"Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor VAGY(!) legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
Tehát belső égésű motorra vonatkozó kötelem az 50ccm és a 45 km/h végsebesség. A 4kW pedig pl villanymotorra vonatkozik. Ezek számomra azt jelentik, hogy le kell áttételezni max 45-ös sebességre és rendben van.
Másfelől a fenti definíció nem rendelkezik a teljesítmény mérésének módjáról. a 4 kW szöveg szerint főtengelyen vagy kihajtótengelyen értendő, nem pedig keréken, ahol egyszerűen, megbontás nélkül lehetne mérni.
Régebben volt ez amit mondasz hogy a rendszámos simókat, meg fater jawa 05-e rendszámos volt, és jött valami módosítás azokat kellett bevizsgáltatni hogy sm-ként lehessen használni és akkor ütütték bele a CM50-et. De ezek 49 ccm-esek voltak!
Azért azokat se kell ilyen hülyének nézni hogy 125-ös motort engednek 50 ként. Segédmotor az ami nem haladja meg az 50ccm-et. Ha ez működne hogy 125-öst legálisan 50-nek minősítenék akk mindenki oda vinné és 5000-ért legálisan mehetne 125-ös motorral .
egy kis segítség:
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ez igy nem igaz ahogy van...Törvény ugy szol hogy: 50ccm-ig segédmotor.Nem ugy hogy:xy teljesitményig.Ha ő magátol bevitte a kpm-hez és szurt a figurának egy huszast azért a papirosért az ok oda adták neki azzal már nyugodt.Viszont más a helyzet ha a rendőr rendel be egy kpm vizsgára és a vizsgán jelen van a közeg is ott már nincs ilyen lehetőség és keményen megszívod.Én 3 évig 125/50 eztem és higgye el mindenki hogy nem éri meg mindig azon lenni hogy ugyan mikor találkozok egy zsandárral ugyan megállit-e ugyan megeszi-e a "ez bizony 50-es" dumámat...stb.
Henger témába meg egy 125 ös átlagba 55mm es hengert visszaperselyezni 40mm esre az elég hülye ötlet...beletenni egy 15mm vastag vasperselyt... lökethossz se egyezne csapszeg méretek közt is van vagy 3mm külömbség...Nem beszélve hogy erő garantáltan egy deka se lenne benne a 120kg+ os vázzal plusz a pilóta.Inkább gyüjtögess a télen és tavasszal tedd le a jogsit és ülj egy rendszámos gépre.
Ez egy behozott motor nincs nyílvántartásban Magyarországon.De nem is fogok se perselyezni se cserélni blokkot!Nem rég beszéltem egy barátommal akinek eladtam egy 125-ös cagiva alettát es elvitte a kpm-hez bevizsgáltatni.Átment és megkapta a segédmotor címet!Kapott egy papírt is róla hogy ne kötözködhessen a rend őre sem.Vissza kell fojtani a teljesítményt.Ez már egy járható út!
Már ne haragudj, de ezzel butaságot csinálsz.
Eleve ha raksz rá egy 70es hengert már azért is pofáznak a renörök, hiába "segédmotor".
50es hengert meg felesleges rárakni, nem megy vele sehová, hagy meg így, add el és vegyél 50est.
Ez eddig szép és jó dolog, hogy vissza lesz perselyeztetve!
De attól kívülről nemlesz kisebb a blokk, és a rend éber őrének magyarázhatod, hogy perselyes ezt ő nemfogja benyelni hiába igaz! Attól a motorszáma is változatlan marad....
Szerintem ne kezdj bele járj vele így legalább így megy is valahova, ha lebutítod úgyis visszasírod a teljesítményt
Kicsit félek a rendőröktől!Netán balesetet okozok kibukik hogy nem egy 50cm2 motor van benne.Vagy ha igazoltatnak és felismeri valamelyik hogy ez egy 125-ös blokk.Az eredeti 50cm2 blokk sokkal kisebb.Rossz oldalt van a kihajtás a kipufogó is.Ésszel közlekedem vele de az ördög sosem alszik!Szóval persely.Akkor dugattyút kell hozzá találni!Szoknya hossza,csapszeg méretnek stimmelnie kell.Jó lenne egy bontott dugó. üdv Ottó
50ccm papir=0-50ccm-es motor
125ccm-es papír=0-125ccm-es motor
Lehet itt játszani a csalással de lehet másnap elkapnak, és már nem érte meg az 5000Ft.