A kompressziógyűrű két vége között max. 0.80 mm lehet a távolság. A méréshez a gyűrűt 10 mm távolságra kell illeszteni a henger tetejétől. Ez az én motoromra vonatkozik. Kisebb köbcentis motornál nem tudom, de szerintem ennél kevesebb kell, hogy legyen, figyelembe véve a lineáris hőtágulását a gyűrűnek.
Tömítést én mindig gyári lapból vágom ki. Persze oda, ahová spéci tömítés kell, azt nem mókolom. Csak oldaldekni és társai tömítését vágom, így sokkal olcsóbb, igaz bele megy vagy fél óra.
Nekem sajnos nem egyszer volt olyan, hogy az utángyártott papírtömítés vagy a vizet szívta fel, vagy az olajat, és szépen lassan szivárgott, pedig a csavarok az előírt nyomatékkal voltak lehúzva. Azóta ahová csak lehet, én egy hajszálvékony réteget felkenek belőle a tömítés mindkét oldalára. Ez nálam bevált, de mindenki úgy szerel ahogy neki tetszik. Ha valaki mégis szilikon alapú pasztát szeretne használni, akkor arra figyeljen hogy ne ecetsavas legyen, mert ez az illeszkedő felületet nem szeretik. Pl. FBS és társai felejtősek, mivel nem ide lettek kitalálva.
Az lehet, de a 2T motorolaj, amit benzinbe kell keverni, annak nem adnak meg hideg és melegoldali viszkozitási indexet (5w40). Ilyen olaj a 406-os Peugeotomba kell.
Lenne egy apró kérdésem! Tegnap mentem az SR-rel, és leállítottam a motort, kb 1percig amíg találkoztam haverommal, aztán újra indítottam és mentünk tovább, de a kilóméter óra sebesség jelzője megadta magát. Nem mutatja a sebességet. Mi történhetett? légszi segítsetek:)
Forgácsolás után nem hónolta a hengert? Nem semmi szaki!
Az sem biztos, hogy jó, ha tükörfényesre munkálja a felületet, mert a felület mikrobarázdáiban (felületi érdesség) nem fog annyi kenőanyagot tárolni, mint kellene. Bár, ha működik, akkor teljesen jó!
Én úgy gondolom, hogy a 0,06mm illesztési hézag elfogadott érték a nagyobb lökettérfogatú motoroknál. Amit írsz, a 0.04mm jó lehet kis köbcentis motoroknál, figyelembe véve a gyűrű, dugattyú hőtágulását.
Tömítéseket nem kell bekenni szerintem semmivel, azért tömítést. Más esetben akkor tömítőpasztával kell összeszerelni azokat az alkatrészeket, amelyek nem kívánnak tömítőlemez. Én pl. a blokkon a szelepfedélnél és más esetekben is, (HusaberG) sosem használok gyári tömítést, mindig pasztázok és teljesen jó így.
Igen, a csatornák éleit nagyon fontos lekezelni, de ezt sajnos sokan elfelejtik, éppúgy mint a bejáratást. Aztán meg jön a csodálkozás: Hogy hát, most raktam bele az új gyűrűket, meghát most volt megfúrva... A robogószerelés egy szakma. TV-t sem kezdünk el javítani 0 tudással, vagy úgy hogy a szomszéd már látta hogy valaki az utcában szerelt ilyet. Aki mégis belekezd, az megfizeti a tanulópénzt alaposan...
Üdv!
Üdv!
Sorry!
Üdv!
Lenne egy apró kérdésem! Tegnap mentem az SR-rel, és leállítottam a motort, kb 1percig amíg találkoztam haverommal, aztán újra indítottam és mentünk tovább, de a kilóméter óra sebesség jelzője megadta magát. Nem mutatja a sebességet. Mi történhetett? légszi segítsetek:)
Az sem biztos, hogy jó, ha tükörfényesre munkálja a felületet, mert a felület mikrobarázdáiban (felületi érdesség) nem fog annyi kenőanyagot tárolni, mint kellene. Bár, ha működik, akkor teljesen jó!
Üdv!
Üdv.
Üdv!