Nem, nem kell semmiféle zizegésnek lennI! A 125-ös AF-1 -es kipuffvezérlését egy egyszerű elektromágnessel oldották meg!
Ha ellenőrizni akarod, pl vásárlásnál, nem nehéz, (elektronikus esetében) azon kívül, hogy hivatalosan 7800 nál a motornak meg kell indulnia ( ha nem éreztél még ilyet, nem kell megijedni, az a fő, hogy 10800 ig vidáman leforogjon, mert ha nehézkesen hajlandó csak pl 2. ban, akkor valami nem egészen ok...) még 2500 -as fordulat alatt is felhúzza, ezt ellenőrizni egyszerű, felhajtod a tankot, megkeresed a vezérlőjét (pl syntesinél, replicanal a jonn oldali vázelemen van belül, a henger mellett) és szemrevételezéssel, vagy tapintással ellenőrzöd, hogy ha felpörgeted, pl 4 e -ig, kiengedi, majd mikor 2500 alá ér a fordulat, behúzza! Ha mégsem teszi, attól még nem biztos, hogy rossz, kézzel lehet neki segíteni, ha benntartja, és ez után már mükszik, még ha nehezen is, akkor csak el van kokszolódva a szelep!
A szimmeringek tényleg kicserélhetőek a blokk széthúzása nélkül, de le kell venni a lendkereket (mert akkor már azon az oldalon is érdesmes) a kuplungot, meg a különböző segédhajtófogaskerekeket a blokk bal oldaláról... Nem bonyaulult, csak ne törj össze semmit belül!
Amúgy ha sokat használták városba, előfordul, hogy el van olajosodva az egész, érdemes lenne a kipuffot is kiégetni... Ez se nagy ügy, leszereled, tüzet raksz, beleteszed :D Aztán ha már jó meleg, levegővel átfujatod.... Ha tüzet hány jó, és fújd, amig ég!
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat.
Igen a többi fokozatban kiforog, 4.-ig legalábbis biztosan az 5.-ben nem vagyok biztos. A dolog annyit változott, hogy kicsit ismerkedtem a mocival és mentem vele olyab 30 kilométert. Szerintem egyértelműen kevesebb dzsuva jött ki belőle, szóval lehet, hogy mégis az előző tulaj által használt olajjal lesz valami csak lassan tisztul ki belőle a szmötyi. ...de ez a 120 ez nekem elég kevésnek tűnik.
A motorhoz én nem nagyon merek nyúlni, mert nem igazán értek hozzá, a fékek és az elektromos rendszer rendbetétele volt a képességeim maximuma. (még ha egy nyomorult gépkönyv lenne hozzá, talán, de sehol nem találtam) Ma viszem szerelő emberhez, csak nem szeretném ha áttoszna ezért kérdeztem meg, hogy szerintetek mi lehet a baj.
A tüneteidből én a bal oldali főtengelyszimmeringre gondolok.
Az erős füst a hajtóműházból kiszívott olaj miatt lehet.
Ellenőrizd a olajszintet a váltóban,ha csökken akkor tutira a szimmering halt meg.
Ha jól emlékszem a blokk széthúzása nélkül is kicserélhető de ha már addig lebontod akkor már érdemes átnézni a blokkot.
Eddig egy 50-es Scarabeóm volt, pár napja boldog tulajdonosa lettem egy 90-es évjáratű 125-ös AF1-nek. Azóta pofozgatom, a fékek már rendesen fognak, a világítás és a duda is jó, de van egy nagy problémám. a motor füstöl....sőt nyomja a kipufon ki az olajat, vagy legalábbis valami sötét dzsuvát, ami megy a rendszámra, kerékre mindenre. Állítólag a blokk nem rég volt felújítva (de persze az eladó azt mond amit akar) a kipuf az nem gyári rajta. Leengedtem a régi motorolajat, hátha valami ócskát rakott bele és raktam bele rendes full szintetikus versenyolajat. ...az eredmény ugyan az, füstöl és fröcsköl. A motor könnyen indul egyébként, a vége viszont 120 kmh/h hatodikban olyan 9000 körüli fordulaton. Az alapjárta is magas volt 2500-3000 mikor megvettem, most beállítottam 1200-ra, de viszont így ingadozik 1000-1500 között.
Mit gondoltok kinéz egy laza motorgenerál?
Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv: M.
Akkor akkut kéne cserélned :P Nekem az egy éves Motostart akku 1,5 hónap állás után simán forgatta a motort, pedig 1000 km-es dugattyú van benn!
És héé nem beletörődni, hogy olasz, nem indul hidegbe! Ez butaság! Max kicsit nehezebben!
Egy jó motor bármikor indul, és kész!
Nos, neked valószínűleg csak elpárolog a benzin illékony része a porlasztóból! 1 hét után nekemis reszelni kell egy darabig, hogy beinduljon, nem ritka, ha 2-3* 5-10 s -re rá kell tenyerelni az önindító gombra, és azután indul el... De a hidegindítót én a helyedben mellőzném, mert túl nagy energia szabadul fel vele, ami akár károsíthatja is amotort!
Ha tényleg jó a kompressziód, a forgattyúsház tömítettsége (szimmerigek) akkor érdemes a membránt megnézni, ha az is jó, akkor valószínüleg a szivatóberendezés rossz a karbiba, esetleg el van dugulva, vagy rossz a benzinszint a porlasztódba.... Esetleg a bowden nem emeli fel azt a kis dugattyút a szivatónál....
nálam is ez van. én ilyenkor a levegőszűrő csövébe szoktam egy ugynevezett hideginditó Sprayt befujni.
és akkor pöccre indul
ez kb 600ft
ha minden nap járok vele akkor semmi baj.
de ha 1 hétig áll akkor már nem indul...
szl érdekes egybeesések :D
Mi lehet annak az oka, hogy képtelenség beindítani a motort hidegben. Szivatóval vagy anélkül. Még nyáron is ha kora reggel indulok. Pedig erő az van benne, jó a kompresszió. Ilyenkor úgy szoktam beinditani hogy kitekerem a gyertyát és bele öntök a hengerbe egy kis benzint.
Ekkor egyből beindul, és ha leállítom simán újra indul gond nélkül. Talán rossz a gyertya? Vagy gyenge az aksi? Vagy elvan dugulva valahol valami a karburátorba? Vagy miért csinálja ezt velem?
Nos, sajnos a probléma eléggé ismert.... NEkem is folyt szinte folyamatosan, azt ajánlották, bontottra cseréljema teleszkópot! Megtettem, azzal is folyatott, pedig sérülés egyiken se nagyon látszott.
És a megoldás az lett, száranként a 38x50x10 -es szimmering helyett két db 38x50x7 -es persze így nem lehet visszatenni az acélgyűrűt, ami biztosítja, de nem hiányzik, és sűrű olaj a teloba! (nekem valami mezőgazdasági hajtóműolaj van benn, meglehetősen alaposan csillapít, ami direkt jót tesz neki véleményem szerint, egyedül olyan 8-10 fok alatt teszi idegesen pattogóssá az első villát) És így abszolut nem ereszt a teleszkópom az elmúlt kb 10-12 e km alatt!
Váz és egyéb alu dolgok polirozására egy jó technika:
600as 800as és vizbe mártott 1000es csiszolópapirral felcsiszolni. Majd Sidol nevezetű szert egyenletesn felvinni és miután megszáradt egy puha ronggyal átdörgölni(ez az oxidációs szarokat szedi le, és bármelyik háztartási boltba lehet kapni fillérekért). Ez után érdemes vizes szivaccsal átmosni. Végül Alu polirpasztával átpolirozni és hogy sokáig ilyen szép és csillogó legyen egy kis Wax-ot is tehetünk rá.
Kép bizonyitja milyen szép lesz:) akár egy tükör
Amint láthatjátok én is egy kisebb téli karbantartásba kezdtem(fényezés ,blokk csapágyazás) de problémáim vannak az első teleszkópokkal.
A telo krómszárán apró kavicsfelverődések és kis karmolások vannak és tavaly hiába cseréltem teleszkópszár szimmeringet a szezon végére már ismét szivárgott az olaj.
Ez nagyon kellemetlen bír lenni mert ráfolyik a fékekre sőt a gumira is.
A neten találtam egy címet ahol krómszárat cserélnek(olasz utángyártott)de elég húzos az ára:28eft/db
Van e valaki aki már cserélt?
Ha polírozod az alumíniumot, nekem az jött be a legjobban, hogy PREVENT krómtisztítóval átdörgölöd, és ezt úgy havonta megismételed. Nem kell túlzásba vinni, csak kb azzal tünteted el mosás után a rászáradt vizet, és elég szép fényes. Igaz, most lesz csak két éves. Én a felnit políroztam, meg a gombócot hátul.
Motor vázat még nem políroztam, de alufelnit már egy párat igen.
A polír után minél hamarabb lelakkoztattam egy fényező haverral de így sem tartott 2év-nél tovább.
A lakkozott felület apró sérülés után pillanatok alatt lepattogzik és utánna elég nehéz letakarítani és újrapolírozni de addig szép.
Állítólag lakk nélkül is szép az alu 1-2 évig.
Én is gondolkozom ezen és az egyéb k.fém részek fényesítésén.
Egy ismerősöm krómoztatta ezeket a részeket és nagyon szép lett.
Ha valakinek vannak tapasztalatai írja meg.
Illeszkedik e ?
Válaszotok előrre is köszi