tömítés, stb. Tömítés szett és szimering szett biztosan kelleni fog.
Olajpumpát rakd vissza szerintem. Plusz kevés olajat adagolj a benzinbe, 10liter 0,5 dl. Ez lenne az ideális arány, szerintem. Egyébként, amit írtál 1:40es keverék megfelelő amúgy. Ha továbbra sem akarsz pumpát használni.
Az pedig, hogy 10 év után igényli-e a blokk a csapágycserét, igen tág fogalom. Mert : 1. Állapotfüggő! Ha 10évig végig nyélen hajtották, nem foglalkozva a blokkal, akkor valoszinübb, mint ha egy nagyon odafigyelő tulaja lett volna a mocinak, aki hidegen sosem forgatta, stb.. Blokk hajtásában nem kellene csapágyakat cserélned, mert ha fel van töltve megfelelő mennyiségű és minőségű olajjal, azok örök életig elmennek./mivel olajban fut../
Csak a kopó alkatrészek nem, ami jelenti a főtengelycsapágyat,hajtókart,dugattyút,kuplunglamellákat.. Szerintem.
Evohoz keresek sürgősen gyújtás oldali deklit,és üres jeladó alá érintkezőt és rugót.Nagyon sürgős lenne.Még a héten kellene.Akinek van kérem írjon.E-mail címem:gonda93@freemail.hu
Szevasztok ! Lehet, hogy volt már téma, de nem tudtam visszakeresni.
Szóval, a motorom egy 2004-es mito evo kettes. Nincs bent olajpumpa, 10 literhez 2,5 deci olajat keverek. Szerintetek mi az ideális arány? Illetve rakjak bele olajpumpát inkább? :)
Másik, hogy 10év után igényli a blokk a csapágycserét? :)
Normál magyarországi körülmények között bőven elég a BR9EG, de még akár a 8-as is. 10-es max akkor indokolt, ha pályán, nyáron a 45 fokban órákon át C hangon nyüstöli a gépet. Ha olcsóbbat akar akkor B9ES is szóba jöhet, az nem tűelektródás, olyannal is mentem sokáig, semmi baja nem volt. 10-essel viszont szívtam november elején mikor már hűvösebbek voltak, mert nem akart indulni, csak miután lánggal rámelegítettem a gyertyára.
2006os évjáratú, tehát Evo II.-höz keresek lendkerek!
Ha minden igaz akkor csak a több mágnes darabból álló jó hozzá.
Előre is köszönöm!
Általában ha megragad a motor szedik le a pumpát, mert arra a legegyszerűbb ráfogni a ragadást, és utána sem lesz jó :)
Én biztos visszatenném a pumpát, egy olyat ami nem járt szárazon. Ha nem bízol benne tehetsz olajat a benzinbe, de a pumpa nem fog tönkremenni, a plusz keverék pedig nem védené meg a motort magas fordulatszám tartományban. :D
Ha már szét akarod szedni, akkor már mindent felújítanék egyszerre, nehogy kicseréld a csapágyakat, és 500km múlva meg hajtókaros legyen a motor. :D
szimeringeket azért ki kellene cserélni mindenképpen. mindenhol a blokkban.. Akkor már kell blokkfelek közti tömítés, oldaldekni tömítés, vízpumpához tömítés, stb. Tömítés szett és szimering szett biztosan kelleni fog.
Az pedig, hogy 10 év után igényli-e a blokk a csapágycserét, igen tág fogalom. Mert : 1. Állapotfüggő! Ha 10évig végig nyélen hajtották, nem foglalkozva a blokkal, akkor valoszinübb, mint ha egy nagyon odafigyelő tulaja lett volna a mocinak, aki hidegen sosem forgatta, stb.. Blokk hajtásában nem kellene csapágyakat cserélned, mert ha fel van töltve megfelelő mennyiségű és minőségű olajjal, azok örök életig elmennek./mivel olajban fut../
Csak a kopó alkatrészek nem, ami jelenti a főtengelycsapágyat,hajtókart,dugattyút,kuplunglamellákat.. Szerintem.
Szóval, a motorom egy 2004-es mito evo kettes. Nincs bent olajpumpa, 10 literhez 2,5 deci olajat keverek. Szerintetek mi az ideális arány? Illetve rakjak bele olajpumpát inkább? :)
Másik, hogy 10év után igényli a blokk a csapágycserét? :)
Kecskemétiek
Ceglédiek
előnyben!
Eladó komplett blokk, de akár bontva is, a hirdetésben minden infó megtalálható, esetleg elsőteleszkópot beszámítok.