Sajnos fejböl nemtudom mekkora szimeringek kellenek bele.Kérdezd meg indy01-et elvileg ő mostvett bele mindenböl ujjat.A szuszogót pedig minél elöbb takarizsd ki.Fogóval kitudod húzni a helyéröl azt a pöcköt ,de óvatossan.
Ja mégvalami!Az olajszint ,kb.7-8 dl körül kell bele de ezt motorja is válogathatja.Van a kuplungdekni oldalán egy csillag csavar az a nívó!Azt kicsavarjuk a motort függőlegesben tartjuk és addig öntjük olajal amig a jukon nem csurog ha ez megvan gyorsan betekerjük a csavart.Aztán mehet a gép!
Srácok ,már töbször olvastam a fórumba ,hogy valakinek szorja ki az olajat a blokk azon a kis böckön és emiatt betömitti.NEM SZABAD!Az a kis pöcök a szuszogó!Minden váltónak van szuszogója.Sőtt olyant is olvastam ,hogy 10W akármilyen oilt rakott bele.Noss ez váltó nem motorblokk ebbe nem motoroil kell hanem váltó (hajtómű) olaj!Azért szorta ki az olajat mert túl hig volt és túlhabzott.A váltó ázik az olajban és szórja szétt mindenhova (blokkon belül).Ha nincs a szuszogó akkor nyomás keletkezik és valahol utatkeres magának ,töbnyire tömittésen rosszabb esetben a szimeringen keresztül.Olyant is hallottam ,hogy valaki azthitte kartel gáz kivezető és hozzákötötte a karbin lévő ugyan ilyen böcökkel.Ez banális hiba!A váltónak nincs kartelgáza mert égés nincs a karbin a pöcök pedig a túlfolyó ,ebböl az következik ha netán tulfolyik a karbi akkor a csövön keresztül (amivel összekötjök) a váltóblokkba kerül a benya azpedig = a halálal.Tehát ez nem motorblokk hanem váltó ebböl következik ,hogy hajtómű olajat tessék beletenni.Simson és pl Babettánál meglehet csinálni ,hogy motor olajat teszünk a blokkba mert azoknak mindegy megfelel az is ,de egy RS-nál NEMÁ!
A blokba végül is 75w 90,75w 100körülig bármilyen márka és bőven elég ásványi én 80w 90 esett használok.Hajtómű olaj nem motor olaj!Itt ázó ill szoró kenés van hő minimális.Ha vékony az oil az nemjó mert melegen veszíthet a viszkobol és a gép is kiszorja.Ha sűrűbb akkor hidegen kicsit keményebb a váltó (egyesbe rakásnál ugorhat a gép) de melegen finomabb a váltás és ügyebár az ember melegen használja.
Hát, nem igazán hasonlítható össze a motorunk áttétel terén, mivel az extrema am5-ös minarelli, azaz 5 sebességes, valamint az áttétem 13-43-as. Hát, 5-dikbe is elég hamar kiforogja magát, 105-re elég hamar, onnan a 110 már csak pár másodperc.
Na igen, én is pont erre gondolta, ahhoz, hogy jobban menjen, elsősorban az égéstérből kel kiszívni minél gyorsabban az égésterméket (rezo). Nagyobb fúvókával égéstermék többletem lenne, ami vissza fele sülne el, aza, fulladna a gép.
Nemtudom most mekkora fuvokád van ,de nekem a 105-el eszik enyit.Mongyuk gyári dobnál sok jóra neszámitcs.A motoroknak ahoz ,hogy jobban menjen elsősorban nem több benzinre van szükségük.Sok esetben azzal anyit ér el az ember hogy többet eszik és még rosszabul is megy.A fuvoka növelését sokminden megelőzi.
kezdjük ott neki 105 v 110es fúvóka,erősített kuplungrugó,sportdob herélve,erősebb főtengely,nekünk gyári áttétel 12-47 ezt módosította 13-47re asszem v lehet a hátsó 45.az enyém szintén 13as lánckerék de 5-6ba alig gyorsul már.
+ amit eltömittetem szarságot akk vhogy kikel tisztitaniS:
akit érdekel valami irjon.