Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem rossz így pirosban az a láncvédő micsoda
kishapsi nem neked szólt. Azért értem a tréfát.
most ez kinek szól?
mert ha nekem akkor ne vedd komolyan, csak mokás kedvemben voltam reggel.
Hello!

Én egy szóval nem mondtam hogy motorozok 10 fok alatt. Meg hogy én ki fogom fúrni ha lesz motorom. Én egyszerűen csak megkérdeztem hogy erről nektek mi a véleményetek mert én ezt olvastam és gondoltam nem árt ha mindenki megtudja. Akár értelmes dolog akár nem. Sajnálom hogy ezen páran felhúzták magukat. Tőlük akkor most bocsánatot kérek. Bocs.

Üdv
a leg1xrübb ha vesztek mégegy termosztátot azt kifurjátok, és téli beteszitek.
de akkor vegyetek vagy 1000 db facsavart is és akkor nem csak hidegben de hóban is tudtok menni.
tök hülyeség 10 fok alatt nem szabad gyorsaságival menni, a tapadás miatt se és a saját tested miatt.
Egyébként a fúrkálással kapcsolatban, bár ehhez semmit sem értek, de valószínűnek tartom, hogy ha 10fok felett nem lenne hátránya a termosztát-fúrásnak, akkor a motorgyártók, jelen esetben a Cagiva, már eleve úgy gyártotta volna le az alkatrészt. Ergó mivel az ember jó időben többet motorozik, mint hidegben, így nemhiszem hogy jó ötlet furkálni bármit is. Ha vki technikailag alátudja támasztani, hogy 10fok felett biztosan semmi gond nem származik a dologból, akkor viszont felejtsétek el a logikám!!

zotyavfr: szerintem a tisztelt kollega nem beszólásnak szánta a mondatát :)
Én nem mondtam, hogy értek a motorokhoz annyira nagyon!

Csak láttam már ezt azt! Mivel volt egy aprilia Sport Pro-m (160-as full tuning) 3éve, amiben elég sűrűn benne kellet lenni! És írtam hogy tárgyi alapja nincs amit írtam! De ha te tudsz rá jobb alternatívát akkor írd meg légyszives, és ne engem húzzál le!
Tök jó hogy itt mindenki ennyire ért a motorokhoz.
MotorRevüben azért nem írnak annyi hülyeséget. Elég hozzáértő emberek dolgoznak ott! (csak azért védem őket, mert van szerencsém ismerni egykettő vitézt onnan :P )

Na de egyébként teljesen egyetértek zotyvfr-rel!! 10 fok alatt elkell felejteni a motorozást ugyanis akkor már a gumitapadás tényleg jelentősen csökken! Üzemi hőmérsékleten azok a minőségibb abroncsok, amiket mi jórészt használunk (michelin, pirelli, bridgestone, dunlop.. stb.) elég jól tapadnak, sőt vannak amelyikek "húú de iszonyatosan" jól, de amint nincsenek megfelelő hőmérsékleten, a legjobb michelin gumi köbö annyit ér, mint egy tesco gazdaságos abroncs. Na most nyáron, meg mikor jó idő van, az utcai gumikat viszonylag hamar belehet melegíteni, sőt nem belehet, hanem ha nem csupán gurulunk a gumikon, hanem úgymond "használjuk" is, akkor egyenesen szükséges a tudatos melegítés, .. öö szóval ilyenkor hamar üzemi hőfokra kerül a gumi, és onnantól már tudunk gazdálkodni a tapadásunkkal. De ha hideg van, akkor sokkal, de sokkal tovább kell melegíteni a gumikat, amik a sima gurulástól már nem jutnak el a megfelelő hőmérsékletre, így fennáll a veszély, hogy még tudatos melegítéssel (ami egyébként nem túl sűrű) sem kerülünk mégcsak a közelébe sem a maximálisan elérhető és egyébként jó időben megszokott tapadásunknak. (Sőt ha annyira hideg van, talán még folyamatos keresztirányú terheléssel sem tudunk egy biztonságos hőmérsékletet elérni a gumiban). Ez azért gáz, mert a kisebb tapadási értékek (=lejjebb tolódott csúszáshatár) miatt rögtön teljesen máshogy kell vezetni, ha nem akarunk taknyolni, és a tapasztalat azt mutatja, hogy ilyenkor nem vezet az ember máshogy. A máshogy vezetéshez ilyen tartozik hozzá, hogy minél hidegebb van, annál kisebbeket tudunk csúszáshatárig fékezni, tehát ha nem akarunk keresztbemotorozni, akkor jóval korábban kell elkezdeni a fékezést, nem dönthetjük addig és olyan impulzussal a motort, mint azt máskor megszokhattuk, hisz az alacsonyabb csúszáshatár megint közbeszól. Az autókra a téli gumi sem arról szól, hogy azzal csúszós úton is lehet biztonságosan menni, hanem az a lényege, hogy sokkal alacsonyabb az üzemi hőmérsékletük mint a nyári gumiknak, így megfelelő tapadást tudnak nyújtani akár mínuszban is. Sokat csúszkáltam a hideg miatt, szóval ez nem vicc és nem túlzás, tudom miről beszélek!! Ha beköszönt a hideg, fájó szívvel, de felejtsük el a motorozást.
"belefúrkálhatsz jukakat ha meg lesz"...no comment(csak annyi h a jukakat-tal vmi nem stimmel )
Nekem is mitom lesz előbb vagy utóbb! Újra fel kell ülnöm a 125-ös kategóriára . De ez van! Nekem azt mondták hogy sok hülyeség van a motor revüben! Szerintem ha van valamennyi kis sütnivalód 10fok celziusz alatt csak a pincében nézegeted a motort! Mivel akkor már a gumik sem tapadnak meg szétfagynak az izületeid is! De belefúrkálhatsz jukakat ha meg lesz! De teszem hozzá én nem fogom az enyémben kifúrni semmi pénzért sem! Nem hiába van az kitalálva! Nekem a 106-os XSI peugeot-omban ki volt fúrva mert nyáron túl soknak tűnt amilyen értékeket produkált a hőfokmérő! És most meg az istenért sem akart felmelegedni! De most ha elgondolkozol rajta semmivel sem vagy előrébb ha kifúrod! A termosztát akkor nyit ki ha a motor felmelegszik üzemi hőmérséklet fölé, és a henger körül lévő vízet nem egyik pillanatról a másikra fogja kicserélni hidegre! Hanem folyamatosan cirkulál a víz a henger és a hűtő között amikor kinyit a termosztát! Nem??? Na most én úgy gondolom hogy ha a motor 90fok körüli hőmérsékleten üzemel nem hiszem hogy úgy lehül a hűtőben a víz hogy gondot okozzon! DE EZ CSAK AZ ÉN ESZMEFUTTATÁSOM, TÁRGYI ALAPJA NINCS! AKI MEGTUDJA INDOKOLNI AZ ELLENEKEZÖJÉT AZ ÍRJON!!!
Hello zotyavfr!

Igen úgyanis az a helyzet érdekel a téma mert nekem is ilyen motorom lesz. Gondoltam kicsit utánanézek és megkérdezem hogy a tulajdonosoknak mi erről a véleménye. Mert lehet hogy nem hülyeség.

Üdv
Látom te is lelkes olvasója vagy a motorrevünek!
Helló!

Érdeklődnék hogy a mito tulajdonosok közül hány fúrtak lyukat a termosztátba? Állítólag hűvösebb időben (10 fok alatt) hajlamos megragadni a dugattyú ha nincs kifúrva. Mert ha kinyit a termosztát akkor a langyos hengerre megy hirtelen a hideg víz. Ha ki van fúrva akkor egy kis víz mindig cirkulál a külső hűtőkörben és akkor ez a probléma nem áll fenn.

Üdv
Remélem meglesz!

Még sajna nincs meg a motor se! De aggályaim voltak vele kapcsolatban mert mind a 2 gép amit ajánlottak 2002-es folytott 6 sebességes! Mondjuk nekem nem oszt nem szoroz, hogy folytott mert nem az alapján fogok választani! Csak azért ez megnyugtató, ha "véletlenül" folytott gépet veszek akkor is künnyü lesz kinyitnom! De ha meglesz és elakadok akkor minden bizonnyal itt fogom a segítséget keresni a fórumon belül! Megegyszer köszönöm az információt!
Persze!
abszolút semi ördöngősség nincs benne....

Főleg ha tudja már konkrétan az ember, hogy hol van lefojtva a motor...
mi 3 órát cseszekedtünk vele úgy, hogy abszolút lövésünk sem volt róla, hogy mégis hol lehet lefojtva...HA már tudja az ember, akkor sec perc megvana z egész!

sok sikert!
Köszonom Atcsi!

Akkor nem kell félni a folytott EVO mito kinyitásástól sem! Mert ez mind orvovsolható otthon, különösebben nagy anyagi ráfordítás nelkül! És akkor pedig ha csak ennyi a folytás. Tényleg pár órahosszás melóval ki lehet nyitni!
Én EVO-m/már DennyM -é.../ is fojtott volt...

több helyen is volt benne fojtás..
1-
blackbox/egy kis elektronikai doboz.../ ez nem engedte 7000fölé pörögni... ezt kellett kicserélni egy "nyitot"blackboxra...
Bár neten olvastam olyat is, hogy elég elvágni ebben a blackboxban valamelyik vezetéket, és mários nyitottá válik, de inkább nem kísérleteztem vele...

2-
a 2.fojtás nekem a kipuffogó dob, és a rendszer találkozásánál volt... ahol a dob rácsatlakozik a rendsezrre, ott volt egy szűkítőgyűrű odahegesztve/gyárilag/....
Ezt a ksis gyűrűt kellett leköszörülni onnan...

Tehát nekem ez a kettő volt benne... fojtással volt kb 12Le/80 km/h....

Jah, és a nyitott blackboxot 18 ropiért vettem bele...


Bár manapság már eléggé meg vannak variálva afojtások... van pl a karbiban, más fuvókáttesznek bele...
áttételekkel is fognak vissza...
meg a hengerben is.../de ez modosítható drasztikusabb beavatkozások nélkül is/

remélem valamiben segítettem
Hallod!? Én elhiszem, hogy kb 3órás munka, mondjuk nem nagyon, de legyen annyi a folytás eltávolítása! DE INKÁBB AZ ÉRDEKELNE, HOGY MENNYI PÉNZ!!!??? EZT KÉRDEZD MÁR MEG NEKEM, MERT INKÁBB EZ FOGLALKOZTAT!!! Én úgytudom, hogy a folytott változatban más a dugattyú, más a gyújtás doboz (ez szerintem a trafó), és a kipufogó rendszerben is van valahol egy folytás, és gondolom ehhez max. 28-as karbi dukál! Tehát eleve ha mindezt 3 óra alatt ki is tudják cserélni, de pénzben elég sújos játék! Szerintem, mert ha csak a kipuff.renszert nézzük már az is olyan 85eft körül van de inkább több mint kevesebb, és a többit ne is említsem ezek után! Hozzá teszem lehet, hogy én tudom rosszul, és tényleg primitív a folytás, de a Motorrevüben ez állt anno! Elhiheted én is rajta vagyok az ügyön mivel MITO-t szeretnék venni!
De ebben a liba fos zöldben nekem nem tetszik! Hiába karbon az az idom! Gyári Troy Corser replica. Hhmnn! addig nem lesz leleki üdvösségem amíg nem fogok birtokoli egy ilyen csörgő kuplungos vadállatot!
ááá szerelmes vagyok.... addig nem akarok meghalni amíg nem lesz egy ilyenem:
hopssz mitoo
jaja 36, szóval 3 órás kemény munkával nem tudom hogy csinálnak ebből 30-at a tisztelt szerelők :D
egyébként az új RS tényleg tiszta GPR... de attól függetlenül tuti kipróbálom majd vhogy... mito-hoz meg ne nyúljanak, mert eza forma nagyon elvan találva.. esetleg nagyon apró ráncfelvarrások beleférnének, de inkább hagyják... a belsejébe nyúljanak inkább :)))