Ez az 5 év gari az apriliánál egy tökéletesen kitalált marketingakció (mint ahogy Te is mondod). A gond csak az, hogy marhára nem egyezik meg a gariban cserélt alkatrészek listája a szalonokban. Van ahol kopó alkatrészt is cserélnek garanciában, van ahol meg semmit. Én a rosszabbik esetet fogtam ki, ezért szidom őket annyit. Szerintem egy ekkora nevű gyár importőre (mille motor) igazán egységesíthetné, hogy mit cserélnek és mit nem. Így szerintem többet ártanak, mint használnak. Egyébként a natix a vásárlásnál kihagyott néhány (jogszabályban előírt feltételt) is. Ott hagy az ember több mint egy Misit, és erre egy kurva magyar leírást nem kap a motorhoz (én legalábbis). Tudok angolul, le is szarnám, de törvénybe van foglalva, hogy adniuk kell magyar használati útmutatót. Már ilyenekért komoly pereket lehetne indítani ellenük.
Sziazstok!
Nemtudom hogy ki hogyvan a kötelező szervizekkel meg gariggal mindekinek szíve joga hogy hova viszi a motorját.
Az én rs-em az elöző tulajnál megragadt és neki gariba megcsináltál szal szervíztől is függ, meg rossz volt a hőgombám és azt is gariba megcsinálták.Odaadják az 5év garanciát de nagyoon szigorúak!
Ez meg a vicc kategória, mikor egy kétűteműt évente akarnak szervizelni. Még motorolajat esetleg lecseréled, mert egy éves, de kétüteműnél mit? Sajnos ez marketing...
Sajnos ez a garancia dolog igen kényes. Valljuk be, a ma divatos (autó-motor) 5-7 év garancia elsősorban arra megy, hogy 5-7 évig vidd el hozzájuk márkaszervízbe! Bátran bevállalják, mert sok esetben nem lesz probléma, ha meg mégis, akkor kopóalkatrészekre nem vonatkozik...
És milyen árak vannak? A Renault 1000 km-es szervizére (ajánlott) most 28 e Ft-ot mondtak. 5 l olaj, szűrő, munkadíj... És ugye utána 20 e km vagy egy év. Számoljuk csak ki, mibe is kerül?
VAgy a Hyosunk 4 e km-enként 15 e az olajcsere. És igazából mást nem csináltak, természetesen légszűrő, szelephézag ellenőrzés, gyertya külön tétel.
No a Hyonál ősszel én is feladtam a maradék fél év garanciát. Probléma csak egy héttel a lejárta után fordult elő, egyszerűbb volt otthon megjavítani, mint pestre vinni, amit mondtak a szervizesek.... (olcsóbb is, egy pesti útnál kevesebbe volt a javítás hehe)
De sajnos a baj ott van, hogy ha eldobod a garit, és fatális motorhiba van, mondjuk egy autónál, vagy másnál, akkor akkora a kár, hogy nem ér annyit az autó. Persze ez ritka, de ha mégis? Szóval az emberek nagyrésze fizet, mint a katonatiszt.
FÉLSZINTETIKUS olaj új generációs kétütemű SCOOTEREKHEZ kifejlesztve. Ideális előkeveréses és kúlönolajozású rendszerekhez egyaránt, mind lég, mind vízhűtéses motorokhoz. Összetételének köszönhetően tökéletes kenést biztosít. Csökkenti a füstölést és garantálja a kipufogó berendezés hosszú élettartalmát. Teljesíti az API TC előírást.
abba hagyom a regényírást, tudnék sokat mesélni a Natixos tapasztalataimról, de szerintem már mindenki ismeri őket. Én azóta azt mondom: aprilia + 5 év garancia? hehehe kizárt :)
Pláne, hogy olyan dolgokkal megfenyegettek a garanciával kapcsolatban...
- nem szedhetem ki az elektronika fojtást mert ugrik a garancia
- ők sem szedik ki, mert ugrik a garancia
- viszont ha lefizetem zsebbe azt a köcsög szerelőt (hogy szedje ki a fojtást, amit amúgy is ki kéne a bejáratás alatt) ott, akkor NEM ugrik a garancia
- nem cserélhetek egy kurva csavart vagy bilincset a vason, mert ugrik a garancia (a gyári hűtőbilincsek igencsak egyszer használatosak az RSben..)
- ami a legjobban felkúrt: kiszúrták hogy nem piros (castrol) olaj van a tartályban, hanem zöld (motul 710), ami ugyanúgy teljesíti a normákat, még talán jobb olaj is, erre elkezdtek bunkón fenyegetőzni hogy ugrik a gari!
(teljesen megértem a gyári előírásokat a kenőanyagokra vonatkozóan, de azt nem vagyok képes felfogni hogy lehet ennyire szarrágó és köcsögölő egy bagázs, ha minőségre és teljesítményre legalább olyan jó olajat raktam a vasba, és ezt ők is nagyon jól tudták..)
Bocs, de számolgattam egy picit. Gyakorlatilag amennyit mondjuk 25ezer km alatt ráköltesz pluszba a garis szervizre (4000ként legalább 10-15ezer Ft plusz), annyiból bőven kijönnek azok az alkatrészek, amiket gariba cseréltek :)
Amúgy ez a garancia dolog teljesen szalonfüggő, valahol tényleg komolyan veszik, van ahol viszont semmire nem vonatkozik a garancia (Natix). Nálam ott telt be a pohár, amikor az ő hibájukból akadt meg a gép, előre szóltak hogy ragadást nem vállalnak garanciás javításban (ezt még be is venné a gyomrom), viszont csak gyári aprilia alkatrészekből rakathatom össze náluk, mert amúgy ugrik az a kurva garancia. Az alkatrészek ára ott kb. 200.000HUF lett volna, itthon maszekban 70.000körül kijöttem. Nekem nem ért meg 130.000Ftot a garancia!
Egyik haveromnak derbi gpr 125-je van és az a baja vele h 1-ben és 2-ben nem pörög 7-nél többet de a többi fokozatban igen. Mi lehet a baja? A karbi most lett elvileg tisztítva és be is állították neki. Előre is köszi az ötleteket
Pl: nekem egyszer elszakadt a lánc és ingyé kicserélték gariba. Meg elvileg vkinek a műszerfalát cserélték ki ingyéé. Meg azért szerintem egy motor jobban eladható ha van rajta garancia kivéve h mire eladó sorba kerül addigra lejár
Nemtudom hogy ki hogyvan a kötelező szervizekkel meg gariggal mindekinek szíve joga hogy hova viszi a motorját.
Az én rs-em az elöző tulajnál megragadt és neki gariba megcsináltál szal szervíztől is függ, meg rossz volt a hőgombám és azt is gariba megcsinálták.Odaadják az 5év garanciát de nagyoon szigorúak!
És milyen árak vannak? A Renault 1000 km-es szervizére (ajánlott) most 28 e Ft-ot mondtak. 5 l olaj, szűrő, munkadíj... És ugye utána 20 e km vagy egy év. Számoljuk csak ki, mibe is kerül?
VAgy a Hyosunk 4 e km-enként 15 e az olajcsere. És igazából mást nem csináltak, természetesen légszűrő, szelephézag ellenőrzés, gyertya külön tétel.
No a Hyonál ősszel én is feladtam a maradék fél év garanciát. Probléma csak egy héttel a lejárta után fordult elő, egyszerűbb volt otthon megjavítani, mint pestre vinni, amit mondtak a szervizesek.... (olcsóbb is, egy pesti útnál kevesebbe volt a javítás hehe)
De sajnos a baj ott van, hogy ha eldobod a garit, és fatális motorhiba van, mondjuk egy autónál, vagy másnál, akkor akkora a kár, hogy nem ér annyit az autó. Persze ez ritka, de ha mégis? Szóval az emberek nagyrésze fizet, mint a katonatiszt.
Olyan kérdés ez, mint hogy: az éjjel rosszat álmodtam. Mitől lehet ? :)
Lehet rá válaszolni, de pontosan nem.
- nem szedhetem ki az elektronika fojtást mert ugrik a garancia
- ők sem szedik ki, mert ugrik a garancia
- viszont ha lefizetem zsebbe azt a köcsög szerelőt (hogy szedje ki a fojtást, amit amúgy is ki kéne a bejáratás alatt) ott, akkor NEM ugrik a garancia
- nem cserélhetek egy kurva csavart vagy bilincset a vason, mert ugrik a garancia (a gyári hűtőbilincsek igencsak egyszer használatosak az RSben..)
- ami a legjobban felkúrt: kiszúrták hogy nem piros (castrol) olaj van a tartályban, hanem zöld (motul 710), ami ugyanúgy teljesíti a normákat, még talán jobb olaj is, erre elkezdtek bunkón fenyegetőzni hogy ugrik a gari!
(teljesen megértem a gyári előírásokat a kenőanyagokra vonatkozóan, de azt nem vagyok képes felfogni hogy lehet ennyire szarrágó és köcsögölő egy bagázs, ha minőségre és teljesítményre legalább olyan jó olajat raktam a vasba, és ezt ők is nagyon jól tudták..)
Amúgy ez a garancia dolog teljesen szalonfüggő, valahol tényleg komolyan veszik, van ahol viszont semmire nem vonatkozik a garancia (Natix). Nálam ott telt be a pohár, amikor az ő hibájukból akadt meg a gép, előre szóltak hogy ragadást nem vállalnak garanciás javításban (ezt még be is venné a gyomrom), viszont csak gyári aprilia alkatrészekből rakathatom össze náluk, mert amúgy ugrik az a kurva garancia. Az alkatrészek ára ott kb. 200.000HUF lett volna, itthon maszekban 70.000körül kijöttem. Nekem nem ért meg 130.000Ftot a garancia!
Amúgy már elküldtem a meghívót ..
(2es lesz szerintem.. még nem írtam meg de lehet, hogy nem is lehet.. )