Semmi különösebb gond nincs vele, sőt! Nekem tetszik a kissé szögletesebb lámpa és hűtőidom! Ami egy kicsit "szegényesebbé" teszi, az hogy nem lehet állítani a központinál a csillapítást! De ezt is embere válogatja, nem azt mondom, hogy akkor mostmár gyújtsd fel a motort!
De ha már a különbségeket beszéljük. Az RX elég sok átalakuláson ment át, napokig lehetne részletezni, hogy mikor milyen volt, de szerintem fölösleges! Lényeg az, hogy aki használja, jól érezze magát vele, és minden perc öröm motorozás legyen!
Az gáz,hogy 89-es?
Volt ezeknél az évjáratoknál valami "fogyatékosság"?
Egy kis eltérést látok a fejidomnál,ülésnél,hátsó sárvédőnél,de nagyon nincs szemem hozzá,szerintem ez a 89-es is szép
Hát ez így sikerült,megvettem...Igazából ha beválik,és megy,nem nagyon számít (nekem) az évjárat,pont ezért vettem RX-et,mert nem elavult a formája.
Sok fiatalabb motorral felveszi a versenyt külső szempontjából.Nagyon sok pénzt pedig eladásnál sem lehet bukni rajta,mint pl egy autón.
Mint említettem,hobbi célra vettem,heti egy-két alkalom egy-két óra aktív motorozás.Na és persze mint kezdő,mert a terepmotorozást is most kezdtem,tehát nem ugratgatok,meg ilyenek.(egyenlőre )
Napi szinten inkább autózom(ahhoz jobban is értek kicsit )de szeretnék aktív endúrós is lenni!
Mert jó dolog!
Tuti nem 95-ös, az egy hatalmas nagy vicc, szerintem 89-es, mert ha jól tudom, akkor csinálták a barna blokkos, piros kerékagy, barna féknyereg, csillapítás állítás nélküli központis gépeket! De ezt könnyen meg tudod nézni. Bele van ütve egy csomó alkatrészbe az évjárat!
Légszűrő: egy csomó olaj, illetve spray tisztítót lehet venni erre a célra!
Egyébként a fele sem igaz sok hirdetésnek, akár évjárat, teljesítmény, akár állapotot írnak.
Az enyémben tavasszal cseréltem dugót, de ha el akarnám adni a gépet, inkább megmutatnék minden kicserélt alkatrészt és számlát, hogy tényleg nem zsákbamacska. De sok hirdetés... hát kicsit... komolytalan...
Szerintem nem 95-ös,hanem öregebb,viszont baromira egybe van,ezért is nem hagytam ott.Jó a motorja,szép a festés,idomok,ép felnik,nyit szépen a power,indul hidegen,melegen...280 volt az irányár,végül 250-be álltunk meg úgy,hogy kaptam egy zsírúj crossgumit hátra,és egy 1liter origi olajat hozzá+1 full tank benzin.Ezek kb 10-14 ezer forintot tesznek ki,tehát olyan 235 körül állt meg a moci.A blokk is fel lehetett újítva(nem csak írta)mert mutatta a régi dugót,meg amúgy is szép hangja van.
De mikor motort kerestem azon röhögtem,hogy minden eladó moci frissen van dugózva,gyűrűzve..napersze...
Tehát nemtom jó boltot csináltam-e vagy sem,a lényeg,hogy egyenlőre tetszik a motor,és szépen működik!Főleg terepen használom,de ritkán fingatom...
Inkább csak kikapcsolódom vele,arra tökéletes,de ha kell,megy mint a barom!De ezt Nektek nem kell ecsetelnem
Köszi előre is
Még két kérdés :
Nemtom milyen 2T olajjal vettem a gépet,és már lassan után kéne tölteni..Keverhetem mással?
illetve
Levegőszűrőt hogy tisztítsam?Mossam ki benzinbe,és kész?Kell utána valamibe átitatni,befújni...?
Köszi a segítséget Dirty!
A helyzet az ,hogy nem igazán vágom a motorszerelést/karbantartást,de vmikor el kell kezdeni
Ugyanis megpróbálok nemcsak menni vele,hanem kicsit törődni is vele,ehhez pedig az ilyen segítőkész forumozókhoz tudok fordulni,mint Te!
Csiszi: szép kis gépezet, csak szerintem drága... meg méghogy 1998 1.hó
Ez a motor 91-92 körüli, és szerintem sok érte a közel 300e forint! Szép állapotban van így képről, de azt kétlem, hogy full full generálon ment volna át a motor... Én 270e-től többet nem volnék hajlandó adni érte, akármennyire is szépen néz ki...
Ami a különolajzást illeti: szerintem az ideális megoldás ha hagyod a különolajzást bekötve, és még a benzinbe is raksz egy kevés olajat. Olyan 1:50 vagy 1:60-as mehet a tankba a külön mellett, biztos ami biztos
Az egyik csavar az olaj szint ellenőrző csavar. Amikor töltöd majd bele az olajat, tekerd ki azt a csavart, és ha a csavar helyén kijön az olaj, anyi elég bele. A két műanyag csavar az teljesen más, ami középen van, azzal tudod kívülről állítani a kuplungot. Leereszteni úgy tudod a csavart, hogy szépen leveszed a blokkvédő lemezt (ha van rajta). A váltókar tengelyével majdnem egy vonalban van a leeresztő csavar, ahogy oldalról nézed a blokkot, a váltókar alatt és bentebb a blokk közepe felé keresd alul a csavart. Ha leeresztetted, felülről beleöntöd az új olajat, és már mehet is. A beöntő csavar értelemszerűen felül van, közel a tömítéshez.
hát... sokan nem bíznak a különolajzásban.... nekem ugyan nem aprilia volt de különolajzású és semmi gond nem volt vele, bár javasolták, hogy kössem ki és keverjem inkább a benzinhez, de bíztam benne ... szerintem észrevenni ha nemkap olajat ( a szagából rálehet jönni )
Bevallom,még nem is nagyon fényképeztem..de hamarosan teszek fel,mert gyakori vendég leszek itt!
Még valami!
Ha esetleg a váltóba cserélném az olajat,azt hogyan kell?Blokk oldalán két műanyag csavar van(nagyméretű)illetve egy imbusz(oil level)felirattal.Ha van annyi időd,és türelmed,lépésről lépésre elmondani,nagyon jó lenne !És milyen olajjal cseréljem?
Nem nagy hiba, de a teleszkóp elég gyakran szorul szimmering cserére, nézd meg hogy milyen az első teló. Tipikusnak lehet mondani, hogy nem szedik ki sokan a power szelepet tisztításra, és a sok olajtól meg trutyitól könnyen beragadhat. Ha lehetséges, akkor vetesd le tankot, indítsátok be, és nézzétek meg, hogy normálisan működik-e a behúzó. A lényegesebb dolgokat úgyis csak menet közben fogod észrevenni, neked kell eldönteni mennyit ér meg az állapota. Nézd meg milyen állapotban van az akksi, adjál rá gyújtást, de ne indítsd be, nézd meg hogyan viselkednek az elektromos berendezések, mert a rossz akksi is tud kellemetlenségeket okozni (lásd az én példámat pár napja). Egyenlőre ennyi jutott az eszembe!
Ha a váltó körül csöpög azt könnyen észreveszed. Ellenőrizd a csavarokat, az olaj leeresztőnél is szokott néha szivárogni, főleg ha rossz a tömítőgyűrű. Gyakori szerelési kókányság még, hogy nem tudják levenni a kuplung oldalát, és beszúrnak a két blokkrész közé. Ezt főleg a berúgókar körül szokták eljátszani.
Aztán csöpöghet még a központiból is. Hogy foglalkozz-e vele? Takarítsd le, nézd meg honnan engedi magából a cuccot! De szerintem inkább célszerű a végére járni, és elhárítani...
Tök örülök,hogy megtaláltam ezt az oldalt,mivel nemrég vettem egy 90-es RX 125-öt!
Eléggé egybe van a vas,egyvalamit vettem észre.Valahonnét csöpög az olaj.Egy nap állás,kb egy 20 Ft-os nagyságú foltot hagy.Szerintem a váltóból.Szerintetek mekkora gáz ez?Érdemes foglalkozni vele?
De ha már a különbségeket beszéljük. Az RX elég sok átalakuláson ment át, napokig lehetne részletezni, hogy mikor milyen volt, de szerintem fölösleges! Lényeg az, hogy aki használja, jól érezze magát vele, és minden perc öröm motorozás legyen!