Ma boldog tulajdonosa lettem egy 1986-os Cagiva Elefant 125-ösnek.
Az egyik kérdésem az lenne, tud valaki aneten olyan helyet, ahol magyar vagy német vagy angol kezelési/szerelési könyvet lehet letölteni?
Az olajpumpa mennyire megbízható? Rakjak bele valamilyen keveréket a tankba is a biztonság kedvéért?
A kupplungot sem tudom jól beállítani, csúszik kicsit, ha meg megpróbálom erősebbre állítani, akkor nem is emel ki teljesen és ugyanúgy csúszik.
Kb. mekkora volumenű tétel a kupplung felújítása?
egyik fém lamella meg volt hajolva de azt kapásból kicseréltem mikor megláttam
elvileg ki kell hogy emeljen, tettem alátétet hogy kintebb essen a kinyomócsapágy de igy szinte már alapból csuszott a kuplung, hiába huztam be a kart akkor se lett jobb, ugyanugy nem lehetett váltani
meg behúzott kuplungnál is el akar indulni
de ez alapján csak nem emel ki, vagy befeszül valami, vagy nem tudom
pedig ezek a kuplungok roppant egyszerű szerkezetek
ha behúzod a kuplungot akkor kiemel rendesen?
a fém lamellák egységesen kopottak (fényesek) ?
mert néha meghajlanak
sok esetben a rudazat elkopik, esetleg nem jól van visszatéve stb
általában 2 esetleg 3 rúd nyomja ki a kuplungot
lehet egy próbát tenni hogy a 2 rúd közé egy csapágygolyót betenni (már ha nincs benne) persze ekkor a rudazatból köszörülni kell
rendes kuplung 2-3 mm simán emel minimum
hát enyémben pont ilyen repsol 10w30 van és mégsem jó, lamellákat megtakaritottam, kuplungkosarat átnéztem, de nem látni rajta semmi komolyabb kopást, söt szinte semmit, nem tudom mi lehet vele, 1 hete már ezzel kinlódok, itt volt a jóidö és nem tudtam menni vele :(
Honda Topic nevezetű motor.50ccm-es,e-h még dobfékes,elég ritka darab nem sokat láttam eddig belőle.Van hozzá Kb 20 literes leszedhető doboz.Annyi baja van hogy kikéne cserélni benne a dugót és a gyűrűket mert nincs benne kompresszió.Jelen pillanatban nincsen rajta pár idom de mindene megvan.Ha gondolod majd este készítek róla pár jobb képet és elküldöm.
pl ilyent
nem a legjobb, de viszonylag olcsó, és szinte minden motoros (felénk még autós) boltban kapható
1 próbát megér
esetleg ha nem túl bonyolult akkor kuplunglamellákat kiszedni megtakarítani
én ha kuplungot szedek szét, utánna mindig falhoz állok és egy kicsit izomból csúsztatok egyet a kuplungon teszt gyanánt
Nekem múltkor a barátom vett, kifejezetten 2ütemű váltóolajat, dt80-ba tette, és nagyon jó neki, nem túl sűrű.Én a super citybe 15w40est rakok és tökéletes.
nekem nem csak az elsö egy-két váltás ig rosz, hanem mindig
elindulni eltudok, csak nagyon nehezen veszi a sebeségeket, megvan mind a 6 sebesség, pontosan veszi, de még a lábam is megfájdult töle anyira eröltetni kell, de nem lehet vele közlekedni, mert pl lámpánál, vagy ahol meg kell állni ott szivás lenne mert amikor egyhelyben áll a motor nem tudom üresbe tenni.
hmm? Érdekes nekem is csinálja hidegen. El se tudsz indulni? Vagy egy két váltás után jó? Mert nekem az elsőt nehezen veszi utána jó. Szerelőm azt mondta hogy kuplunglamellát kéne cserélni. Dehát mire odaértem addigra mindíg jó volt, hiába váltogatott? Engem is érdekelne mitől lehet!
A segítségeteket kérném szeretnék venni a Cagivámra egy 160-as malossi vagy pollini hengerszettet ha valaki tud nekem segíteni legyenszíves ezen az e-mail címen jelezze:szatmaripeti@citromail.hu
Ja én még annyit szeretnék kérdezni hogy mennyi külömbség van a két tuningszett között?
üdv
Segitségeteket kérném. Van egy 50 es supercitym, szét lett szedve a blokk mert uj hajtókart kapott. Sajna az összerakásnál lehet elrontottunk valamit, mert a kuplung nem müködik rendesen
pl ha 1-be kapcsolok akkor el akar indulni a motor, állitottam a bovdenen de nem lett jobb inkább még csúszott a kuplung
a sebességeket nagyon nehezen lehet kapcsolni
mi lehet a probléma?
elöre is kösz a segitséget Dani
milyen olajat kellene bele tenni? most Repsol 10W30 van benne.