Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

átfúrtad? akkor vékony a rugó , gondolom könnyű összenyomni, nem kell erő hozzá, könnyedén 2újjal ?
Össze lehet nyomni. Annyira nem erős. Én rászerkesztettem egy hasonló csavart, így tudom simán újjal állítani.
a kupak belsejében vannak a barázdák, tehát olyan kulcs kéne hozzá, épp ezen töröm az agyam hogyan fogom tekergetni. fordulatszám mérő van,.. az üzemóra mérő funkciója,.. két újjal össze lehet nyomni teljesen a rugót?
Elvileg ha jobb oldalról benézel a powerhez, akkor a kupakon vagy inkább a power fém talpán van egy kis rés ahol be lehet látni és lehet látni a gumi harangot. Tehát leguggolsz a motor mellé úgy hogy elérd a gázt és nézed mikor nyit. Nem fog egyenletesen nyitni a határállapoton remegni fog, utána persze teljesen kinyit.
Utána lehet próbálgatni menet közben is hogy a jobb. A nyitási fordulatszám beállítása nagyban függ azért a motor állapotától. Érezni fogod. Nem szabad hogy alacsony fordulaton gyenge legyen, pörgetve meg jól ki kell forognia magát. A piros tekerővel szépen tudod feszíteni a rugót. Mondjuk én rátettem a piros tekerőre még egy csavart mert a gyárihoz nem teljesen lehet hozzáférni. Így egyszerűen tudom állítani. ár ha olyan a kupakod mint amilyet belinkeltél? Az nem RX-hez való. A gyári RX-esnek más fajta a tekerője. De a funkciója pont ugyanaz.
Köszönöm a technikai infót. most márt képbe vagyok. Azért is döntöttem mechanikus power mellett mert crossozni kell.
akkor kitekerem a piros kupakot amennyire lehet, vágok alá rugót, és spanolom befele, csak egy a baj, mivel látom mikor nyit ? fordulatmérőt tudok rákötni gyertya jelre, azt tudni fogom, de a mozgást nem?
Tehát. A rugót a piros tekerhető csavarka és a gumiharang közé kell tenni a kupakon belül. A rugó ott feszített állapotban van alapesetben. A hengerben keletkezett nyomás egy kis lyukon keresztül felfújja a gumiharmonikát, amihez hozzá van rögzítve a nyelv, így azt kiemeli a henger falából. A gumi harmonikának a rugó tart ellen. Alaphelyzetben annyira kell ellen tartania, hogy kb. 7000-es fordulatig a nyomás ne tudja kinyomni a gumit. 7000-től ki kell tudnia nyomni, tehát túl feszes se lehet. Ezt a mechanikus power nem fogod tuni teljesen pontosan beállítani és nem is fog egyenletesen nyitni, viszon nem is romlik el. Az elektromos powert egy bowden mozgatja egyenletesen fordulatszám függvényében, az sokkal pontosabb, viszont ahhoz kell akksi meg elektronika. Ahhoz képest a mechanikus sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb.
Nekem a gumiharang nyugalmi állapota kihúzza a nyelvet, a mikor a kezemben tartom. Ha a gumi tetejét újjal lenyomom és elengedem fölugrik a gumi a nyelvvel együtt, nem sokat egy kicsit. (azért kérdeztem hogy vákum van? mert szívni kell ahhoz hogy a gumi le engedje a nyelvet)de ez téves gondolatom volt.

A gumiharangot kell a rugóval úgy előfeszíteni hogy a nyelv bent legyen nyugalmi állapotban? és egészen 7ezerig kell ott maradjon, vagy szépen lassan emelkedjen ki?
Még egy elmélkedés: A kipufogó nyomás, a rugó ellen dolgozik? A rugót elő kell feszíteni valamelyest a gumiharanghoz ? Tehát: piroskupak-rugó-gumiharang. Beindítom és a 7ezer körüli fordulaton kell a rugót összenyomja teljesen ? vagy 7ezertől felfelé nyomja szépen össze ?

Azért neked szögezem a kérdést, mert te előttem jársz, neked volt ilyen problémád, én meg közelről se láttam ilyet, csak paraszti ésszel megpróbálom megfejteni
Üdvözlök mindenkit!

Végkiárusítás miatt ÁRAINK ALACSONYAK!

Amik vannak raktáron:

Aprilia AF1 és Tuareg Wind alkatrészek, nagy választékban.

-Kerekek, gumiabroncsok

-Fékek

- PHBL 24 gd Dellorto karburátor

- PHBH 28 rd Dellorto karburátor

-Láncok

-Komplett idomszettek

-Lánckerekek

-Szívócsonkok, membránok

-Af1 hátsó központi rugóstag

-Kipufogó rendszerek (Aprilia, Arrow)

-Kormánykapcsolók, műszerfalak,órák

-Bendix,pajzsok,duda, gyújtáskapcsoló kulccsal, kábelkötegek

-Elektromos power munkahenger és elektronika

-Feszültségszabályzók

-Lábtartók

-Komplett hűtő rendszerek

-Indexek,Tuareg váz

STB.

olasz.alkatresz@freemail.hu
Sajnos gyártanom kell rugót, van hozzá többféle rugóm, de nem tudom a méreteket. Valaki lemérné, köszönöm,
Hiába mérem meg mert az erősségét nem tudom megmerni. Az átmérője olyan hogy a gumi harangra pont rámegy. A hossza meg az erősségétől függ. A gyárival jársz a lejobban. A másik topicban érdeklődj biztos van eladó.
Kerestem 2 rugót is van nyomórugó. kb mekkora átmérőjű ,és milyen hosszú? honnan látom hogy melyik lesz jó? xD Ha megkérhetlek majd megméred a tiedet?
Troják bontó. 1hónapja vettem, csak felraktam. Jó drága is volt. Ajánlom mindenkinek a TROJÁK bontót
Hát azt sajnos nem tudom megmondani milyen erősségű rugó kell. Egyébként egy egyszerű nyomórugó... Mikor én vettem a gépet, nekem a kupak se volt gyári meg a rugó se. Nem is volt jó, gyenge volt a rugó, nagyon alacsony fordulatszámnál már nyitott (2-3000), így alul haldoklott a gép. 7000-es fordulatig zárva kell lennie. Én a helyedben visszavinném a bontóba, hogy kenje a hajára, vagy adjon komplettet. Nem biztos, hogy csak rugót találni fogsz. Nézegesd a hirdetéseket. Vagy hátha valakinak van itt a fórumon eladó...
Próbálkozz ebben a topicban is:
RS 125
Kössz az infót. És olyan rugót hol találok?mert kedves bontós elhallgatta. Egy kép, link, infó. Mekkora méretű? hogyan képzeljem el?
Szóval akkor így nem jó rugó nélkül... a piros kupak oldalánál lehet látni a menetemelkedést, gondolom ott lehet látni hova is állítsam.
A mechanikus powerben VAN rugó. A piros tekerővel pedig a rugó feszességét tudod állítani. A hengerben keletkező nyomás "fújja" fel a gumiharangot, ami kihúzza a nyelvet a hengerből így növelve meg az égéstér és a kipufogó nyílás méretét. A rugóval (a piros tekerővel) azt szabályzod, hogy milyen fordulatszámnál történjen ez meg. A rugó megfelelő feszessége nagyon is fontos a megfelelő hangoláshoz. Alacsony fordulatszámon (6-7000-ig) a power nyelvnek zárt állapotban kell lennie az ideális működéshez. Az igazi ha fokozatosan nyit ki.
Mondja már meg valaki hogy a henger powernyelv nyílásnál, a kis furatban vákum vagy nyomás keletkezik ? fordulat függvénye ?
a powerben nincs rugó, csak egy gumi harang, ami mindig kihúzva tartja. a fedelén van egy piros állítócsavar, a bontós akitől vettem mondta annak nincs jelentősége elivleg azon lehet állítani mennyire engedje ki a nyelvet.- de ez hülyeség mert alapból kint van.
Most nem tudom hogy hiányos a powerem ,vagy mi a helyes beállítás
úszószint alacsony, vagy nem tud utánna folyni elég gyorsan
Érdekes megfogalmazás nem vagy elég konkrét.
Ha teljesen oda húzod a gázt és úgy mond "tilt" akkor az normális.

Nem tudom pontosan a működési elvét, de szerintem nem vákum tartja hanem a rugó nyomása. Ha a vákum lenne akkor ki-be zárna folyamatosan tán. És az akkor nyit mikor már nagy a kiáramlás mikor eléri azt a szintet hogy kilöki. Gondolom, és ezt tudod szabályozni hogy erősebben vagy gyengébben ki tudja tolni a nyelvet vagy hogy mondjam.

Hát A fúvókás dolog olyan hogy fentről lefele kell szépen haladni és nézni hogy melyik kell a jó. Melyik a megfelelő neki amivel nem kap keveset, de túl sokat se. 155körüli lehet a jó kb. szerintem. 165-nél megkezded és mész lefele. A tűt alulról a 2.-dikba szokták rakni. A levegő meg attól függ azt el kell találni megint csak hogy hol a megfelelő.
Mi lehet a gond?Beindul stb...megy is de ha 1 kicsit gyorsabban mész vele leáll!és ha lassabban is mész vele akkor is dadogva megy!a power nincs benne!a gyújtása jó!
Sziasztok, Rx-en rotax 123-as blokk az elektromos powernak a csatija hova megy? mert az enyémről le van húzva. gondolom azért mert beszart a motor, van mellette egy olyan csati amivel össze lehet dugni, de ott meg teljesen más a kábelek (zöld-fekete, fehér) színe a poweré viszont két fehér, illetve ha az elektromossággal is van baj akkor elméletileg az egészet ki lehet váltani pneumatikus powerrel?

Köszönöm a válaszokat. Üdv
álló helyzetben, üresben szaggatva, "tilt"az amal sem gyújtás ? azt mondák jó úgy, menet közbe nézzem.

a mechanikus power vákumot tart ? vákum hatására tarja bent a powernyelvet? (számmal próbáltam ki, de fújni nem lehet, csak ha szívom akkor tolja be a nyelvet)

Dellorto 36 karbi van gépen, mekkora fúvóka kellene bele? mert valaki szétszedte,kicserélte és nem tudja mekkora. súber állás, levegő csavar, nektekhogy van állítva? Köszönöm
Sziasztok Rx 50 re keresek benzin csapot
Eladó!
Rotax122-es blokk kompletten vagy alkatrészként!

Meg van egy 110-es gumim is.


Az adatlapomon van elérhetőség!