Nekem akivel csináltatni szoktam az ilyeneket, az nagyon alapos, és kipucolja a reszeléket belőle. De azért mikor hazahoztam, nekiálltam először benzinnel, majd mikor megszáradt, akkor fogkefével, és kompresszorral. Így tuti nem marad benne meglepi.
Az SR-t mikor én is fúrattam, hazahoztam, akkor látom, hogy a szénlerakódás ugyanúgy bennt vana kipuff csatornában, talán fél centi lyuk volt, na meg első dolgom volt letörni a csatornák éleit, nehogy az új cucc elakadjon benne... persze kerfaternek állandóan törnek a gyűrűk, persze se letörés se bejártás...
"Egyszer fordult elő hogy a "fúrás" után meglátszottak a kés nyomai a hengeren"
Az a legkevesebb. Mi mikor fúrattuk a keeway hengerét akkor nem a nyomok látszottak, hanem elfelejtette a "mester" kitakarítani az átömlőt és szépen tele volt fém forgáccsal. Bele sem merek gondolni, hogy mi történt volna ha nem nézem meg csak összedobom a motort.
Hengerfejet és a hengert síkolták? A víz nem szivárog a hengerfej alól? Nem Te próbálkoztál a két hengertalp tömítéssel? Milyen vastagot tettél alá? Mert az viszont kurvára csökkenti a kompressziót, ha a dugó nem ér fel ahová kell. A tömítéseket bekented valamivel? Sok buktató van ám....
Fogod az egyik gyűrűt, és belerakod a hengerbe. A henger felső szélétől kb 10-15 mm-re (párhuzamosan a henger felső élével!), és megméred hézagmérővel hogy mekkora a hézag a gyűrű két vége között. Az injektor szigetelő gyűrűit akkor fogod látni, ha szétszeded az injektor(okat)t. Itt kapsz bele tömítéseket: http://robogotuning.hu/spl/382...
Én nem ezt mondtam, hanem azt hogy ennél természetesen vannak jobbak is. Ez egy rész szintetikus olaj. Középkategória. Máshogy nem tudom mondani. Én a REPSOL Moto Scooter 2T-t szoktam használni. Ez teljesen szintetikus, és nem is veszett drága...
Ha gépműhely csinálta, akkor nem valószínű hogy elb....ák volna. Én ha hengert "fúratok", akkor először elviszem az esztergályosnak hogy mérje meg hogy mit lehet belőle kihozni. Aztán megveszem a dugót és a gyűrűket, majd úgy komplett adom neki oda, hogy akkor ezt a dugót illessze a hengerhez. Egyszer fordult elő hogy a "fúrás" után meglátszottak a kés nyomai a hengeren. Oda az életben nem mentem többet. Azóta egy olyan srác csinálja nekem ezeket a dolgokat, aki tükörfényesre hónolja a hengereket, ahogy kell.
Egyébként ha ilyen szinten szét van szedve egy ditech, akkor az alap hogy minden esetben cseréled a teflongyűrűket. Ez amúgyis egy gyenge pontja ennek a sza...nak, ne ezen spórolj. Hengerfej tömítést sem szoktunk használtan visszatenni.
elcseszték volna a gépmunkát? Rossz gyűrűméret dugattyúméret?
Mit mérjek rajta (gyürü nincs eltörve) mérjem meg a henger átmérőjét és vegyek hozzá gyűrűt? Mennyinek kellene a kompressziónak lenni?
"Egyszer fordult elő hogy a "fúrás" után meglátszottak a kés nyomai a hengeren"
Az a legkevesebb. Mi mikor fúrattuk a keeway hengerét akkor nem a nyomok látszottak, hanem elfelejtette a "mester" kitakarítani az átömlőt és szépen tele volt fém forgáccsal. Bele sem merek gondolni, hogy mi történt volna ha nem nézem meg csak összedobom a motort.
Pl.: http://www.olaj24.hu/T/repsol-...
Mit mérjek rajta (gyürü nincs eltörve) mérjem meg a henger átmérőjét és vegyek hozzá gyűrűt? Mennyinek kellene a kompressziónak lenni?