Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Cső Z és Harpi!
Jó kis kiruccanás lehetett! Kicsit irígykedem , de én nem tudok sajnos több napra elszabadulni itthonról De 1 napra elmennék majd valahová Veletek!
Üdv.: Tibi
Háj Mikuni!
Csak hazajöttünk, mert a magyar csajok csinosabbak sztem, mint a lengyel koleganőik, bár akadt pár ,
akit bevállaltam volna !
Lengyelül még mindig nem tudok ,csak sört kérni, de azt nagyon soxor ,
Télleg csinálunk még Erdélybe kiruccanást motorral, meg természetesen meglépjük szokás szerint Brnot is
Valóban zsír buli volt, becsúsztunk pár szép helyre, meg az utolsó nap egy kevébé szépre is
Ja azt nem írtam hogy Erdély/románia/ határától 60km re lakom,tehát nem távolság!
Én mindenben benne vagyok,de igazából már valószínű nem tudok az idei szezonban több napos túrán részt venni, anyagi, és családi /az asszony már leszedi a fejem!/okok miatt! Ezért számomra szlovénia kilőve!Zrider és egy két motoros cimbi viszont nagyon szép helyeket ismer erdélyben amit szerintem egy napba beleférne!Aki dunántúlról jönne,annak a nap végén,illetve a túra előtti éjszaka, a kis városom campingjében nagyon jó szállást tudok intézni. Akár faház/zsír fasza!/ akár sátor.A mátrát azért nem ajánlom mert szerintem minőségen alúliak az utak,meg már elég unalmas.Én ezt tudom feldobni!
Talán lehetne szervezni egy hétvégét Szlovéniába ott nagyon jók az utak és annyira nincs is messze.
Hello Mindenki!

Itt a fórumon szeretnénk egy Tuono-(Falco- Mille) túrát szervezni, de még csak az ötlet szintjéig jutott el a dolog. Jó volna ha valaki komolyan kézbe venné az ügyet. Motorozni mindannyian szeretünk, ha volna valami fix időpont és helyszín, szerintem többen is csatlakoznának. Próbáljunk megy a nem túl távoli jövőben egy találkozó helyet, útvonalat és egy dátumot keresni....
Várom az ötleteket. Harpi?
Hali Mikuni!
Szerencsésen haza értünk! Sokat motoroztunk, szép helyeken jártunk.Jókat ettünk,ittunk Szóval kur.a jó volt !
Aki még nem volt pályán a tonyojával az ne hagyja ki.... Voltam vele körözgetni végre Eringen (ezzel a géppel még nem tettem időhiányban eddig) bár vártam, hogy élmény lesz, de azt nem hogy ekkora.... Előző gépeimben nem bíztam annyira, hogy kitérdeljek, de ezzel a gyönyörűséggel úgy megy mintha mindig ezt csináltam volna. A térdkoptatóim rendesen fogytak, de leírhatatlan érzés volt biztonságérzet mellett kanyarban lapon fordulni és kigyorsítani. Bravó Tonyóka Az is igaz, hogy a guminyomást lejjebb vettem elől 2,1 hátul 2,3 bar volt, így jó volt utcán is pályán is.
Hali!

Zrider és Harpi hazaértetek, vagy kint maradtatok? Jó volt a kiruccanás? Megtanúltatok rendesen lengyelül?
Az áttételről jut eszembe. Egyik haveromnak 1000-es DL-e van, ugye ez is V2 és eléggé furán tudnak alakulni a fogyik, amikor együtt megyünk. Van, hogy az övé eszik többet fél literrel van, hogy az enyém és van, hogy decire ugyan annyit esznek a gépek. Még régen amikor Fazer-em volt egyszer pár km-re kipróbáltam a DL-t, de a Fazer után nagyon nem jött be. Múlt hétvégén viszont kb. 70km-re cseréltünk. A Tuono-ról (7000km V2-zés után ) átülve már nem is tűnt annyira xarnak a DL Az az érdekes, hogy kis gázra jobban "ugrik" mint a Tuono, mintha kicsit nyomatékosabb lenne, viszont nagyobb gázra nem megy sokkal jobban, ilyenkor a Tuono szétcsapja. A fent említett fogyi eltéréseket pedig az okozhatja, hogy milyen tempóban, mennyire kanyargós úton mehetünk és tud-e 6.-ikat kapcsolni! Az alsóbb fokozatai rövidebbek, az 5.-ik ugyan olyan a Tuono 5.-ikje, míg a 6.-ik kib... hosszú a DL-en! Nem egy mondjuk 42-es vs. 40-es lánckeréknyivel, hanem sokkal hosszabb! Valószínűleg amikor többet megyünk nagyon kanyargós úton 3-4-5-ben és nem tud 6.-at kapcsolni, akkor rosszabb a fogyija és ha pedig főleg tempósabb úton vagy autópályán megyünk és végig 6.-ban van, akkor kevesebb. Vegyesen pedig ugyan annyi.
Szóval a 42 vs 40-es fogaskeréknél sokkal nagyobb áttétel eltérés is csak kb. fél literes eltérést mutat , én nálad a K&N miatt gyanakszom a jelentős többlet fogyira. Majd kiderül...

Ui: igen, nekem is 15-ös van elől, az 1000-es szervíznél feltették, csak akkor nem tudták feltölteni az akra térképet.
Oké! Megejtjük majd a próbát, illetve összehasonlítást!
Nekem túrán 175-185km-nél gyullad ki a lámpa, vegyes használatban 165-170km-nél. 160-nál előbb még sosem gyulladt ki. Nem voltam még vele versenypályán és autópályán sem kergettem meg tartósan 160 fölött, mert ott már hosszú távon elviselhetetlen a huzat Ilyenkor, ha rögtön tankolok, akkor 11-12L-t tudok bele tankolni. Főleg horvát, osztrák és szlovák benzinnel lettek \"extrém\" jó fogyik, de a haverok szerint nem a benzinben, hanem a túratempóban keresendő a megoldás
Érdemes lenne azért pontosan kiszámolnod, hogy most akkor mennyi is a fogyi.
Nem akarok okoskodni, de szerintem (ha tényleg igaz a 8L-es fogyid és nem csak saccolod ) akkor azt inkább a K&N okozza, mint a 42-es fogaskerék. Úgy tudom, hogy az ECU figyeli az airbox-ban a nyomást (vákumot) és aszerint fecskendez be, namármost ha te a K&N-el csökkented a folytást, akkor több benyát fog a több levegőhöz befecsizni. Szerintem! Én a gyári légszűrő visszatételével próbálkoznék először. Biztos a 42-es kerék is okoz kis többlet fogyit, de 1L-t amiatt túlzásnak tartok. 1/3 - 2/3 arányra saccolom a lánckerék és a K&N fogyi többletét. A ram-air és az 57-es torkok miatt amúgy is dől a levegő a gépbe, én feleslegesnek tartom a sportlégszűrőt. Akkor már inkább a lánckereket hagynám meg.
A szervízben is 6-7L-es fogyit mondtak és, hogy ezek az új Tuono-k nem benzintemetők, szóval a 8L tényleg picit sokk-nak tűnik.
De azért számold is ki PONTOSAN! Ha a tiéd is előbb gyullad ki, mint a gyárilag megadott 3-4L-es tartalék és mondjuk 160km-nél 12L-t tudsz csak beletankolni és van még benne 5-5,5L, akkor az "csak" 7,5L-es fogyi! 42-es lánckerékkel és K&N-el az már reális is lehet.
Bluono! Jut eszembe, lehet, hogy mégis ki kellene próbálni egymás gépét, és mindkettőnknek kiderülne, mi a gyakorlati külömbség a két áttétel között...? Aztán megosztjuk a többiekkel!
Hello Bluono!
Ha megvagy elégedve így a gépel, akkor ne erőltesd a 42-es hásót... (gondolom az első már 15-ös...)
Pont mostanában gondolkodtam el, hogy visszateszem a 16-os elsőt (az sárga "alu" 42 hátsó jól néz ki...), mert tényleg sokat eszik. Persze ha már itt tartunk...
NEKTEK VÉGÜL IS MENNYIT FOGYASZT A TUONO?
Nekem a sárga lámpa (így -15-42-vel) 150-160 km között már kigyullad! Nem számolgattam soha pontosan, de hevenyészve is nyolc liter köré jön ki a fogyasztásom.... TÚÚÚL soknak tűnik, már-már abnormális... Ja, és ez teljesen vegyes használat - normális közlekedési tempóban - tehát nem agyon nyüstölve...
Szóval lehet, hogy kipróbálom a "nagyobb" áttételt, mert az igazság az, hogy én úgy ki sem próbáltam, mert rögtön járatás után egyszerre került fel rá "minden" (fogaskerekek, Akra, progi, KN szűrő).
Szia Procam!

Bocsi, hogy "eltüntem" és nem jelentkeztem a megbeszélt próba gurulás miatt, de rengeteg melóm volt
Szerencsére a teszt már okafogyott lett, mivel minden panaszom megszűnt amióta felkerült az Akra térkép!;) De köszi, hogy felajánlottad, hogy kipróbálhatom a géped! Már csak a hátsó 42-es lánckeréken filózom amit te feltettél, de mivel nem vagyok egy vilizgető streetfighter, így nem nagyon látom értelmét. Szerintem csak a hosszú túrákon "megdobná" a fogyit a rövidebb áttétel. Amióta alul normálisan jár a blokk, kis gázzal 90-től (kb. 3300rpm) már használható a hatodik lájtos gurulásnál, 110-től (4000rpm) meg már virgonc :) Szerinted kéne rá a 42-es lánckerék?
Tegnap ismét "pimp"-elgettem kicsit a gépet ;)

A gyári fehér gombák helyet és az alu karok helyett fekete cuccokat kapott a gép:
"A tuono túrára lehet falcoval is jelentkezni?"

Persze! ... csak le kell szedned az idomot a gépről
Túltárgyalva...

Nem tudom, hogy a Többiek túra ügyben hogy állnak hozzá, de nekem a Falco is Tuono...
De azért egy Tuono matricát ragassz majd rá!
Túl sok volt a bocsánatkérés Nacionalista, alkoholista és szexista ember lévén vasvillával sem lehet megsérteni. Amúgy meg lehet, hogy jó dolog, én még nem vettem hasznát és most az új motoron nem érzem a hiányát, de mint írtam, másnak jó dolog is lehet.

A tuono túrára lehet falcoval is jelentkezni?
Sziasztok!
A váltófokozat kijelzőhöz... Bocs Zoner, nehogy félreérsd, nem akarok kötözködni, de még csak meg sem sérteni téged, de nem teljesen állja meg a helyét az amit leírtál, mármint, hogy az ilyen típusú fokozatkijelzők hülyeségeket írnak ki, meg késnek, meg gumikopás... meg ilyenek... Ha jobban belegondolsz, a gumikopásnak egyébként sem lehet semmi köze a sebesség jeladóhoz - akár a keréknél, akár a váltóban van... Elképzelhető, hogy létezik xar típus is, meg régebben voltak "butább" típusok (azok sem voltak xarok szerintem) de már igenis vannak olyan kijelzők, mint pl. Starlane (amit én is használok), hogy teljesen korrektül működik. Most bemásolok ide egy régebbi hozzászólásomat:
"Fokozatkijelző bekötve!
Nagyon királyul működik! Csatolok néhány képet amik munka közben készültek. A Starlane táblázatában lévő színkódok teljesen korrektek. Azt ugyan nem taglalják, hogy a háromból egy kábel az \"A\", kettő a \"B\" ECU csatiban van, de végül is nem kellett vele sokat szenvedni, mert a színek és be- ill. be nem kötött pin-ek alapján adta magát a dolog. A tápot az egyszerűség kedvéért a helyzetjelző lámpáról vettem le, így nem kellett megbontani a műszerfal kábelkötegét. A sebesség fokozatok \"betanítása\" nagyon egyszerűen, és korrektül ment. Bár a gyártó is jelzi, és is mondhatom gyakorlatból, hogy a betanítást \"lábon\" végezzétek, mert az állványon való kerékpörgetés bizonytalan fordulatot produkálhat... (ha csak nem folyamatosan fékezzük finoman a kereket...) A működése nagyon korrekt. Volt egy régebbi mocimon hasonló GPT gyártmány, az sokkal butább volt ennél. Nagyon jó funkció, hogy az \"ürest\" is látja, természetesen \"0\"-val jelzi. Abban a pillanatban, hogy egyesbe teszed, - nem kell a kuplungot sem ráengedned - egyesre vált a kijelző. Majd ahogy váltogatsz fel ill. lefele teljesen korrektül \"azonnal\" mutatja hányasban vagy. És ami plusz nagyon jó (és a másik gyártmányon nem így volt), hogy amikor behúzod a kuplungot, nem \"veszti el a fejét\", hanem egészen addig az utoljára \"érzékelt\" fokozatot mutatja, amíg nem észlel újat, vagy üresbe nem teszed... Szóval ezt a típust tudom ajánlani mindenkinek. Persze van rajta betanítható \"váltás villanó\" is, valamint automatikusan szabályozza a kijelzőszegmensek fényerejét a külső fényhez igazodva. (Vagyis nem szúrja ki a szemed éjszaka úgy mint a gyári fényszóróvisszajelző... le fogom ragasztani valamivel...)
Zoner, mégegyszer kérlek, nehogy félreértsd, nem ellened írtam ezt a pár sort - gondolom Te (vagy valaki a környezetedben) nem volt volt megelégedve valami "gagyibb" típussal, és innen a rossz tapasztalat- szóval csak azért szóltam hozzá, hogy aki gondolkodik fokozatkijelző felszerelésén, az ne ijedjen el tőle...

Más: MEGPÓBÁLJUK AKKOR EZT A TUONO TÚRÁT ÖSSZEHOZNI? HA VAN VALAKIBEN AMBÍCIÓ A "FŐ SZERVEZŐ" TITULUSRA, AKKOR NE REJTSE VÉKA ALÁ! Bennem lenne, de annyira elfoglalt és annyira bizonytalan az időbeosztásom, hogy lehet, hogy megszerveznék mindent, aztán meg nem tudnák elmenni... szomorú lennék...
Köszönöm szépen remélem megoldom szia.
Ha négy szálas akkor szerintem nagyon egyszerű a dolog Az egyik gyújtásra +, egy test a másik kettő a két jel. Milyen színűek a vezetékek? kék/fehér, kék/szürke a két jel valszleg, vagy valami hasonló, a gyújtás+ meg piros, a test barna, vagy fekete. Jó lenne, ha látnám is, biztos vagyok benne, hogy logikusan vannak a vezetékek rajta. Kép nincs róla?

Ki kell próbálni, hogy melyik két szál kelti életre a cuccot, aztán a másik kettő fordulatszám/sebesség vezetéke. Nem lehet bonyolult.

Nem kell kidobni, tény, hogy én nem szeretem ezeket a dolgokat, de ízlések és pofonok, másnak akár tetszhet is.

Remélem hasznos volt, amit írtam. Pécs tényleg messze van, onnan azért ne indulj el ide ilyen apró dolog miatt
Szia köszi a reagálást sebesség jel és fordulatszámjel kéne neki négy szálas rajzom nincs hazzá pécs mellet lakom dobjam ki a cucot? köszi csá
köszönöm szia.
Wale! Nekem utólag beszerelt cucc van, megfelelő a működése. Én Szegeden a Brezo motornál szereltettem be, de sztem akinek van műszaki érzéke az magának is be tudja szerelni (megfelelő rajz van hozzá, ha megvan a géped rajza is akkor el sem lehet téveszteni), nekem nincs erre időm és nem is akartam volna a gépet magam kókányolni a gari miatt, jobb ha szakszervíz csinálja, ha nem vagy szerelő. Zoner-nek igaza van, az utólag beszerelt kütyük általában nem a váltóhoz csatlakoznak, így a váltás (behúzott kupplung) idejére elfelejtheti a fokozatot, de ahogy ráengedem azonnal a megfelelőt írja ki. Nekem pusztán kényelmet szolgálja, persze tudja az ember nagyjából hol tart, de mikor túrázok kis sebességgel és nézelődök, a fene akar foglalkozni a fokozattal, aztán meg mikor figyelni kell jobban, elég ha csak rápillantok, nem is kell agyalnom. Nekem jó így, de Bluono is ilyet szerelt be, neki nem felejti el egy pillanatra sem. Nekem így tökéletes a gép . Remélem holnap végre összejön az eringes pályázás is (nem voltam már 1 éve pályán, és a tonyoval még sosem), kíváncsi leszek.
Széles utat jó időt Mindenkinek!
Köszönöm a segítséget Mindenkinek.
Edee, akkor majd küldök képet vagy ha megadod a számodat, felhívlak (gejszi@citromail.hu).
Előre is kösz.
üdv
gejszi