Értem a lényeget!
Nah akkor két lehetőség áll fenn. Az egyik hogy legyártatom a kollégával mégis az alább feltüntetett fúvókákat, DE nem ajánlja a 140nél nagyobb fúvókák belerakását egy arrowos de egyébként gyári 28as karbis motorba, lévén hogy senkinek nem volt még szüsége ekkora fúvókákra.
VAGY
elmegyek Aszalósékhoz dunakeszire és rábízom a melót.
Azért mondja Mitogeri is, hogy nem akar hülyeséget mondani,mert a gyertyakép ÖNMAGÁBAN nem mond semmit, számítógépen keresztül meg pláne. Én öreg versenyszakiktól tanultam,hogy szarnak a gyertyára, csak akkor nézik, ha valami gyanusat hallanak, vagy látnak, akkor is csak a diagnozis felálításának CSAK EGYIK KOMPONENSE de nem perdöntő, mivel a gyertyaképet nagyon sok egyébb dolog alakíthatja.
A te esetedben azért lehet bizonyító erejü, mert minden más amit leírtál AZ IS ABBA AZ IRÁNYBA MUTAT amit a gyertyakép is alátámaszt, és így már van értelme.
LEállíáskor kissé szineződik a gyertya, de a te esetedben ez sem számít sokat, mivel az elektróda a láng irányában teljesen fehér(nek látszik nálam)
Amit Atta mond, annak a finombeállításnál volna jelentősége, de én azt pont ezért nem bízom a gyertyaképre!
ahogy mondod.
Valszeg a 148 már nagy lesz, de nem baj, az legyen a legnagybb kiadásod, hogy vettél feleslegesen egy főfuvit! Viszont, ha mégis azt kéri, és más baja nem mutatkozik, akkor tökönszúrod magad, ha nem rendeled meg:)
Ez amolyan kincstári tartalék:)
nem feltétlenül halálosan egyformára sikerülnek a gyári cuccok sem(amiket én faragok azok meg pláne:) kicsit mind mást kérhet, ez a 3-4 % ez még simán belefér a tűrésbe. Gondold el,azért az nemjellemző, hogy 2tök gyári motor teljesen egyformán menne.
Mondom, azon a kormon ne túráztassad magad, lehet hogy csak a bejáratáshoz használt többletolaj, és a tötymörgés okozza, akkor kezdj el aggódni, ha egy pályanap után is ilyen, de ha jól tudom, a tied egy pár éves motor, annak nemhiszem, hogy szimering, vagy egyébb baja lenne, bár falsot szívhat valahol.
Szóval szépen tegyél bele kicist nagyobb főfuvit és meglátjuk.
H javasolhatom, ne sokkal nagyobbat rendelj, hanem szépen egy sorozatot, mondjuk, ha most 140 van benne, akkor legyen 144,147 150. legfeljebb valamelyiket feleslegesen vetted meg.
Ezekkel zsápen vágigzongozázhatot,hogy mekkora kell bele, és ami beválik melegben, az annál egyel nagyobb jó lesz 5 fok körül, szóval nem is vetted feleslegesen:)
Egyébként azért nem válaszoltam, mert reszeltem a "raccsingbájkot" vasárnap verseny, de a blokkot csak most raktam bele:) még nincs hátsókereke, meg lánca, meg gumija, meg nincsen egyáltalán beállítva.
A bejáratást gp stílusban tervezem= felmegyek a pályára, azt jólvan,:)
Ádám két héttel hamarabb szólsz még tudtam volna adni.
Joci nincs most rendelni tudok,nekem is fog kelleni majd.Árat majd mondok rá neked mert azt nem tudom fejből.
Emzoli, szívből köszönöm a válaszaidat!
Nos kezdjük az elején. Én kizárnám a szimmering dolgot, az alapjáratom egyáltalán nem ingadozik, konstans, változatlan, hogy mondjam? :))) Az alapjárat ugyanolyan mint amikor újan megvettük a motort ,semmi ingadozás, semmi rendellenes, semmi! (tudom milyen az egyenetlen alapjárat, a Futurám az jó volt abban).
A kormos karimát én szívből ráfognám az olajzásra, egyrészt megy a pumpa, másrészt a tankba is nyomok olajat jókedvvel bőséggel.
Akkor maradjunk annyiban hogy keveset kap?
Nagyobb főfuvit rendelek mindjárt :)
Már hogyne lehetne, a kifurt fuvit viszacsinálni?
Ki kell mosni, beforrasztani, és kifúrni a kellő méretre. Monnyuk azért ezt egy rs kategogiáju motor fuvijával nem csinálnám meg(ahoz vennék fúvókasorozatot:) mert a fuvi áteresztése nem csak a furat méretétől függ, henem a csatorna hoszától, a hozzá vezető kúptól stb. De vész esetén simán el lehet játszani, a beforrazstós trükköt.
Pont ahogy Geri is mondja, a döglödő szimeringű motor alapjárata beállíthahatlan, hol magas, hol alacsony, vagy akár mit csinálsz, pörög mint az állat(akkro is ezt csinálja, ha mondjuk fals levegőt szív,mert eltört a karbi és a henger közötti gumi valahol) ilyenkor, ha a karbin az alapjárati keverék csavart tekergeted, nem is reagál rá (mivel máshol is szív levegőt, nem csak az alapjárati rendszeren keresztül)
Ergó,meg kellene először kicsit etetned jobban azt a motort, ha más rendesen megy, és a gyertyakép is barnásabb,me lehet keresni, az okát a többi galibának(ami lehet, hogy nincs is, szóval ne szarj be:)
Amit még mod Mitogeri, hogy ha egy motort abnormálisn meg kell etetni, akkor érdemes, valami egyéb bajra, gyanakodni, azzal is csak egyetérteni tudok, de 3-4 % kal nagyobb főfuvi, (140 helyett 144 es mondjuk) az még simán belefér a normális kategóriába.
Hű bakker, anniy kérdést tettél fel reggel óta, hogy ha mindre megpróbálnék válaszolni, botrány lenne:)
Először a gertyáról.
Ezan az látszik, hogy az a szerencsétlen motor keveset kap, (fehér az elektróda még befelé is) amiviszont roszabb hír, hogy a karima,meg vastagon kormos.(ez két egymásnak ellentmondó dolog)
IgaZa van gerinek, Hogy a gyertyakép az lópisztolyt sem ér, én is akko nézegetem csak, ha valami disznóságra gyanakszom.
A kormos karima oka lehet túl sok olaj(vissza nem vedd!) ami viszont roszabb hír, hogy a kimaradozó gyujtás -és ahogy Geri is mondja- a váltóólajat szittyózó szimeringes motor tünete is.
Véleményemszerint, első körben szard le a kormot, és adjál neki nyálat(nemkell 1 tized, 3-4%-kkal nagyobb alán elég lesz) ha kezd bebarnulni szépen az elektróda, akkor érdemes kicsit meghajtani, mert mint mondtam, lehet, hogy a korom oka csak a tötymörgés, és elég benzinnel meghajtva simán leég.
Nah akkor két lehetőség áll fenn. Az egyik hogy legyártatom a kollégával mégis az alább feltüntetett fúvókákat, DE nem ajánlja a 140nél nagyobb fúvókák belerakását egy arrowos de egyébként gyári 28as karbis motorba, lévén hogy senkinek nem volt még szüsége ekkora fúvókákra.
VAGY
elmegyek Aszalósékhoz dunakeszire és rábízom a melót.