Hogy gondoltad a beleszólást? Adjanak körbe kérdőívet? Kinek mi a véleménye? Szavaztassák meg, hogy milyen határok legyenek? Ne viccelj. Egyébként igazad van.
de mivel hogy demokrácia van, igenis kéne, hogy beleszólásunk legyen. és sztem az általam felsorolt kategória-köbcenti arány nagyon is jó lenne a mai motorokat figyelembe véve.
persze egy japán féle rutinvizsga sem volna rossz :)
Valahol meg kell szabni a határt. A kocsinál is van ilyen össztömeg 3,5t. Miért nem 3,6? 1 mázsát még tudnék uralni...
Én is szeretnék sok mindent, de a jog és a szabályozás fura egy dolog amibe nincs beleszólásunk.
segédmotorosnál 50ccm oké, viszont nem mehetne többel 50-nél. láttam én már gyári, nem piszkált új robogót simán 60-70et menni.
na mind1. csak jó volna, ha köbcentire lenne a jogsi, nem teljesítményre. az még legalább átlátható is lenne. mert azért lássuk be elég vicces, hogy mondjuk van egy 26kw-os motorod, de korlátos jogsid, és úgy megvágnak, mint a huzat(persze embere válogatja), mert azt a +1kw-ot nem tudod már papíron kordában tartani
B - 50ccm - általában ezek robogók szoktak lenni... azokkal mi a baj?
A1 - ebbe a 4 ütemű sportmotorok pl bőven beleférnek. Vagy pl az ybr 125
A.Korl - ebbe pl a kis ninja, a hyo gt 250 vagy az ybr 250 is bőven belefér. De pl ER6-osból és z750-ből is van 25kW-os mi azért valóban nevetséges. Elég naivnak kell lenni hogy tényleg elhiggye valaki hogy az tényleg csak 25 kw...
a köbcentikkel csak arra akartam utalni, hogy valahogy így kéne kinéznie, ha a fokozatosság elvét vesszük alapul. utána jött a mai helyzet, kicsit leegyszerűsítve ;)
tudja valaki, hogy van e valami módja szabálymódosításnak?
értem itt ez alatt ezeket a jogosítvány korlátokra vonatkozó dolgot.
meg is mondom miért.
most van 4 motoros kategória.aminek valahogy így kéne kinéznie
segédmotoros (nemtom mi a hivatalos megnevezése) - 50ccm
A1 - 125ccm
Akorl - 400ccm
A - korlátlan
ehelyett a mai viszonylatban mi van? a legtöbb 50ccm-es gép kb az A1 kategóriába férne bele. Korlátos jogsival talán 125-ös gépeket lehet vezetni, mert már a 250-esek zöme is túllépi a kw korlátot.
és akkor hol jön itt a fokozatosság elve, hogy szépen kijárjuk a ranglétrát?
remélem érthető volt, így estefelé már nem igazán akar menni a fogalmazás
Nem igazán vágom. Nemtudom, hogy megy ez a herce-hurca- egy komolyabb- balesetnél.
Ha jól tudom mindig azt vizsgálják amire szükség van úgymond.
Ergo balesettől függ majd szerintem. ( nem biztos )
Példa: kihajtanak eléd - ütközés. Mi kell?
Ugyebár megvizsgálják, hogy mekkora volt a fékutad ( ebességed ebből kikövetkeztetik), te betartottad a kreszt pl, akkor eygértelműenm ő a hibás, és fizet.
Példa 2:
Te alázol főúton, mész 220-al. Előzöl és mész. Előtted egy autó, jönnek szembe + az autó lassít - nem tudsz megállni mögötte - ütközés. Nah, pl iylen esetbe sz.tem tuti megnézik mekkora teljesítményt is produkált a géped. ( Már ha maradt belőle valami, és belőled.
Na és mi a helyzet, ha már 25kwos a gép? Balesetnél vizsgálják e hogy mennyi is az annyi? illetve ha bemegyek az okmányirodába, hogy tessék kérem átirni a 25kwot 37re, mert végülis annyi, de csak most lett meg a korlátlanom...
Nekem 2 évig volt az A1. Most tettem le az A korlátlan különbözetit és ennyi. Most nyáron melózok + sajnos kis 125-ös gépem meghirdetem, aztán egy nagyobb gépre ülök ha minden jól megy.
Mellesleg baromi jó érzés tudni, hogy nincsenek többé korlátozások, és legálisan vezethetek bármilyen motort.
Lényeg: tedd le az A korlátlant és akkor mindegy, hogy 26 kW-s vagy 25 kW-s géppel mész.
Mellesleg oda a Petzvál utcába milyen iratokat kell vinni?
Itt most nem is arról van sz hanem adva van a behozott motor.Kell a 3 papír a külföldi forgalmi másolat mindenhol kötelező.Na ott vérzik el a dolog.Eredetiséges nézi a forgalmit 26 van rajta.Talán pénzel ráveszed hogy 25-öt írjon.Jön a műszaki vizsga kérik az eredeti forgalmit azon 26 van eredetiséges papíron 25 na jó azt is megkened ha tudod.Mész az okmányirodába,na kitalálod a zord néninek is kell az eredeti forgalmi hááááát necces de szerencséd van őt is megkened.Már ott vagy pénzügyileg hogy ebből vígan letehetnéd a korlátlan jogsit és csak egyikben tombol a tisztességesség és nyakadban a yard közökirathamisítás miatt.
A történelem elötti korban, volt egy 250-es gépem! Japán belpiacos. Mikor megvettem elvittem eredetiség vizsgára. A srácok még sosem láttak ilyet, és sehonnan nem tudták kideríteni, hogy mennyi lehet. Mivel, nem volt jogsim nekem mind1 vót. De beírták, hogy 25. Amint az késöbb kiderült jócskán mellényúltak! De soha sehol nem volt gondom, belőlle! Persze mostmár más az adatbank, és gondolom nem olyan mocit akarsz, ami itthon szinte nincs is......Csak gondoltam megosztom, hogy volt annó ilyen!
Tudod te csak szeretnéd ha megsimogatva a buksidat aszondaná mindenki hogy menj csak fel sem tünik a yardnak.Pedig dehogynem.Pont az ilyen könnyen megfogható hibákat csípik a legjobban.
Mint mindenhol mondom ha 50 évig jársz és nem mész bele véletlen közuti ellenőrzésbe és balesetbe akár még jogsi nélkül is megy a dolog.
De lehet ne adj isten holnap elcsapsz egy morcos fekete audist lessz neki kára KB 300e és a biztosító vigyorogva a jogsi miatt mondja ő nem fizet.Na ha az audis pont a lábaidat szeretné eltörni a pénzéért mit szólnál a jogsihoz?
Ha lehet írd majd le hogy ment.Érdekel.Nagyon.Nem mintha csalni szeretnék.Csak kiváncsi vagyok.
Szerintem annyit kell rá zsebbe fizetni amiből már jogsit is le lehet tenni.
Egy FZR400RR és egy SR400 azért nem ua.