hát figyelj én nem azt mondtam hogy ez szakszerű meg hogy így járjon el hanem csak megosztottam egy dolgot ami nálam előfordult és azzal hogy egy picit visszábbtekertem nekem jó lett és azóta is hibátlan! mert nekem se ellenállás se multiméter mérőm nincs sőőőt azt se tudom mi a szar az de esküszöm már annyit láttam itt a topikokban hogy kénytelen vagyok megismerkedni vele és talán még megis értem hogy hogyan működik!
Üdv!
A ditech-nél a pillangó szelep, tulajdonképpen egy keresztirányú működésű ellenállás, azaz egy potméter, és az ellenállás pillanatnyi értéke határozza meg, a beinjektált benzin mennyiségét! Tehát a legkisseb kontakt hibánál, (ami előfordulhat a kábelezés nem megfelelő rögzitése esetén is) rögtön megjelenik a 8-as hibakód!
A tekergetést, meg csak multiméter segitségével javasolom, és csak akkor ha tudjuk az ellenállás alapértékeket is, amit az ECU felé kell küldenie alpjáraton!
Az alábbi videó szemlélteti, hogy a motor egész jól elvan kiszerelt pillangószelep nélkül is, tehát a szemrevételezéses módszer, hogy hogyan is kell állnia a pillangószelepnek, az felejtős! http://youtu.be/xXhsYzZxvTI
igen nekem is az volt de csak annyi volt hogy nem tom hogy kilett egy kicsit tekerve visszatekertem és abba hagyta mármint a kis csavarra gondolok ami a gázállást szabályozza de lehet neki bekrepált csak mielőtt kicserélné érdemes tekergetni
Fingom nincs, de fórumokról már okos vagyok :
Szóval így kell elvileg előhívni/törölni :
-
1. Gyújtás nélkül csutka gázt húzol
2. Ráadod a gyújtást
3. Inj. lámpa világít-elalszik-világít
4. Gázkar elenged
5. A lámpa villogásainak száma mutatja a hibakódot
Ha több hiba van, akkor egymás után előadja mindet. Ha 4x hagyod végigmenni, akkor kilép és törli a kódokat. Ha van benne 4-5, akkor az jópár perc.
Hibakódok :
-
PERIODIC MAINTENANCE
2 - 14
SR 50
ERROR DESCRIPTION ECU ERROR CODE
Engine overheat ECU 01
Pick-up sensor failure ECU 02
Wrong signal from throttle position sensors ECU 03
Wrong signal from throttle position sensor 1 ECU 04
Wrong signal from throttle position sensor 2 ECU 05
Throttle position sensor 1 malfunction ECU 06
Throttle position sensor 2 malfunction ECU 07
Throttle position sensors malfunction ECU 08
Incorrect charging voltage ECU 09
Oil pump malfunction ECU 10
Air injector malfunction ECU 11
Fuel injector malfunction ECU 12
Ignition circuit malfunction ECU 13
Fuel pump malfunction ECU 14
Engine rpm limiter tripped ECU 15
Error in ECU power supply ECU 16
Rpm limiter tripped while starting ECU 17
Engine temperature sensor malfunction ECU 18
Error on ECU throttle sensor connection ECU 22
Atmospheric pressure sensor malfunction ECU 23
INSTRUMENT PANEL ERRORS: This menu allows you to
view any current errors (active) or stored (memo) as
detected by the instrument panel.
The presence of an error is indicated by x.
To identify the error, please refer to the instrument panel
error codes table.
ERROR DESCRIPTION INSTRUMENT PANEL
ERROR CODE
Immobilizer failure: Key code read but not acknowledged DSB 01
Immobilizer failure: Key code not read (key not available or
transponder broken)
DSB 02
Immobilizer failure: Broken antenna (open or short-circuited) DSB 03
Immobilizer failure: Inner controller failure DSB 04
Fuel sensor failure DSB 05
Ezek szerint neked a gázpozíció érzékelővel van gond
Robogók között nagyobb a katyvasz és a kamuhegy mint nagymotornál ..... ott legalábbis nem szoktam olyannal minden nap találkozni, hogy olyan évjárat van megadva, amikor már nem is gyártották Pl. Old Sr 97-ig jött ki a gyárból, de teli van a piac '99, 2000es gyártásúval ....
Az újabbakra meg simán leírják, hogy full gyári .... ja, 2005ös, hátul dobfékkel
Azért örülök, hogy nem ugrottam bele egyből a robogózásba amint elszeparáltam rá a gubát, mert néha ámulok és bámulok, de legalább már nem halok meg hülyén .... és kíváncsi leszek az arcokra, mikor megkérdezem majd egy lehetetlen évjáratról, hogy esetleg különleges kérésre indították újra a gyártósort ?
"Szóval a lényeg a megbízhatóság és egy kis plusz kakaó a gyárihoz képest, hogy Pesten ne lökjenek le az útról." Pontosan erre találták ki a 4T 125-ös robogókat. Azt kellene megérteni, hogyha nekiállsz egy 50-es-t tuningolni, akkor bőven kell rá költeni hogy 'jó' legyen. Márpedig ezt hangolni kell, mindenféle szempontból és ez plusz alkatrészeket jelent (plusz görgők, fúvókák, stb...), amik később a polcon fognak porosodni. A 2T csak nagy fordulaton tud elég erőt leadni, hiába 70-es. A nagy fordulat miatt pedig jóval hamarabb elkopik a blokk a 4T-hez viszonyítva. Igényli a jó minőségű 2T olajat is, különben szart sem ér. 50-es tuningra én biztosan nem költenék 1 fillért sem....
Megosztom veletek, a factory első 1500km-er tapasztalatát. Kb. 4-500Kmer alatt eszik meg 2,5-3deci olajat(Csak Motul 710-et teszek bele), fogyasztása kb 2-2,3L-er között alakul, 70Km/h-át kényelmesen tudja tartani, hosszú uton is. Ugye télen volt motor felujitása(henger fúrás+vertex dugattyú). Becsületesen bejáratva még talán tovább is mint kellett volna(1-1200Km-er). Hidegen 0fok körüli is elsőre indul.Kompresszor nyomás kb. 10bar, benzin nyomás 2,5bar. A gyertyaszine látható mintakár egy 4T-nek .
Üdv
Nem véletlenül nem hívtam konfignak
Nem a nagy teljesítmény a cél, mert akkor sor4 után nem ez lenne a megfelelő eszköz rá. A 70es hengerrel már nem tudom mennyire tartósak és megbízhatók ezek az erőforrások.
Én egy héten min 64órát dolgozok ..... vagy 2x32, vagy 4x16 felosztásban .... gondolom el tudod képzelni a végén milyen idegállapotban vagyok. Nem igazán akarok indítózni, rugdalni fél órát, mert valami megmakacsolta magát, pláne nem akarok szerszámos ládát hordani. Egy tuningot finomra hangolni 100év, annak is akinek születése óta épített robogója van / már ahogy én olvasgatom /. Szóval a lényeg a megbízhatóság és egy kis plusz kakaó a gyárihoz képest, hogy Pesten ne lökjenek le az útról.
Egyébként ilyen gyér lenne ez az ALU henger ?
Az ára paliban van egy 70es öntöttvas hengerrel ....
A többi cuccról meg azt olvastam, hogy kiszolgál egy 70es hengert is. Szóval azokat elvileg túlbiztosítottam, de pont a megbízhatóság miatt.
Nem akarok olyan kalandot amiket olvasgatok már vagy 1 hónapja :
Kész lett emberünk motorja, kicserélt ezt-azt, összerakta és 1 hét múlva beszart neki valami ..... azt is megcsinálta, beszart egy harmadik..... és hónapokig lehet olvasni a fórumokon a nyűgét baját. Ami feltűnt, hogy olyan ember alig van, aki megcsinálta a dolgokat és örömmel, szerelés mentesen használta egy évig
UI : Közel 90-100.000 mehetne bele, ha a leharcoltat építeném fel, amiről tudom, hogy egy rakás szar, de végül minden jó benne és talán a színe is nekem tetsző ..... vagy 150.000.-ért veszek egy csitti fittinek !tűnőt! / mert igazából olyan nincs / és azzal szívok .....
Imádom ezt ...... és tudom, hogy jó NÉMET állampolgár lennék
Szarnék én mának az összetoldozott roncsaira .... fognám magam és vennék 1havi fizuból két újat
Én nem vennék olcsóért leharcolt motort ingyen se.
Elmondom miért. Vett apám egy 20ezres simsont. Én megvettem tőle felújítjuk. Kb 60 ezer ráment(már, de még nincs vége). (homokszórás, festés, gumik, henger stb...) Az ő munkáját ne számoljuk és simsonhoz 10ezerért egy szatyor cuccot kapsz.
Ha veszel egy leharcoltat és belemagyarázol mindet, hogy nem baj, hogy szar a fék, szar a gumi, szar a festést majd meg lesz csinálva, nagy cumi lesz belőle, ha nem te csinálod és nem vagy fanatista.
Nálam az aranyszabály, hogy ne legyen olyan dolog a motoron amire azonnal költeni, kell vagy nagyon kévés és az nagyon be van kalkulálva. Ezután még rengeteg olyan dolog jöhet amit nem látsz.
Lenne nagyon olcsón egy Old SR .... viszont kell rá locsolni bőven.
Ezeket nézegettem, de mint írtam fogalmam nincs a robogókról .... fórumokról olvasgatok
Mit szóltok ehhez és elég-e ez egy felújításhoz :
- Malossi Sport 50ccm hengerszett
- Stage 6 Sport Pro variátorszett
- Malossy Fly 107mm kuplungszett
- Stage 6 légszűrőház torlónyomással + Stage 6 szűrő
- Giannelli NEXT kipuff / talán egy EXTRA / kihúzott fojtással
Mit lehetne várni ettől ?
Nézegettem hogy festenek optikázva ...
Van 1 2 komisz daráló. Ha festés lesz, akkor tuti megmókázom csöppet a külsőt is Matt fekete alap, kis gyöngyház fehér, kis polír, kis műanyagozás és reggel fél 6kor azon a 3km-en :
A ditech-nél a pillangó szelep, tulajdonképpen egy keresztirányú működésű ellenállás, azaz egy potméter, és az ellenállás pillanatnyi értéke határozza meg, a beinjektált benzin mennyiségét! Tehát a legkisseb kontakt hibánál, (ami előfordulhat a kábelezés nem megfelelő rögzitése esetén is) rögtön megjelenik a 8-as hibakód!
A tekergetést, meg csak multiméter segitségével javasolom, és csak akkor ha tudjuk az ellenállás alapértékeket is, amit az ECU felé kell küldenie alpjáraton!
Az alábbi videó szemlélteti, hogy a motor egész jól elvan kiszerelt pillangószelep nélkül is, tehát a szemrevételezéses módszer, hogy hogyan is kell állnia a pillangószelepnek, az felejtős!
http://youtu.be/xXhsYzZxvTI
Fingom nincs, de fórumokról már okos vagyok :
Szóval így kell elvileg előhívni/törölni :
-
1. Gyújtás nélkül csutka gázt húzol
2. Ráadod a gyújtást
3. Inj. lámpa világít-elalszik-világít
4. Gázkar elenged
5. A lámpa villogásainak száma mutatja a hibakódot
Ha több hiba van, akkor egymás után előadja mindet. Ha 4x hagyod végigmenni, akkor kilép és törli a kódokat. Ha van benne 4-5, akkor az jópár perc.
Hibakódok :
-
PERIODIC MAINTENANCE
2 - 14
SR 50
ERROR DESCRIPTION ECU ERROR CODE
Engine overheat ECU 01
Pick-up sensor failure ECU 02
Wrong signal from throttle position sensors ECU 03
Wrong signal from throttle position sensor 1 ECU 04
Wrong signal from throttle position sensor 2 ECU 05
Throttle position sensor 1 malfunction ECU 06
Throttle position sensor 2 malfunction ECU 07
Throttle position sensors malfunction ECU 08
Incorrect charging voltage ECU 09
Oil pump malfunction ECU 10
Air injector malfunction ECU 11
Fuel injector malfunction ECU 12
Ignition circuit malfunction ECU 13
Fuel pump malfunction ECU 14
Engine rpm limiter tripped ECU 15
Error in ECU power supply ECU 16
Rpm limiter tripped while starting ECU 17
Engine temperature sensor malfunction ECU 18
Error on ECU throttle sensor connection ECU 22
Atmospheric pressure sensor malfunction ECU 23
INSTRUMENT PANEL ERRORS: This menu allows you to
view any current errors (active) or stored (memo) as
detected by the instrument panel.
The presence of an error is indicated by x.
To identify the error, please refer to the instrument panel
error codes table.
ERROR DESCRIPTION INSTRUMENT PANEL
ERROR CODE
Immobilizer failure: Key code read but not acknowledged DSB 01
Immobilizer failure: Key code not read (key not available or
transponder broken)
DSB 02
Immobilizer failure: Broken antenna (open or short-circuited) DSB 03
Immobilizer failure: Inner controller failure DSB 04
Fuel sensor failure DSB 05
Ezek szerint neked a gázpozíció érzékelővel van gond
Ha nem így van, akkor javítsatok
Robogók között nagyobb a katyvasz és a kamuhegy mint nagymotornál ..... ott legalábbis nem szoktam olyannal minden nap találkozni, hogy olyan évjárat van megadva, amikor már nem is gyártották Pl. Old Sr 97-ig jött ki a gyárból, de teli van a piac '99, 2000es gyártásúval ....
Az újabbakra meg simán leírják, hogy full gyári .... ja, 2005ös, hátul dobfékkel
Azért örülök, hogy nem ugrottam bele egyből a robogózásba amint elszeparáltam rá a gubát, mert néha ámulok és bámulok, de legalább már nem halok meg hülyén .... és kíváncsi leszek az arcokra, mikor megkérdezem majd egy lehetetlen évjáratról, hogy esetleg különleges kérésre indították újra a gyártósort ?
Érdeklődnék, hogy van-e esetleg valakinek eladó doboz tartó konzol, kétkörlámpás SR50-re?
ez biztos viszi a 120-at.
jo öblös hangja van neki. heehehee
Üdv
Nem véletlenül nem hívtam konfignak
Nem a nagy teljesítmény a cél, mert akkor sor4 után nem ez lenne a megfelelő eszköz rá. A 70es hengerrel már nem tudom mennyire tartósak és megbízhatók ezek az erőforrások.
Én egy héten min 64órát dolgozok ..... vagy 2x32, vagy 4x16 felosztásban .... gondolom el tudod képzelni a végén milyen idegállapotban vagyok. Nem igazán akarok indítózni, rugdalni fél órát, mert valami megmakacsolta magát, pláne nem akarok szerszámos ládát hordani. Egy tuningot finomra hangolni 100év, annak is akinek születése óta épített robogója van / már ahogy én olvasgatom /. Szóval a lényeg a megbízhatóság és egy kis plusz kakaó a gyárihoz képest, hogy Pesten ne lökjenek le az útról.
Egyébként ilyen gyér lenne ez az ALU henger ?
Az ára paliban van egy 70es öntöttvas hengerrel ....
A többi cuccról meg azt olvastam, hogy kiszolgál egy 70es hengert is. Szóval azokat elvileg túlbiztosítottam, de pont a megbízhatóság miatt.
Nem akarok olyan kalandot amiket olvasgatok már vagy 1 hónapja :
Kész lett emberünk motorja, kicserélt ezt-azt, összerakta és 1 hét múlva beszart neki valami ..... azt is megcsinálta, beszart egy harmadik..... és hónapokig lehet olvasni a fórumokon a nyűgét baját. Ami feltűnt, hogy olyan ember alig van, aki megcsinálta a dolgokat és örömmel, szerelés mentesen használta egy évig
UI : Közel 90-100.000 mehetne bele, ha a leharcoltat építeném fel, amiről tudom, hogy egy rakás szar, de végül minden jó benne és talán a színe is nekem tetsző ..... vagy 150.000.-ért veszek egy csitti fittinek !tűnőt! / mert igazából olyan nincs / és azzal szívok .....
Imádom ezt ...... és tudom, hogy jó NÉMET állampolgár lennék
Szarnék én mának az összetoldozott roncsaira .... fognám magam és vennék 1havi fizuból két újat
Mikor nekem kész lett a 70-es cucc, kipróbáltam első mondat ami eszembe jutott, hogy csak ennyi?
Bár már akkor a 70-es hengertől egy 650 ccm-es nyomatékát vártam.
Elmondom miért. Vett apám egy 20ezres simsont. Én megvettem tőle felújítjuk. Kb 60 ezer ráment(már, de még nincs vége). (homokszórás, festés, gumik, henger stb...) Az ő munkáját ne számoljuk és simsonhoz 10ezerért egy szatyor cuccot kapsz.
Ha veszel egy leharcoltat és belemagyarázol mindet, hogy nem baj, hogy szar a fék, szar a gumi, szar a festést majd meg lesz csinálva, nagy cumi lesz belőle, ha nem te csinálod és nem vagy fanatista.
Nálam az aranyszabály, hogy ne legyen olyan dolog a motoron amire azonnal költeni, kell vagy nagyon kévés és az nagyon be van kalkulálva. Ezután még rengeteg olyan dolog jöhet amit nem látsz.
Ennek a blokknak valami baromi egészséges hangja van :
http://youtu.be/OPilJ6IusQg
mi lehet benne és milyen kipufogó ez ?
van ilyen szép hangja egy 50esnek ?
Ezeket nézegettem, de mint írtam fogalmam nincs a robogókról .... fórumokról olvasgatok
Mit szóltok ehhez és elég-e ez egy felújításhoz :
- Malossi Sport 50ccm hengerszett
- Stage 6 Sport Pro variátorszett
- Malossy Fly 107mm kuplungszett
- Stage 6 légszűrőház torlónyomással + Stage 6 szűrő
- Giannelli NEXT kipuff / talán egy EXTRA / kihúzott fojtással
Mit lehetne várni ettől ?
Nézegettem hogy festenek optikázva ...
Van 1 2 komisz daráló. Ha festés lesz, akkor tuti megmókázom csöppet a külsőt is Matt fekete alap, kis gyöngyház fehér, kis polír, kis műanyagozás és reggel fél 6kor azon a 3km-en :
Érdekelne